BOLT |
BOLT |
Výbornej Rumunskej film, to musíš videt. Cituje sa v nestarnúcej českej komédii a na podobnú nôtu zahral aj Spacejunker, keď mi hru ponúkal. Z predchádzajúcej vety pre mňa vyplynuli dve životné pravdy. Film Bolt som nevidel a po dohraní hry je mi to úprimne jedno a I hate u Kenny Spacejunker.
O čom to celé je? Netuším a neprezradím vám to. Nikto sa totiž u Disneyho nenamáhal napísať ku hre akýkoľvek príbeh počnúc chýbajúcim introm a nulovou výpovednou hodnotou počas hrania končiac. Prezradím vám len to, že sa jedná o tuctovú arkádu vyčnievajúca z davu len... hmm, vlastne ničím.
Hranie za Bolta
Super pes Bolt určuje tempo súperom rôznou škálou úderov a pohybov. Najviac však budete používať slabý a silný úder, ktoré sa linkujú do komb (dvoch). Z nepriateľov potom vylietavajú trojuholníčky žltej a zelenej farby, ktoré dopĺňajú zdravie a merač super schopností, ktoré Bolt získava počas hry. Tak postupne dostane super štekot, laserové oči, úder o zem alebo rýchlosť či nesmrteľnosť. V prípade, že je nepriateľ po údere omráčený, Bolt ho môže chmatnúť a hodiť po ďalšom nepriateľovi, objekte alebo ho efektne otrieskať o zem. Takýmito kombami sa nabíja okrem super schopnosti aj super sila, ktorá sa dá aktivovať stlačením dvoch tlačidiel naraz a na pár chvíľ sa tak stane z Bolta zviera s rýchlosťou svetla a silou Hulka.
Postavenie jednotlivých levelov pre super psa je zamerané viac arkádovým štýlom, vyplnené nekonečnými súbojmi so zloduchmi a občas nejakou tou logickou hádankou ako stlač tlačidlo tu, popreskakuj lávu tam a rýchlo doskáč po tlačidlách inam. Ponúka presne to, čo 99 percent momentálnej produkcie podľa filmovej predlohy, a ak ste nejakú hrali, ako by ste už hrali aj Bolta. Keďže sa väčšina úrovní odohráva hlavne so psom, upadne hrateľnosť do klišé, stereotypu a nudy celkom skoro. Aspoň, že sa to trocha snaží zachrániť hranie za Penny.
Hranie za Penny
Boltovi sekunduje v hre dievčatko Penny, ktoré na to, že ešte nevychodilo ani základnú školu, tak má pohyby a um šikovného zlodeja a hackera. So sebou nosí dômyselne spracovanú tyč s dvojicou koliesok na konci, pomocou ktorých sa dokáže dostať na vyvýšené miesta, alebo prebehnúť po rímsach. Funguje to tak, že napríklad v komínovej šachte tyč roztiahne a kolieska sa zaprú o steny komínu. Následne ju mechanizmus vyvezie do vyšších miest. Dôvtipná pomôcka, ktorá nahrádza vystreľovacie lanko.
Misie za Penny, aj keď je ich oveľa menej ako tých Boltových, sú ladené stealthovo, čiže sa hrdinka snaží zakrádať bez toho, aby si ju nepriatelia všimli. Ich pomer je zhruba 3 levely za Bolta a jeden za Penny, čo je škoda, pretože práve tieto misie majú trocha šťavu. Keď vás nepriateľ prekukne a vrhne sa na vás, vie sa Penny samozrejme aj ubrániť pomocou kolieskovej tyčky, alebo použiť jedovatý plyn, ktorého množstvo je obmedzené ukazovateľom podobným, aký má Bolt na super silu, no ona sama žiadne super kombá neovláda. Miesto toho sa spustí pri nepriateľovi mini event hra, kde pomocou smerových tlačidiel dostane nakladačku ona alebo súper. Tieto minihry sú však detsky jednoduché a väčšina zloduchov ľahne po prvej rane, čím sa v podstate vytráca nutnosť plíženia a nejakej taktiky. V pohode môžete napochodovať do miestnosti plnej zlých nindžov a vymlátiť ich ručne stručne, než sa zakrádať a vymýšľať taktiky útoku.
