ALPHA PROTOCOL

ALPHA PROTOCOL

James Bond stratil šarm

S Alpha Protocol sa nestretáme prvýkrát. Akčná RPG odohrávajúca sa vo svete superagentov, špiónskych hračiek a vysokej politiky balansuje niekde na pomedzí štandardnej strieľačky a rafinovanosti Mass Effect. Po poslednom stretnutí môžeme z rovnice vypustiť vážnosť a nahradiť ju prehnanosťou v snahe integrovať do hry čo najviac prvkov aj za cenu toho, že v konečnom dôsledku môžu byť na smiech. Zo seriózne pojatej voľnej adaptácie filmov James Bond, Jason Bourne a seriálu 24 sa stala paródia na špiónov.

Postavu agenta – Michaela Thortona – definujú vlastnosti charakterizujúce jeho osobnosť a priamo ovplyvňujúce štýl hry. Nie sú to len pasívne vlastnosti ako narábanie s ručnými zbraňami, ostreľovačkami, boj na blízko, ale aj rôzne perky pridávajúce upgrady a konštantné vylepšenia zvýhodňujúc vás počas rozhovorov či používaní gadgetov. V konečnom dôsledku sa tak môže zvýšiť účinok granátov, narastie vám počet expov alebo sa zvýši odolnosť postavy voči zraneniam. To však nie je všetko, priamo v boji máte možnosť používať skilly.

Časovo obmedzené špeciálne schopnosti uľahčujú postup, zlepšujú šance na bojisku proti presile, alebo vás priamo zvýhodňujú pri tichej infiltrácii či presune na lepšiu pozíciu. Jedným zo skillov je napríklad neviditeľnosť, ktorá zamaskuje postavu od hlavy po päty do nepriehľadného plášťa. Michael tak nerušene môže prísť k hliadke a naučenými chvatmi ju zpacifikovať aj spredu. Ako sme sa dozvedeli počas prezentácie, v závislosti od málo upgradovanej schopnosti boja na blízko môže byť likvidácia súpera holými rukami ťažšia. Súper môže tak dlho odrážať vaše útoky, že vám dôjde trpezlivosť a vytasíte zbraň.


Zázraky vo svete agentov

Neviditeľnosť je veľmi mocná zbraň, ktorá obrazne zastrie aj vami škrteného vojaka. Prístojaci kolegovia pokračujú v rutine a hliadkujú ako by sa ani nechumelilo. Ďalším úsmev vyvolávajúcim skillom je variácia na Dead Eye z Red Dead Revolver. Po aktivovaní sa čas spomalí a môžete kurzorom označiť ciele v ďalšej sekunde zasiahnuté smrteľnou ranou. Čo je zvláštne, že Micheal nepáli jednu ranu za druhou postupne, ale vystrelí naraz päť nábojov! V ideálnom prípade padne na zem päť cieľov!

Vo svete Jamesa Bonda je všetko možné, dokonca aj prehnanosť je akceptovaná len do tej miery, kým ste ochotní uveriť neohrozenému agentovi. S neviditeľnosťou a rapídnou paľbou v bullet time je ťažké prepadnúť čaru Micheala, ktorého tvár si pred začiatkom môžete upraviť k obrazu svojmu. Pridáte mu okuliare, červenú šiltovku, bradu, fúzy. Relatívne rýchlo môžete do misie vstúpiť ako agent Mossadu alebo člen Al-Khaida a rokovať o bezpečnosti priamo s prezidentom. Micheal operuje po celom svete, kam ho vysiela agentúra. Priamo z bezpečnostného domu môže komunikovať so zadávateľmi misií a kontaktami prostredníctvom emailov, nakupovať zbrane, brnenia, výstroj a informácie.

