PATAPON 2

PATAPON 2

8.0

Jednooké príšerky vás znovu potrebujú, aby ste ich previedli nástrahami a zničili nepriateľov bubnovaním do rytmu.

Recenzia na PSP verziu

Je to ako v tanečnej. Dva kroky vpred, jeden vzad. Hranie Patapon 2 vám bude neustále pripomínať a potom dokola opakovať, prečo je dôležité trénovať malé jednooké potvorky a prečo sa treba vracať do lesa a planiny na lov materiálov. Je totiž oveľa ťažšia ako predchodca, navyše level grinding je posunutý na úplne novú úroveň a celkovo pôsobí iba ako malý datadisk, alebo skôr remix, ako veľké pokračovanie zasluhujúce si dvojku v názve.

V podstate sa toho veľa nezmenilo, základný herný mechanizmus – bubnovanie do rytmu spievanej skladby malými Pataponmi zostalo rovnaké. Zostali zachované aj jednotlivé príkazy, ako Pata-Pata-Pata-Pon, ktorým svoj regiment uvediete do pochodu a Pon-Pon-Pata-Pon, ktorým dáte svojim vojačikom a čatám príkaz k útoku. Získavanie jednotlivých príkazov a hľadanie zázrakov na vyvolávanie dažďa alebo vetra nie je tak rýchle, ale za to sa dokonale zoznámite s každým, predtým než budete potrebovať ďalší.

Poveternostné podmienky teraz oveľa viac ovplyvňujú boj, vietor zanesie šípy ďalej, dážď zahasí horiacu trávu, ktorá vám mimoriadne ubližuje, snehový víchor zmrazí nepriateľov a taká hmla ich zase schová. Zázraky sa vyvolávajú pomocou piesne, no túto musíte počas vybraných levelov alebo súbojov s bossmi, ktorí sa skrývajú v hmle a sú zraniteľní iba v daždi, naťukať tri až päť krát. Ide vždy o rovnakú pieseň a po čase vám začne liezť na nervy. Navyše na to, aby bol zázrak kompletný, musíte byť s armádou vo Fever móde.

Horúčka noci na bojisku

Fever mód je v podstate tranz, do ktorého svojich vojačikov uvediete bubnovaním a vyťukávaním príkazov presne do rytmu. V Patapon 2 sa vďaka trom obtiažnostiam dá veľmi rýchlo dostať a zotrvať vo Fever móde, čo je mimoriadne dôležité pre hrdinu. Kombinovaním rôznych masiek a zmenou rodu sa menia najsilnejšej jednotke na bojisku vlastnosti a špeciálna schopnosť, ktorá je aktivovaná opäť bubnovaním do rytmu. Môže to byť napríklad oštep s uspávacím a mimoriadne zdrvujúcim efektom.

Patapon 2
Patapon 2 Bossovia znesú viac a bez taktickej obrany ich nepremôžete.
Bossovia znesú viac a bez taktickej obrany ich nepremôžete.


Patapon 2 Mapy sú teraz bohatšie na nepriateľské jednotky a budovy.
Mapy sú teraz bohatšie na nepriateľské jednotky a budovy.


Patapon 2 Kľúčom k úspechu je silná armáda.
Kľúčom k úspechu je silná armáda.





Hrdina na bojisku nemôže zomrieť (ak sa tak stane, o pár sekúnd sa objaví s plným zdravím), no i tak sa dá bitka prehrať. S týmito jednotkami si užijete hlavne v špeciálnom móde až pre štyroch hráčov. Môžete hrať sólo, ale ak vám robí problém udržať rytmus, tak ho radšej ani neskúšajte. Na predpripravených mapách musíte preniesť záhadné vajce na druhý koniec mapy, v ceste vám stojí krutý časový limit a boss. Prakticky sem sa z hlavnej mapy presunula väčšina súbojov s bossmi. V závislosti od zostávajúceho času je vám na konci pridelený bodový bonus, ktorý môžete využiť na nákup dobrôt z vajíčka. Iba takýmto spôsobom sa môžete dostať k mimoriadne vzácnym materiálom a predmetom potrebným na výrobu a upgrady jednotiek.

