THE INCREDIBLE HULK |
THE INCREDIBLE HULK |
Ja byť Hulk. Keď ja zlý, ja byť zelený a polodementný, ale mať velká sila. Keď ja byť zelený tak ja aj kakať zelená pupu. Ja rozbíjať veci na malé nepoužiteľné kúsky. Ja mať aj frajerku, ale ja jej dať svoje pupu a ona po mne hodiť Favorit. Ked ja nebyť zelený, ja malý a ružový. Ja nebyť rád ružový, ja byť rád zelený a rozbíjať veci a rád papať svoje zelené pupu.
Áno, presne takto si predstavujem debilný začiatok k polodebilnej hre, ktorá robí zo zákazníkov tých najväčších debilov. Tak nejak sme si už na to zvykli, že s každým potenciálnym blockbusterom sa snaží zviezť aj nejaké to herné štúdio a zarobiť si na svoje hypotéky a manželkám na diamanty. To, čo sa však teraz snaží predať SEGA považujem za maximálnu drzosť. Týmto produktom nám podsúvajú maximálny odpad s dôverou, že si to nejaký blbec aspoň v USA, kde sa výskyt slabomyseľných jedincov vyskytuje 15 na štvorcový meter, kúpi.
Kvality filmu zatiaľ zhodnotiť neviem, pretože som ho ešte nevidel, ale pre pochopenie príbehu v hre je dejová linka úplne irelevantná. Začať by sme mohli rendermi, ktorých hra obsahuje cca 10 a majú od 5 sekúnd do pol minúty a je to asi to najkvalitnejšie, čo počas celej hry zhliadnete. Pravdepodobne by mali hre pridávať aký taký zmysel, no v konečnom dôsledku dej nikam neposúvajú. Akási náhodná podoba je vidieť aj v predstaviteľoch hlavných úloh, no ak by som nevedel, že Hulka sa ujal Edward Norton, tak by ma ani nenapadlo, že to je on. Jeho ľudskej podoby si vlastne užijete len v týchto renderoch, inak sa v celej hre vyskytuje len ako zelená hora svalov.
Prestrihové scény sú zvládnuté bravúrne pomocou statických obrázkov so záberom na počítač, resp. telefón, kde niekto s niekým telefonuje a celé to pripomína časy populárneho DOSu a rozlíšenia 320x200. Aspoň že je to nahovorené a nevidíme len statický text.
Presuňme sa teraz k hlavnej náplni hry. Autori nám ponúkajú otvorené mesto, ale je to ako by v nás chceli vyvolať len viacej zúrivosti. Pozeraj sa, ale nedotýkaj. Dotkni sa, ale neochutnaj. Ochutnaj, ale neprehltni. Proste megalomanské mesto, v ktorom niet okrem nalinkovaných misií čo robiť. To už mohli naukladať kľudne všetky levely za sebou a... pardon, zabudol som, že ku každej misii reprezentovanej hviezdou, je potrebné niekoľko minút skákať ako opica, čím sa vlastne predlžuje hrateľnosť. Nechce sa vám skákať? Tak to potom využite služby metra, ktorého východy a vchody sú na mape asi 4 a v podstate vás to vypľuje v takej istej vzdialenosti od cieľa, v akej ste boli pred nastupovaním, len niekde na opačnej strane ostrova. Čiže hop skok opička, zdravý rozum neopúšťaj nás.
Takže sme úspešne dohopsali k hviezdičke s misiou a útočí na nás banda roboto-vojako-mutanto-laserometo-whatever-hocičoho. Prichádza hlavná náplň hry - všetkých zabiť. Na začiatok používa Hulk len základné údery, no postupom času sa vie vylepšiť a podľa dosiahnutých achievementov mu pribúdajú skilly ako liečenie, dupnutie alebo mohutné tlesknutie sprevádzané spektakulárnymi efektmi, za ktoré by sa nemusel hanbiť ani taký Commander Keen (pamätáte z DOSu?) Autori tu nezabúdajú ani na princíp svätej trojice, čiže vždy opakovať všetko tri krát, aby ste boli úspešní v misii. Zabiť troch mimozemšťanov na troch rozličných miestach, vyradiť tri generátory, zničiť tri časované bomby, zarovnať so zemou tri mrakodrapy, alebo dostihnúť tri dodávky plné výbušniny. Neskôr v hre od tohto pravidla ale upúšťajú a nahradzujú ho zaujímavejším pravidlom pätice. Áno, misie zostávajú tie isté, len sú „more challenging“ a tak naháňate päť truckov, zabijete päť vojakov na piatich miestach atď.
