ASSASSIN'S CREED IV: BLACK FLAG |
ASSASSIN'S CREED IV: BLACK FLAG |
Najmenej strážené tajomstvo v hernom biznise je z vreca von. Z prekvapenia formalita. Assassin’s Creed IV: Black Flag bude o pirátoch, s pirátom cvičeným zabijakmi v hlavnej role, ktorý sa bude plaviť Karibskými moriami. Nádeje na ázijské prostredie alebo návrat k príbehu indiána Connora sa rozplynuli definitívnym potvrdením správ, ktoré unikali o hre počas celého víkendu. Ubisoft sa presúva so svojou prémiovou sériou na nové územie a so štvrtým očíslovaným dielom sa lúči s mnohými zaužívanými prvkami.
Prakticky od roku 2007 až do vydania tretieho dielu minulý október boli hry Assassin’s Creed suchozemskými tvormi. Zakotvená Auqila pri rodinnom sídle Connorovcov otvorila hru nepreskúmaným obzorom - námorným misiám. Tie mali v septembri 2011, kedy započali práce na Black Flag, už jasnú formu a v Ubisofte si povedali, že ak sa presunú v čase iba o niekoľko rokov dozadu, ocitnú sa v zlatom veku pirátov, kedy podpísané pakty medzi Španielmi, Britmi a Francúzmi dohnali korzárov až k plieneniu lodí.
Po prvýkrát sa príbeh hry Assassin’s Creed posúva v čase vzad a nie vpred. Konkrétne ide o 40 rokov. Ako bude zapadať do celého univerza, zatiaľ zostáva záhadou. Ubisoft sa už definitívne rozlúčil s Desmondom, v Black Flag budeme hrať sami za seba ako zamestnanci novej divízie Abstergo Entertainment. Bez priamej rodinnej príslušnosti prevezmeme v Animuse postavu Edwarda Kenwaya, starého otca Connora.
Assassin’s Creed IV: Black Flag je hybridom predchádzajúcich hier kombinujúcich námorné bitky, otvorené prostredie a lokality na súši do jedného otvoreného sveta, kde sa môžete pohybovať podľa ľubovôle bez loadingov. Teda takmer. Vstup do trojice veľkých miest Havana (Kuba), Kingston (Jamajka) a Nassau (Bahami) sa nezaobíde bez loadingu, ale všetko ostatné je k dispozícii od začiatku. Virtuálny Karibik bude pozostávať z približne 50 lokalít, ako sú rybárske dedinky, plantáže, džungle, Mayské ruiny aj potopené vraky lodí, ku ktorým sa budete potápať a dávať pozor na žralokov.
Hra dovolí vystúpiť z lode na súš, prejsť z jednej plachetnice na druhú a naspäť bez zdržovania, bez cut-scén a dodatočného nahrávania. Otvorené more bude plne k dispozícii, ale než preskúmate každý kút mapy, budete musieť loď Jackdaw upgradovať. Strategické prístavy alebo tajné zátoky budú chránené bojovými fregatami a na ich obranu budete potrebovať posádku aj poriadnu výzbroj.
Trojsťažník Jackdaw o dĺžke 60 metrov pojme maximum 56 diel, na začiatku si budete musieť vystačiť so šiestimi. Loď sa bude vylepšeniami meniť a spolu s ňou aj námorníci, ktorých budete verbovať. Ubisoft nehovorí o tom, akým spôsobom sa k vám budú pridávať, ale spomínajú sa vedľajšie úlohy pre získanie skúsených námorných vlkom.
Skriptované misie z Assassin’s Creed 3 (rozumej, tradičné misie a úlohy) doplnia na náhodné udalosti. V ďalekohľade, ktorým na diaľku zisťujete informácie aj o výzbroji a náklade lodí, môžete zazrieť napríklad prenasledovanú obchodnú loď, hovorí preview na Eurogameri.
Každú loď v dohľade môžete potopiť, okradnúť, zmocniť sa jej a posádku pozabíjať, či už prirazením k boku, zaháknutím a komandovaním posádky, zabitím kapitána skokom zo stožiara alebo vyrazením do boja v plnej poľnej. Edward je po vzore Connora vyzbrojený dvomi sečnými zbraňami, ale má ich podstatne viac: dve skryté dýky, dve šable a štyri pištole. Z toho si ľahko odvodíte, že minimálne po vizuálnej stránke budú súboje atraktívne pri preskanovaní z jedného nepriateľa k druhému a ich dorážanie.
