POSEL SMRTI 3 |
POSEL SMRTI 3 |
Darren, ako už všetci vieme, je v skutočnosti Adrian Gordon, sa v tejto časti vracia presne tam, kde pred rokom skončil. Teda presnejšie povedané tri týždne po udalostiach, ktoré sme v jeho koži zažili. Tie tri týždne vám však chýbať nebudú a to najdôležitejšie z nich sa dozviete. Tým, samozrejme, je Darrenovo zatknutie, jeho návštevy u psychologičky a celková premena mesta. Po predchádzajúcich udalostiach je totiž hlavným podozrivým zo smrti všetkých obetí v meste, tak isto aj z podpálenia zámku Black Mirror a vďaka jeho rečiam je považovaný za blázna. Teraz je na vás, aby ste mu pomohli dokázať jeho nevinu, definitívne sa zbaviť kliatby, očistiť meno rodiny a nastúpiť na svoje právoplatné miesto monarchu.
Vo svojej recenzii pred vyše rokom som vytýkal príliš rozťahaný úvod, ktorý hráča dlho nedokázal poriadne vtiahnuť. Podobný rozjazd v prípade tohto pokračovania nehrozí a hráč je vrhnutý priamo do víru udalostí. Na jednej strane je to síce fajn, na strane druhej však za to možno vďačiť len tomu, že druhá časť neskončila práve uspokojivo a Posel Smrti 3 je len príbehovým dokončením otázok nastolených minulú jar. Ono sa vlastne jedná len o Posla Smrti 2,5 a ako vás tento pocit prepadne hneď v prvých momentoch, tak vás nepustí až do svojho konca. A to je dosť škoda, vlastne je to asi najväčším negatívom hry.
Fakt, že autori vystrieľali muníciu už v predchádzajúcej časti vidno na každej hernej obrazovke. Narácia na tom síce nie je práve najhoršie, no nedosahuje kvalít príbehovej horskej dráhy plnej príjemných a prekvapivých zvratov, ktorú sme mali možnosť zažiť v dvojke. Tentoraz sa fabula nesie len v jednej statickej úrovni, bez toho, aby občas vyskočila výrazne hore vďaka niečomu prekvapivému. Príbeh je celkom kvalitný, no v porovnaní s predchádzajúcou časťou tu práve tie prekvapenia chýbajú ako soľ. Výrazný zvrat tu nie je žiaden, záverečné vyvrcholenie sa od istého momentu dá prezieravo predvídať a tým pádom ubúda z jeho napätia. V porovnaní s väčšinou trhu má ale stále čo ponúknuť. Minimálne teda zakončenie, ktorého sme sa posledne nedočkali. Aj tentoraz si síce záver necháva otvorené zadné vrátka, no skôr už len na menej priame pokračovanie.
„Čo by to bolo za adventúru bez puzzlov?“ – touto otázkou začínal jeden z odsekov v recenzii na druhú časť. S dávkou nadnesenia by sa dalo na ňu odpovedať, že takou adventúrou je práve Posel Smrti 3. Priamo tých náročných puzzlových pasáží, ktoré ju tak zdobili, v tomto prípade značne ubudlo. Tentoraz vás čaká len riešenie ľahkých až mierne ťažších situácií. Hlavolamy spočítate na jednej ruke. Aspoň to používanie predmetov si udržalo úroveň a pristúpiť sa k nemu dá krásne logicky. Ak by ste si predsa len nevedeli poradiť s niektorými situáciami, tak tu opäť narazíte na systém pomôcok a v tých najťažších (a skutočne ojedinelých) prípadoch aj na možnosť hádanku preskočiť. Dialógy v tomto prípade musím pochváliť, nakoľko sa mi osobne zdá, že sú viac vetvené a informačne bohatšie. Lineárnosťou sa síce nijak zvlášť nezmenili, no dozviete sa z nich oveľa viac.
