OVERLORD 2 |
OVERLORD 2 |
It is good to be bad
Márne pátram v pamäti, kedy bola hlavná postava, resp. jeho presvedčenie vyslovene na strane zla. Napadajú ma len tri hry, ale určite ich bude na vadných sektoroch môjho mozgu zapísaných viac. Božský Tie Fighter, Dungeon Keeper a Overlord. V ostatných hrách ste sa mohli prikloniť na zlú alebo dobrú stranu, tie nerátam. Občas je dobré byť zlým, tak prečo je takýchto hier tak poskromne?
Od druhého dielu Overlorda môžete čakať, že sa zlé skutky pretavia ešte vo väčšie peklo. Tak sa ako malý chlapec, na ktorého sa boja ešte aj vši vyliezť, dostávate do príbehu o zrodení nového Overlorda. Chlapca, ktorému bolo vždy krivdené a nikto ho neoslovil inak ako witchboy, objavili bývalí posluhovači zlého pána. Pána, o ktorého prišli pri záhadnom výbuchu artefaktu zvanom Srdce veže. Ihneď v ňom poznali stúpajúci potenciál a rozhodli sa preň položiť aj život. Od tohto dňa ho začali volať Overlord.
Jes, maj másta
Princíp pokračovania zostal nezmenený, čo znamená, že budete ovládať temného hrdinu z pohľadu tretej osoby a pritom usmerňovať svojich poddaných. Medzi hlavných služobníkov patria Minioni, ktorých si môžete predstaviť ako slaboduchých a škodoradostných goblinov z filmu s tým istým názvom. Páchajú neplechu všade, kde sa ukážu, no na slovo počúvajú svojho pána, teda vás. Základným kameňom armády sú hnedí a figurujú ako chrbtica a nárazový štít pre nepriateľov. Sú zruční v boji zblízka a taktiež najodolnejší voči zásahom.
Pozíciu lukostrelcov držia červení a svojimi pekelnými fireballmi pripekajú zadky najradšej z väčšej vzdialenosti, pretože ručne stručne ustoja len zopár zásahov. Zelení dostali pozíciu špiónov, ako jediní sa vedia zamaskovať, keď stoja a disponujú zákerným bonusom na útok zozadu, čím dostanú do pomykova aj tých najudatnejších vojakov s nablýskanými štítmi, ktoré odolávajú útokom hnedých a červených. Poslednou skupinou sú modrí. Sú zdatní v plávaní a vedia oživiť padlého páchnuceho kolegu opodiaľ. Sú však najkrehkejší a v priamom kontakte padajú ako telefónny hovor po tretej minúte zdarma.
Tú istú zostavu sme už ale videli v predchodcovi a chlapci z Triumphu si radšej povedali, že nebudú opravovať niečo, čo funguje, radšej to len vylepšia. A tak dostali všetky rasy Minionov svojich mountov (až na modrých). Hnedí môžu osedlať vlkov, červení salamandrov a zelení pavúkov. Vlci dokážu preraziť nepriateľské štíty, salamandre prejdú šikmým terénom a pavúky vedia liezť po stenách a dostať sa tak do tylu nepriateľa. Totožná zostala aj taktika boja a ovládanie. Minionov ovládate buď ako celé stádo alebo si selektujete jeden druh, ktorému zadáte buď útok alebo bránenie pozície. Najväčšou novinkou je prevtelenie sa do jedného zo svojich stúpencov pri oltári moci a možnosť viesť svoju armádu tam, kam sa veľký pán nevojde. Trocha málo zmien na druhý diel, skôr niečo k datadisku, ale budiš.
