STEEL ARMOR: BLAZE OF WAR

STEEL ARMOR: BLAZE OF WAR

7.5

Nabíjať a pááál.

Recenzia na PC verziu

Simulácii tankov nikdy nie je dosť. Zmeniť sa to snaží spoločnosť Graviteam, ktorá sa simuláciami obrnených vozidiel zaoberá aj profesionálne. S ich tvorbou ste sa mohli stretnúť, ak ste povedzme slúžili v ukrajinskej armáde alebo ak ste prišli do kontaktu s T-72: Balkans in Fire či Steel Fury: Kharkov 1942. Tentokrát vás pásy desiatky ton vážiacich kolosov zavedú v Steel Armor: Blaze of War do osemdesiatych rokov. 

Ruský T-62, americký M60A1 a ďalší vedľajší herci smrtiaceho divadla s rozlohou 60 km 2 stoja proti sebe. Už si len vybrať tú správnu stranu. Vďaka dynamickým ťaženiam je to v podstate jedno, priebeh Iránskej vojny a konfliktov v Angole a Afganistane môžete zmeniť. Záleží skutočne len na vás a dostatku munície, z koho zostane nepojazdný šrot a kto odíde z bojiska po vlastných. Pásoch.

Priebeh môžete ovplyvniť z rôznych pozícií. V pozícii generála sa dá ovládať celé vojsko, budete rozhodovať o každom vojačikovi, tankovom oddieli, plánovať presuny, zakopať obranu alebo riskovať rýchly zdrvujúci protiútok. Zároveň môžete pri strete dvoch armád v taktickom režime viesť svoje jednotky do vojny priamo na poli a rozdávať im jednotlivé príkazy ako v klasickej stratégii, pričom sú všetky prvky simulácie zachované. Na bojisku sa nachádzajú aj hráčom ovládateľné jednotky, takto si môžete ako každý správny tankista zvoliť možnosť pozerať sa do očí nepriateľa cez zameriavač a rozprášiť ho tak zoči voči.

Steel Armor: Blaze of War
Steel Armor: Blaze of War Okolo vrakov je bezpečnejšie, chránia vás aspoň z jednej strany.
Okolo vrakov je bezpečnejšie, chránia vás aspoň z jednej strany.


Steel Armor: Blaze of War Taktická mapa s podrobnými možnosťami ovládania jednotiek.
Taktická mapa s podrobnými možnosťami ovládania jednotiek.


Steel Armor: Blaze of War Nočné videnie je jediný spôsob ako v noci fungovať.
Nočné videnie je jediný spôsob ako v noci fungovať.





Vtedy môžete v kľude sedieť na ktoromkoľvek tankovom stanovisku, pretože počítač ovláda všetko ostatné. Ak preferujete kalkulácie z pekla vyvrhnutej balistiky, vytiahnite kalkulačku a dúfajte, že budete mať pre presnosť dostatok citu. Model poškodenia, ale i balistika je ako vždy šialene detailná a to nie len pri výstrele, alebo pri lete projektilu, ale ráta sa aj dráha projektilu po zasiahnutí vo vnútri svojho cieľa. Aj ostatní v posádke sú rovnako dôležití. Ako šofér musíte správne hľadať cestu terénom, aby ste sa čo najmenej odkrývali nepriateľovi a nevystavovali slabo opancierovanú časť tanku. Zároveň musíte dbať na to, aby ste mali čo najväčší prehľad, o čo možno najväčšom území alebo aby ste sa niekde v teréne nezasekli. Prehľad samozrejme musíte mať aj ako veliteľ stroja smrti, ale ani ako nabíjač to nebudete mať ľahké.

Steel Armor: Blaze of War je tvrdá simulácia, ktorá neodpúšťa žiadne chyby. Za všetko sa platí smrťou. Niekedy zlyháte vy, inokedy to má na svedomí celá formácia, front alebo celá armáda. A všetko záleží na tom, na ktorom poste sa nachádzate. Čo ťažko odpustiť tvorcom, je malá diferenciácia prostredia. Aj napriek tomu, že sa všetky konflikty odohrávajú v pomerne odlišných prostrediach, v hre vyzerajú všetky (bez výraznejších zmien) takmer rovnako. Prostredia by si zaslúžili viac do hĺbky prepracovať, zvýšiť nie len variabilitu, ale i detailnosť, zlepšiť spracovanie rôznych druhov počasia a v neposlednom rade zvýšiť ich počet.Na druhú stranu, všetko, na čo narazíte, môžete aj zničiť. Explózie zanechávajú po sebe krátery, kde sa môžete schovať vy, aj vaši nepriatelia.

