INFINITY BLADE III |
INFINITY BLADE III |
V úvode si musíme nasypať trocha popola na hlavu, pretože vlajkovej lodi iZariadení (rozumejte iPhone, iPad, iPod) sa venujeme po prvý raz v recenzii až príchodom tretieho dielu. Poďme to napraviť.
Hlavnou postavou trilógie Infinity Blade je Siris, ktorý patrí medzi tzv. Deathless. Môže zomrieť, no vďaka špeciálnej technológii na skladovanie jeho digitálneho odtlačku môže byť nespočetne krát oživený. Sekundárnou postavou je zlodejka Isa, s ktorou ste sa mohli zoznámiť v druhej časti. V Infinity Blade III sa striedavo chopíte ovládania jedného alebo druhej na ceste za zastavením najvyššieho z Deathless - Workera. Ten nemá v pláne nič menšie, len ovládnuť všetko okolo pomocou špeciálnych čepelí, ktoré ako jediné dokážu zabiť boha.
Pomocou Unreal Enginu bol Infinity Blade uštrikovaný priamo na ovládanie dotykových obrazoviek a nad grafickým spracovaním sa vám budú otvárať ústa. Aj keď oproti Unity enginu od konkurencie už trocha zaostáva, stále dokáže prekvapiť novými efektami. Tie si však užijete len na najnovších iOS zariadeniach. Majiteľom tých starších ale nezostanú oči pre plač, pretože aj na nich vyzerá hra úžasne.
Ovládanie Infinity Blade III je maximálne jednoduché a prejde rýchlo do krvi. Postavu v podstate ovládate len v bojoch a tapnutím na vyznačené miesta sa premiestňujete medzi jednotlivými stanovišťami, v ktorých sa môžete zasa plynulo rozhliadať. Pri presunoch sledujete enginové animácie, počas ktorých môžete hľadať a zbierať porozhadzované mešce s peniazmi či surovinami alebo ich ignorujete a animácie zrýchlite šípkami. Celé to pripomína koncept dnes už mŕtvych interaktívnych filmov alebo dávnejších adventúr z produkcie Cryo.
Základ hry tvoria súboje s Titánmi, sú o niekoľko levelov vyššie ako vy a používajú rôzne druhy útokov a zbraní. V prvopočiatkoch útočia len troma, štyrmi útokmi, no pri leveli 100 vám z tých kombinácií bude prechádzať zrak. Pokiaľ nerozoznáte začiatok útočnej sekvencie, nebudete sa vedieť adekvátne brániť. A ako sa teda bráni? Existujú tri alternatívy podľa aktuálne zvolenej zbrane. Väčšina útokov sa dá blokovať štítom, no ten vydrží len určité množstvo zásahov. Niektorým špeciálnym útokom môžete len uhnúť do strán alebo ich odraziť naspäť vašou zbraňou švihnutím prstu v smere tohto útoku. To však vyžaduje presné načasovanie.
Druhou fázou je útok. Sériou správnych blokov, odrazení alebo vyhnutí je Titán na malú chvíľku omráčený a to je moment, aby ste mu to vrátili. Opäť švihaním prstu rôznymi smermi kopíruje hrdina váš pohyb s mečom a za špeciálne kombá špecifické pre každú zbraň odoberáte z jeho životnej energie. Pre deštrukciu sú vyhradené tri typy zbraní: ľahké sa používajú spolu so štítom a sú vyvážené ako rýchlosťou tak poškodením; s ťažkými zbraňami naopak nedokážete uhýbať, len blokovať a ich pomalšie útoky sú vyvážené ich zdrvujúcou silou; poslednou kategóriou sú obojručky, ktoré zasa nedisponujú blokom, no sú pekelne rýchle a dve zbrane predsa len zabíjajú dva krát rýchlejšie.
Je trocha na škodu, že obe hlavné postavy majú rovnaké štýly, len Isa používa miesto ťažkých kladív a sekier rôzne druhy palíc a oštepov a miesto obojručných mečov disponuje dýkami. Ak by však postave chýbal dostatočný bojový duch, príde v hod trocha mágie. Tá je ukrytá v prsteňoch, ktoré nájdete na potulkách svetom v zamknutých truhliciach. Niektoré vedia liečiť, iné spomalia nepriateľa alebo mu ohňom a čiernou mágiou rovno uberú slušnú porciu zdravia. Tieto kúzla sa kreslia prstom ako runy a najvhodnejší okamžik je pri omráčení nepriateľa. Popálenie nakreslíte ako kruh, úder bleskom je (prekvapivo) symbol blesku a napr. liečenie je runa podobná U.
Po úspešne absolvovanom súboji sa nadobudnuté skúsenostné body nerátajú priamo na postavu, ale sú distribuované cez prilbu, štít, zbraň a brnenie. Ak je niektorá z týchto vecí na úrovni Master (teda na maxime), o body alokované na ňu ste prišli a musíte kúpiť novú časť výstroja, ktorá ich dokáže absorbovať. Vymastrovaním získavate jeden bod na zvýšenie vlastností ako sila, zdravie, blok a mágia. Novinkou v Infinity Blade III je, že každá táto vlastnosť v sebe obsahuje aj skilly, napr. na zvýšenie útoku, viac vecí na predaj u obchodníka, či druhá šanca, ktorá vás instantne oživí s tretinou života a vráti do boja. Tak si autori zabezpečili, že body tlačíte aj do vlastností, ktoré ste v predchádzajúcich dieloch mohli ignorovať.
Infinity Blade III je rozdelená do niekoľkých kapitol, no stala sa priamočiarejšou ako druhý diel, kde sa s každým novým prechádzaním alebo zabitým bossom otvárali nové možnosti postupu. Tu existuje v podstate len cesta vpred a až na pár miest nemáte kam odbočiť. Druhou novinkou je vaše útočisko, kde sa vraciate po dokončení kapitoly alebo smrti. Odtiaľto na mape volíte ďalší postup (väčšinou však nie je nad čím rozmýšľať, ak bliká len jedna destinácia) alebo môžete navštíviť štyroch obchodníkov. Kováč dokáže vylepšiť zbrane na ďalší level, robot zelinkár namieša bojové tonikum alebo liečivé sérum z pozbieraných ingrediencií, šperkár zasa spojí tri druhy diamantov do jedného a šmelinárka ponúkne zbrane za lepšie ceny.
Chair Entertainment do hry však vtlačili na silu okrem zlatej meny aj ďalšiu - chipy. Tie je možné získať len za achievementy alebo plnením špeciálnych výziev počas súboja, navyše vo veľmi obmedzenom množstve. Treťou možnosťou je investícia reálnych peňazí. Nestačí teda vysoliť kováčovi tučnú sumu zlata za upgrade, ale musíte čakať niekoľko hodín, kým zbraň prekuje alebo zaplatiť chipmi a máte to hneď. Obdobné je to u zelinkára a šperkára. Tam idete navyše do rizika, pretože musíte experimentovať a výsledky sú niekedy veľmi chabé.
Recepty sa nikde nezapisujú, takže si ich musíte pamätať. Keď si zoberiete, koľko sa niektorých ingrediencií nahľadáte, tak bez poriadneho internetového receptára by som neodporúčal do toho ísť. Pri oboch postavách na 50. leveli sú nové zbrane a výstroj také drahé, že inej ceste ako nakupovaním chipov a zlata sa pravdepodobne nevyhnete. V tomto boli oveľa lepšie vybalansovaní predchodcovia a aj na tie najlepšie zbrane sa dalo zarobiť. Tento systém nepríjemne zapácha free to play modelom a to v hre, ktorá stojí 6x toľko ako priemerná aplikácia.
Poslednou výraznou novinkou Infinity Blade III sú náhodné súboje s drakom, ktorému každým súbojom zoberiete niekoľko zo 100 000 hitpointov a na viac ako súboj sa ponáša na sériu quick time eventov. Ponuka multiplayeru má byť do hry implementovaná neskôr v podobe ClashMob známeho z predchádzajúceho dielu a momentálne ponúka len niekoľko Trial výziev, pri ktorých je potrebné byť online.
Infinity Blade 3 má navzdory väčšiemu prikloneniu k mikro poplatkom, nepresvedčivým obchodníkom a linearite stále čo ponúknuť. Jeho vizuál sa približuje tým najkrajším konzolových titulom a spolu s výborným súbojovým systémom ponúka skvelý zážitok a feeling AAA hier na mobilných zariadeniach.
RECENZIE HRÁČOV |
Mobil
Vývoj: Epic Games / Chair Entertainment Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|