Už nie je potrebné experimentovať a tŕpnuť, čo vypadne zo Stromu života za mutanta. V Patapon 2 sa výroba zjednodušila, avšak na úkor prehľadnosti. Na veľkej mape si postupne odomykáte nové typy Pataponov, pričom vždy vidíte, aké materiály potrebujete na ich výrobu, aké majú vlastnosti a čo je ich prednosťou. Strom je však tak rozsiahly, že nabáda k experimentovaniu a výrobe jednotiek, ktoré môžu byť osudnými. Materiály sa dajú rýchlo získať prenosom nahranej pozície z pôvodného dielu, inak ich poctivo zbierate a získavate lovom.

Jeden za všetkých

Snaha o vybudovanie čo najrozmanitejšej armády naráža na strmú krivku obtiažnosti. Približne po prvých pár hodinách zisťujete, že vaše jazda je príliš horľavá a v tráve pod hradbami je upečená skôr, ako ju zničíte. Nevhodná voľba vojakov (vždy do boja môžu ísť iba tri čaty) potom končí prehrou a zaručene aj frustráciou, pretože znovu nazbierať nové materiály na upgrady a výrobu teraz už tých správnych jednotiek je časovo náročné. Ich rozdiely medzi nimi sú niekedy až priepastné a každá je inak odolná voči poveternostným vplyvom, jedna rýchlo zamrzne, iná zase môže stáť v ohni a nič sa jej nestane, ďalšia nezaspí po zásahu hypnotickej energie.

V Patapon 2 sa objavujú aj nové typy jednotiek ako napríklad lietajúce potvorky mimoriadne citlivé na mráz a partia oživovačov, ktorí zo zadných rád doplňujú život silným tankom vpredu. Na nedostatok jednotiek sa nemožno sťažovať, avšak oproti minulému dielu je to málo. Prechádzanie tých istých levelov, podobne ako v predchodcovi, zvyšuje ich obtiažnosť, tuhosť a výdrž nepriateľa. Vybrané je možné zdolávať na čas, v iných sa len loví, ale vo väčšine prípadov narazíte na prekážku, na ktorú jednoducho nemáte. Prakticky vašej narastajúcej sile sa prispôsobujú všetky výzvy.

Patapon 2

Levely sú tentoraz dlhšie, bohatšie na vlny nepriateľov a plné prirodzených prekážok. Na displeji sa toho deje viac a nepociťujete pocit prázdnoty. Aj lovištia sú plnšie a obývané mnohými potvorami. Patapon 2 sa na prvý pohľad od svojho predchodcu zásadne neodlišuje. Rovnaký základ má tendencie vybudovať rýchlo závislosť a pritiahnuť pozornosť na dlhé hodiny. Môže za to aj charakteristicky strelený vizuál, šialené skladby a roztomilé postavičky Pataponov. Pri hraní je veľmi ťažké sústrediť sa na niečo iné, vyžaduje poriadnu dávku koncentrácie hlavne vo Fever móde a aj na easy predstavuje poriadnu výzvu.

„Tí, ktorí cestujú do Earthend a zočia TO, poznajú pravé šťastie.“ Cesta TAM je tŕnistá, plná prekážok a môže trvať celú večnosť. Základom Patapon 2 je level grinding a rytmus, na plnohodnotné pokračovanie obsahuje minimum zásadných inovácií, no ak ste sa s touto pozoruhodnou hrou ešte nestretli, pripíšte si bodík k výslednému hodnoteniu.


napísal spacejunker 23.4.2009
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
8.0
Ohodnotiť
PATAPON 2
+ chytľavý koncept
+ kooperácia hráčov v bojoch
+ (ne)prehľadný Strom života
+ nové jednotky a minihry
+ zohľadnenie poveternostných podmienok
- hra má tendenciu upadnúť po intenzívnom hraní do stereotypu
- zvýšená obtiažnosť a nároky na udržanie rytmu
- minimum zásadných inovácií


RECENZIE HRÁČOV
PSP

Vývoj: SCEE / SONY Czech / Pyramid / SCEJ
Štýl: Akcia
Dátum vydania:  2009
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Efootball (0)
Prosím vás hrávate niekto Efootball? Hľadám nejakú...
|Steam awards 2024 (2)
Sem môžete písať ako ste hlasovali na Steam Awards...
|Záchrana ranenej pc zostavy (12)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či by niekto ne...
|Gamepady (17)
vsetko ohladom a okolo gamepadov...
|Chodíte k lekárom? (11)
Stáva sa vám niekedy, že po intenzívnych hrách nem...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29944)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk