LIFE GOES ON |
LIFE GOES ON |
Smrť je prirodzenou súčasťou životného cyklu. V smrti sme si rovní. Smrť si príde pre každého... Prečo tento pohrebný úvod? Pretože, Life Goes On je o smrti, o mnohých úmrtiach, ktoré ale majú svoj zmysel a neslúžia len ako krvavá kulisa v bezhlavej akcii. V tomto prípade sa nejedná o likvidovanie netvorov, nepriateľských vojakov ani zlých mimozemšťanov. Nebudete útočiť, ani sa brániť, ale dobrovoľne obetujete množstvo životov, aby ste dosiahli svoj cieľ.
Life Goes On je, napriek všadeprítomnej smrti, vtipná platformová hra s logickými prvkami. Cieľom je v každej z bezmála päťdesiatich úrovní získať kalich života. Dá sa to dosiahnuť jedine tak, že hráč po jednom privoláva rytierov, ktorých nabodnuté, rozkúskované, zmrazené a zelektrizované telá vytvoria cestu k vytúženému grálu. Áno, je to trochu morbídne, ale súčasne nesmierne originálne. Určite ste už vyskúšali puzzle hry s rôznymi postupmi, ale o takejto ste pravdepodobne ani nesnívali.
Pri postupe môžete spotrebovať ľubovoľný počet rytierov. Každý má svoje meno, ktoré sa v prípade úmrtia jeho majiteľa vyškrtne. Nelimituje vás ani čas alebo iný faktor. Stačí sa prebojovať ku kalichu, čo je niekedy viac a inokedy menej komplikované. Môžete sa však pokúsiť o lepší výsledok a tak dosiahnete priaznivejšie hodnotenie a trofeje. Vaše sebavedomie vzrastie, keď ukončíte level za kratší čas a s menším počtom obetí, ako je odporúčané v tabuľke s výzvou. Navyše môžete nakŕmiť Jeffa - potvorku, ktorá je bonusovým cieľom v každej úrovni. Guľatého hladoša smiete odignorovať, ale je celkom zábavné, keď k nemu nájdete cestu a zgustne si na rytierovi, ktorý poslúži ako obed.
Takmer päťdesiat úrovní, ktoré sa postupne odomkýnajú, je rozdelených do troch tematických oblastí. Odohrávajú sa v bani, v horách a na hrade a každý set prináša nie len nové prostredie, ale aj ďalšie interaktívne prvky. Začína to nenáročným aktivovaním spínačov na podlahe, ktoré otvárajú dvere do ďalších priestorov alebo deaktivujú pasce. Ale len vtedy, keď sú niečím permanentne zaťažené. Keďže môžete mať vždy len jedného aktívneho rytiera, musíte skrátka toho predošlého zabiť a to tak, aby jeho telo dopadlo na spínač. Lenže nemôžete spáchať harakiri, viete len chodiť a skákať, a tak sa treba hodiť na pichliače, pod pílový kotúč, alebo dokonca do elektrického vedenia, kde telo funguje ako vodič, ktorý uzatvára obvod. Nie všetky smrtiace prostriedky sú však žiadúce. Napríklad keď vás spáli oheň, zmeníte sa na popol, čiže nezostane žiadne použiteľné telo.
Spočiatku je postup jednoduchý, neskôr už ale musíte využívať rôzne objekty v okolí, aby telá obetí skončili tam, kde potrebujete a vy ste dostali jedného živého šťastlivca na miesto určenia. K pohyblivým pásom, hojdačkám a ostňom sa pridajú výťahy, magnetické polia, ktoré všetko nadnášajú, delá, z ktorých sa odpálite a musíte brať do úvahy aj uhol odrazu "strely". Pribudnú aj špeciálne spínače, ktoré sú na diaľku prepojené so žijúcim rytierom a keď zomrie, tak vám uzavrú cestu. Inokedy presuniete postavičku pod mraziaci lúč, aby z nej vznikla ľadová kocka a tú použijete ako záťaž, výstupok po ktorom ďalší na rade preskáče vyššie, alebo aj dopravný prostriedok, čo sa šmýka po podlahe a v zotrvačnosti preletí ponad veľké jamy. Niekedy pritom treba konať rýchlo, napríklad v prostredí, kde stúpa a klesá láva. Môžete sa síce znovu oživiť, lenže spravidla prídete o telá, ktoré ste používali ako záťaže, takže musíte začať celý proces odznova.
Originálne je aj využitie checkpointov ako súčastí puzzle. Nový rytier ožije pri poslednom aktivovanom bode, ktorý má podobu stojana so svietiacou guľou. Niektoré stojany sú posuvné a premiestnia sa aj tam, kde sa rytier normálnym spôsobom nedostane, napríklad za ohnivú bariéru. Nešťastníka síce často musíte utratiť, lenže na novom mieste checkpointu sa zrodí jeho nasledovník a ide sa ďalej. Pri tom všetkom je treba brať do úvahy okolie, povahu objektov a fyziku. Napríklad ľadová kocka má tiaž, ktorá sa využije pri aktivovaní spínačov, ale keď sa dostane k ohňu, rozpustí sa.
Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že niekoľko desiatok levelov vystačí na dlhý čas. Napriek skutočne originálnym hlavolamom a ich kombináciám však zdolanie úrovní nie je príliš náročné. Prejdete ich rýchlo už krátko potom, ako zistíte, čo ktorý spínač aktivuje a ako fungujú zariadenia v okolí. Netvrdím, že som občas nezaváhal, kým som prišiel na riešenie, ale na vážnejší problém som narazil len v dvoch- troch prípadoch.
Finále sa dočkáte po približne štyroch hodinách, ak chcete dosiahnuť ideálne výsledky, bude to pár hodín naviac. Za zmienku stoja hravé záverečné titulky, pri ktorých sa skutočne pobavíte. Tvorcovia našli skvelý spôsob, ako zoznámiť hráčov s autormi a pritom vás neunudia k smrti suchým zoznamom mien, ako je to v prípade iných titulov. Životnosť hry však mohli predĺžiť editorom a určite by boli zaujímavé aj kooperačné misie, no ani jedno z toho v hre nenájdete. Nie je to vyslovene chyba, ale bola by to pridaná hodnota navyše.
Dvojrozmerné prostredia majú slušný dizajn. Sú v peknej grafike, doplnené o príležitostné zvuky pri umieraní a nevtieravú, priam relaxačnú hudbu. Menu hry obsahuje len nevyhnutné prvky, ale všetko môžete mať v top kvalite pri vysokom rozlíšení. Občas sa mi hra odmietla vrátiť z výberu levelov do hlavnej ponuky, ale je to asi jediná chyba, na ktorú som narazil.
Life Goes On je veľmi nápaditá hra z nezávislej scény, ktorá zručne spája arkádový štýl s puzzle elementmi. Počas pár večerov som sa kráľovsky bavil a môžem len poďakovať tvorcom za príjemný zážitok a Matúšovi (Matus_Ace), že ma na titul upozornil. Snáď mi odpustí, že som si tento chutný kúsok uchmatol pre seba, len aby som zakúsil kontroverznú radosť z umierania a na konci si povedal, že to stálo za to a život ide ďalej.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Infinite Monkeys Entertainment Ltd. Štýl: Logická / Arkáda Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|