Tak isto NPC postavy sú aj tentoraz kvalitne napísané a motívy ich konania budete radi odhaľovať. A pritom tentoraz na tvorbu zaujímavých charakterov stačili oveľa jednoduchšie postavy – arogantný detektív, neverná servírka, naivný čašník a podobne. Omrzí však obmedzenie lokalít v hre a ich častejšia recyklácia. K väčšine tých zaujímavých sa dopracujete až v neskorších fázach hry. Naopak poteší však zmena starých známych miest. V hre sú to síce len tri týždne, ale okolité dianie tieto miesta nezanechá bez stopy. Všetko je viac ponuré, depresívne, zodpovedá to charakteru hry, ktorá teda hlavnému hrdinovi nepripravila ten najpriaznivejší osud. Z tých nových určite stojí za zmienku miestna chátrajúca márnica, ktorá skrýva nejedno tajomstvo, vďaka ktorým sa príbeh stále aspoň trochu drží nad hladinou väčšiny dnešnej produkcie.
Prvá časť Posla Smrti bola vďaka nemu milovaná, druhá v tomto smere kritizovaná. Reč je, samozrejme, o hernom dabingu, ktorý bol opäť kameňom úrazu pri vydaní v našom regióne. Tentoraz však nie kvôli problémom, no vďaka snahe poučiť sa z minulých chýb a priniesť späť úroveň z prvej hry. David Prachař sa opäť zhostil hlasu hlavnej postavy a dopĺňajú ho aj iné známe české mená Jolana Smyčková, Pavel Tesař a ďalší. Niektorým postavám sa dabing zmenil a je nutné podotknúť, že len k lepšiemu. Hlasy tentoraz oveľa viac postavám sedia a to ako novým, tak aj starým. Je na ne kladený väčší dôraz a je to badať. Na dabing dohliadal režisér Zdeněk Houb, ktorý stál aj za prvým Poslom Smrti a jeho prácu treba oceniť.
Vizuálny kabát sa od minulej časti nedočkal vážnejších zmien a to ako grafická stránka, tak aj výtvarný štýl. Všetko zostalo pri úplne starom, akurát atmosféra potemnela a tomu zodpovedá aj použitá farebná paleta, ktorá ešte častejšie spadá do tmavých odtieňov. Prostredia sú stále pomerne kvalitne spracované, postavám s ročným odstupom by som už vytkol o niečo viac. Rozhodne by im teda detailnejšie spracovanie nezaškodilo. A aj trošku lepšie animácie a betatesting. V review verzii sa totiž občas stalo, že postava prešla objektom. Hudobná stránka a hlavne rôzne ruchy sú spracované veľmi kvalitne a slušne dotvárajú atmosféru hry. Hlavne teda tie ruchy, nakoľko hudba pôsobí minimalisticky a výraznejšie sa prejavuje len v tých najviac dramatických momentoch.
Posel Smrti 3 je kvalitnou adventúrou, ktorá sérii rozhodne nerobí zlé meno. Vývojári z nemeckého Cranberry sa k zakončeniu série postavili chlapsky a doviedli ho do vydareného konca. Hrateľnostne sa titul od predchádzajúcej časti nikam neposunul a je badať miernu stagnáciu na mieste, aj napriek tomu sa však stále kvalitatívne drží v nadpriemerných hladinách. Príbehovo sériu slušne zakončí, aj keď by sa z toho dalo vyťažiť aj viac. Dabingom a zvukom celkovo hra v konkurencii vyniká a nie práve dokonalé grafické spracovanie vyvažujú veľmi príjemné HW nároky. Hra však nedokáže obstáť v porovnaní so svojimi predchodcami a rovnako zamrzí aj jej zjednodušenie. Neustále preplnený inventár už aj nepotrebnými predmetmi taktiež nepôsobí práve najlepšie. A v závere ešte jedna perlička. Hra má vynikajúco spracovaný systém varovania pred nebezpečenstvom formou telefonickej veštice, ktorú sa už len zo zaujímavosti oplatí využívať.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: dtp Entertainment / TopCD / Cranberry Productions Štýl: Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|