INAZUMA ELEVEN GO 2 - WILDFIRE/THUNDERFLASH |
INAZUMA ELEVEN GO 2 - WILDFIRE/THUNDERFLASH |
Nintendo nemá v talóne iba tradičné veľké hity ako Zeldu či Pokémonov, ale niekoľko rokov si hýčka aj iné zaujímavé série. Po piaty raz prináša aj futbalovú ságu Inazuma Eleven Go. Fanúšikovia presne vedia, do čoho idú a nováčikovia majú možnosť dať svojim 3DS novú chytľavú porciu zábavy. Séria využíva osvedčené mechanizmy a z istej časti aj grindovanie potrebné pre tuning postáv, ich možností a postup v hre. Ale má svoje čaro. Nesadne každému, hodnotenia skáču na stupnici od priemeru k vyšším hodnotám a každý ďalší diel neprináša ani tak veľa noviniek ako solídnu variáciu. No ak sérii raz prepadnete, je ťažké odolať novému nášupu.
V celkovej sérii už piaty hlavný diel (a druhý diel Galaxy trilógie) posúva hrdinov pred ďalšiu výzvu: cestovanie v čase a zistenie, že v ich svete prestal futbal existovať. Je to zvláštne intro, keď sa hrdina Arion Sherwind dostane na svoju školu, aby zistil, že Raimon Junior High len niekoľko mesiacov po minulých udalostiach na futbal úplne zabudla. Venuje sa tu baseballu, muzike či iným koníčkom. Je to podozrivé, no futbal sa vytráca zovšadiaľ a keď sa niekto pokúsi zmocniť aj Arionových spomienok, začína byť zrejmé, že tu ide o niečo väčšie. V skutočnosti ide o čas a záhadné sily sa rozhodli vymiesť futbal z histórie. Postavy z budúcnosti miešajú hru, Arion sa ukáže byť kľúčovým elementom pre záchranu a musí absolvovať cesty naprieč časom a rozličnými obdobiami i získať nových spojencov.Znie to bláznivo, ale prekvapivo to funguje.
Po klasickej porcii čoraz väčších zápasov v základnej trilógii bol prvý diel Inazuma GO trochu slabší, ale šermovanie s časom prináša kúzelné momenty. Je to dostatočne bláznivé, originálne a dobre sa do rámca vkladajú aj klasické idey priateľstva i súdržnosti. Paradoxne je po intre prvá tretina najslabším článkom hry a potrebuje sa rozbehnúť, no potom solídne graduje až do konca. Navyše je to aj funkčné obohatenie. Herný svet sa môže zväčšiť, lebo putujete do rozličných časových období, dej je zrazu robustnejší vďaka iným éram a verbovanie nových postáv má šmrnc. Veď kto by odolal Johanke z Arku či dinosaurom v tíme? Poteší klasická zostava tímu, ale aj nový prírastok Fei Rune a robotický medvedík vhodne zapadli do scenára.
Hrateľnosť ostáva v jadre rovnaká, no znalci objavia pár drobných zmien. Súperiť budete v menších zápasoch 5 na 5, ktoré tvoria väčšinu hry. Nevinné potýčky i verbovanie nových postáv (opäť viac ako 1000) sa odohráva na menšej ploche, kde je vašou úlohou v časovom limite streliť prvý gól. Veľké zápasy 11 na 11 prinášajú väčšie možnosti a zároveň aj ukazovateľ aktivity, ktorý treba naplniť najprv do polčasu a potom vyhrať celý zápas.
Mnohé pokusy budú končiť po 45 minútach, ak nebudete veľmi aktívni. Treba pracovať s loptou, nahrávať si, nabehať veľké vzdialenosti – nestagnovať! Nechýbajú ani špeciálne ťahy Fighting Spirits, ale teraz si ich môžete ešte viac posilniť cez systém Armourfy. Síce iba dočasne, ale na kľúčové momenty v zápase to stačí. Na druhej strane, vlastnosť Miximaxing umožní čerpať špecialitky súperov, čo vám rovnako padne vhod. Celková hrateľnosť pôsobi zjednodušene, ale nové vychytávky a vyššia obtiažnosť budú dostatočnou výzvou..
Inak funguje všetko po starom. Ovládanie so stylusom, kedy volíte úsečky po spodnom displeji, je už roky osvedčené, rovnako aj voľba defenzívneho či ofenzívneho úderu či privolanie Fighting Spirit cez dotykový displej. Grafika je solídna, lepšia ako v pôvodnej trilógii a soundtrack dostal chytľavé melódie, čo vás tých 30-40 hodín neomrzia. Latka kvality teda máličko poskočila nahor. Pozor, opäť vás čaká pri výbere hry aj dvojica verzií ako pri Pokémonoch. Wildfire i Thunderflash majú iné časti príbehu či vedľajších hráčov, rozhodovať sa treba intuitívne podľa seba.