Lode budú rozdelené do piatich kategórií, spomína preview na GameSpote. Vybrané si budú udržiavať odstup a strieľať z diaľky, iné zase zvolia stratégiu priameho útoku spevnenou provou, ktorou sa vás budú snažiť nabrať. Jackdaw podľa toho budete môcť upraviť, pridať čelné delá alebo zhodiť míny pri prenasledovaní. V boji pochopiteľne využijete aj poveternostné podmienky, tropickú búrku či vysoké vlny, ktoré pohltia delové gule alebo ponúknu dočasný úkryt. A vo veľkých stretoch budete dochádzať nielen k poškodeniu lode prídete aj o posádku.
V zlatom veku pirátov prekvital obchod s otrokmi, kakaom, tabakom a bavlnou či inými komoditami. Ubisoft zatiaľ o prevážaní tovaru mlčí, ale vzhľadom na to, že v zjednodušenej forme ovplyvňoval peňaženku v Assassin’s Creed 3, ho môžeme očakávať aj v Black Flag. Na jednom z obrázkov môžete vidieť, že si bude možné privyrobiť aj lovom veľrýb.
Ubisoft sa nesnaží spracovať Black Flag v duchu filmových dobrodružstiev Jacka Sparrowa. Pirátsky svet má byť krutý, dospelý a inšpirovaný skutočnými osobnosťami danej doby. V príbehu sa mihnú Charles Vane, Čierna Brada, Benjamin Hornigold, Anne Bonny či Calico Jack. Kombináciou historických faktov a prekrútenej histórie budú spracované aj veľké udalosti vrátane vysadenia na pustom ostrove s fľašou rumu a nabitou jedinou pištoľou.
Plieniť na mori, zabíjať na súši. Assassin’s Creed IV: Black Flag sa má odohrávať zo 60% na pevnine, povedal Ashraf Ismail, vedúci vývoja pre Venture Beat. Drobné lokality roztrúsené po mape majú skrývať mini úlohy aj pochôdzky a trojica veľkých miest sa má zase priblížiť možnosťami Florencie či Bostonu. Havana je najeurópskejším z nich, čiže si v nej užijete lozenie po vežiach, zatiaľ čo Kingston bude plochý a obklopený tabakovými plantážami.
V Black Flag bude integrovaný, samozrejme, aj multiplayer s novými módmi, mapami aj postavami. Ignorovať príležitosť pre obrovské námorné bitky by bolo príliš trúfalé. Dúfajme, že Ubisoft si to uvedomí a nechá nás okrem naháňačky v uliciach riadiť lode a ostreľovať sa medzi sebou.
Assassin’s Creed je pre Ubisoft najdôležitejšou sériou, na Black Flag pracuje od septembra 2011 celkovo osem štúdií (Montreal, Singapore, Sofia, Annecy, Kiev, Quebec, Bucharest a Montpellier). Takáto produkcia má aj svoje tienisté stránky, množstvo bugov a odladenie celej hry, ako aj množstvo inovácií na jeden diel. Vražedné tempo vydávania nových častí každý rok sa môže vypomstiť.
Z pirátskej tematiky dokázal Verbinski vytrieskať tri veľkofilmy Piráti Karibiku (štvrtý bol slabý ako prevarený čaj) a ich úspech ležal prevažne na pleciach Johnnyho Deepa. Niečo nám hovorí, že Ubisoft sa v týchto vodách príliš dlho neohreje a o rok nám bude servírovať ďalší diel presunutý do iného času alebo rovno aj iného obdobia.
Assassin’s Creed IV: Black Flag vychádza 1. novembra pre PC, Xbox360, Wii U, PS3 a PS4. Posledné dve menované budú vybavené exkluzívnym obsahom, ktorý natiahne gameplay o hodinu. PS4 verzia zatiaľ nemá dátum vydania.
PC
PS3 Xbox 360 WiiU Vývoj: Ubisoft / Conquest / Ubisoft Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|