Weapons of Mass Dstruction
Hlavný hrdina zvaný Dark One po vzore akčných blockbusterov označovaných ako More & Better dostal do vienka viac zbraní, ktoré si vo svojej temnej veži môže ukuť, lepšie brnenia a silnejšie kúzla. Za zmienku stojí prilbica generujúca dvojnásobný počet duší po mŕtvych, z ktorých sa následne generujú minioni vo svojich jamách, Apocalypter opakovane vyvolá výbuch po zásahu a Infernal Commander zasa zvýši maximálny počet možných minionov v armáde o 5. Vy ako vodca ale v armáde hráte až druhé husle, pretože hlavná sila je správne vybavená a vycvičená armáda.
Všetci bojovníci si svoje atribúty bojom zlepšujú, berú po padlých zbrane a kusy brnenia, no v prípade smrti si svojich obľúbencov môžete oživiť na cintoríne. Nie je krajšieho pohľadu, než keď si dá minion na hlavu snehovú hlavu snehuliaka, alebo huňatú kožušinku zo sladučkého tuleňa a s pocitom väčšieho bezpečia pokračuje vpred. Medzi sebou a aj s vami komunikujú šušlavo detinsky a pri hláškach „go spajdyyy“ alebo pri nasadaní na mounta „you be my friend?“ som si skoro strekol do textilu. Až ich je niekedy škoda zabiť.
Presne tak ako vyslanec zla môžete svojho podriadeného miniona spopolniť a pridať si týmto kúzlom zdravie, keď je najhoršie, prípadne ho vystreliť ako riadenú horiacu strelu na nepriateľov, no najväčšie jatky sa odohrávajú vo veži, kedy potrebujete pre lepšiu zbraň obetovať aj 300 životov týchto dementných krásavcov. Im to nevadí, radi a dobrovoľne sa obetujú pre väčšie zlo. Ostatné kúzla už obety nevyžadujú. Kúzlom Target dokážete premeniť civilistov na bezradného nasledovateľa vášho kultu, Halo slúži na posilnenie obrany a útoku minionom alebo vyvolá dookola šokovú vlnu a.... a to je všetko. Od pokračovania som teda čakal viac kúziel.
I kissed a gnom and I liked it
Od minula nedoznal zmien ani grafický engine, no hra si aj napriek tomu drží pekný nadštandard. Čo sa zmenilo, sú samozrejme prostredia a nepriatelia. Post úhlavných nepriateľov zaobstaráva Rímska ríša so všemožným druhom ozbrojencov, elfovia a ich magické huňaté kreatúry, z ktorých sa vám musí dvihnúť žalúdok (mláďatá tuleňov s veľkými nevinnými modrými očami alebo biele jednorožce, no fuj). Prostredia sú tematicky zamerané poväčšine na rímske stavby a elfskú architektúru v čarovnom lese, no nájdete samozrejme aj krajšie miesta ako stoky, smradľavé jaskyne, bublajúce močiare a iné populárne dovolenkové destinácie zlých pánov. Hudobný sprievod a zvukové prejavy sú takmer ticho a spúšťajú sa len pri určitých situáciách alebo boss fightoch. Týchto súbojov a vypätých situácií je však ako trolích prstov na jednej ruke (rozumejte málo) a tak ani hudba veľmi neoslovuje.
Overlord 2 by sa mohol kludne predávať ako datadisk, pretože zmien oproti prvému dielu až toľko nepribudlo, no aj tak si užijete skvelú porciu zábavy robením zla, týraním minionov a obťažovaním civilistov. Herná doba sa blíži 13-tim hodinám a nenarazil som na vyslovene hluché miesta alebo omáčku. Autori sa však nevyhli klasickým bugom z prvého dielu, kedy zabudnuvší vojaci nenájdu cestu späť ku vám, čo je spôsobené tým, že sa niekde zaseknú o prekážku a už zo situácie nevedia vykorčuľovať, či zaseknutie viacerých nesených artefaktov minionmi do seba alebo prostredia, na čo pomôže jedine reštartovať checkpoint. Týchto chýb ale nie je veľa a pôžitok z hry vám nepokazia.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS3 Xbox 360 Switch 2 Vývoj: Codemasters / CD Projekt / Triumph Studios Štýl: Akcia / Realtime stratégia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|