ASSASSIN'S CREED ORIGINS |
ASSASSIN'S CREED ORIGINS |
Ubisoft po krátkej pauze pokračuje so svojou Assassin's Creed sériou a tentoraz nás zavedie do starého Egypta, na miesto, kde sa to všetko začalo. Na miesto, kde vzniklo bratstvo assassinov, bojovníkov za spravodlivosť a ochranu sveta pred zlom. Začali dlho predtým, ako sa objavili templári, v časoch iného veľkého zla. Presnejšie to bolo v roku 49 pred naším letopočtom...
Ak si pamätáte, Ubisoft nás s Assassins Creed sériou už previedol Blízkym východom, Talianskom, zaviedli nás do Ameriky, do Paríža aj Londýna. Vždy v inom období, s inou témou. Jednoducho parádne výlety do histórie s príbehom založeným na presúvaní sa po DNA línii do minulosti, a to s jediným cieľom - ovládnuť svet. Existuje totiž spoločnosť Abstergo založená templármi sústreďujúca sa na získanie starých artefaktov, a to všetko pomocou spomienok. Majú však problém, ich pokusné subjekty sú z rádov assassinov a tí nedopustia, aby sa sveta zmocnilo zlo.
Teraz nás čaká príbeh úplne prvého zabijaka Bayeka z egyptskej Siwi, medžaja, ktorý je ochrancom ľudu a faraónov. Smrť jeho syna ho síce na rok vyradila zo svojich povinností, ale vracia a späť, aby sa pomstil. Pomstil postavám v pozadí manipulujúcim s faraónmi a osudmi celého národa. Musí ich zastaviť a púšťa sa do boja po boku svojej manželky, ktorá zároveň pomáha Kleopatre získať jej trón a rovnako nezaostáva bojovými schopnosťami. Čaká ich výlet krížom cez Egypt, malé a veľké mestá, chýbať nebudú pyramídy, Níl a plavenie sa, a ani výlety mimo Afriky. Bude to pôsobivé dobrodružstvo plné akcie, vrážd, zrady, a hlavne pomsty.
Samotný príbeh sa priamo orientuje skôr na osobnú pomstu, život bežného ľudu, ale aj postavenie medžaja. Je to parádny výlet Egyptom a jeho životom tesne pred začiatkom nášho letopočtu. Nechýba Kleopatra, Cezar a iné veľké osobnosti, ale autori nezabudli ani na predkov a ich tajomné odkazy. Ukážu začiatky assassinov, dozvieme sa, ako získali svoj legendárny nôž a nechýba ani prítomnosť, aj keď znovu len menej zastúpená. Prítomnosť k tomu bude mierne iná, na akú sme zvyknutí. Teraz už opustíme Abstergo a prevtelíme sa do novej postavy, mladej ženy Layly, ktorá pracuje v teréne v štýle Lary Croft a práve ona objavila pozostatky Bayeka. Stále to však bude len malý doplnok k hlavnému príbehu. Možno je až škoda, že to autori nerozviedli hlbšie.
Väčšinu času tak strávite v Egypte, ktorý budete postupne objavovať, prechádzať ním či už pešo, na koni, alebo ťave a s pomocou vášho verného sokola. Budete na ceste svojej pomsty, a zároveň ako medžaj pomáhať bežným ľuďom. Budete sa rozprávať s ľuďmi, získavať od nich informácie, vyrážať do boja, aby ste niekoho zachránili, porazili banditov, alebo získali strateného koňa, a celé to doplní aj pátranie, v ktorom si pozriete miesto činu a zistíte čo ďalej. Toto všetko vás povedie k ľuďom, ktorí majú na svedomí smrť vášho syna. Bude to postupný strom členov starodávneho rádu.
Znovu budú misie rozdelené na hlavné a vedľajšie ako v predchádzajúcich Assasinoch, kde nebude chýbať ani množstvo vedľajších aktivít. Teraz však pribudne jeden zásadný rozdiel, ktorý mení štýl hrania titulu. Hra totiž pridáva ešte hlbšie RPG prvky, popri skill strome dostáva levely postava, zbrane a aj nepriatelia. Čo sa tým mení, je hlavne postup misiami, tie totiž majú svoj určený level a náležite tomu rovnako skúsených nepriateľov. Ak daný level nemáte, je dobré pospĺňať niekoľko vedľajších misii, aby ste si level zvýšili. Misie vás síce do boja pustia, ale ak bude rozdiel viac ako dvoch levelov medzi vami a nepriateľmi, budú príliš silní a budú vás len deprimovať a nervovať.
Ruka v ruke s levelom postavy idú aj zbrane, ktoré rovnako postupne získavate stále lepšie. Vo výbave budete mať jeden alebo dva luky, dve ručné zbrane, štít. Stále budú kvalitnejšie a aj rozmanité. Zatiaľ čo luky majú viac-menej len niekoľko základných tvarov, ale ich sila sa bude zvyšovať, zbraní bude veľa, od mečov, cez rôzne mačety, zahnuté sekáče, obušky, kladivá, sekery, palice. Všetko postupne stále silnejšie, ale rôzne rýchle. Preto je dobré na rozmanitých nepriateľov vyberať a používať rôzne typy zbraní. Všetky majú aj svoje bonusové vlastnosti, ako je zvyšovanie adrenalínu alebo krvácanie nepriateľa.
Okrem vylepšovania zbraní si môžete zo získaných surovín vytvárať lepšie vybavenie. Napríklad rukavice na lepšiu streľbu s lukom, nátepník na silnejšie údery, brnenie, kvalitnejšiu skrytú čepeľ. Všetko toto si môžete vyrábať sami, ale ak zájdete na trh, môžete si za zozbierané peniaze nechať u kováča vylepšiť vaše zbrane, môžete tam predať zbytočné predmety, alebo si necháte ušiť nový oblek, prípadne kúpite zviera na presun. V hre však nie je nevyhnutné obchodovať a prejdete ju bez problémov aj bez toho. Môžete si však tým hru spestriť. Rovnako nie sú nevyhnutné ani mikrotransakcie v ingame obchode, ktoré sú určené na zjednodušenie a zrýchlenie hry. Kupujete v nich rôzne položky za helix kredity, ktoré čiastočne získavate v hre a ktoré si môžete aj zaobstarať za reálne peniaze. Za helixy sa dajú kúpiť mapy pokladov, body na rozvoj schopností, suroviny alebo aj zbrane (pri zbraniach ale pozor, ak nemáte potrebný level na zbraň, nemôžete ju použiť).
Investovanie do hry však nie je potrebné a je lepšie si ju užiť celú, ako sa snažiť rýchlo ju prejsť. Vedľajšie misie navyše nie sú stereotypné ani nudné a prinášajú rôzne informácie o svete a živote ľudí v Egypte. Na vyplnenie času môžete ničiť pevnosti banditov, bojovať v aréne, pretekať na vozoch, alebo objavovať poklady v prostredí, na ktoré vás navedú staré zvitky. Tam napríklad musíte sedieť v púšti, aby sa vám objavila fatamorgána. Môžete napríklad aj loviť zvieratá, alebo si ich aj skrotiť, aby vám následne pri bojoch pomáhali.
Boje sú totiž v novom spracovaní náročnejšie, a to je len dobre. Už nemôžete len tak na hocikoho skočiť zo strechy s nožom a likvidovať, koho sa vám zachce, zabijete tak len slabšieho nepriateľa. Teraz musíte viac taktizovať, sledovať levely nepriateľov a najlepšie ich ničiť osamote, lebo pri útokoch viacerých silnejších nepriateľoch naraz sú vaše nádeje na prežitie slabé. Navyše ak používajú ešte aj štíty, dostanete sa cez nich ešte ťažšie. K tomu nebude výnimkou, keď vás ďalší začnú z úzadia ostreľovať šípmi.
Kvôli prehľadu na bojisku a aj nájdeniu vášho cieľa, či to už bude väzeň, alebo niekto, koho musíte zabiť, používate svojho sokola Seny. Ten je akousi obdobou dronov z moderných hier. Preskúmate ním prostredie, označíte nepriateľov a napríklad aj lokalizujete zver alebo truhlice so zbraňami. Je to taká príjemná predohra pred misou. Navyše si môžete neskôr vycvičiť Senu aj na útoky na nepriateľov, čím ich zabaví a vy napríklad ľahko prekĺznete, ak idete stealth štýlom, alebo znížite počet nepriateľov. Podobne si skillmi vylepšíte svoje zabijácke schopnosti, pridáte kombá, streľbu z luku s viacerými šípmi, otrávené alebo uspávacie šípky. Bude toho veľa na vylepšovanie. Netradičným prídavkom je získanie schopnosti na navádzaný šíp, ktorý môžete vo vzduchu ovládať. Je to trochu mimo bežnej reality hry, ale nakoniec je to celé v Animuse.
Príbehový základ hry prejdete za 30 hodín, s tým, že na vedľajších možnostiach nemáte problém dosiahnuť aj 50 hodín. Záleží na tom, na čo všetko sa orientujete. To je však len úvodný obsah. Okrem platených expanzii, ktoré pridajú dodatočné príbehy, prídu aj doplnky zadarmo, ktoré rozšíria možnosti hry. Hlavne príde Discovery mód, ktorý vám umožní preskúmavať pamiatky s komentárom a bez bojov, pribúdať budú aj denné questy a napríklad aj Horde mód, v ktorom sa budete brániť pred vlnami nepriateľov.
Čo sa autorom znovu skutočne poradilo, je vizuál. Kvalitne zachytili ako púšť, tak aj staré egyptské mestá, ako Alexandria, Memphis, Siwa alebo aj Giza. Tie sú vždy iné, niektoré sú presvetlené s egyptskou architektúrou, iné už majú nádych gréckej alebo rímskej architektúry a podľa ich umiestnenia naberajú aj iný farebný nádych. Nakoniec v Gize, samozrejme, nechýbajú pôsobivé pyramídy, ktoré sú ešte v zachovalej podobe a spolu s priam živým obyvateľstvom a aj faunou vytvárajú jedinečnú kulisu pre váš assassinský zážitok. Ak by sa vám to veľmi páčilo, hra má vstavaný aj fotomód, v ktorom si môžete nastaviť a vytvoriť vlastné zábery. Tie sa následne zdieľajú s ostatnými hráčmi a vidia ich priamo na mape hry - podobne ako Google mapy.
Vyzdvihnúť z grafiky môžeme kvalitné animácie pohybu, skákanie, už prakticky úplne plynulé parkourové prechádzanie prostredí. Možno boje mohli byť ešte plynulejšie, ale nie je tam zásadný problém. Poteší aj parádna dynamická voda, dynamická tráva a rastliny, alebo nasakovanie oblečenia ako vodou, tak aj krvou. Zaujmú aj jedinečné detaily miest alebo vnútorných priestorov budov. Vedeli ste napríklad, ako to vyzeralo v Alexandrijskej knižnici? Aké chodby sú v Cheopsovej pyramíde? Je to tu všetko k voľnému preskúmavaniu.
Samotný výkon grafiky vôbec nie je zlý. Síce na konzolách môžete zažiť prepady, ale na PC aj so staršou kartou ako je GTX 970 idete na ultra v 1080p nad 30 fps, väčšinou okolo 40-50 fps. Hra má popritom v sebe zapracovaný aj nezvykle rozsiahly benchmark systém, ktorý monitoruje celý systém a môžete si podľa neho dotiahnuť nastavenia. Alebo ak sa vám s tým nebude chcieť hrať, môžete si len zafixovať framerate na 30, prípadne 45 alebo 60 a hra si automaticky nastaví vizuál, aby držala framerate. V tejto oblasti zašli tvorcovia nečakane hlboko. Aj keď v dotiahnutí bugov to nie je dostatočne, nakoniec to sme pri assassinoch aj zvyknutí. Stretol som sa však len s drobnosťami a len na začiatku hry, ako je nenačítaná textúra na postavách alebo nespustený skript. Bolo to však ešte bez day one patchu.
Za grafikou nezaostáva ani zvuková stránka, ktorá ponúka jemnú a príjemnú lokálnu hudbu v pozadí, kopy nahovorených dialógov v príbehových scénach, ale aj množstvo dialógov z prostredí, kde sa obyčajní ľudia budú rozprávať o živote a aj o svojich problémoch. Je to pestré a niekedy aj zaujímavé, len tak stáť a počúvať ľudí v meste. Hra má české titulky a tak nebudete mať problém rozumieť všetkému.
Celkovo je Assassin's Creed Origins veľmi príjemným a osviežujúcim štartom novej podsérie. Užijeme si v ňom nádherne spracované prostredie starého Egypta, spoznáme, aký bol vtedy život aj aký bol začiatok assassinov. Všetko s kvalitnou atmosférou a hrateľnosťou teraz obohatenou o RPG štýl levelovania postavy ako aj bojov. Nemusí to síce sadnúť každému, ale po hernej stránke to je pozitívny prídavok, ktorý pridáva sérii ďalšiu hĺbku a posúva ju vpred. Možno je škoda, že príbehová línia v prítomnosti je znovu len menším doplnkom v hre. Síce sa posúva vpred, ale nevyvíja sa až tak, ako by mohla. Napriek tomu je však hra kvalitným assassinskym zážitkom.
RECENZIE HRÁČOV |
8.0
MANTOR
26.7.2020
+ neokukane prostredie Egypta+ velka mapa s roznymi zakutiami a posobivymi sceneriami+ zmena...
zobraziť
|
9.0
ERASERMARK
29.6.2020
+Veľká mapa plná úloh a scenérii+Graficky veľmi vydarené+hlavný hrdina a jeho príbeh zaujme...
zobraziť
|
8.0
SUSPECTBUXO
13.6.2019
Človek odohrá v nejakej hre 70+ hodín a dá hodnotenie 7/10? Hmm.. niekde bude chyba. Každopádne ...
zobraziť
|
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|