RAINBOW MOON |
RAINBOW MOON |
Rainbow Moon od štúdia SideQuest nie je žiadnou novinkou. Na PS3 vyšiel titul už v roku 2012, avšak na Vite až v úplnom závere minulého roka. Taktická RPG na spôsob Final Fantasy Tactics alebo Jeanne d Arc, sa na prenosnej platforme cíti ako doma a je potrebné povedať, že malá obrazovka a samotné zameranie hry svedčí Vite ešte lepšie ako jej veľkej sestre.
Príbeh nie je to, čo by ste na Rainbow Moon milovali úplne najviac. Mladík Baldren je vtiahnutý do magického sveta Rainbow Moon zloduchom Namorisom. I keď je celý rozprávkový svet poprepájaný portálmi, ani jeden z nich nevedie do Baldrenoveho sveta. Na to, aby sa dostal späť do svojej dimenzie, musí poskladať magický artefakt a najmä si konečne vybaviť všetky otvorené účty s Namorisom. Splnenie hlavného príbehové questu nie je rozhodne žiadnou jednohubkou, 40 – 50 hodín hernej doby za 12,99 € je pomer, ktorý sa len tak často nevidí.
Taktická RPG (TRPG) je samostatnou kategóriou hier, ktorá - ako to už napovedá samotný názov - patrí čiastočne do takticko-strategického žánru a prináša aj poriadnu dávku RPG prvkov. Pri takýchto hrách často býva príbeh na druhej koľaji, preto plochú zápletku o Baldrenovi a Namorisovi odpustíme. Dôležité je práve spojenie oboch štýlov hier a v tejto kategórii nie je Rainbow Moon príliš čo vyčítať.
Hranie prebieha v dvoch samostatných rovinách. Prvou je chodenie po svete, plnenie primárnych alebo vedľajších úloh, vylepšovanie postáv či ich vybavenia, nakupovanie, liečenie a tak ďalej. Pri putovaní po magickom svete často narazíte na nepriateľov a vtedy dostáva priestor druhá rovina. Treba podotknúť, že v Rainbow Moon neexistuje nič také ako náhodný stret s nepriateľom, ktorému by ste sa nevedeli vyhnúť. Protivníkov priamo vidíte na mape sveta, spolu s ich počtom a silou, takže sa ľahko rozhodnete, či do súboja chcete alebo nechte ísť. Občas (najmä počas noci) vás napadnú príšerky aj náhodne, ale vy si opäť môžete zvoliť, či je súboj v danom momente pre vás prijateľný alebo nie.
Súboje sa odohrávajú na štvorčekovej mape, ktorá je vždy inak vygenerovaná a obsahuje okrem vašich hrdinov a nepriateľov aj prekážky, ktoré treba obchádzať, či používať na ukrývanie. Vaša družina spočiatku pozostáva iba z jednej postavy, postupom času sa ale rozrastie až na troch aktívnych bojovníkov. Proti vám nezriedka bude stáť desať i dvadsať protivníkov s rôznymi charakteristikami i schopnosťami.
Vaši hrdinovia a nepriatelia striedajú svoje akcie v kolách, respektíve podľa toho, akú veľkú majú hodnotu atribútu SPEED. Každopádne však poradie ťahov vidíte v ľavom hornom rohu obrazovky a viete tak takticky dopredu naplánovať jednotlivé kroky. Pohyb po mape, klasický útok, používanie predmetu, využitie niektorej z špeciálnych schopností, obrana alebo útok z bitky, sú základnými možnosťami. Jednotlivý hrdinovia disponujú vlastnými unikátnymi zbraňami (Baldren má meč, Trisha luk, Dozeru kopiu...) a platí, že každá zbraň je inak efektívna proti rôznym typom nepriateľov. Navyše, špeciálne schopnosti vám umožňujú zaútočiť extrémnou silou na jedného či viac protivníkov, spomaliť ich, alebo naopak liečiť či buffovať svojich. Súboje, snáď až na tie s bossmi, trvajú vždy iba niekoľko minút a vďaka tomu si pár bitiek viete zahrať kdekoľvek bez toho, aby ste v tom najlepšom museli Vitu vypínať.
Rainbow Moon svojou cenou patrí rozhodne k tým lacnejším titulom, no ako to už býva zvykom, má to svoje nevýhody. Baldren a spol získavajú za vyhraté boje fialové perly, pomocou ktorých môžu upgradovať svoje atribúty ako sila, rýchlosť, šťastie, obrana a pod. Bohužiaľ, perly získavajú len postavy priamo zúčastnené v bitke a ostatné, odložené postavičky v družine, tak vychádzajú naprázdno. Ak ich chcete použiť v neskoršej fáze hry, sú slabé a preto sa zloženie skupiny takmer vôbec nemení. Samozrejme, pomocou mikrotrasakcií si perál viete za reálne peniaze nakúpiť podľa potreby...
Okrem levelovania vylepšujú hrdinovia častým používaním aj svoje schopnosti. Baldren dokáže napríklad zaútočiť na štyroch protivníkov stojacich za sebou, Dozeru si vie jedného nepriateľa pritiahnuť k sebe alebo zautočiť na líniu nepriateľov kolmo stojacich kolmo pred ním, Trisha zasiahne cieľ takmer kdekoľvek na mape alebo troch nepriateľov stojacich v trojuholníkovom rozostavení. Zoznam kúziel obsahuje aj rôzne podporné kúsky – vyčarovanie magickej fakle na osvetlenie dungeonov, získanie jedla na utíšenie hladu, liečenie, zbavenie sa negatívnych buffov...Taktiež je možné nakupovať nové zbrane, brnenia a amulety a aj upgradovať rôznymi materiálmi, čím sa zlepšujú ich atribúty. Nové vybavanie má zväčša zásadný vplyv na súboje, ale iba do fázy, kým sa na mape neobjavia silnejšie príšerky a v obchodoch nové zbrane. Vtedy treba siahnuť na úspory a za ťažko zarobené zlatky nakúpiť lepšiu výbavičku.
Peňazí je málo a keďže okrem výbavy sa za zlatky kupujú aj nové kúzla a kombo útoky. Opäť si to odnášajú nové postavy v družine, na ktoré jednoducho neostanú "prašule". Jedine, že by ste opäť investovali reálne peniaze a zlatky si do hry zabezpečili inou cestou. Musíme ale podotknúť, že ak sa uspokojíte so základnou trojicou postáv a ste ochotní občas pár zlaťákov vygrindovať na náhodne sa objavujúcich monštrách, nebudete mikrotransakcie potrebovať.
Súboje, ako sme už spomínali, fungujú na kolá a subkolá, keďže postavy môžu v rámci svojho kola vykonať viac akcií. Taktika a stratégia teda hrajú zásadný prím a prevládajú nad reflexami a zbesilým klikaním. Napriek prekážkam na bojisku a niektorým vyslovene strategickým kúzlam (vytvorenie nepriechodného políčka), by hra mohla obsahovať aj viac taktických elementov. Hovoríme najmä o zvýhodnenom útočení zo strán a zozadu a tiež možnosti využiť vyššie položené miesta na snajperské ostreľovanie. Obe voľby, bohužiaľ, v hre chýbajú.
Keď už spomíname negatívne elementy, musíme sa vyjadriť aj k ovládaniu. Normálne útoky niektorých postáv smerujete pomocou analógových páčok, iné postavy bojujú klasicky potvrdením X-kom. Špeciálne útoky taktiež vyvolávate rovnakým tlačidlom - prečo ho teda nepoužívať univerzálne pri všetkých akciách? Prepínanie postáv v menu alebo pri aplikácii predmetov kombináciou trojuholníku a vrchných triggerov tiež musel navrhnúť nejaký "expert".
Naopak, poteší grafika, ktorá je síce staticky vyrendrovaná a v niektorých momentoch pôsobí ako z lepších webových aplikácií. Vďaka svojej farebnosti a priehrštiam detailov (postavy dokonca menia svoj vizuál podľa aktuálne navolených brnení a zbraní) na malej obrazovke Vity ale pôsobí čarovne. Rainbow Moon taktiež podporuje Cross Play a ak ste hru už predtým hrali na PS3 (alebo sa na to chystáte), výmena save súboru medzi platformami je záležitosťou jedného kliknutia.
Na cesty, dovolenky alebo populárne „toaletné“ hranie je Rainbow Moon ideálnym spoločníkom. Prináša rýchle, niekoľkominútové súboje, spojené s pomerne slušným RPG systémom, dlhú hernú dobu a to všetko zabalené do sympatickej ceny. Keby autori pridali ešte viac taktických možností a lepšie zapracovali nové postavy, mohli sme tu mať priamu konkurenciu FF: Tactics alebo Tactics Ogre: Let Us Cling Together. Aj tak však buďme vďační za to, že pomaly vymierajúci žáner TRPG aspoň niekto udržuje pri živote.
RECENZIE HRÁČOV |
PS3
Vývoj: eastasiasoft / SideQuest Studios Štýl: Stratégia / RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|