Čím viac viete o misii, na ktorú ste vyslaní, tým lepšie. A tak bola kúpená mapa so zaznačenými hliadkami a podporný balíček, ktorý sa v prísne stráženom teritóriu zhmotnil v okatej vzdialenosti od potencionálnych cieľov ako ostreľovacia puška. Od tejto chvíle môžete zneškodniť nepriateľov alebo sa spoľahnúť na šiesty zmysel Michaela, ktorý zobrazuje vojakov vo forme šípok aj cez steny. Môžete napredovať ako tichý zabijak, vyzbrojiť sa ťažkou nepriestrelnou vestou, navešať na ňu niekoľko mín, granátov a začať strieľať na všetko, čo sa pohne, guľometom. Cieľ je však iba jeden, ako sa tam dostanete, je len na vás.

Cieľom našej misie, bolo zastaviť atentát na prezidenta (Mená kvôli možným spojlerom sú vynechané). Alpha Protocol sa hrá ako každá iná moderná 3rd person akcia s malým rozdielom – hra nepočíta s automatickým dopĺňaním zdravia. Po malých dielikoch sa obnovuje iba štít. Ak sa dostanete do krížovej paľby a nevyužívate krytie, presnosť nepriateľov vás pošle rýchlo k zemi. V závislosti od špecializácie agenta a jeho výzbroje je ovplyvnený aj gameplay, a i keď budete prechádzať tú istú misiu, rozdielnosť postupu je evidentná a je ju cítiť. Ak nemáte upgradované narábanie s automatickými zbraňami, tak používanie samopalov nie je tak efektívne ani presné ako keď sa špecializujete na tento typ zbraní.


Všetko a nič

To platí aj pre pištole, súboje na blízko alebo gadgety. Do akej miery nahráva sústredenie sa na jednu vetvu znovuhrateľnosti, je ešte priskoro hovoriť. Vytváranie vzťahov s inými postavami ovplyvňujú cutscény a rozhovory, ktoré si nezadajú s tými v Mass Effect čo do kvality a presvedčivých hereckých výkonov. Vaše rozhodnutia posilňujú priateľstvá s vysoko postavenými alebo dôležitými osobami v teritóriu, kde práve operujete. Môžete dostať prisľúbenú pomoc od domobrany, ktorá vytvorí diverznú akciu na odpútanie pozornosti zatiaľ čo vy minihrou hacknete dvere do pevnosti, alebo vám v počítači pribudnú informácie o misii či zbrane priamo v teréne. Na rozhodnutia však nemáte večnosť, ale časomiera vás počas dialógov tlačí do rýchlych reakcií.

Obsidian Entertainment do Alpha Protocol natlačili obrovské množstvo herných prvkov, neexistuje jediný, ktorý by tu nebol. Bezpečnostné kamery sú vyobrazené s charakteristickým kužeľom zorného uhla, dvere otvárate pakľúčom, do skrýše si nosíte z misií suveníry a trofeje, na vyvýšených miestach nájdete opustené guľometné hniezdo aj s ťažkou zbraňou, pričom pod vami sa to hemží hliadkami, na inom mieste sú medzi nimi sudy s výbušninou, na konci misie ste zavalení štatistickými informáciami o počte mŕtvych, spustených alarmov a pod, dokonca bossovia vstupujú na scénu nonšalantne ako zloduchovia z JRPG a po ich zložení môžete s nimi viesť dialóg a rozhodnúť sa o ich ďalšom osude.

Alpha Protocol je pre Obsidian úplne novým titulom. Nechceme nič zakríknúť, no autorom vždy išli pokračovania už existujúcej série lepšie ako vlastná produkcia. Ani takmer hodinová prezentácia ani čas strávený s ovládačom v rukách nás príliš nepresvedčil. Hra komunikuje veľmi zvláštnym jazykom, ktorý klasických konzumentov odchovaných na Gears of War, Uncharted či Modern Warfare odrádza komplikovanosťou a prekombinovanosťou, u hard core obce vyvolá úsmev na tvári snahou kopírovať a vykrádať veľké hity, ktorými sa Alpha Protocol nepochybne inšpirovala.


napísal spacejunker 22.3.2010
Páči sa mi!
ALPHA PROTOCOL


PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: SEGA / CD Projekt / Obsidian Entertainment
Štýl: RPG / Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 28. máj 2010
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29337)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk