INSOMNIAC GAMES

INSOMNIAC GAMES

Nielen o Overstrike a Resistance

Interview

Na premýšľanie nie je čas. Vyhliadky na polhodinovú pauzu medzi prezentáciami v príjemnom prostredí EA baru schovanom na úplnom konci biznis centra v prízemí pred hlučnými výstavnými halami Koeln Messe, kľudné popíjanie kávy a usporiadanie plánov zmizli ako oblak prachu vo vetre. Víziu pohody rozbila pomerne jednoduchá otázka „Chceš robiť rozhovor o Overstrike?" Samozrejme, kedy? „Hneď!" Som v správny čas na správnom mieste, ale idem robiť úplne niečo iné. Na premýšľanie nie je čas. Existuje iba jediná správna odpoveď.

V ďalších piatich sekundách stihnem ešte zdvorilostne kývnutím hlavy pozdraviť spokojného Petra Moora, súčasnú dvojku EA. Milá slečna ma odvádza smerom k dôverne známym tváram. Vraví mi „Máte 10 minút." Ja ju už nepočúvam, moja pravica vystrelí na pozdrav.

„Ahoj, ja som Ted Price. Ahoj, a ja som Brain Allgeier."

Teší ma, odpovedám.

Keby niekto v tom momente urobil sken mojej hlavy, na röntgenovom snímku by uvidel, ako tisícka otázok prepadáva cez jemné sito do lievika. Čo sa ich spýtať? Z ponúknutého desaťminútového okna si nemôžem dovoliť premeškať ani sekundu.

Insomniac Games
Ted Price, prezident Insomniac Games.
Ste po prvýkrát v Nemecku? Čo hovoríte na GamesCom, keď ju porovnáte s E3?

Brain Allgeier: Ja som v Kolíne, v Nemecku a na GamesCome po prvýkrát. Som nadšený.

Mal som možnosť prejsť sa po výstavisku a je oveľa väčšie ako na E3. Stánky sú oveľa väčšie, ale je to možno len prvým dojmom.

Ted Price: Ja som tu už bol minulý rok a pokúšal som sa túlať po výstavisku celý ten čas. Čo ma prekvapilo bolo, že tieto obrovské haly boli plné hier. Neveril som, že ich je možné naplniť. Ale podarilo sa to.

Bohužiaľ som tu nebol počas verejných dní, kedy sa brány otvoria pre všetkých. Dnes ráno sme počuli, že je to vtedy úplne šialené."

Na GamesCom sa počas výstavných nedá takmer dýchať, ale odhliadnuc od množstva ľudí, je jedinečná v tom, že hráči sa dostávajú do kontaktu s vašimi hrami v predstihu. Ako je pre vás počas vývoja dôležité testovanie?

Ted: Práca s komunitou je pre nás mimoriadne dôležitá. Máme komunitný tím, ktorý je k dispozícii nonstop a to nielen pre fóra, ale aj na informovanie fanúšikov o tom, čo sa deje v štúdiu, na čom sa pracuje. Pomáhajú ich nabudiť na to, čo sa pre nich chystá.

Čo sa týka focus testov okrem nich sa sústredíme aj na tzv. usability testy. Focus test je pre nás príležitosťou, ako predstaviť nápad ľuďom a potom sledovať ich reakcie. Usability test robíme aj počas vývoja, necháme ľudí hrať časť hry a sledujeme ich reakcie. Je to pre nás obrovský prínos po stránke ladenia, vidíme čo hráči pochopia ihneď a čo nie.

Pred malou chvíľou som odohral demo Resistance Burning Skies, máte prsty vo vývoji tejto hry pre vitu?

TP: Nie, vôbec. Ale máme radosť z toho, čo iné tímy urobili so sériou. My sme vybudovali značku, vytvorili hry pre konzoly a teraz sledujeme, čo ostatní s ňou robia.

Insomniac Games
Brian Allgeier, tento človek je zodpovedný za Overstrike.
Insomniac Games má vždy vo vývoji dva tituly naraz...

TP: Ako sme rástli, tak sme si mohli dovoliť vyvíjať viacero projektov súčasne. Posledných 5 – 10 rokov sme mali niekoľko nezávislých tímov. Zatiaľ čo jedna hra bola v plnej produkcii, ďalšie sú v preprodukcii. V Burbanku vznikal napríklad Resistance 3, v Severnej Karolíne sa dokončuje Ratchet & Clank: All 4 One. Geograficky sú oddelené, ale zdieľajú medzi sebou technológie.

Resistance 3 je dokončená, čo od vás môžeme očakávať v najbližšej budúcnosti?

BA: Výborný prechod k hlavnej téme nášho rozhovoru, človeče!

Vyvíjame Overstrike pre PS3 a Xbox360. Ide o našu novú značku, na ktorú máme práva a vzniká v spolupráci s EA Partners.

TP: Brian je kreatívny riaditeľ celého projektu a je nesmierne nadšený (smiech).

Aký je váž vzťah k EA, keď pre EA Partners vyvíjate Overstrike?

TP: Myslím, že super. Počas našej histórie sme mali vždy veľké šťastie na veľkých vydavateľov. Užívali sme si po dlhé roky a stále užívame spoluprácu so Sony, takisto sme nesmierne spokojní s EA Partners po všetkých stránkach.

Máte plnú kontrolu nad projektom?

TP: Ako už Brian povedal, je to naša značka. EA nás podporuje vo všetkom tom, čo robíme.

Túto otázku musím položiť, pretože by ma čitatelia asi ukameňovali. Hovorili ste o tom, že Overstrike je pre vás prvým multiformátovým titulom. Môžete v rýchlosti porovnať obe platformy, ich klady a zápory?

TP: Na túto otázku dokáže odpovedať ktorýkoľvek zákazník. Obe sú veľmi výkonné platformy a obe majú robustné online komunity. V čom sa líšia je záznamové médium, čo znamená, že musíme byť obozretní v tom, aký obsah budeme dávať na disk.

Náš technický tím si je vedomí všetkých týchto rozdielov a pri budovaní našej technológie ich zohľadňuje. Čo uvidíte vo finále, budú dve verzie jednej hry, ktorá bude identická na oboch konzolách.

BA: Aby bolo jasné, nevyvíjame Overstrike pre PS3, odkiaľ ju preportujeme na Xbox360. Obe verzie vznikajú paralelne.

Insomniac Games
Smrteľná kráska Naya.
Ako ste prišli s myšlienkou kooperatívnej akcie so štyrmi postavami v humornom svete?

BA: Myslím, že celý tím bol zapálený pre kooperatívny zážitok so strelenými zbraňami, zaujímavými postavami a solídnou story. A tak sme začali hovoriť o špionážnej ságe s dôrazom na akciu a všetkými tými hračkami, čo k tomu patria. Od tohto momentu sa to dalo do pohybu samé.

Na začiatku sme vyvinuli prototyp, kde sme nahádzali tony gadgetov a vyberali z nich tie, ktoré sa najviac hodia pre našich nových hrdinov. Takisto sme prišli so štyrmi veľmi unikátnymi charaktermi, s ktorými si hráči užijú kopec srandy.

Počuli ste o novej hre Brothers in Arms, kde hlavnú úlohu takisto zohráva strelená štvorka?

BA: Áno, počul som o nej, ale nemôžem o nej hovoriť, keďže ide o dielo iných.

O čom by som chcel hovoriť, je asymetrický co-op. Odlíšili sme naše postavy a postup podľa volieb hráča, čiže si môže vybrať a hrať vždy iným, unikátnym spôsobom. Trik spočíva v tom, že sa musia dopĺňať, pretože štvorka pracuje v tíme.

Čiže ste s co-opom počítali už od samých začiatkov vývoja Overstrike, bude v hre sólo kampaň?

Singleplayer je pre nás rovnako dôležitý ako co-op. Máme za sebou veľa hier s príbehovou kampaňou, co-opom a klasickým multiplayerom. Overstrike je AAA titul, budeme sa takisto sústrediť na všetky tieto súčasti.

Insomniac Games
Dalton Brooks a jeho aktívny štít v akcii.
Aký je príbeh Overstrike?

BA: Na rozdiel od ostatných co-op hier, sme zaťažení na príbeh. Chceme, aby hráči prežívali zmysluplný zážitok s postavami a budujeme ich osobnosti na základe ich odlišného gameplayu.

Dalton Brooks je bývalým žoldnierom. Je niečo ako tank, rád sa vrhá do akcie so štítom, za ktorý sa môžu ostatní schovať.

Jacob Kimble je dekorovaný detektív. Je tak trochu kemper, spolieha sa na kušu a drží sa
v úzadí. Naya Deveraux ovláda dokonale prácu s nožom, využíva neviditeľnosť, aby sa dostala za chrbát nepriateľa. Je súca na stealth postup.

A potom tu máme nadanú vedkyňu Izabel Sinclair. Rada používa gadget na omráčenie nepriateľov a má po ruke chemickú zlúčeninu, ktorú môže na diaľku detonovať.

Keď hovoríme o viacerých postavách, budú môcť hráči skočiť a vyskočiť hry kedykoľvek na jednej konzole?

BA: Samozrejme.

Co-op bude podporovaný online i offline?

BA: (Váha)
TP: Áno.

Môžeme počítať s offline hrou pre dvoch či štyroch hráčov na delenej obrazovke?

TP: (Usmieva sa a dáva signál Brianovi)

BA: (opatrne) Nemôžem zachádzať až do takých detailov. S čím môžete počítať už teraz, že budete môcť hrať singleplayer s podporou 1 – 4 hráčov, pričom živých hráčov zastúpia AI ovládané postavy.

A kde zostal multiplayer?

BA: (Smiech)

Nemôžete o ňom hovoriť?

TP: Ako už Brian povedal, riadime sa filozofiou, že AAA titul by mal uspokojiť širokú skupinu hráčov. O ďalších featúrach sa dozviete čo nevidieť.

Bol už ohlásený dátum vydania pre Overstrike?

BA: Nie (smiech). 

Páni, ďakujem za váš čas a rozhovor.

TP: Kedykoľvek.


napísal spacejunker 16.9.2011
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Fuse - Trailer
| FUSE - TRAILER
[14.9.2012]
FUSE - Launch Trailer
| FUSE - LAUNCH TRAILER
[16.5.2013]
FUSE - demo trailer
| FUSE - DEMO TRAILER
[7.5.2013]
Fuse - walkthrough
| FUSE - WALKTHROUGH
[22.10.2012]
Fuse - Dalton rules
| FUSE - DALTON RULES
[18.12.2012]
FUSE - Fable's vision
| FUSE - FABLE'S VISION
[1.5.2013]
Fuse - Naya Deveraux
| FUSE - NAYA DEVERAUX
[2.3.2013]
Fuse - Izzy Sinclair
| FUSE - IZZY SINCLAIR
[2.3.2013]
INSOMNIAC GAMES


Xbox 360
PS3

Vývoj: EA / Insomniac Games
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 31. máj 2013
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| Dojmy: Fuse 8.5.2013
| Recenzia: FUSE (75) 21.6.2013
| FUSE 21.6.2013
| Fuse 8.5.2013
| Fuse bude rozmanité 14.11.2012
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29335)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk