SAINTS ROW 4 |
SAINTS ROW 4 |
Čo sa stane, keď sa vodcovi gangu svätých postaví do cesty mimozemšťan pokorujúci jednu planétu za druhou? To nám autori Saints Row série rozpovedajú už v štvrtej časti ich sandboxovej série, v ktorej nás čaká najťažší boj doteraz a našou úlohou nebude nič menšie ako zachrániť ľudstvo.
Ak si pamätáte 8 rokov dozadu sme v prvej časti Saints Row začínali ako najnižší poskok gangu Svätých. Postupne sme sa prepracovávali na jeho čelo, ovládli sme mesto Stillwater a následne aj Steelport, aby sme sa následne vyšvihli rovno na miesto prezidenta Ameriky. Všetko to bolo v sandboxovom akčno adventúrovom štýle, ktorý mal základ v GTA sérii a ktorý postupne autori vyprofiloval na vlastný špecifický smer šialenej a ničím neviazanej zábavy s tonami možných činnosti.
Celá séria je postavená na netradičných prídavkoch, ktoré v štvrtej časti budú excelovať. Na planétu totiž zaútočil mimozemšťan Zinyak a potom ako ste sa mu vzopreli, uzavrel vás spolu s vašim gangom do virtuálnej reality. Začína tak príbeh, ktorý preberá koncept Matrixu, pridáva prvky z Crackdown série a dopĺňa to bizarnosťami ktoré si môže dovoliť len Saints Row série. Celu hrou tak budú kombinovať pôvodný sandboxový koncept otvoreného mesta so supersilami a rozmanitými prídavkami virtuálnych prostredí ako napríklad mestečko zo seriálu 60-tych rokov, textovú adventúru, alebo 2D mlátičku a to je len časť extrémov, ktoré si na vás autori pripravili.
Šialený Zinyak vás uvrhol do virtuálky mysliaci si, že to bude pre vás najväčší trest. Každému totiž vytvára jeho nočnú moru. Pre vás virtuálna realita zachytáva TV seriál 60-tych rokov, kde sú všetci vysmiati, smiešne sa pohybujú a vám neostáva im nič ako tu žiť. Možno, by ste v nej zblbli, ale našťastie máte svoju pravú ruku Kenzie. Tá sa hackla do virtuálky, oslobodila vás a vaše ťaženie krížom cez virtuálne prostredia a mesto Steelport môže začať.
Zo začiatku sa môže zdať hrateľnosť rovnaká ako v predošlých hrach a teda jazdenie na autách krížom cez mesto vystrieľavanie nepriateľov, ale postupne ako Kenzie odhaľuje slabé miesta systému, pridáva vám supersily. Celé je to totiž len virtuálna realita a tak podobne ako Nea v matrixe vás obmedzuje len zdrojový kód. Postupne tak získate supersily ako skoky, telekinézu, superrýchlosť, obranu a rôzne ďalšie možnosti, ktoré úplne zmenia hru. Napríklad po prvých leveloch už nebude potrebné použiť žiadne auto, plne vám to vynahradia skoky krížom cez mesto.
Rovnako v hre nebudete len spĺňať jednoduché misie v meste, vaša primárna úloha bude iná, budete oslobodzovať členov svojho gangu z virtuálnej reality, aby ste mohli bojovať proti stále drsnejším podmienkam virtuálnej reality a pokúsili sa poraziť samotného Zinyaka. Prechádzate tak temné virtuálne reality každého zo svojich z nich a každá bude iná. Mimo už spomínaných adventúr a 2D bojovky sa dostanete napríklad do Tron štýlu tankovej hry, alebo prežijete paródiu na MGS so všetkým čo k tomu patrí a teda aj so skrývaním sa v krabiciach. Každá bude iná a každá zabaví.
Samotný postup v hrateľnosti je založený na neustálom upgradovaní všetkého možného a tak spĺňate misie, aby ste získavali body, skáčete cez mesto, aby ste hľadali a zbierali dátové clustre. Zatiaľ čo za body si kupujete upgrady podstavy a zbraní, kde vylepšíte ako streľbu, silu zbraní, zásobníky, tak aj napríklad výdrž vašej postavy, bonusy zdravia a desiatky ďalších parametrov, ktoré pozostávali zo Saints Row the Third. Teraz je však hlavným cieľom vylepšovanie supersíl, na ktoré budete zbierať stovky dátových clustrov a postupne si ich vylepšovať podľa potreby. Napríklad vylepšenie behu a skokov je úplne ideálne na rýchly presun mestom, ako aj na dostávanie sa na nedostupné lokácie. V tomto ohľade prakticky hra skopírovala Crackdown, ale veľmi dobre to celé spája v svojej hrateľnosti.
