STEEL ARMOR: BLAZE OF WAR |
STEEL ARMOR: BLAZE OF WAR |
Simulácii tankov nikdy nie je dosť. Zmeniť sa to snaží spoločnosť Graviteam, ktorá sa simuláciami obrnených vozidiel zaoberá aj profesionálne. S ich tvorbou ste sa mohli stretnúť, ak ste povedzme slúžili v ukrajinskej armáde alebo ak ste prišli do kontaktu s T-72: Balkans in Fire či Steel Fury: Kharkov 1942. Tentokrát vás pásy desiatky ton vážiacich kolosov zavedú v Steel Armor: Blaze of War do osemdesiatych rokov.
Ruský T-62, americký M60A1 a ďalší vedľajší herci smrtiaceho divadla s rozlohou 60 km 2 stoja proti sebe. Už si len vybrať tú správnu stranu. Vďaka dynamickým ťaženiam je to v podstate jedno, priebeh Iránskej vojny a konfliktov v Angole a Afganistane môžete zmeniť. Záleží skutočne len na vás a dostatku munície, z koho zostane nepojazdný šrot a kto odíde z bojiska po vlastných. Pásoch.
Priebeh môžete ovplyvniť z rôznych pozícií. V pozícii generála sa dá ovládať celé vojsko, budete rozhodovať o každom vojačikovi, tankovom oddieli, plánovať presuny, zakopať obranu alebo riskovať rýchly zdrvujúci protiútok. Zároveň môžete pri strete dvoch armád v taktickom režime viesť svoje jednotky do vojny priamo na poli a rozdávať im jednotlivé príkazy ako v klasickej stratégii, pričom sú všetky prvky simulácie zachované. Na bojisku sa nachádzajú aj hráčom ovládateľné jednotky, takto si môžete ako každý správny tankista zvoliť možnosť pozerať sa do očí nepriateľa cez zameriavač a rozprášiť ho tak zoči voči.
Vtedy môžete v kľude sedieť na ktoromkoľvek tankovom stanovisku, pretože počítač ovláda všetko ostatné. Ak preferujete kalkulácie z pekla vyvrhnutej balistiky, vytiahnite kalkulačku a dúfajte, že budete mať pre presnosť dostatok citu. Model poškodenia, ale i balistika je ako vždy šialene detailná a to nie len pri výstrele, alebo pri lete projektilu, ale ráta sa aj dráha projektilu po zasiahnutí vo vnútri svojho cieľa. Aj ostatní v posádke sú rovnako dôležití. Ako šofér musíte správne hľadať cestu terénom, aby ste sa čo najmenej odkrývali nepriateľovi a nevystavovali slabo opancierovanú časť tanku. Zároveň musíte dbať na to, aby ste mali čo najväčší prehľad, o čo možno najväčšom území alebo aby ste sa niekde v teréne nezasekli. Prehľad samozrejme musíte mať aj ako veliteľ stroja smrti, ale ani ako nabíjač to nebudete mať ľahké.
Steel Armor: Blaze of War je tvrdá simulácia, ktorá neodpúšťa žiadne chyby. Za všetko sa platí smrťou. Niekedy zlyháte vy, inokedy to má na svedomí celá formácia, front alebo celá armáda. A všetko záleží na tom, na ktorom poste sa nachádzate. Čo ťažko odpustiť tvorcom, je malá diferenciácia prostredia. Aj napriek tomu, že sa všetky konflikty odohrávajú v pomerne odlišných prostrediach, v hre vyzerajú všetky (bez výraznejších zmien) takmer rovnako. Prostredia by si zaslúžili viac do hĺbky prepracovať, zvýšiť nie len variabilitu, ale i detailnosť, zlepšiť spracovanie rôznych druhov počasia a v neposlednom rade zvýšiť ich počet.Na druhú stranu, všetko, na čo narazíte, môžete aj zničiť. Explózie zanechávajú po sebe krátery, kde sa môžete schovať vy, aj vaši nepriatelia.
Čo sa týka technického spracovania, je prepracované a slúži svojmu účelu. Pekná, detailná technika, do posledného nitu spracovaný interiér, slušné efekty deštrukcie dodávajú pekelným stretom tú pravú šťavu. Atmosféra vojny je úžasná, svištiace stopovky, prestrelky formácií tankov zvyšujúci počet horiacich vrakov na bojisku rozbúcha nejedno pancierové srdce. Popritom nad vežami tankov krúžia bojové vrtuľníky spolu so stíhačkami loviac svoju ďalšiu obeť a spoza najbližšieho zákopu mieri vojak svoju protipancierovku na príliš pomalý, na prvý pohľad bezbranný cieľ.
Veliteľ kričí povely, ohlušujúca paľba prerušuje neustály zvuk hydrauliky, pásy klepocú, počuť zúrivý krútiaci moment naftového motora a najhoršie sú nárazy smrti na jedinú stenu oddeľujúc posádku od trieštivého pekla. Perfektná zvuková kulisa je až taká presvedčivá, že niekedy ani neviete, či vám nenarážajú guľky rovno do monitora.
Steel Armor: Blaze of War podporuje aj multiplayer, ktorom môžete kombinovať spoluprácu od ovládania rôznych tankov alebo ovládať spolu jeden (každý hráč = iný post). Prípadne namieriť hlavne proti sebe, čo určite pomôže vzhľadom na slabú umelú inteligenciu. Prepad kolóny tankov niekedy pripomína skôr strelnicu ako koordinovanú obranu, aj keď sem tam nejaké tie náznaky premysleného manévrovania badať. Napríklad niekedy nepriateľ ustúpi, aby niekde inde udrel, najlepšie z inej strany, kde to vôbec nečakáte.
Zomrieť a byť slávny sa dá v Steel Armor: Blaze of War na sto spôsobov. Generál alebo obyčajný vodič tanku? Každý režim má svoju hĺbku, každý bojový stret svoju vlastnú smrteľnú príchuť. Nové, perfektne spracované tanky, ktoré tu ešte neboli, nové konflikty a nové možnosti ako to všetko ochutnať. Síce sa určite nájdu väčšie či menšie nedokonalosti, ktoré by nemuseli stáť v ceste triumfu, ale zvyšok to ľahko prevalcuje. Bola by rozhodne trestuhodná chyba sa týchto bojov nezúčastniť.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: UIG Entertainment / Graviteam Štýl: Simulácia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|