Ak dostaneme za úlohu zničiť niekoľko cieľov v meste, na minimape v rohu vidíme len ich smer. Logické by bolo, zapnúť mapu a pozrieť si ich rozostavenie a vzdialenosti, aby sme si mohli navrhnúť cestu k najbližšiemu alebo poradie, v akom sa budeme presúvať. Menšia chybička krásy ale je, že na veľkej mape nič neuvidíme, len našu aktuálnu pozíciu. Takže sa podľa minimapy vyberieme v tom najhoršom prípade k najvzdialenejšiemu cieľu a od toho zase k najvzdialenejšiemu, aj keď iné by mohli byť hneď za rohom. Ešte si to okoreníme časovým limitom (áno, časový limit zvyšuje hernú dobu, pretože na prvý krát sa to nikomu nepodarí splniť) a pohroma je na svete. Hnus velebnosti.
Hulk okrem zdravia disponuje aj meračom nasratosti (rage bar), ktorý sa dá využiť na špeciálne údery spomenuté vyššie. Hnev sa zvyšuje ničením predmetov a úspešným zabíjaním nepriateľov, čo je v podstate paradox, pretože čím viacej domiešavačov, sanitiek, taxíkov (práve som vymenoval všetky civilné vozidlá), tankov, vrtuľníkov (tak to by sme mali všetky vozidlá armády) alebo hviezdnych transportérov (toľko k vozidlám alienov) Hulk zničí, tým je viacej nasratý. A potom že ničenie upokojuje.
Už z obrázkov na vás musí zapôsobiť grafické znázornenie celého mesta. Je priam magické. Ako inak si vysvetliť, že už niekoľko metrov od vás je vzduchoprázdno a stačí len jeden skok a čáry-máry-fuk pred vami nový mrakodrap. Jeden dom sa rovná jedna textúra, okná nakopírované dokolečka dokola a na nejaké požiarne schodiská, balkóniky alebo inú architektúru ako krabica rovno zabudnite. Hudbu som počas hrania neregistroval, azda z dôvodu, že mi mozog nestíhal pobrať všetku tú magickú grafiku a na ňu už moja kapacita nestačila. Alebo tam možno nie je žiadna, resp. taká nevýrazná, že na ňu mozog automaticky zapol mute.
Ovládanie bolo navrhnuté pravdepodobne americkým tímom chiropraktikov, ktorí majú málo zákazníkov, pretože si inak neviem vyložiť, prečo by som na použitie super schopnosti musel držať klávesu F, potom číslicu 1-4 a následne tlačidlo na myši. Medzi tým neustále pobehovať s WASD, aby ma nezasiahli strely od nepriateľov a pritom mieril myšou, aby sila nevyšumela do baráku, ale do nepriateľa.
Túto hru maximálne odporúčam tým, čo: čítajú len posledné odstavce recenzií, nikdy nezabudnú do komentárov na internete napísať „prvýýý“, používajú veľa W, X a Y pri písaní v slovenskom jazyku, v McDonalde si vypýtajú 4xBigMac s Big Tasty slaninou s Colou Light, aby nepribrali, majú zavesenú americkú zástavu pred domom a v neposlednom rade všetkým pracovníkom v SEGE ako vianočný darček miesto prémií.
RECENZIE HRÁČOV |
PS2
Vývoj: Vivendi / CD Projekt / Radical Štýl: akčná adventúra | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|