Čo sa týka technického spracovania, je prepracované a slúži svojmu účelu. Pekná, detailná technika, do posledného nitu spracovaný interiér, slušné efekty deštrukcie dodávajú pekelným stretom tú pravú šťavu. Atmosféra vojny je úžasná, svištiace stopovky, prestrelky formácií tankov zvyšujúci počet horiacich vrakov na bojisku rozbúcha nejedno pancierové srdce. Popritom nad vežami tankov krúžia bojové vrtuľníky spolu so stíhačkami loviac svoju ďalšiu obeť a spoza najbližšieho zákopu mieri vojak svoju protipancierovku na príliš pomalý, na prvý pohľad bezbranný cieľ. 

Veliteľ kričí povely, ohlušujúca paľba prerušuje neustály zvuk hydrauliky, pásy klepocú, počuť zúrivý krútiaci moment naftového motora a najhoršie sú nárazy smrti na jedinú stenu oddeľujúc posádku od trieštivého pekla. Perfektná zvuková kulisa je až taká presvedčivá, že niekedy ani neviete, či vám nenarážajú guľky rovno do monitora.

Steel Armor: Blaze of War podporuje aj multiplayer, ktorom môžete kombinovať spoluprácu od ovládania rôznych tankov alebo ovládať spolu jeden (každý hráč = iný post). Prípadne namieriť hlavne proti sebe, čo určite pomôže vzhľadom na slabú umelú inteligenciu. Prepad kolóny tankov niekedy pripomína skôr strelnicu ako koordinovanú obranu, aj keď sem tam nejaké tie náznaky premysleného manévrovania badať. Napríklad niekedy nepriateľ ustúpi, aby niekde inde udrel, najlepšie z inej strany, kde to vôbec nečakáte.

Zomrieť a byť slávny sa dá v Steel Armor: Blaze of War na sto spôsobov. Generál alebo obyčajný vodič tanku? Každý režim má svoju hĺbku, každý bojový stret svoju vlastnú smrteľnú príchuť. Nové, perfektne spracované tanky, ktoré tu ešte neboli, nové konflikty a nové možnosti ako to všetko ochutnať. Síce sa určite nájdu väčšie či menšie nedokonalosti, ktoré by nemuseli stáť v ceste triumfu, ale zvyšok to ľahko prevalcuje. Bola by rozhodne trestuhodná chyba sa týchto bojov nezúčastniť.

Steel Armor: Blaze of War
Steel Armor: Blaze of War Vľavo vrak, predo mnou bude vrak tiež.
Vľavo vrak, predo mnou bude vrak tiež.


Steel Armor: Blaze of War Niekedy je bojové pole nie len horúce, ale svojim spôsobom aj nádherné.
Niekedy je bojové pole nie len horúce, ale svojim spôsobom aj nádherné.


Steel Armor: Blaze of War Hlavná mapa so strategickými možnosťami.
Hlavná mapa so strategickými možnosťami.






napísal Andrei 3.1.2013
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
7.5
Vo svete
6.8
Ohodnotiť
STEEL ARMOR: BLAZE OF WAR
+ atmosféra
+ dynamické kampane
+ podrobná simulácia a výpočty
+ taktický, simulačný a strategický režim
+ interaktívne a zničiteľné prostredie
- málo máp
- drobné bugy
- slabá AI
- málo odlišné mapy a prostredia
Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: CPU 2 GHz, 512 MB RAM, VGA GF6600 /ATI 9500 128 MB
Doporučená konfigurácia: CPU Athlon X2 4,2 GHz/IntelD 3 GHz, 1,5GB RAM, VGA GF7600 / ATI x1600 256 MB


RECENZIE HRÁČOV
PC

Vývoj: UIG Entertainment / Graviteam
Štýl: Simulácia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 20. január 2012
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29297)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk