LAWBREAKERS |
LAWBREAKERS |
Konkurencia na poli multiplayerových akcií je dosť veľká, ale keď pod nejakým online titulom žiari meno Cliff Bleszinski, právom sa očakáva pozoruhodná hra, ktorá by nemala mať núdzu o fanúšikov. LawBreakers takou naozaj je, až na to, že príval hráčov sa akosi nekoná. Prečo to jednému z autorov sérií Unreal a Gears of War s novým tímom a novým projektom nedopadlo podľa očakávaní?
V prvom rade si priblížime hru, aby bolo jasné, čo ponúka. Jedná sa o čistokrvnú online akciu, ktorá obsahuje výlučne arény so živými hráčmi. Tvorcovia neriešili nejaký príbeh ani predstavenie hrateľných postáv, ktoré sú rozdelené do dvoch tímov - Law a Breakers. Jednoducho sa postavia proti sebe a dávajú si poriadnu nakladačku. Hráči v podstate nemajú možnosť oťukať sa pri nejakom plnohodnotnom tréningu nanečisto. Je pravda, že hra obsahuje výukové videá, ktoré dostatočne priblížia jednotlivé povolania, herné režimy aj mapy. Avšak vyskúšať si to v praxi sa dá len čiastočne v testovacom móde označenom ako sandbox. Tam sa pohybujete po mape, kde nájdete botov s fixnými pozíciami, z ktorých nikdy neodchádzajú a môžete si meniť postavy, aby ste si otestovali ich schopnosti a zbrane. Ak už nie nič iné, aspoň za pozeranie ukážok dostanete kredity, ktoré môžete použiť na nákupy pre jednotlivých borcov.
V hre nájdete deväť povolaní s fixnou výbavou. Každá strana má kompletný sortiment postáv a líšia sa jedine vzhľadom, ktorý ešte upravujete zmenou skinov a detailov oblečenia a zbraní. Stále to však bude rovnaká výzbroj a jej účinok sa nemení, len budete mať svoj špecifický vzhľad. Tieto „serepetičky" nakupujete za spomínané kredity, alebo ich získate v online zápasoch ako súčasť balíčkov so štyrmi prekvapeniami. Čo teda konkrétne môžu byť skiny, odtlačky topánok pri kopnutí do nepriateľa, kredity a ikony reprezentujúce hráča v lobby. Nie sú tam žiadne podporné prostriedky, ktoré by zlepšovali atribúty alebo výkon postáv, čo je len dobre, pretože tým pádom sú hráči v boji vždy rovnocenní, a to aj bez ohľadu na ich levely.
Jednotlivé postavy sú vcelku zaujímavé a každý si medzi nimi nájde svojich favoritov. Väčšinou sú zamerané na útok z diaľky, čo je pri šialenom pohybe, skákaní a poletovaní optimálna voľba. Obvykle majú jedinú zbraň s dvomi režimami, ale vybrané postavy aj druhú, sekundárnu. Munícia je neobmedzená, ale treba nabíjať. Obľúbený je napríklad Vanguard s rotačným guľometom, či Enfrocer s útočnou puškou, dobre sa bojuje aj s Harrierom, ktorý ničí cieľ laserovým lúčom. Gunslinger je typický pištoľník s dvomi zbraňami v rukách naraz, každá ma však inú kadenciu. Ale sú tu aj borci, ktorí sa presadia v boji zblízka a neraz prekvapia napríklad ničivým výpadom od chrbta. Konkrétne Wraith, ktorý síce má aj automatickú pištoľ. ale dokáže urobiť aj smrteľný výpad ostrou čepeľou. Assassin sa už plne spolieha na svoje dve mačety.
Každá postava má navyše tri aktivovateľné schopnosti. Dve z nich sa dobíjajú rýchlo, tretia pomalšie a je, samozrejme, o to efektívnejšia. Spravidla to zahrňuje nejaké krátkodobé zrýchlenie postavy, čo je vo väčšine režimov kľúčové, a útočné alebo obranné techniky. Napríklad Juggernaut, ktorý bežne bojuje pumpovacou brokovnicou, si zvýši obranu a vytvára dočasnú stenu, ktorá odráža projektily a môže pokojne aj zatarasiť vchod. Bojový medik vytvorí ochrannú kupolu a privolá dva liečivé drony, ktoré navedie na zranených spolubojovníkov. A napokon je tu Titan, ktorý vystreľuje rakety a môže ich odpaľovať ešte pred nárazom. Kombinuje to so zbraňou vystreľujúcou blesky, má devastačný skok, míny a dočasnú berserk formu. Na druhej strane táto postava nemá žiadne zrýchlenie a veľmi pomaly sa pohybuje. V každej aréne si pri úmrtí môžete povolanie zmeniť, čo však chvíľu trvá.
Po zoznámení s bojovníkmi nezostáva nič iné, ako skočiť priamo do vody a nastúpiť do online zápasov len a len pre živých hráčov. Tu trochu zarazí veľmi obmedzený výber - buď si zvolíte rýchly zápas, kde sa obmieňajú všetky režimy a hra vás svojvoľne niekam priradí, alebo si vytvoríte vlastnú párty. Teda nakonfigurujete hru, kde si zvolíte mapy, módy, časové limity alebo iné parametre a smiete zatrhnúť povolania, ktoré sú nežiadúce. A môžete pozvať priateľov - priamo do tímov alebo ako pozorovateľov. V hre nie sú žiadne zápasy s rebríčkom ani možnosť vyhľadať si ľubovoľný server a už vôbec nie len jednotlivé režimy, ktoré chcete hrať. Dôsledkom toho je, že sa hráči bežne odpájajú z hry, keď je na rade režim, čo ich nebaví a niekedy je to naozaj rušivé. Navyše to negatívne pôsobí na matchmaking. Hra sa síce pred odštartovaním ďalšej mapy snaží rozumne vybalansovať tímy, ale priamo v akcii sa po výpadkoch hráčov prejaví prevaha jedného tímu, kým nepribudne nejaký náhradník. Tu totiž často záleží naozaj na každom účastníkovi a mať o jedného spolubojovníka menej neraz znamená veľkú výhodu pre súpera. Štandardne bojujú dve päťčlenné družstvá, no hra sa neraz uspokojí aj so štvorčlennými.
