WORLD OF WARCRAFT: WRATH OF THE LICH KING |
WORLD OF WARCRAFT: WRATH OF THE LICH KING |
Streda večer. Vo vzduchu je cítiť akési nepatrné chvenie.Také to jemné šteklenie v žalúdku. Ingorujúc ho skáčem do auta a vyrážam do Bratislavy na polnočné vypustenie mrazivého ošiaľu, ktorý bol na túto noc predpovedaný. Blížiaca sa pohroma nenecháva chladným ani náhodných okoloidúcich a navzdory vysokému riziku (závislosti) sa v zóne dopadu schádzajú desiatky, ba stovky nedočkavých veriacich, ktorí zaslepeno čakajú na odbitie polnoci. Som už len stovky metrov od Brlohu v Poluse, no i tak sú to ešte akoby stovky kilometrov, ktorými sa musím prebiť. Napätie sa dá krájať a moje divoko bijúce srdce je toho dôkazom. Oplatil sa rok dlhého čakania pre tento okamžik? Vchádzam dovnútra... áno, oplatilo sa. HNEV MŔTVEHO PRINCA JE TU!
O zaručenom úspechu 2. datadisku nemohlo byť pochýb. Čísla sú známe a kto predpokladal neúspech, mal by zvážiť svoje predpokladacie schopnosti a radšej si konečne založiť vlastný account. Epické dielo megalomanských rozmerov World of Warcraft už nie je len hra, je to životný smer, ktorým sa vydávajú ľudia po celom svete. Komunita tak silná, že nepozná rozdiely v pohlaví, národnosti, orientácii či vierovyznaní. Keby sme do sveta Azeroth napojili napr. diplomatického Slotu, kto vie, koľko kamáratov by si asi našiel v takej maďarskej guilde. Ale pri jeho očividnom PvP zameraní by sa dalo skôr čakať, že by si splnil svoj malý sen a naozaj by proti Budapešti (v hre Ironforge) sadol do tankoch.
Dočkali sme sa zaslúženej zmeny a po ďalšom 2-ročnom cykle sa nám otvoril nový kontinent - Northrend. Nehostinná krajina na severe Azerothu, žväčša pokrytá krásne chladnou snehovou pokrývkou. Ako som bol nadšený z úvodných lokalít, už vtedy mi bolo jasné, že sa mi tu bude páčiť viac ako v Outlande. Prekvapenie však narastalo priamo úmerne s nadšením, ako som postupoval vyššie na sever. Blizzard opäť prekonal sám seba a dokázal nám predostrieť ešte impozantnejšie prostredia nasiaknuté sladkou vôňou neprebádaných vôd, napätia z očakávania, čo nás čaká na tých nekonečne vysokých horách a návykovým strachom z nepoznaného. Keď dosiahnete level 77 a budete môcť znovu lietať (asi nikomu nemusím pripomínať, že max. level je už 80), určite sa pokochajte celým ostrovom.
Samozrejme aj tu je nový kontinent rozdelený na jednolivé územia, ktorých je 9. Oproti Outlandu to nie je o moc viac (tam je 7), no celkovo je Northrend takmer 2 krát väčší čo sa týka rozlohy. Odhliadnuc od unikátneho vizuálneho zážitku, skrývajú územia ešte jedno malé eso v rukáve. Postupným levelovaním pomocou questov (akože expením) môžete v lokalitách zaznamenať nepatrné zmeny, ako napr. pribúdanie budov, opevnení, narastanie vojska, a to všetko priamo súvisiace s náplňami vašich questov. Tu vás musím mierne upozorniť, ak nemusíte, nechoďte do Zul´Draku, kde sú všeobecne známe zdĺhavejšie a ubíjajúce questy. Radšej zamierte do Sholazar Basinu, tak dobre som sa pri expení už dávno nezabavil. Veď kto netúži po odmene za bezchybné zostrelenie jablka z hlavy gnoma? Na tretí pokus...
Veľkých zmien sa dostalo aj jednolivým classom, alebo ak chcete, povolaniam našich postáv. Pribudli útoky, spelly, nové animácie (i keď minimálne), prerobené talenty. Tieto zmeny nie sú len kozmetického rázu a o náraste damage, no vo veľa prípadoch sa zmenil úplne celý spôsob hrania. Enha shamanom sa úplne prekopala rotácia spellov, fire mágom pribudlo nebezpečné Instant Pyro, shadow priesti majú vytúžené AoE, mierne sa zmenil postup znižovania aggra a mnoho ďalšieho, na čo tu nemáme dostatok priestoru. V skratke, každý musí znova prejsť úvodným zaškolením či už healer, tank alebo dps dealer, aby znovu spoznal svoju postavu úplne do bodky. Veľké zmeny prinášajú obrovské otrasy na PvP scéne. Tak, ako to otriaslo celým PvE, PvP hráčov zasiahlo 2 krát toľko. Naštudované taktiky a ideálne zostavené tímy sú minulosťou a začína sa prakticky od nuly. Osobitnou skupinou je nová classa Death Knight, ktorému sme venovali dostatok miesta v preview a ktorý poriadne rozmúti vodu ako v PvP, tak v PvE.
Myslím, že rozoberať tu grafickú stránku nie je veľmi podstatné, kedže sa nedá povedať, že by World of Wacraft kráčal s dobou. Predsalen 4 roky na trhu sa musia prejaviť, ale grafika rozhodne nie je škaredá. Wrath of the Lich King obohatil herné detaily o stupienok vyššie, v lokalitách nájdete lepšie detaily na okoliach porastov, ktoré sú zároveň bohatšie do počtu. Čo sa do istej miery odrazilo aj na mierne zvýšených hardvérových nárokoch iba v tom prípade, ak si chcete zachovať maximálne video nastavenia. Grafika má svoj štýl a namiesto počtom polygónov si vie získať nápaditým dizajnom, ktorý dotvára spolu s geniálne zostaveným soundtrackom neskutočne návikovú atmosféru hry.
Treba nám ku šťastiu ešte niečo? Tak na čo ešte čakáte? Docela nechápem, prečo ste sa v čítaní dostali až sem a miesto toho nebeháte heroic dungy a neraidujete. V najbližšom patchi sa nezadržateľne blíži Lich King a nemôže sa dočkať, až si pochutná na vašich úbohých dušiach. Opovážili sme sa prísť až k jeho bránam, no len tí najudatnejší sa mu skutočne postavia. Kráľ stále žije, otázkou je, či aj vy budete pri tom, keď vydýchne naposledy.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Vivendi Universal / CD Projekt / Blizzard Štýl: MMO / RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|