RAIDERS OF THE BROKEN PLANET: ALIEN MYTHS |
RAIDERS OF THE BROKEN PLANET: ALIEN MYTHS |
Raiders of the Broken Planet bolo ohlásené španielskym nezávislým štúdiom MercurySteam v apríli minulého roka. Vývojári stojaci za populárnou hrou Castlevania: Lords of Shadow sa v asymetrickej akcii snažia zaujať nielen multiplayerovou časťou, ale aj samostatnou príbehovou kampaňou. Hlavným cieľom autorov je priniesť nový, zábavný titul s dôrazom na kooperáciu prešpikovanú novými a zaujímavými prvkami.
Vývojári stavili na čiastočný free-to-play režim, ktorý by mal prilákať dostatočný počet hráčov a zabezpečiť tak popularitu hry. Prvý diel príbehu s názvom Alien Myths v hodnote 10 eur bol vydaný súčasne s bezplatným prológom. Bol určený prevažne hráčom, ktorí si nie sú istí, či ich bude hra baviť natoľko, aby vytiahli z peňaženky kreditnú kartu. Vývojári sa snažia v prológu zaujať dvomi misiami v režime 4 vs. 1 alebo sólo s možnosťou výberu jedného zo štvorice hrdinov. Príbeh Alien Myths je založený na hľadaní legendárnych Protektorov, vďaka ktorým Raideri dúfajú vo vyhubenie ľudských votrelcov. Sólo režim je však pomerne nudný v porovnaní s kooperáciou so skutočnými hráčmi, ktorí sú často nevyspytateľní a pridávajú tak hre potrebný náboj.
Rovnako ako prvý diel Alien Myths aj nasledujúce časti majú ponúkať kvarteto misií s odlišným konceptom a hrateľnosťou. Jedna misia vás zavedie do prostredia, kde vašou úlohou bude zachrániť rukojemníkov, druhá vám zas pre zmenu ponúkne príležitosť prevteliť sa do lovca nepriateľov. Ani tentoraz nebude chýbať súboj s bossom. Jednotlivé misie som začínal s pomerne vysokým počtom životov siahajúcim k hodnote 20, ktoré boli spravodlivo rozdelené na každého člena tímu. Po každom mojom úmrtí mi hra poskytla kratšiu prestávku a onedlho ma vrátila zase späť do hry. Každá ďalšia smrť priamoúmerne predlžovala dobu čakania. Avšak po vyčerpaní všetkých životov som bol spolu s tímom nútený počkať už o niečo dlhšie.
Vo všeobecnosti je režim pre viacerých hráčov postavený na dosiahnutí stanoveného cieľa misie, a zároveň na úspešnom odolávaní takzvaným antagonistom, teda bossom, ktorých môže ovládať ďalší hráč. Tento protihráč naopak musí zneškodniť všetkých Raiderov a zabrániť im tak v dokončení zvolenej misie. Príjemne ma prekvapilo rozdelenie zápasu na viacero fáz, čo prispieva k rozsiahlejšiemu hernému zážitku. Po zneškodnení väčšieho počtu nepriateľov som sa presunul do ďalšej fázy znamenajúcej ďalší krok k vytúženému víťazstvu. Cesta k úspechu mi netrvala dlho a aj vďaka spomínaným fázam sa nedostavil pocit stereotypu a nadmerného opakovania. Často som však zomieral po súboji nablízko, na ktorom si vývojári dali záležať až do takej miery, že niekedy medzi smrťou a životom rozhodovali azda sekundy a milimetre.
Ešte pred zápasom som dostal na výber zo štvorice hrdinov s atypickými menami. Postupným hraním získate prístup k ďalším. Konstantin, ktorý je podpornou postavoou, sa špecializuje na potlačenie nepriateľa a skôr sa hodí hráčom uprednostňujúcich obrannú taktiku. Harec je snajper a disponuje schopnosťou krátkodobej neviditeľnosti podobne ako Spy v Team Fortress 2. Vďaka tomu hráč získa výhodu bezpečného presunu. Lycus je zas zameraný na boj na krátku vzdialenosť zásluhou efektných trikov a rýchleho presunu po mape. Nakoniec Alicia ako klasický útočník predstavuje univerzálneho hrdinu pre nerozhodných jedincov. Vývojári sľubujú pravidelné pridávanie ďalších postáv.
Antagonista, úhlavný nepriateľ celého kvarteta, ponúka hráčom iný pohľad na hru. Vďaka jeho schopnostiam som efektívne znepríjemňoval štvorici Raiderov cestu k dosiahnutiu cieľa. Pomáhali mi pritom predovšetkým viaceré jednotky ovládané umelou inteligenciou. Podobnosť s Evolve tu síce je, no vývojári sa skôr približujú k úspešnej značke Borderlands od štúdia Gearbox. Aj vďaka tejto možnosti ma Raiders of Broken Planet bavil a neľutoval som čas strávený s gamepadom v ruke.
Grafická stránka hry je založená na umeleckom štýle, ktorý sa javí ako vhodné riešenie pre daný žáner umiestený v sci-fi prostredí. Audio stránka neočarí, no ani nesklame. Nečakajte zvukové orgie známe zo série Battlefield, skôr jednoduché podanie každého výstrelu či kroku na zvolenej mape.
Celkový úspech hry závisí hlavne na podpore vývojárov z MercurySteam a na ďalších zaujímavých príbehových misiách spolu s novými hrdinami. Samozrejme, treba rátať s tým, že nie vždy budete mať tú česť s ďalšími hráčmi ochotnými plne spolupracovať. Aj keď niekedy ani to nestačí na porazenie antagonistu s bohatým balíčkom výhod. Zaručene vás však poteší aktuálny výber hrdinov, grafické spracovanie a samotná hrateľnosť. Je však škoda, že hra postupne stráca záujem hráčov, čo spôsobuje niekedy až nekonečné hľadanie spolubojovníkov.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS4 Xbox One Vývoj: MercurySteam / MercurySteam Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|