DRAGON QUEST VI: REALMS OF REVERIE

DRAGON QUEST VI: REALMS OF REVERIE

8.5

Oplatilo sa čakať 15 rokov?

Recenzia na DS verziu

Remake Dragon Quest VI je pre najtvrdších fanúšikov JRPG jedna z najočakávanejších udalostí za posledných 15 rokov. Celý ten čas o ňom čítali chvály, predstavovali si, ako zapadá do celej tej Dragon Quest mozaiky a aká to musela byť v roku 1995 pecka pre japonských hráčov. Ubehli tri generácie konzol, kým sa aj hráči na západe mohli dostať a doplniť si ďalšiu RPG trilógiu.

Šestka Dragon Quest má príbeh pre svoju sériu typický, ale predsa plný prekvapení. Spočiatku si prirodzene dáva načas, keď vás ako mladého bojovníka chrániaceho dedinu zoznámi so svetom i nepriateľom tvoriaceho monštrá ohrozujúceho ľudí. No mladík zistí, že v skutočnosti existujú dva svety – snový a reálny. Medzi oboma sa môže premiestňovať, hľadať nepriateľov a najmä nájsť si priateľov, bojovníkov i dobrákov v núdzi. Je to stará dobrá výprava, kde všetko známe zanecháte za sebou, aby ste bojovali v divočine a oddychovali v meste s novým dobrodružstvom.

Dej má na pomery Dragon Questu nadpriemerne množstvo zmien, čo pomáha pri pútavom prvom hraní. Základná premisa dvoch svetov funguje výborne. Fantastické elementy podporujú dualitu – cestovanie medzi svetmi je spočiatku mätúce, ale po pár zmenách si zvyknete a zistíte výbornú vec: dianie má neraz recipročný charakter. Naprieč hrou sa rozprestierajú desiatky mestečiek, kde vás čakajú bláznivé mikropríbehy i okolité regióny, kde sa bojuje. Aj keď sa vydáte naplno vpred, je škoda občas sa nevrátiť, lebo svet žije vaším dianím. Nie je žiadnym tajomstvom, že Dragon Quest sa viac ako na dramatický príbeh (ten dominuje v konkurenčnej Square-Enix sérii) sústredí na pestrý svet, ktorý postupne objavujete a vychutnávate. V tomto smere koncept DQ parádne funguje a zvyšuje motiváciu niekedy nehnať sa iba do nových lokalít, ale pripomenúť si aj staré. 

Dragon Quest VI: Realms of Reverie

Parádna grafika svedčí aj o prepracovaní vybraných lokalít na oba displeje.
Dragon Quest VI: Realms of Reverie

Dragon Quest má príjemne vyrovnaný pomer bojiska a menu.
Dragon Quest VI: Realms of Reverie

Vrchná mapa sľubuje poriadne skúmanie sveta - spodná dokazuje hľadanie predmetov v každom rohu mapky.

Niekedy sa nevedno rozhodnúť, ktorá základná časť Dragon Quest série funguje viac: hľadanie nových postáv a ich príbehov v meste alebo tá súbojová. Keď sa na scéne objaví súboj s prvým slimom, pokušenie mizne, ťahové súboje vás dostanú. Súboje úspešne reprízujú job class system z piateho dielu: k dispozícii máte tentokrát 18 typov hrdinov a hybridné možnosti. Pokiaľ chcete stráviť s hrou desiatky hodín času, pred sebou máte dlhé bádanie a kombinovanie. No silný mág či uzdravujúci sa bojovník sú alternatívy, nad ktorými sa oplatí uvažovať. Jasne, grindovanie vás opantá hneď po niekoľkých hodinách a je typické pre sériu spolu s ďalšími vlastnosťami: súboje sú stále náhodne generované a striktne ťahové. Taktické možnosti s výberom tried však fungujú a ťažko v nich niečo zmeniť. Navyše, svety sú väčšie a rozmanitejšie ani grinding nie je striktne vyžadovaný na jednom mieste, ale môžete ich striedať viacero a plynulejšie sa posúvať vpred.

Je na škodu, že systém je rovnaký ako v piatej hre? Pri množstve obsahu a najmä pestrých nepriateľov rozhodne nie, lebo sa možno viac sústrediť na obsah ako formu. Známi i varírovaní nepriatelia vám dajú zabrať a nemusíte doraziť ani k neskorším bossom. Oponenti si často robia s vami čo chcú – tu na vás uvalia spavé kúzlo a zrazu sa ťah-dva nemožno pohnúť a to už pôsobí ďalší jed či sa medzičasom snažia oživiť svojich kamošov. Majú aj celkom silné útoky a často sa im podaria kritické ťahy či pomerne silné kúzla, čo zhltnú aj dve tretiny hit-pointov.

Dragon Quest je navyše správny old-school v tom, že na vás nevybafne všetky možnosti obsahu do 20 hodín, ale aj v dvoch tretinách dokáže odblokovať novú triedu hrdinov a ich štýly boja. Na hráča doľahne teda menšia dilema – trénovať postavy na pôvodné triedy alebo vyčkať na nové? Tvorcovia však túto otázku riešia za nich: aby ste sa dostali k niektorým vyšším triedam, treba najprv vycvičiť tie pôvodné. Šalamúnske riešenie je nechať niektoré postavy na počiatočných remeslách a iné cvičiť na nové možnosti. Je to zároveň aj ukážka, že Dragon Quest VI sa tak skoro nezunuje – popri množstve miest, lokalít sa varíruje aj boj.

A môžu sa priebežne meniť aj vaše postavy pri putovaní svetom. Možnosti podporuje cestovanie v dostavníku, ktorý má priestor pre osem bojovníkov – do boja možno nasadiť štyroch, ale ostatní sú v zálohe a možno využiť minimálne ich kúzla či vedľajšie možnosti. A pri osmičke sa už fajn rozdelí pestrý zoznam povolaní. Iste, aj výber osmičky bude ťažký, lebo vedľajších postáv je neúrekom, rovnako ako doplňujúceho obsahu.

Dragon Quest VI: Realms of Reverie

Základná príbehová línia vystačí minimálne na 35 - 40 hodín. K tomu si môžete začať postupne prirátavať snahu objaviť vedľajšie postavy, vycvičiť všetky (i dve tajné) povolania, hľadať poklad v oceáne alebo zdolať tajný dungeon. Na jedno zahranie sa bavíme o viac ako 60 hodinách a to ste už určite stihli zmeniť aj kus sveta svojimi činmi. Druhé zahranie sa rysuje tiež, Dragon Quest VI vás skrátka nechce oklamať na množstve obsahu a servíruje ho veľa.

Je podporený aj vylepšenou grafickou stránkou – či už vybraných miest a malebných lokalít, resp. pestrejšími bojiskami. Jasné, na DQIX nedosahuje, ale v kontexte trilógie IV-VI má svoje čaro. Typické zvukové efekty v boji oceníte rýchlo a familiárnu či obmenenú hudbu si zamilujete na celé hodiny. Navyše je fajn vidieť, ako sa hra neustále snaží využívať možnosti a plochu oboch displejov, čo potvrdzuje dôraz na konverziu z pôvodného systému.

Na sklonku existencie a vydávania nových či exkluzívnych titulov pre Nintendo DS je Dragon Quest VI vítaným osviežením. Primárne pre fanúšikov série či JRPG, ale možno si k nemu nájdu cestu aj tí, čo zatiaľ túto veľkú sériu neokúsili. Ponúka klasickú hrateľnosť a desiatky hodín obsahu – a pri ročnom zúčtovaní o ňom budeme počuť minimálne v kategórii cena/výkon.


napísal korec 28.6.2011
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
8.5
Vo svete
7.8
Ohodnotiť
DRAGON QUEST VI: REALMS OF REVERIE
+ dva pestré svety s množstvom miest
+ trvanlivá nostalgická hrateľnosť
+ súbojový system
+ nové elementy až do konca
- pre súčasných hráčov občas zdĺhavé


RECENZIE HRÁČOV
DS

Vývoj: Nintendo / Conquest / Square Enix
Štýl: RPG
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 20. máj 2011
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29331)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk