CURSED CRUSADE |
CURSED CRUSADE |
Môj domov uchvátil strýko v neprítomnosti otca. Pripadalo mu správnejšie dobýjať cudziu zem v druhej križiackej výprave než byť so svojou rodinou. Musím ho nájsť a získať späť čo nám patrí. Čo je však ešte horšie, trpím nočnými morami o prekliatí mojej duše. Alebo to nie je sen?
Zbrane, akcia a rubačky je to, o čo tu beží. Kylotonn dokázali pekne namiešať porciu ovládania komb a zvyšujúcej sa obtiažnosti. Tam, kde začína konkurencia nudiť už po dvoch hodinách, víťazí so svojimi jedenástimi Cursed Crusade so zábavou na plnej čiare. Opustime tuctový príbeh a venujme sa teda tomu hlavnému. Potýčkam a brutalite.
Dvojica bojovníkov, ktorú osud splietol dohromady, na začiatku svojho ťaženia do Jeruzalemu sprvoti ovláda len dva-tri sedliacke výpady hrdzavým mečom, no postupom sa samozrejme zdokonaľujú a za pridelené body upgradujú svoje schopnosti. Útoky každou zbraňou sa dajú viesť horizontálne a vertikálne. Prvé zraňujú viac postáv okolo naraz, no ak sa chcete zamerať na jednotlivca a uštedriť mu silnejší úder, použite radšej vertikálny útok. Postupným prikupovaním a odomykaním nových článkov do reťaze zažijete atmosferické súboje sťa z akčného stredovekého filmu. Útoky sa dajú reťaziť až na šesť úderov a potom môžete začať s novým, iným reťazením. Čo je na tom najlepšie? Počet zbraní a štýlov!
Myslím že takúto rôznorodosť som v jednej hre ešte nevidel. Začínate s jednoručným mečom, no hneď ako chytíte do druhej ďalší, otvoríte nové možnosti v súbojoch s dvoma mečmi. Detto dva palcáty a sekery. Inak sa bojuje so štítom a mečom, inak s halapartňou a štítom, inak s obojručnými vikingskými sekerami a Connanovskými obojručákmi. Teraz si to všetko zamiešajte dokopy, teda palcát + sekera, štít + kopija, meč + palcát a dostanete taký počet bojových štýlov a komb, že nebudete vedieť, kam skôr investovať získané body. Zbrane sa navyše opotrebúvajú a ničia, takže ste nútení zobrať to, čo zostalo po nepriateľoch. Nepriamo ste teda nútení investovať body aj do iných zbraní, než do tých, ktoré sa stanú vašimi obľúbenými. Hra vám ale nebráni, aby ste sa bili so zlomenými rúčkami mečov a násadkami z oštepov, len poškodenie a dosah sú potom polovičné až tretinové. K tomu všetkému ešte prirátajte používanie kuší a lukov na doterných ostreľovačov na hradbách.
Každý zo štýlov je výborne rozanimovaný vďaka motion capture a k filmovej atmosfére chýbajú už len pukance, kola a brutalita. Vlastne brutalitu hneď škrtnite. Aj keď síce Cursed Crusade neponúka toľko hektolitrov červenej tekutiny ako je tomu v iných hrách, špeciálne finesy a zakončovačky nechýbajú. Odseknuté hlavy a končatiny sú na dennom jedálničku templárov a niektorí protivníci môžu byť radi, ak skončia len s tridsiatimi bodnými ranami. Obzvlášť podarené a brutálne sú finiše s obojručnými mega sekerami zaseknutými v krku, oddelenie hlavy od tela dvoma mečmi ala nožnice alebo dekapitácia hlavy sekáčom, zatiaľ čo druhý slúži ako kladivo.
Body na upgradovanie komb získavate úspešným ukončením levelu a splnením postranných úloh. Tie sa však stále opakujú a nepôsobia až tak sviežo. Zničenie krucifixu a očistenie duší sú repetitívnou náplňou. Ako sa očisťujú duše? V úvode ste sa dozvedeli, že náš hrdina, ale aj jeho parťák Noviembre trpia prekliatím. Zabíjaním nepriateľov sa nabíja špeciálny Hell-o-meter, pomocou ktorého vstúpite kdekoľvek po stlačení klávesu do alternatívnej démonickej reality. Prostredie zostáva to isté, len sa vymenia kulisy za horiace a pekelné. Vaša postava reaguje rýchlejšie a smrteľnejšie a len v tomto móde dokážete očistiť duše padlých božským dotykom a môžete lokalizovať horiaci krucifix a tajné priechody. Musíte ale dávať pozor, aby ste v tejto realite nezostali príliš dlho, pretože po vyčerpaní teplomera začne čas ukrajovať z vášho zdravia. Ak by ste predsa len podľahli volaniu pekla, stále vás môže zachrániť váš parťák.
Ten sekunduje čo mu sily stačia, no pokiaľ ho necháte ovládať počítačom, môžete naraziť na pár nepekných bugov a zásekov. Najhoršie sú také, kedy sa mu podarí zaseknúť medzi prekážky a nie je toho boha, aby ste ho dostali von. Vykašlať sa naňho vravíte, len bez tohto Španiela nepotlačíte voz blokujúci cestu, neotvoríte ťažkú kovanú mrežu alebo nevyleziete na vyššie miesta. Počas hrania sa nezasekol síce veľa krát a z niektorých miest ho môžete aj popohnať zbraňou, ale dakedy zostáva len reštartovať úroveň, čo pekne dopáli, hlavne ak už ste na konci.
Ako mínus musím zobrať aj grafickú stránku hry. Primárne je pripravovaná pre konzoly a PCčkári musia brať len obyčajný port. Niektoré miesta nie sú až také hrozné, no iné vyzerajú otrasne aj na full HD. Ide hlavne o detaily a rôzne mesh objekty, ktoré kolú oči a na „takmer HD“ konzolách a telke z troch metrov sa takéto veci stratia. Aspoň že tie prostredia nevyzerajú jedno ako druhé a dočkáte sa aj prerobenej kultovej scény s jamou, ktorej myšlienku nájdete v perexe. Malé plus aj za to, že absentuje evergreenový level so stokami a sudy, horiace ohne a stoličky sa dajú použiť na zneškodnenie súperov.
Režisér prestrihových scén je pravdepodobne amatér, pretože 180 stupňové filmové pravidlo je porušované v každej druhej scéne. Kamera lieta ako besná a strihy a fadeouty sú nepresné a niekedy skoro ustrihnuté. Lipsynch protagonistov absolútne nesedí s anglickou verziou, čo ale môže byť spôsobené tým, že autori sú Francúzi a pôvodná synchronizácia hovoreného slova sedí na francúzsku verziu. Pôsobí to komicky, takmer ako keď Studenková dabuje Angeliku.
Najhorším mínusom a sklamaním pre mňa osobne bolo maximálne nedokončenie príbehu. Nebudem spoilovať, ale z cca štyroch načrtnutých rovín, ktoré sa počas hrania odohrávajú nie je dokončený ani jeden! To mi príde ako silný suverenizmus od autorov, že si chcú takto okato vymodliť pokračovanie. Mali hodiť aspoň nejaké odrobinky, ale absolútne nič? Pľujem na vás scenáristi!
Ako plus pridávam kooperatívnu hru dvoch hráčov na PC alebo po internete, kedy idú bitky ako po masle a jedna postava môže tej druhej pridržať nepriateľa na efektné zabíjačkové podrezanie. Tiež nehrozí zasekávanie partnera a každý sa môže špecializovať na extra zbraň alebo môže vraziť cenné body do brnenia či sily a fungovať ako tank, zatiaľ čo druhý bude rozvíjať ostatné atribúty postavy ako napríklad silu počas démonickej premeny.
Sú to asi tri mesiace, kedy sa mi v mechanike rozkrútil The First Templar, hra s podobnou, ba priam totožnou tematikou a zameraním ako Cursed Crusade. Autorom sa však podarilo vyhnúť nadmernému stereotypu a je zameraná viac na co-op dvoch hráčov, tak ako bol napríklad nie veľmi dobrý Hunted: The Demon’s Forge. Hlavnými ťahúňmi sú výborné kombinované útoky rôznymi zbraňami a výborný motion capture postáv. No chyby technického rázu a nepríjemností v umelej inteligencii tak ako aj trestuhodné nedotiahnutie príbehu hru stálo zopár bodov.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Atlus / Kylotonn Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|