RECORE |
RECORE |
Keiji Inafune (Megaman, Resident Evil) a Mark Pacini (Metroid Prime) pripravili pre Microsoft nový titul Recore. Ten prináša niečo nové do ich ponuky, a to spojenie RPG prvkov so skákaním a otvoreným prostredím. Je to zaujímavý, neobohraný štýl, ktorý tvorcovia zasadili do púštneho prostredia planéty Far Eden. Planéta mala byť rajom pre ľudstvo, novou kolóniou. Nie všetko však šlo podľa plánu.
Joule Adamsová sa preberá na planéte, ale nič nie je také, aké má byť. Planéta mala byť už teraformovaná a čakať svoju posádku, ktorá spí na obežnej dráhe. Niečo sa ale stalo, kolonisti spadli skôr a roboti, ktorí sa o všetko mali starať, sú nepriateľsky naladení. Úlohou Joule je teraz zistiť, čo sa stalo a zachrániť, čo sa dá. Pomáhať jej v tom bude verný robotický pes Mack, ktorého energetickým zdrojom je veľká svietiaca guľa.
Tieto gule sú vlastne základom mechaniky celého sveta hry. Poháňajú ako robotov, tak aj mechanizmy v zariadeniach. Vymyslel ich otec Joule, ktorý jej zanechal video odkazy a bude ju viesť pri prvých krokoch na planéte. Letel však inou loďou, a preto s ňou, žiaľ, nemôže byť. Možno je niekde na obežnej dráhe s ostatnými. Ona je tu sama, odkázaná len na svoju zbraň a psa.
Hlavná hrdinka spoznáva rozsiahle územie hry vytvorené z niekoľkých prepojených oblastí, ktoré sa postupne odomkýnajú a odhaľujú svoje tajomstvá. Zo začiatku síce ide priamou príbehovou cestou, ale po chvíli sa prostredie plne otvorí, sprístupnia vedľajšie úlohy, nové možnosti a pribúdajú ďalší spoločníci. Budete sa s nimi prebíjať púšťami zaplnenými troskami a časťami pôvodnej teraformovacej automatickej stanice a obraňovanej svojou pôvodnou posádkou - robotmi.
Roboti však neplnia svoju úlohu. Niečo sa im stalo a útočia na všetko a keďže ste tu s Joule a jej psom jediní, útočia na vás. Joule tak musí zobrať do rúk svoju energetickú zbraň a začať rad-radom likvidovať nepriateľov. Nebudú ich síce záplavy, ale vždy sa proti vám postaví niekoľko silných protivníkov. Keďže boje nefungujú na systéme headshotov a sú v RPG štýle, každá rana im bude uberať z ich energie. Je to ako štýl Borderlands, na ktorého kolekcii Armature štúdio aj robilo, a tak je inšpirácia jasná.
Joule tu ale musí sledovať, aká farba nepriateľa je proti nej a použiť patričnú zbraň - teda modrú, žltú, červenú a neutrálnu. Ak sedí farba s koloritom nepriateľa, energia sa mu bude míňať rýchlejšie. Niektorí k tomu majú aj štíty, ktoré treba prestrieľať najskôr, každý má svoje špecifické zbrane a Joule musí skákať, uhýbať sa a hlavne strieľať. Plus ak energia nepriateľa klesne na určitú úroveň, môže ho zlikvidovať vytiahnutím jeho energetickej gule. Stačí hodiť hák a pomaly ťahať. Ak sa to podarí, nepriateľ je mŕtvy a guľa je vaša. Ak ho zabijete úplne bez vytiahnutia gule, dostanete z neho samostatnú energiu a rôzne materiály.
Toto všetko spolu s vykrádaním krabíc a ich rozstrieľaním vám prináša rôzne časti zariadení alebo aj plány na výrobu časti, ktorými môžete vylepšovať svojho psa a neskôr ostatných robotov, ktorých získate. Budete im vyrábať hlavy, končatiny, telá a zvyšovať im silu. Pomáhajú vám totiž v bojoch. Je to pekne hlboko zapracované a čím viac budete chcieť grindovať, tým viac materiálov na vylepšovanie získate. Pritom popri každom boji sa vám leveluje ako postava Juole, tak aj vaši pomocníci. Čím vyšší level majú, tým lepšie upgrady im môžete dať, rovnako čím vyšší level má Joule, tým odhodlanejšie sa môže postaviť nebezpečnejším nepriateľom a vstúpiť do náročnejších vedľajších misii. Osobne sa mi zdali aj tie vyžadujúce aspoň rovnaký level ako som práve mal dosť ťažké. Neustále umieranie bolo základom mojej hry. Napriek tomu hrateľnosť je zábavná a opakovania nezachádzajú do extrémov, kedy by znechutili.
Ak to budete chcieť všetko obehať, pripravte si desiatky hodín času. Je to skutočne rozsiahla hra, kde hlavný príbeh rátajte na 10-15 hodín a raz toľko na ostatné veci, možno aj viac. Všetko záleží od toho, ako vám pôjdu boje a skákanie. Skákacie scény sú totiž druhým veľkým pilierom hry a často musíte hľadať cestu, rozmýšľať, ako sa na dané miesto dostať alebo aj ktorého robota použiť na presun. Základ skákania totiž tvorí kombinácia jetpacku a trysiek, kde správna kombinácia rýchleho pohybu vpred a raketových výskokov vás dokáže premiestniť aj na miesta, ktoré sa zdajú nedosiahnuteľné. Ale ak nie sú k dispozícii plošiny, musíte využiť niektorého z vašich ďalších robotov a napríklad nechať sa pavúkom vyviesť rôznymi rebríkmi, potom skákať a v kilometrových výškach hľadať ďalší rebrík. Okrem pavúka a vášho psa dostanete aj pásového robota, lietajúceho robota a veľkého silného robota. Kombinácii bude dosť a v leveloch to aj náležite zužitkujete. Aj keď tu vidieť nevyužitú príležitosť viac zapracovať robotov do náročnejších puzzle prvkov. Väčšinou sú úlohy len jednoduché a hra vám aj naznačuje, ktorého robota kde potrebujete použiť.
Rovnako sú roboti rôzne užitoční aj v bojoch, kde špeciálne pri bossoch je dobré vybrať si toho správneho robota, keďže vám môže výrazne pomôcť. Boss boje sú totiž náročné a pomoc je viac ako vhodná. Bossov vždy zabijete len vytiahnutím energetickej gule a musíte to spraviť v pravom čase, inak si znovu regenerujú energiu a môžete to skúšať znovu. Samotná Joule má svoju energiu, ktorá sa síce tiež obnovuje, ale nie je to rýchlo a musíte si dávať pozor na zásahy, inak reštartujete buď daný boj, alebo celú úlohu s niekoľkými bojmi, čo môže trvať aj desať minút. Občas dôjde energia aj vášmu robotickému spoločníkovi, ale toho vždy môžete znovu oživiť.
Vizuálne je hra prekvapivo pekná, čakajú vás nádherné výhľady na púštnu krajinu a vydarené animácie mechanických zvierat. Efekty sú rovnako pôsobivé. Po umeleckej stránke veľmi dobre postavené. Po technickej stránke je to tak na polovicu. Na Xbox One sa hra poväčšine hýbe pekne plynule, ale miestami vidieť pády framerate, PC je prekvapivo stabilné. Tam nemáte problém ísť na 60 fps s GTX970, a to aj v 1440p. Pekne sa tam autori pohrali s nastaveniami grafiky, kde si môžete napríklad zmenšiť aj HUD a doladili aj ovládanie myšou. Na rozdiel od gamepadu myšou primárne zameriavate manuálne. Síce si viete prepínať ciele, ale s manuálnym mierením je hra náročnejšia a aj zábavnejšia.
Framerate nie je primárnym problémom, ale čo bude vadiť, to sú na Xboxe dlhé loadingy, na PC zase prekážajú slabé textúry, ktoré síce pri oddialení v bežnej vzdialenosti sú dostačujúce, ale pri prestrihových scénach vidieť nedostatočnú kvalitu. Nakoniec hra má 10 GB, čo aj naznačuje, že tam vysokú kvalitu detailov nemôžete čakať. Rovnako ešte mohli autori ešte vylepšiť tiene a nebolo by zlé odstrániť drobnosti, ako je občasné prejdenie psa cez stenu alebo opraviť niektoré veci vznášajúce sa nad zemou. Pri rozsiahlosti hry sú to detaily, ale vidieť, že rôzne malé doladenia a vychytanie chýb sa žiadajú všade. Môžu sa vám objaviť chyby aj v skriptoch, kde bude potrebné reštartovať misiu alebo v extrémnom prípade aj celú hru. Je to škoda, lebo táto nedotiahnutosť sťahuje pocit z celej hry dole a aj hodnotenie. Možno to bolo maximum, ktoré autori vedeli dosiahnuť, a preto je aj hra za nižšiu cenu.
Čo však ešte z grafickej stránky vyčnieva, to sú animácie, špeciálne animácie jednotlivých robotických spoločníkov. Každý má svoju osobnosť, špecifické pózy, zabáva sa, predvádza a svojsky oživuje hru, zatiaľ čo vy s Joule hľadáte, ako sa posunúť vpred. Tvoria aj veľkú časť prestrihových scén, v ktorých Joule postupne odkrýva pozadie planéty, problémov a aj detaily celej výpravy.
Recore síce nie je dokonalá hra, ale je oveľa rozsiahlejšia, ako by ste usúdili podľa prezentácií. Nie je to jednoduchá priamočiara akcia, je to sandboxová RPG skombinovaná so skákačkou, pri ktorej strávite aj desiatky hodín. Je to predovšetkým grindovačka a čakajú vás vlny nepriateľov a množstvo strieľania. Ale celkovo ponúka veľmi dobre vyváženú hrateľnosť, v ktorej sa mixuje akcia, skákanie, vylepšovanie, plus rozsiahle prostredie plné možností. Určite to však chcelo ešte pred vydaním zapracovať na technickej stránke hry, ktorej viditeľne chýba finálny beta test a na hre sa to podpísalo. Autori však ponúkli špecifický štýl, ktorý môžu v pokračovaniach ďalej rozvíjať a celé to vylepšovať. Plány na to už sú.
RECENZIE HRÁČOV |
Xbox One
PC Vývoj: Microsoft / Comcept Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|