LawBreakers ponúka päť plnohodnotných režimov a ani v jednom nejde o zvyšovanie skóre zabíjaním protihráčov. Všetky sú rýchle, dynamické, mali by ste byť neustále aktívni, aby ste sa vyhli útokom nepriateľov aj plnili zadané ciele. A aby vás hra nevykopla kvôli pridlhému postávaniu a nečinnosti. V skutočnosti je tu ešte jeden mód - tímový deathmatch, kde už síce ide o zabitia súperov, ale reálne sa jedná len o zahrievacie kolo, keď v aréne pri štarte nie je dostatočný počet hráčov. Akonáhle je dostatok účastníkov, TDM sa ukončí a hra po krátkom odpočte spustí plnohodnotný režim. Je to výborná vec, pretože nemusíte len nečinne vyčkávať, ale čas si skrátite spoznávaním mapy a prostoduchým zabíjaním.
V režime Overcharge je úlohou každého tímu najskôr získať batériu a potom ju priniesť do svojej základne, aby sa nabila a istú dobu ju chrániť. Za úspešnú obranu v stanovenom časovom limite pribudne bod. V Turf War ide o obsadzovanie troch zón, ktoré sa po úspešnom odrazení súpera uzamknú. Na základe pomeru získaných zón sa rozdelia body a nasleduje ďalšie kolo. V režime Occupy stačí okupovať a brániť jedinú zónu a čím dlhšie sa to tímu darí, tým viac bodov nazbiera. Po istom čase zóna zmizne a objaví sa na inom mieste. Potom je tu Uplink, ktorý sa podobá režimu s batériou - treba uchmatnúť dátové zariadenie, pripojiť ho vo svojej základni a brániť, kým ukazovateľ nestúpne na sto percent a potom pribudne bod. Blitzball je loptová hra, kde musíte zobrať guľatý predmet a umiestniť ho do súperovej brány, ale ak ho nesiete dlho, postava vybuchne. Viac-menej sa teda jedná o obdoby klasických režimov, ale s doplnkovými funkciami, ktoré ich robia zaujímavejšími.
Napriek prezentáciám hry nečakajte permanentné poletovanie v beztiažovom stave. Aj táto možnosť tu síce je, ale len vo vybraných častiach máp so zníženou gravitáciou alebo po aplikovaní schopností niektorých postáv. Často sa budete klasicky pohybovať chôdzou a skokmi po podlahe. Celé je to však rýchle a dynamické, a to aj vďaka tomu, že mapy nie sú veľmi rozľahlé. Hráči teda na seba často narážajú v uličkách, kde si idú po krku. Na mapách nie sú žiadne podporné doplnky s výnimkou uzdravovacích staníc alebo jednorazových liečiv. Ale nič viac tam ani nepotrebujete. Bojuje sa najmä v interiéroch, ale aj s otvorenými priestormi, kde môžete skopnúť súpera do voľného priestoru a pripísať si environmentálne zabitie. Možno sa vám podarí zabiť protivníka aj počas vášho úmrtia a zaznamenáte grave kill.
Vzhľad hry je naozaj reprezentatívny, ale je to poriadny žrút pamäte. Ak nemáte výkonný hardvér, aj pri automatickom nastavení sa môže stať, že hra bude sekať. Pritom snímkovanie môže stúpnuť poriadne vysoko a v tomto smere problém nie je. Hra funguje na Unreal engine 4, ktorý podobné problémy zvyčajne nemá a možno by to len chcelo trochu viac sa pohrať s optimalizáciou. Keď ale všetko funguje, ako má, je to pekný pohľad a pasuje k tomu tvrdšia moderná hudba.
Celkový dojem z hry je veľmi dobrý a hráči ju hodnotia vysoko. Je ich však málo. Niekedy sa pripojíte pomerne rýchlo, inokedy čakáte dlhé minúty. Neraz strávite kopu času pri zahrievacích kolách, pretože je tam sotva polovica z požadovaného počtu účastníkov. V čom je teda problém? Dôvodov môže byť viac. Jednak možno Nexon nedostatočne propaguje hru a určite mnohí hráči radšej zostávajú verní blizzardovskému hitu Overwatch. Ale chyby spravili aj samotní tvorcovia. Hre jednoznačne chýba server browser a rebríčkové zápasy. Mohli by pomôcť aj boti, ktorí by v prípade potreby zaskočili v online bitkách alebo pokojne aj mód hráči verzus AI. Päť režimov a necelá desiatka máp je dobrý základ, ale celkový obsah hry by mohol byť aj bohatší, rozsiahlejší.
Konkurencia v žánri online akcií je naozaj značná a kto sa chce presadiť, musí tvrdo bojovať o priazeň hráčov. Inak aj kvalitný titul čaká nelichotivý koniec. A to sa, bohužiaľ, týka aj LawBreakers. Je to síce zábavná, ale už teraz takmer mŕtva hra, ktorá sa sotva dlhodobo udrží nad vodou. A prognózy nie sú priaznivé. Buď ju môže zachrániť prechod na free to play, alebo o niekoľko mesiacov sklamaný Cliff Bleszinski ohlási jej definitívny koniec.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS4 Vývoj: Nexon / Boss Key Productions Štýl: Akcia / Multiplayer
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|