WORLDSHIFT |
WORLDSHIFT |
Jedinečná stratégia, ktorá prinesie do žánru RTS nový vietor, alebo len nafúknutá bublina, ktorá rýchlo praskne? Hovoríme o titule WorldShift a hneď vám dáme aj uspokojivú odpoveď. Prosím, nasledujte ma, ale dávajte si pozor, nikdy neviete, čo na vás vyskočí z húštiny. To viete, Zem po katastrofe v 21. storočí už nie je to, čo bývala.
Čo sa vlastne stalo? Vtedy dopadol na povrch planéty ničivý úlomok a v dôsledku rozšírenej nákazy a zmenených podmienok sa po 1000 rokoch Zem zmenila na nepoznanie. Príroda sa spamätala a okrem púští sa zachovala aj zeleň a husté pralesy, avšak tí, čo prežili, sa museli naučiť žiť inak. „Nepošpinení“ ľudia založili päť megalomanských miest a monarchiu so zvrchovaným vládcom, zmutovaní a nakazení jedinci sa naučili žiť skromnejšie v kmeňoch uprostred džungle. A novými obyvateľmi sa stali cudzopasné kreatúry zoskupené v kulte.
Vzájomné konflikty spomínaných troch rás budete riešiť v bezmála 20 scenároch pre jednotlivca. O tom, že misie hrajú len vedľajšiu úlohu, svedčí aj fakt, že sú zahrabané v sekcii multiplayeru pre lokálnu sieť. Bohužiaľ, hra pre jednotlivca je skutočne na vedľajšej koľaji a hoci máp je tu dosť, dej je neskutočne plytký a obsah misií brutálna nuda. V podstate stále vás čaká len pobiehanie po krajine so skupinou hrdinov a bojovníkov a ničenie doslova všetkého, čo vám skríži cestu. Navyše pozície, kam sa máte dostať, sú často označené dosť nejasne, aj keď čiastočne pri navigácii pomáhajú nenápadné zelenkasté šípky priamo v teréne. V hre máte jedného hlavného hrdinu pre každú stranu a spravidla štyroch pobočníkov - oficierov. Všetci disponujú pár špeciálnymi schopnosťami, čo môže byť liečenie, ochromenie nepriateľov alebo ich upútanie a rôzne útočné kúzla. Vyžadujú energiu a ich účinok je často mizivý. Hlavné postavy v misii musia prežiť, pobočníci môžu aj zahynúť. Po neúspechu misie hráč so svojou družinou pokračuje pri posledne aktivovanom kontrolnom bode, ktoré sú v teréne označené farebnými bleskami.
Po úspešnej misii vidíte štatistiky a môžete si vybrať jeden z troch bonusových predmetov. Nezmyselné je, že za každých okolností, bez ohľadu na to, za koho ste hrali, je vždy odmenou jeden predmet pre každú frakciu. Vyberiete si, ktorý chcete a vložíte ho do okna pre zodpovedajúcu frakciu. Bonus, v podobe vyššieho počtu energie, silnejšej obrany či inak zlepšeného efektu sa potom aplikuje na patričný typ jednotky v nasledujúcich hrách. Okrem toho dostávate ďalšie bodíky, respektíve hviezdičky na vylepšenie špecializácií, napríklad zvýšená odolnosť bojovníkov. Mimo ťaženia dostávate aj body za víťazstvo a za ne môžete nakupovať bonusy s najvyšším efektom.
Mimo ťaženia, tým mám na mysli voľnú hru a samozrejme multiplayer. Voľná hra je rozhodne zaujímavejšia, ako kampaň a slúži vlastne ako príprava do multiplayeru. Bojuje sa jeden na jedného, alebo v tímoch, kde stoja proti sebe dve dvojice alebo trojice. Chýbajúcich hráčov nahradíte počítačom s nízkou alebo vysokou zručnosťou. Samozrejme si vyberiete frakciu a k tomu niekoľko počiatočných jednotiek, na ktoré máte vymedzené body - hviezdičky.
V hre začínate s hlavnou budovou, kde sa od začiatku produkujú všetky dostupné jednotky (nie je ich mnoho) a k tomu pár technických vymožeností a tri supersily. Samozrejme sortiment a dizajn závisí od frakcie, sú zreteľné aj rozdiely vo fungovaní jednotiek a manažmente. Napríklad ľudia môžu postaviť pri svojom centre tri obranné veže, ale kult má namiesto toho infikované vajcia (no to by som teda nechcel mať). To je ale, s výnimkou nových centrálnych budov na predurčených miestach, jediné, čo sa dá vybudovať. Nové budovy zvyčajne stavia hlavný hrdina. Môže zahynúť, ale len keď je práve medzi živými, dokážete si privolať aj pobočníkov. Samozrejme, aj za tých sa platí a to kreditom, ktorý pomaly pribúda samovoľne alebo rýchlejšie za úspechy v bojoch.
Väčšinu času budete pobehovať po mape so svojimi jednotkami, ktorých počet spravidla neprekročí jednu - dve dvadsiatky a útočiť na nepriateľov a ich budovy. Hráč prehrá, keď stratí všetky budovy aj jednotky. Je to dosť nepraktické, pretože neraz hľadáte posledného vojačika, ktorý si drnká niekde pod palmou. Vítaným spestrením okrem klasického režimu “vyvraždi všetkých nepriateľov“, je kooperatívny multiplayer, kde traja hráči spoja svoje sily, plnia úlohy a bojujú bok po boku. Postupujú na deviatich mapách, čo sa postupne odomykajú a samozrejme, na konci misií získavajú permanentné bonusové predmety, podobne ako v hre pre jednotlivca. Dá sa povedať, že voľná hra a multiplayer po lokálnej sieti alebo online je pomerne zábavný a možno pri ňom vydržíte aj pár týždňov.
Boje v multiplayeri a voľnej hre sú rýchle a dynamické...
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Black Sea Studios Štýl: stratégia / realtime | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|