Nedá sa povedať, že by autori v Volition chceli byť v hociktorej časti originálny, skôr to všetko originálne zliepajú a zasadzujú do síce jednoduchého ale zaujímavého príbehu. Okrem iného tu nájdete aj Core z portálu, samozrejme náležite upravené, alebo nebude chýbať ani Mech vsuvka, vesmírne lode, alebo Ironman oblek. Hračiek bude skutočne veľa, len škoda, že samotné zbrane autori poddimenzovali, zahrievajú sa, pomaly sa vymieňajú zásobníky a ak ich neupgradujete na maximum boje sú otravné a tak si to často s nepriateľmi radšej rozdáte päsťami.
Zatiaľ čo v hlavných misiách prevažne vychádzate mimo mesto, vedľajšie nepovinné misie sú zamerané hlavne na vyčisťovanie mesta, narúšanie virtuálnej reality, získavanie rôznych bonusov, ako aj pomáhanie postavám z vášho gangu. To môžete následne aj využiť a z každou postavou si romanticky užiť. Nebudú tu žiadne okolky ako v Mass Effect, či je to chlap, alebo žena - ide sa na vec.
Ak by vám spolu 37 misií v kampani nestačilo, mesto aj teraz ponúka desiatky vedľajších možností ako už klasického poisťovacie podvody, kde sa necháte zraziť čo najväčším počtom áut, vytvoríte v meste chaos a rozbijete majetok za státisíce dolárov, alebo sa znovu vydáte na misie so šialeným dr. Genkim. Spolu to bude 32 aktivít, ktoré vám 10-12 hodinovú kampaň rozšíria aspoň o 5-6 hodín. Prípadne ak budete chcieť splniť a pozbierať úplne všetko v meste rátajte tak s 25 hodinami v hre. K tomu znovu prechádzaním misií a úloh kooperácii môže hru natiahnuť o desiatky ďalších hodín.
Zatiaľ čo hrateľnostne sa dajú hre vytknúť len detaily, graficky je sklamaním. Síce nevyzerá zle a množstvá efektov sú skutočne pôsobivé, ale samotné textúry a spracovanie mesta by sme v dnešnej dobe čakali o generáciu kvalitnejšie. Hra trpí tým, že autori základ prebrali z tretej hry a úpravy UI,objektov a mesta sú len minimálne. Nevytvára to však dojem DLC, keďže atmosféra hry je úplne iná a samotné mesto teraz nehrá takú úlohu ako kedysi. Prím hrajú samotné virtuálne reality, ktoré sú síce pôsobivé a rozmanité ale rovnako nikdy nevybočujú zo slabšieho grafického štandardu hry. K tomu poväčšine je všetko v hre temné a len málokedy autori ponúknu slnečné lokality. Je to síce ovplyvnené príbehom a atmosférou, ale aj tak to mohli autori pomocou virtuálnej reality priniesť viac rozmanitosti.
Čo však exceluje je soundtrack. Autori sa nebáli použiť trance hudbu a kombinovať ju s licencovanými skladbami z 80-tych rokov, kde podľa témy aktuálnej časti autori dopĺňajú ako podmaz. Napríklad pri výstrele rakety do vesmíru vám hrá Aerosmith so skladbou z Armageddonu. Samotný dabing to celé jedinečne doprevádza a dotvára atmosféru neustálym humorom. Zo zaujímavostí si teraz ani nestihnete vypočuť rádia, keďže do autá nasadnete len málokedy.
Saints Row 4 môžeme označiť ako dôstojného nástupcu série s množstvami nových prvkov, prídavkom supersíl, virtuálne reality a priam neobmedzenou zábavou. Sťahuje to však celý základ hry prebraný z tretej časti a to aj spolu s grafikou, ktorá už v dnešnej dobe nie je dostatočná a neustála temnota môže vadiť. Stále je to však sandboxová akčná adventúra akú nikde inde nenájdete a ktorú sa oplatí zahrať už len minimálne pre všetky paródie. Hra síce nemá obsiahlosť GTA V, ale zabaví minimálne do jeho príchodu.
RECENZIE HRÁČOV |
9.0
KALOR
4.11.2013
Všetko sa začína jednoducho: Ste prezidentom spojených štátov rozmýš...prečítať celé
|
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Deep Silver / Volition Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|