SHADOWRUN |
SHADOWRUN |
Dlho ste už nehrali kvalitnú inovatívnu multiplayervku? Zrejme si ju ešte dlho nezahráte! Shadowrun mal veľkú nádej byť kvalitný, ale akokeby to autori na polceste zabalili a dotlačení dátumom vydania, vydali len to čo sa stihlo. Nedá sa tým povedať, že hra by bola extrémne bugová, alebo zlá, len jednoducho nemá to, čo by ste od next-gen multiplayerovky za plnú cenu čakali.
Shadowrun vás vtiahne do hry sériou naozaj obsiahlych tutoriálov, kde vám podrobne vysvetlí, každé kúzlo a každý element hry. Je to síce zdĺhavé a môže vám trvať niekoľko hodín, kým si to všetko preťukáte, preskúšate a nakoniec aj natrénujete proti AI botom. Ak toto všetko zvládnete, ste pripravený pustiť sa do naozajstných bojov, či už znovu proti AI, alebo sa pustíte online proti skutočným hráčom to bude na vás.
Hrať môžu proti sebe 16 hráči rozdelení do dvoch skupín, kde si to rozdajú Lineage jednotky proti RNA Global skupine. Obe skupiny chcú ovládnuť jedinečný zdroj magickej sily, vznášajúci sa v pozadí levelov. Práve mágia spôsobila to, čo sa deje dnes, spôsobila vojnu. Jej neočakávané vniknutie do hi-tech sveta spôsobilo rozvrat toho, čo ľudia poznali a čoho sa báli. Všetko sa zmenilo. Aj vojna sa zmenila. Už sa nebojuje len zbraňami, nanoimplantáty majú svoje možnosti, ale ani tie nezastavia mágiu. Mágiu, ktorou sa vojaci dokážu teleportovať cez steny, neprekonajú strom života, nedokážu niekoho vrátiť z mŕtvych a mnoho iného.
Štýl hry je podobný Counter Strike, len s kúzlami. Teda hrá sa na kolá, pri štarte si môžete kupovať zbrane, technické upgrady a kúzla, kde vždy môžete mať len tri tech alebo magické možnosti. V samotnej hre už hráči bojujú o kontrolu nad artefaktom, ktorí musia podobne ako v CTF móde doniesť na svoje stanovisko, alebo v ďalšom móde ho musí jeden tím obraňovať, nakoniec nechýba ani tímový deathmatch bez artefaktu. V základe to vyzerá, ako bežná multiplayerová akcia, ale k tomuto sa pridávajú ešte štyri classy/rasy vojakov; rýchly Elf so slabým pancierom a regenráciou zdravia; vo všetkom priemerný človek si najlepšie vychutná tech upgrady a má vždy najviac peňazí pri štarte; pomalý, zavalitý, ťažšie zraniteľný je Troll. Ten je určený hlavne na manipuláciu s ťažkými zbraňami. Nakoniec dwarf je malý, má najviac esencie na čarovanie a jeho zaujímavosťou je, že dokáže absorbovať esenciu z ostatných hráčov a dokáže zniesť aj headshoty.
Týmto ale odlišnosti nekončia, keď si predstavíte boj, prestavte si úplnú zmenu boja, ako ho poznáte. Teleportovanie vám zmení pohľad na stavbu levelu, rovnako ako možnosť lietania, kúzla Strom života a Oživenie vám zmenia pohľad na život a smrť v hre, transformácia do podoby dymu vám pripraví rušné chvíle, hlavne potom, ako zistíte, že dym nemôžete zastreliť. Alebo radi by ste silu ala Jedi? Máte tu Push, kde odhodíte nepriateľov okolo seba. Budete si môcť vybrať, ktoré sú vám sympatické a ktoré váš tím potrebuje. Ale pamätajte, že vždy sa dajú vybrať len tri upgrady naraz.
Hra toho v možnostiach výzbroje a upgradov ponúka viac ako dosť a tým sa stáva jedinečnou v multiplayerovom žánri. Je síce komplikovanejšia na naučenie a pochopenie ako všetko funguje, ale ak sa naučíte správne používať sily a budete kooperovať s tímom, zážitok bude parádny.
Mapy sú rozdelené na sériu 9 väčších pre 16 hráčov a troch menších pre 8 hráčov, ktoré sú len orezanou verziou väčších máp. Takže prakticky je v hre len 9 máp, čo je na čistú multiplayerovku dosť málo a môžu rýchlo omrzieť. Zatiaľ ťažko povedať, či sa hra multiplayerovo uchytí a či ju bude Microsoft ďalej rozvíjať, alebo nechá umrieť. Je jasné, že to nie je žiadna bariéry rúcajúca multiplayerovka a pôvodný zámer Microsoft presadiť Live Anywhere a teda hranie PC hráčov proti Xbox360 hráčom, to veľmi nerozbehne a môže to byť zatiaľ hodnotené maximálne ako test možností. Je síce pravda, že Xbox360 servre sú pekne osídlené a ľudia to aj hrajú, a aj PC servre majú nejaké počty ľudí, ale minimum ich hrá crossplatform.
Čo sa týka rozdielov medzi PC a Xbox360 ovládaním, je to optimalizované, aby to bolo veľmi podobné a je pravda, že to aj podobné naozaj je. Jediný malý problém je, že PC hráči musia obetovať presnosť, keďže autori sa rozhodli, že keď majú konzolisti väčší rozptyl zbraní a istý druh autoaimu, musia to mať aj PC hráči. A tým je to prakticky vyrovnané, len pre PC hráčov deprimujúce pri snahe o presné zameranie. Stále lepšie ako riešenie Halo, kde hráči hrajúci ovládačom majú autoaim a PC hráči nie.
Graficky je hra pekná, ale nie extrémne prepracovaná. Až príliš v tom vidieť oldgenovú strnulosť multiplayerových levelov bez akejkoľvek animácie alebo pohybu objektov. A pohyb hráčov je tiež kapitola sama o sebe, chýbajú rôzne animácie pohybu, niekedy postavy pôsobia strnulo, a okrem toho až na štyri rozličné modely, vyzerajú všetky postavy rovnako. Toto už v next-gen multiplayerovke malo byť doriešené s možnosťami skinovania. Stačí sa pozrieť na Rainbow Six Vegas, alebo inú konkurenciu, ktorá ponúka lepší multiplayer, a to ho majú len ako doplnok ku kampani.
Keď si to tak spočítame, hra má v sebe veľa potenciálu, no nevyužitého. Málo módov v multiplayeri a málo máp ju extrémne orezáva a robí z nej skôr takú testovaciu prezenáciou na Live Anywhere, ktoré si týmto titulom veľa fanúšikov nezíska. Možno, keby sa autori zamerali na viac rôznych módov, na definovanie rôznych pravidiel a hlavne pridali naozaj next-genové prostredia, bolo by to iné. Prakticky, keby sa hra predávala za polovičnú cenu, alebo bola len stiahnuteľná, bola by to ideálna zábavka, takto je to drahá zábavka s minimálnym obsahom.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Xbox 360 Vývoj: Microsoft / FASA studios Štýl: Akcia / Multiplayer Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|