Mini Hry
Mimo mini eventov, ktoré absolvujete s obidvoma postavami sa v leveloch nachádzajú roztrúsené minihry hackovania. Ak je treba dostať sa do ruskej databázy, alebo otvoriť dvere na magnetickú kartu, terminál vedľa je poruke a minihra môže začať.
Ide vlastne o jednoduchú virtuálnu realitu zobrazenú z vtáčej perspektívy. Ovládate malinké vozítko predstavujúce vznášadlo a úlohou je zničiť ostatné vozidlá na obrazovke. Vzdialene táto hra veľmi pripomína Asteroids, pretože pravým analógom ovládate otočenie, respektíve smer streľby a ľavým analógom určujete smer vznášadla. Všetky vozidlá majú určitú zotrvačnosť a niektoré sa nepríjemne odrážajú od stien, čím zhoršujú zameranie. Tieto samostatné hry sa dajú kedykoľvek samostatne spustiť aj z hlavného menu, no musíte ich najprv nájsť roztrúsené po úrovniach, aby sa sprístupnili.
Optimalizácia neopúšťaj nás
Aj keď by som mohol konštatovať, že grafické prevedenie je celkom detsky milé, pretože Bolt je roztomilo blurovano-chlpatý, tvárové animácie ako aj mo-cap je na dostačujúcej úrovni a grafika úrovní je sympatická (až na ten level dizajn), niekto sa tu proste musel vykašlať na optimalizáciu. Alebo lepšie povedané, vydanie sa muselo stihnúť s uvedením snímky do kín a tak sa na nejakú optimalizáciu veľmi nehralo, čo je vážne škoda.
Spoločným znamením všetkých podobných hier totiž bolo, že aj keď vyzerali hnusne, aspoň si ich zahrali decká aj na slabých strojoch, takto si akurát utrú slzičku spod oka, pretože im to pôjde pomalšie ako leporelová slajdšou.
Na druhej strane treba pochváliť zaujímavú hudbu, ktorá sa ku hre viac ako hodí a pripomína zo všetkého najviac motívy z Jamesa Bonda. Český dabing by som tiež pochválil, no nie je veľmi za čo. Počas hry prehodia všetci aktéri dokopy asi desať nesúvislých viet a z hlášok „tam je ta holka!“ alebo „musíme ji chytit!“ som sa musel aj nevedomky usmievať. Ono to ale bolo všetko závislé od originálu, takže OK. Len mi to prišlo trocha zbytočné. Úplne stačilo preložiť len hlavné menu.
Platiť prosím!
Čo nám ponúkne Bolt ako pridanú hodnotu? Okrem minihier nič moc. Priemernú hernú dobu okolo šiestich hodín, nadpriemerné grafické spracovanie (teda na to, že sa jedná o hru podľa filmu, inak je to samozrejme bieda) v tuctových prostrediach ako útek po vlaku, ruská základňa alebo pyramídy. Zaplatíme si aj za zúfalú (ne)optimalizáciu na slabších PC podporenú nehrateľnosťou a pomaly sa sunúcimi obrázkami a z príbehu budete mať tiež veľké kulové, pretože ak neviete (tak ako ja), o čom bol film, tak z tých pár viet pochopíte akurát to, že Pennyn otec je vedec, vyvíja pre zloduchov zbraň a treba ho zachrániť.
Rodičom odporúčam obchádzať minimálne týždeň s ratolesťami hocijaký obchod s hrami, kde by na nich mohol vykuknúť Bolt z kartónu, pretože vzlykom „tata Bolt! Cem céééém!“ sa asi opäť neubránia.
RECENZIE HRÁČOV |
Xbox 360
PC PS2 PS3 Wii DS Vývoj: Disney Interactive Studios / CD Projekt / Avalanche Software Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|