CALL OF DUTY: BLACK OPS 3 |
CALL OF DUTY: BLACK OPS 3 |
Call of Duty séria svojho času začala ako veľmi príjemné oživenie vojnového žánru. Prakticky pri svojom vzniku presunula do novej generácie akčný štýl, ktorý v tom čase zadefinovala Medal of Honor séria. Bol intenzívny, dynamický a predskriptovaný tak, aby sa na to celé dobre pozeralo a jednoducho hralo. Tým aj hra prilákala milióny nenáročných hráčov. Vrchol tohto žánru dosiahla Call of Duty v podsérii Modern Warfare. Odvtedy sa však autori už len snažia znovu začať niečo veľké a zaujímavé, ale nedarí sa im to. A nedarí sa im to ani v najnovšom prírastku Call of Duty: Black Ops 3.
Black Ops 3 sa chopili znovu Treyarch, autori pôvodných dvoch Black Ops častí, ktoré svojho času priniesli decentné kampane, skopírovali klasický COD multiplayer a priniesli najväčšie oživenie série, a to zombie mód. Síce sa do hry priamo nehodí, ale je to už stálica v tejto podsérii a nesmie chýbať ani tu. Popritom tvorcovia pokračujú s experimentmi a skúšajú, čo všetko sa dá do polievky menom COD ešte popridávať, aby prilákali hráčov hromadou obsahu. Vyzerá to však tak, že teraz pre nich bolo množstvo obsahu dôležitejšie ako dotiahnutie hry ako celku.
Tentoraz v Black Ops 3 autori ponúkli kampaň, klasický multiplayer, nový arena multiplayer, zombie mód, arkádovú zombie hru a aj niečo zvláštne, čo nazvali Free run. Teda záplava rozličného obsahu, pričom niektoré prídavky sú dobré, niektoré slabé a niektoré vôbec nepochopiteľné. Začnime kampaňou ....
Útok robotov v najslabšej Call of Duty kampani doteraz
Kampaň svoju výpravnosťou klesla hlboko pod štandardy série. Prvé dve Black Ops hry síce neboli najlepšie, ale vždy dávali zmysel, mali svoj spád a postavy. Teraz v Black Ops 3 je všetko úplne inak. Hra eliminovala príbeh na minimum a zdá sa, akoby Activision pri výpravnosti priškrtil kohútik a pôsobí to viac ako zlepenec misii, nie ako kampaň. K tomu umiestnenie do roku 2065 hre len ťažko uveríte, oveľa lepšie bola prepracovaná budúcnosť v Advanced Warfare. Presnejšie tam bolo lepšie prepracované úplne všetko. Tu si celý základ postavili autori na bojových robotoch a virtuálnej realite.
Dostávate sa tak do kampane bez výrazných postáv, bez zaujímavého príbehu. Zo začiatku sa síce autori snažili aspoň vzbudiť dojem, že hra má nejaký príbeh, ale vydržalo im to len krátko. Potom prešli do nič nehovoriacich misii poprepájaných rôznymi základňami, po ktorých sa môžete pohybovať a vyberať si výstroj, upgradovať vybavenie alebo aj vzhľad. A prečo vzhľad? Kampaň je totiž primárne kooperačná a ponúka hru pre štyroch hráčov, hrateľnú či už online alebo na delenej obrazovke. Tomu je aj podriadený celý design kampane ako aj počty nepriateľov.
V každom leveli a v každej miestnosti, do ktorej vstúpite, totiž cítite, že je vytvorená na kooperáciu so záplavami nepriateľov, ktorých majú postrieľať štyria hráči nie jeden. Často sú to vlny nepriateľov nasledujúce ďalšie vlny nepriateľov. Počty nepriateľov brali autori ako liek na všetko a vyskakujú spoza rohov, padajú z oblohy, vyliezajú zo zeme. Všetko len preto, aby ich bolo stále na obrazovke dostatok. Je to nudné a frustrujúce už v základe. V level dizajne akoby sa autori vrátili o 10 rokov späť. Minimálne však už teraz nemôžete povedať, že kampaň je krátka, keď vás na jednom mieste zdržia nepriatelia aj polhodinu.
Doteraz boli kampane v COD vždy intenzívne, dobre hrateľné, obtiažnosťou vyvážené. Mali svoj príbeh, atmosféru, ale tu to tvorcovia celé pokazili. Je to skôr 9 hodín frustrácie, z ktorých je asi jedna hodina príbehovo a umiestnením zaujímavá. Celkovo ak čakáte štandardnú COD kampaň, rovno na to zabudnite, ak vám však stačí kooperácia a neustále strieľanie, môže vás to zabaviť. Jedno však treba uznať - z veľmi zlej kampane sa vývojárom aspoň po dokončení podarilo niečo vyčariť, a to zombie módom, keď sa vám v kampani všetci zmenia na zombíkov. Malý plus má ťaženie aj za misie v druhej svetovej vojne.
Kampaň pre jedného hráča: 2/10 , v kooperácii: 4/10
Štandardný multiplayer
Multiplayer je tradičný. Tu nič Treyarch neskúša, len nasleduje štandardy. Máte obvyklú hru pre maximálne 12 hráčov, bežnú ponuku modov, slušnú ponuku rozmanitých máp, kde napríklad nechýba ani nová verzia NukeTownu (ak máte preorder) alebo aj mapa umiestnená do druhej svetovej vojny. Ale mimo toho klasika, teda vytváranie classov, odomkýnanie zbraní a nechýbajú ani rozmanité scorestreaky.
Novinkou sú odomykateľní preddefinovaní špecialisti, teda už predpripravené postavy s vlastnou výzbrojou a špecializáciou. Majú najväčšie využitie v súťažnom Aréna mode v bojoch 4 vs 4, kde má každý hráč z nejakého dôvodu iného hrdinu a každý si ho pár minút pred začatím boja nastavuje. Dokonca každý môže v hre zakázať určitú zbraň. Následne už nasleduje viacmenej štandardný multiplayer s rôznymi cieľmi. Je to prísne súťažne orientované a zatiaľ v beta teste. V decembri Treyarch spúšťa prvú ostrú sezónu. Beta sezóna však viac nefunguje, ako funguje a buď to na PC nikto nehrá, alebo často matchmaking nevie spojiť hráčov do skupiny. Naproti tomu sa štandardný multiplayer rozbehne prakticky okamžite.
Samotné boje sa znovu upravili, ale oproti Advanced Warfare len mierne. Znovu nechýbajú rozšírené pohyby ani nové zbrane v základných kategóriách. Autori tu nechceli ísť až príliš futuristických záležitostí a odbudol aj jetpack, namiesto neho je Thrust zaisťujúci vyšší a dlhší skok. Zároveň autori ponechávajú plné ovládanie zbraní, a to ako vo vzduchu, tak aj pri behu, či už po stenách, alebo po zemi alebo pod vodou. Z taktických možností odbudol Supply Drop na bojisku a doplnkom je nová Gunsmith časť s možnosťou vlastného maľovania zbraní.
Celkovo je multiplayer COD klasika, žiadne prevratné zmeny, len rôzne doladenia a malé úpravy. Ak sa vám páčil predtým a stále vás baví, tento by vám mal sadnúť tiež. Nakoniec rovnako ako posledných 10 rokov.
Multiplayer: 7/10
Zombíci v päťdesiatych rokoch
Čo sa Treyarchu v Black Ops 3 podarilo, je zombie mód. Tvorcovia v ňom ponúkli jedinečnú Shadow of Evil kampaň, ktorá prináša pekné atmosferické Morg City. Je to mesto umiestnené do štyridsiatych rokov s príbehom v pozadí a aj zaujímavými postavami - s mágom, herečkou, policajtom a boxerom, Každá z nich má svoju temnú stránku a práve kvôli nej sa dostávajú do tohto príbehu.
Ste totiž vybraný démonickým Shadowmanom, ktorý potrebuje, aby ste pre neho vykonali temné rituály. Postupne, ako vystrieľavate zombíkov, otvárate ďalšie časti mesta za získané body a zisťujete, prečo práve vy a čo sa vlastne okolo vás deje. Dozvedáte sa, prečo sa môžete meniť na démonickú postavu s chápadlami a prečo musíte aktivovať rôzne elementy pre vášho temného pána.
Je to síce zvláštny mix zombíkov a nadprirodzených vecí, ale pôsobivý a pekne spracovaný. Už len prvá časť mapy má v sebe viac príbehu ako celá kampaň. Jediná škoda je, že ju autori rovno nevybrali ako hlavnú kampaň. Takto totiž budete musieť ďalšie mapy do príbehu dokupovať cez DLC, čo príbeh odpíše pre väčšinu hráčov. Ak máte niektorú zo špeciálnych edícii, v hre máte aj druhú mapu Giant, ktorá si berie tím z Origins Black Ops 2 zombie kampane a upravuje jeho príbeh.
Shadow of Evil: 8/10
Arkádoví zombíci sa vracajú v Dead Ops Arcade 2
Štandardným zombie módom so zombíkmi v kampani sa ponuka nemŕtvych nekončí. Počas kampane si môžete odomknúť aj ďalšiu zombie minihru, a to Dead Ops Arcade 2, ktorá bude pokračovať v Dead Ops z prvej Black Ops hry. Tu budete hrať z pohľadu zhora, pričom vás čakajú návaly zombie nepriateľov a robotov v bohatej ponuke 16 levelov. Je to síce malý prídavok, ale zábavný. Či už musel v tejto hre byť, je otázne, ale aspoň ju obohacuje.
Dead Ops Arcade 2: 6/10
Free Run mod ako pokus o Mirrors Edge
Nasilu je však do hry prilepený Free Run mód, ktorý akoby mal ukázať všetky pohyby, ktoré vaša postava môže používať. Autori na to pripravili sériu štyroch prekážkových dráh, ktoré musíte čo najefektívnejšie a najrýchlejšie prechádzať. Budete skákať, behať po stenách a občas vystrelíte na ciele. Je to však pomalé, nedynamické a nudné. Akoby to nemalo základnú vlastnosť a to beh.
Free Run: 1/10
Technicky je Black Ops 3 veľmi slabý. Zrejme je na tom najhoršie zo všetkých Call of Duty hier. Buď sa tu už začína ukazovať vek enginu, na ktorý neustále autori nalepujú nové funkcie, alebo jednoducho nemali čas optimalizovať a dopadlo to zle ako na PC, tak aj na konzolách. Špeciálne kampaň, ukazuje prepady aj na polovičný framerate, a to ako si zmyslí. Jednoducho si hra robí, čo chce. Síce patche už vychádzajú, ale či to niekedy dokážu opraviť, je otázne. Na druhej strane dôležitejší multiplayer je na tom lepšie a ide plynulejšie, aj keď vizuálne tam nečakajte zázraky. Vyzerá to slabšie ako Advanced Warfare. Je to preplnené umelými efektmi, svetelný engine je zaostalý a mód nočného videnia je asi najhorší, aký sme doteraz videli. Tu sa zdá, že čím viac doplnkov autori do hry dávali, tým menej stíhali pracovať na technickej stránke.
Už minulý rok pri Advanced Warfare to vyzeralo tak, že sa Call of Duty značka pomaly posunie vpred, ale tu práve naopak zastala a znovu spravila krok vzad. Treyarch síce ponúkol veľa rôznych módov v hre s množstvom obsahu, všetko ale pôsobí ako slabá náplasť na to, že chýba kvalitná kampaň. Tá sa zmenila na bezhlavú kooperáciu, dopĺňa to však štandardný multiplayer a prvá časť pekného zombie módu. Ak máte radi multiplayer v COD a vyhovuje vám čo najmenej zmien, nič vám tu nebude chýbať, nič vás však ani neprekvapí. Ak hru beriete aj kvôli kampani, sklame vás na plnej čiare.
Recenzia je pre PC, Xbox One a PS4 verzie hry, ktoré sú obsahovo rovnaké, Xbox 360 a PS3 hry majú len multiplayer. Počítajte s tým, ak ich plánujete kupovať.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS3 PS4 Xbox 360 Xbox One Vývoj: Activision / Kontiki / Treyarch Štýl: Akcia / Multiplayer Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|