HRY, KTORÉ SI NIKDY NEZAHRÁTE |
HRY, KTORÉ SI NIKDY NEZAHRÁTE |
Nikdy ich neuvidíme, nikdy si ich nezahráme. Osud zrušených projektov je raz taký. Vznikajú z rôznych dôvodov a za ešte podivnejších okolností sa rušia. Neprejdú sitom pri štarte nového systému, sú vytvárané ako demonštrácia technológie, vznikajú vo voľnom čase alebo sú iba testovacou vzorkou pre novú hernú mechaniku. A o mnohých z nich sa ani nedozvieme.
Svoje vie aj Martin Binfield, animátor, ktorý pracoval aj na Heavenly Sword 2, Project Lifestyle či nepomenovanej sci-fi hre, všetky určené pre PS3. Pozrite sa mu do portfólia, kde nájdete aj zábery z menovaných hier.
V rokoch 2005 – 2006, kedy nastupovala nová generácia konzol a takmer nik nevedel, čo sa z nej vykľuje a ako ďaleko zájde, sa pracovalo na niekoľkých ďalších PS3 projektoch, ktorým sa dostalo verejnej prezentácie vo forme trailerov dokonca aj počas ostro sledovaných tlačových konferencií na E3. Nikdy však nevyšli.
Na vybrané si možno spomeniete, niektorých je veľká škoda a za inými vám nebude vôbec smutno. Nasledujúci zoznam neobsahuje všetky exkluzívne tituly pre PS3.
8 Days (SCE London)
Grafika ako Killzone 2, animácie ako Uncharted, také boli dojmy účastníkov prezentácií za zatvorenými dverami. 8 Days bol jeden z vysoko profilových titulov, ktorý bol s Getaway 3 vyškrtnutý zo zoznamu. Road trip spojený s intenzívnymi prestrelkami, po ktorých vybuchuje benzínová pumpa, bol zaujímavý nielen časovým limitom, počas ktorého ste sa mali dostať na druhý koniec Ameriky, ale predovšetkým kvôli rozlohe sveta. Žiadna z ciest nemala byť rovnaká. Podľa slov Shuheia Yoshidu, súčasného prezidenta Worldwide Studios, vývoj dospel do konečnej fázy prototypu, ktorého ďalším logickým krokom bolo jeho zrušenie.
V roku 2006 sa na E3 prezentovala aj FPS Codead Arms: Assault od Konami. Priame pokračovanie PSP dielu, ktorý vynikal grafikou a náhodne generovanými levelmi, malo ťažiť aj s podpory 16 hráčov online. Hacker s odhodlaním položiť na kolená nadnárodnú korporáciu na svoju misiu nikdy nevyšiel.
Getaway 3 (SCE London)
Londýnska gangsterka si potrpela najskôr na prezentáciu ako na gameplay, napriek tomu si oba diely dokázali nájsť svoju cieľovú skupinu. Getaway 3 sa ukázala iba v podobe dvoch teaserov. Ten druhý vystihol atmosféru drsného prostredia akčnej adventúry a pochválil sa fotorealistickou grafikou Amsterdamu. To bolo všetko.
The Fixer (Climax)
Za výkony hlavného hrdinu špionážnej akcie s RPG prvkami od Climaxu by sa nehanbil ani Chow Yun Fat z filmov Johna Woo. Komicky vyzerajúci trailer ako vystrihnutý z indickej produkcie vás zavedie na Stredný východ. Minimálne prostredím pripomína Alpha Protocol od Obsidian Entertainment.
Eyedentify (SCEE)
Ovládanie telom bola tiež raz iba nerealizovateľná fantázia. Útopia sa stala skutočnosťou a možno to raz čaká aj používanie hlasu na rozdávanie príkazov. Dodnes neexistuje hra, ktorú by ste ovládali výhradne hlasovými príkazmi a to sa už v roku 2006 snažila Eyedentify. Čo bolo na nej zaujímavé, že ste mali pod kontrolou dve mačičky, teda sexi agentky v teréne, ktoré strašil váš obraz na komunikačných obrazovkách.
City of Metronome (Team Tarsier)
Sector patrí medzi hŕstku médií, ktorým bol predvedený stratený, zrušený, znovu obnovený projekt City of Metronome doplácajúci na svoje vysoké ambície. Nahrávanie zvukov v hernom prostredí a ich používanie povedzme v boji znie na papieri vynikajúco. A v praxi to tiež fungovalo, ruchy mali deštrukčný charakter, melódie zase hypnotické účinky na obyvateľov podivného mesta z pokrútenej reality. Veľká škoda, že Metronome sa nedočkáme.
Ni-Oh (KOEI)
Firma, ktorá chŕli Dynasty Warriors takmer každého polroka, mala v zálohe tajnú zbraň. Produkciu hry a filmu inšpirovaných strateným scenárom legendárneho tvorcu Akira Kurosawa. Zvláštne, že zostali iba u traileru a projekt o samurajovi hľadajúceho vlastný osud vo vojnou zmietanom Japonsku, sme sa nedočkali. Stavíme sa, že z Ni-Oh by bol ďalší Dynasty Warriors.
Deep Rift (Union)
Žiadna iná vás nedostane pod morskú hladinu a pod kožu ako Bioshock. Poriadnej akcie s potápačmi, harpúnami a vytváraním bublín v prostredí zaplaveného New Yorku niet. Akoby pod povrchom nebolo dostatok nápadov. Deep Rift ich mal hneď niekoľko, pozrite sa na ne ako fungujú pod vodou v spojení s Unreal enginom.
Minuloročná ničivá tsunami zmietla z povrchu zemského aj niekoľko herných projektov, medzi nimi bolo aj pokračovanie Steambot Chronicles 2. RPG pôvodne určená pre PS2 sa presunula na výkonnejšiu platformu, kde našla smrť. Vo vývoji bola viac ako štyri roky.
Ďalšou obeťou japonského zemetrasenia sa stala survival adventúra z pochopiteľných dôvodov. Odhrávala sa v prírodnými katastrofami zničenom meste, z ktorého ste museli ujsť a na ceste pomáhať preživším.
Predstavte si mesto, s ulicami, autami, obyvateľmi, vysokými domami, fungujúcou infraštruktúrou, na ktorú z vysoka seriete. S holubom. Pigeon Drop sa síce nikdy do sťahovateľnej PSN hry nikdy nezhmotnila, ale nápad si požičala partička Digital Bridges a vydala bombardovanie holubím trusom na iOS pod názvom Pigeon Squadron.