ASSASSIN'S CREED III

ASSASSIN'S CREED III

Zabijak v Amerike

Ubisoft ani tento rok neopustí svoju líniu každoročného vydávania nového dielu z Assassin's Creed série. Ale tento rok to bude iné. Ubisoft posúva svoju najúspešnejšiu značku vpred, opúšťa Stredný východ a Taliansko, zanecháva za sebou staré postavy a vrhá sa cez oceán do Nového Sveta o stovky rokov neskôr.

Assassin's Creed 3 vás zavedie do Ameriky, presnejšie do časov Americkej revolúcie, ktorú si vychutnáte v priebehu troch desiatok rokov (1753 - 1783). Na vlastnej koži zažijete ustanovenia štátu a demokracie v tejto pôvodne anglickej kolónii. Udalosti budete sledovať z pohľadu polovičného indiána Ratohnhaké:ton, známeho aj pod anglickým menom Connor Kenway, ktorého indiánska matka a anglický otec uväznia medzi dvomi kultúrami. Patrí k obom, ale doma nie je ani v jednej. Do svojho života si však berie to najlepšie z oboch.

Jeho cesta a hra začína v časoch, keď bol ešte malý. Spolu s ním budete prežívať vyvraždenie jeho kmeňa Mohawkov aj jeho následné rozhodnutie ostať na hranici medzi dvomi svetmi. Bojovať za slobodu a pomáhať tým, ktorí hľadajú spravodlivosť, nech už patria k akémukoľvek národu. Niekde uprostred toho všetkého je zatiahnutý do odvekého boja Asasínov a Templárov. A aj keď sa pridáva k zabijakom, nebude brať templárov ako ultimátne zlo. Autori v novej hre chceli očami Connora sledovať každú stranu z nadhľadu, každá sleduje len svoje záujmy a žiadna nechce niečo ako zničenie sveta.  Connor tak stojí medzi indiánmi a kolonistami, medzi vojnovými stranami Angličanov a Američanov bojujúcich o svoju nezávislosť.

Assassin's Creed III
Assassin's Creed III Nové prostredie, nový hrdina.
Nové prostredie, nový hrdina.


Assassin's Creed III Mesto nechýba ani tentoraz.
Mesto nechýba ani tentoraz.


Assassin's Creed III Novým prídavkom bude lov v divočine.
Novým prídavkom bude lov v divočine.





Zmena v každej oblasti

Autori na novej hre pracovali tri roky a celý koncept série prepracovali takmer od základov. Vlastne doslova od základov, keďže hra bude naservírovaná na novej verzii Anvil enginu nazvaného príznačne AnvilNext. Chcú s nim priniesť next-gen hru ešte na aktuálne konzoly, kde rozšíria prostredia, prinesú ročné obdobia, plynulú zmenu dňa a noci, zmeny počasia siahajúce od slnka, snehu, dážďa až po hmlu, ale masívnejšie budú aj boje, ktoré sa zo štyroch stoviek rozšíria na dve tisícky vojakov strieľajúcich po sebe mušketami a odhadzovaných expĺoziami pri dopade delových gúľ.

Prostredie bude rozdelené na prírodnú časť nazvanú Frontier, hranicu a dve veľké mestá, medzi ktorými sa bude rozliehať. Veľkými mestami budú Boston a New York, ktoré budú dobovo prepracované a ponúknu už známy štýl hrateľnosti z predošlých titulov so skákaním po strechách, kontaktovaním postáv a utekaním pred strážami. Hranica, teda divočina, bude ostrým kontrastom usporiadaného sveta v mestách. V divočine sa bude odohrávať 30% hry a bude jeden a polkrát rozsiahlejšia ako celá mapa z Brotherhood. Na približne 2 km2 ponúkne nové možnosti v sérii v prakticky čistom sandboxovom štýle.

Hranica je prevažne zalesnená s cestičkami, lúkami, menšími mestečkami a pevnosťami. Celá bude prístupná, na každý strom sa bude dať vyliezť, každá skala zliezť. Divočina však nebude prázdna a okrem pravidelných hliadok a anglických konvojov vás budú ohrozovať aj zvery. Stretnete svorky vlkov, zaútočia na vás medvere alebo si ulovíte jeleňa. Autori zapracovali podobnú funkciu ako v Red Dead Redemption a to sťahovanie zvierat z kože, ale s tou podmienkou, že za čistý lov s nožom získate za korisť viac peňazí; strelné zbrane kožu roztrhajú a jej cena bude nižšia. 

Doplnkom divočiny budú kluby, kde vám napríklad za úspešný lov ponúkne členstvo Hunting club, od ktorého budete ďalej dostávať nové úlohy, ako aj prístup do ďalších častí mapy. Ostatné kluby sa budú orientovať na stopovanie, lezenie alebo splavovanie riek.

Prostredie v divočine a ani v mestách, nebude statické, zmenia ho ročné obdobia, napríklad sneh a mráz úplne zmenia podmienky prežitia. Ľad ponúkne nové cesty krížom cez zamrznuté jazerá, hlboký sneh spomalí prechod, dážď zase spôsobí, že strelné zbrane nebudú fungovať, hmla zníži dohľad ako váš, tak aj nepriateľských vojakov. Oproti tomu počas zimy v mestách nahradia kopy snehu klasické vozíky so slamou. Sneh navyše umožní stopovať podľa stôp, alebo krvi.

Pohyb, základ prežitia

Spolu so zmenou postavy sa oproti predošlým titulom zmenili aj animácie. Tie sú plne prepracované a nacapturované priamo na novú postavu. Je totiž indián, jeho pohyby sú bližšie pri zemi ako Ezio alebo Altair, jeho štýl boja je iný, viac dynamický. Všetky prechody budú plynulé a napríklad postava bude bez prerušenia preskakovať medzi nepriateľmi a postupne ich vraždiť, brať ich ako ľudské štíty, za behu zoberie zbrane, automaticky sa prikrčí v kríkoch alebo vysokej tráve, plynulo prejde na lezenie na skaly, alebo bez problémov v meste preskáče strechami, stromami a tentoraz skočí aj do okien, prejde miestnosťami v domoch, kde vystraší majiteľov. Novinkou bude aj možnosť skákania na pohyblivé objekty, zoskočíte napríklad na voz so senom a dostanete sa v ňom skrytý do pevnosti.

Samotné boje sa zmenia od základu a oproti súbojom v prvej hre to bude diametrálny rozdiel. Connor bude bojovať s dvomi zbraňami naraz. V jednej ruke tomahawk, v druhej ruke skrytú dýku alebo jednu z dvoch pištolí. Ako ďalšiu zbraň bude mať luk, ktorý využije na tiché ostreľovanie nepriateľov na väčšie vzdialenosti a keď na hluku nezáleží, vie použiť aj muškety. Špeciálnou zbraňou bude Rope Dart, teda lano s čepeľou na konci, pôvodne čínska zbraň, ktorú využije napríklad na tiché zabitie nepriateľa z diaľky alebo ako hák. V dave môže rozhadzovať peniaze alebo dymové bomby, aby ušiel nepriateľom. Typické indiánske skalpovanie však nebude prítomné, keďže autori sa toho pre prílišnú brutalitu nakoniec vzdali so zdôvodnením, že jeho kmeň to nepraktizoval.

Nový engine príde aj s vylepšenou AI, ktorá teraz bude zahrňovať ako jednoduchú AI tisícok vojakov, len postupujúcich vpred a striedavo streľajúcich do davu oproti, alebo zložitejšiu AI hliadok, ktoré budú mať rôzne skilly a rôzne schopnosti boja a prenasledovania.

Assassin's Creed III
Assassin's Creed III Prepady napriateľov naberú nový rozmer.
Prepady napriateľov naberú nový rozmer.


Assassin's Creed III Mestá sa budú postupne meniť.
Mestá sa budú postupne meniť.


Assassin's Creed III Boje budú dynamické, využívať sa budú dve zbrane naraz.
Boje budú dynamické, využívať sa budú dve zbrane naraz.





Skutočná história Ameriky 

Keďže samotná Amerika bola postavená na základoch tajných spoločenstiev, je to priam ideálne prostredie na rozvíjanie pozadia celej série, ako aj jej prepojenia s budúcnosťou. Dozvieme sa skutočné udalosti v pozadí, uvidíme, ako skryté sily manipulovali udalosti, menili históriu a výsledok revolúcie. Vašou úlohou preto nebude vyhrať revolúciu, budete mať vlastný príbeh prepojený práve na tieto historické momenty.

Zakladatelia Ameriky nebudú chýbať a aj sa s nimi osobne stretnete. Mladý George Washington, ktorý bude veliť svojim armádam, bude jedným z hlavných kontaktov. Budete sledovať, ako sa počas desiatok rokov zmení z neskúseného veliteľa na vodcu národa. Ben Franklin bude rovnako výraznou osobou, ktorá vám bude pomáhať podobne ako Da Vinci v predošlých hrách. Postava Charlesa Lee-a nechýba, aj keď ten nebude až tak priateľský a rád našu postavu chytí pod krk. Ďalšími dôležitými postavami budú Du Motier a v Amerike obľúbený francúz De Lafayette.

Z historických udalostí zažijete veľké boje aj udalosti revolúcie ako napríklad požiar New Yorku, útok na Boston armádou Georgea Washingtona, boje o Bunker Hill, Saratogu, Valley Forge. Budete svedkami, ako sa celá krajina, ale aj samotné mestá počas rokov menia, rozrastajú aj obmieňajú svojich majiteľov.  Mestá budú tentoraz živšie, ponúknu viac ľudí, každý človek bude mať svoj cieľ, svoju činnosť, pribudnú deti, pomedzi ľudí budú pobehovať psi, dynamiku tomu budú dodávať náhodné udalosti a teda viac sa tak ponamáhate s maskovaním medzi nesúrodým davom.

Autori sa mestá snažili prepracovať čo najvernejšie, ale napríklad pre široké ulice nebol Boston vhodný na rýchle skákanie a preto do ulíc vysadili stromy, cez ktoré si skrátite cestu medzi strechami. Čo sa týka rozlohy, Boston bude v hre o polovicu menší oproti historickej skutočnosti. Oproti tomu napríklad v New Yorku zažijete prvé rozmachy Manhattanu, kde uvidíte Wall Street a naučíte sa, čo to o miestnej ekonomike, ktorá predstaví nový systém zarábania peňazí. Dve veľké mestá budú sprevádzať menšie mestečká a pevnosti s odlišnou kultúrou a obyvateľmi. Zo zatiaľ ohlásených uprostred hranice nájdete Lexington, Concord alebo Charlestown.

Assassin's Creed III
Assassin's Creed III Nôž, tomahawk a luk doplnia pištole a muškety.
Nôž, tomahawk a luk doplnia pištole a muškety.


Assassin's Creed III Splavovanie riek bude nová zábavka.
Splavovanie riek bude nová zábavka.


Assassin's Creed III Stretnete historické postavy, no nie všetky budú priateľské. Charles Lee vás nebude mať rád.
Stretnete historické postavy, no nie všetky budú priateľské. Charles Lee vás nebude mať rád.




Hrateľné elementy bude dopľnať príbeh vyrozprávaný dve a pol hodinami prestrihových scén. Scény z 18. storočia sa budú (ako v každej časti) prelínať s udalosťami z 21. storočia, kde vás znovu čaká Desmond, ktorému autori chcú dať úctihodný koniec a budete jeho postavu preberať častejšie. V jeho úlohách sa bude sklonovať hlavne rok 2012. Celé to doplní vylepšený Animus 3.0, ktorý dostane 3D prepracovanie a hlbšie prepojenie s prostredím hry.

Multiplayer je v hre už potvrdený, ale zatiaľ ho autori nepriblížili, vieme, že o túto časť sa postará Annency, ktoré malo na starosti aj predošlé multiplayerové prídavky. Z vedľajších možností hry tentoraz zmiznú negatívne prijaté tower defense časti.

Vojna je na spadnutie

Assassin's Creed III uvidíme 31. októbra na Xbox360 a PS3. PC dátumom si zatiaľ nemôžeme byť istí, ale pravdepodobne bude konzolové verzie o pár týždňov nasledovať. Podobne ako Wii U verzia, ktorá je vo vývoji a dátum bude určený podľa premiéry novej konzoly. Hra využije špeciálne funkcie WiiU tabletu. Tablet bude slúžiť ako prepojenie s Animusom, ako mapa s navigáciou, Animus encyklopédia, ale využívať ho budete môcť aj počas bojov na výber zbraní. Najzaujímavejšie bude využívanie tabletu ako Eagle Vision, kedy budete tabletom pohybovať a sledovať detaily daného prostredia.

Čo sa týka PC verzie, pri nej autori už teraz doporučujú gamepad, keďže vraj od nich nemáme čakať výrazne investovanie do hrania s myšou a klávesnicou. Ak vraj chceme hrať na PC a chceme hrať Assassin's Creed, chceme ho hrať s gamepadom. Nakoniec od Ubisoftu nečakáme investovanie do niečoho, čo sa týka PC mimo DRM.


napísal saver 28.3.2012
Páči sa mi! (+1)
ASSASSIN'S CREED III



PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Ubisoft / Conquest / Ubisoft
Štýl: Akčná Adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 31. október 2012
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29325)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk