IRON MAN 2 |
IRON MAN 2 |
Čaru Tonyho Starka nie je ťažké podľahnúť. Najbohatší človek planéty má všetko, čo si môže priať, ženy sa mu hádžu k nohám, muži závidia šarm, moc, prachy a všetky tie supermoderné hračky, ktoré ešte nie sú na trhu. A čo je najlepšie, Tony Stark je Iron Man. Ako každý iný superhrdina Marvelu, aj on zápasí s vlastnými vnútornými démonmi po svojom. Podobný zápas prehralo San Franciské štúdio SEGA, ktoré po dokončení Iron Man 2 zatvorilo dvere. Našťastie.
Iron Man 2 nemá s vynikajúcim filmovým pokračovaním nič spoločného. Nesleduje dejovú linku, nerieši existenčné problémy hrdinov, neobsahuje zloducha Whiplasha, nenájdete tu pretek v kokpite formule a už vonkoncom sexi ženy. Najoddanejšia sekretárka Pepper Pots a dokonca aj Black Widow sa mihnú v cut-scénach, ale ich herné modely (ako všetky ostatné) sú žalostne spracované po animačnej aj výrazovej stránke. Sú to iba bábky s nalepenými ksichtami hercov z filmu, navyše u Pepper musíte mať naozaj bujnú fantáziu, aby ste v nej videli Gwyneth. Iron Man 2 nemá nič spoločné s filmom ani filmovými technikami, ale predsa tu nájdete okrem postáv spoločné črty.
Two Heroes, Two Suits, No Coop
Druhý oblek – War Machine – obliekaný plukovníkom Rhodeym je absolútnou novinkou, ktorá evokuje prítomnosť kooperatívnej hry. Two Heroes, Two Suits, One Mission, hlása obal, no hra žiaden coop neobsahuje, ani okolo neho nešla z rýchliku. Druhý oblek sekunduje Iron Manovi v ťažkých úlohách a mnohokrát ho budete priamo ovládať, čím autori šikovne rozšírili zbraňový arzenál o guľomety a lasery. Jeden oblek sa dá vyzbrojiť až štyrmi rôznymi smrteľnými nástrojmi, medzi ktorými nájdete aj brokovnicu, riadené strely a roje rakiet.
Oproti zvyšku hry pôsobí upgradovanie a manažment oblekov neuveriteľne prepracovane. Za utŕžené informácie z úspešných misií sa dajú vyvíjať rôzne upgrady a účinnejšia munícia. Každú zbraň môžete modifikovať do štyroch slotov a mať tak pripravený rozličný arzenál pre odomknuté obleky. U zbraní sa dá meniť nielen munícia a zvyšovať sila, ale aj vkladať upgrady, ktoré zlepšujú účinnosť, kadenciu alebo rýchlosť nabíjania. Temnou stránkou upgradovania a jeho systému je neprehľadný dizajn menu, položiek a navigácia v nich. Predstavte si, že sa vám dostane do krvi až ku koncu hry, 20 minút nakupujete, upgradujete a vešiate zbrane na svoj nový odomknutý oblek, v ktorom sa Iron Man preháňal na stránkach komiksu v 60-tych rokoch a hra zahlási po odpálení misie, že váš oblek nemôže byť použitý, pretože začínate kvôli príbehu v inom!
Príbeh Iron Man 2 je ľahko čitateľný, má jasne definovaných zloduchov a ciele, ku ktorým vedie celkom osem misií s rôznou náplňou, ale presne vymedzenými pravidlami. Iron Mana akýkoľvek zásah tlačí nepochopiteľne k zemi. Ak nakúpite zopár rakiet pri bránení veliteľstva S.H.I.E.L.D. v oblakoch, tak vás vytlačia zásahy mimo hraníc misie a tá končí okamžite neúspechom. K rovnakým situáciám dochádza aj vtedy, ak sa vzdialite od konvoja, ktorý máte brániť. V misii, kde sprevádzate obrovského walkera pri dobývaní pevnosti zase hrozí okamžitá smrť, ak nepoletujete nad mechanickým obrom, ale pár metrov pred ním.
Prázdna plechovka
Dizajn vás takto udržuje v blízkosti akcie z dvoch dôvodov. Zbraňové systémy začnú byť účinné od vzdialenosti 100 metrov od cieľa, pričom tie nepriateľské vás zasiahnu z veľkej diaľky a Iron Man dostal do vienku údery na blízko, ktoré sa skladajú z rýchleho mačkania jedného tlačítka. Lietanie vo vysokých rýchlostiach dostalo červenú, nielenže je zúfalo pomalé, ale na bleskové prelety nad pozemnými cieľmi, otočky okolo visutého mosta či súboje so stíhačkami, ktoré tu vôbec nie sú, nebude času. Nepriatelia sa zlietavajú k vám ako osy na sladké, vrtuľníky krúžia nad hlavou, roboti vás zasypávajú riadenými strelami a exoskeletony napádajú zo všetkých strán.
Vysoké počty cieľov by neboli problémom, keby Iron Man 2 nemal snáď najhoršie ovládanie v histórii akcií. Pri zapnutom automatickom mierení sa funkcia pravého analogu mení z korekcie pohľadu kamery na prepínanie medzi cieľmi a počas lietania zase na korekciu smeru letu. Inými slovami, keď letíte a chcete si niekoho locknúť, nemôžete meniť smer. Ovládacia schéma obsadila všetky prvky na gamepade a keby mal štandardne štyri analogy a o desať tlačítok naviac, verím tomu, že by ich autori dokázali efektívne využiť. Aj skúseným hráčom bude robiť navigácia v hernom prostredí a rýchle využívanie všetkých vlastností obleku problémy. Vo vzduchu je Iron Man pomalý, na zemi sa nemá zmysel ani pohybovať a zahajovať let je asi tak zbytočné, ako sa ďalej zaoberať touto hrou.
Katastrofálna ovládacia schéma, ktorá vám bráni ovládať najbohatšieho superhrdinu, dizajn, ktorý vám nedovolí prevetrať oblek naplno a zúfalý účinok zbraní najlepšieho výrobcu zbraní na svete, zrážajú plecháča na kolená. Štandardná náplň misií, podpriemerné grafické spracovanie herného sveta a všetkých postáv mu zasadzujú smrteľný úder. Oveľa nepochopiteľnejšie ako nezmyselný rating +16, je skutočnosť, že Marvel dal zelenú takémuto braku. Zmocnite sa radšej nasilu (ako správny zloduch) prasiatka bračeka či sestričky a vyvrhnuté vnútornosti investujte do komiksu. Alebo choďte do kina.
Do brnenia Iron Man 2 nás navliekol Brloh.
RECENZIE HRÁČOV |
PS3
PSP Xbox 360 Wii DS Vývoj: SEGA / CD Projekt / SEGA Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|