SOLSTICE CHRONICLES: MIA |
SOLSTICE CHRONICLES: MIA |
V roku 2015 sme recenzovali chorvátsku top-down akciu The Red Solstice, ktorá zaujala kooperáciou a taktickou hrateľnosťou. Mala síce svoje nedostatky, no na mladý a hlavne malý tím to bol veľmi slušný debut. Do rúk sa nám však už nedostal spin-off, ktorý prišiel na PC o dva roky neskôr. Dlhšie bolo o sérii ticho, no nakoľko autori zo štúdia Ironward na tento rok pripravujú The Red Solstice 2, rozhodli sa sériu pripomenúť a zároveň ponúknuť novému publiku. Zobrali práve tento spin-off a vydali ho na Nintendo Switch.
Celá séria je o bojoch na Marse a inak tomu nie je ani v prípade Solstice Chronicles: MIA. Séria sa totiž odohráva vo svete, kde Zem napadol vírus STROL a to, čo zostalo z ľudstva, sa uchýlilo na Marse. Červená planéta sa však nestala idylickým rajom, skôr práve naopak. Moci sa tam chopili kruté korporácie, voči ktorým povstala opozícia. Tento konflikt je však len na pozadí hry a len niečo z neho presiahne do popredia deja. Útržky toho, prečo ste sa dostali do tej kaše, v ktorej ste. Alebo prečo vlastne musíte niekoho zastaviť a niečomu zabrániť.
V prvom rade je hra o vašej postave vojaka, ktorý sa ocitol hlboko za nepriateľskou líniou a kým pre kohokoľvek iného by to bol rozsudok smrti, vy máte to šťastie, že tu nie ste sami. Je tu totiž aj jeden dron. Poriadne ukecaný, obdarený dávkou ostrovtipu, no zároveň schopný vám pomôcť, aj keď sa zo začiatku zdá, že nie ste na jednej lodi. Musím však povedať, že príbeh v hre sám o sebe za veľa nestojí. Niečo z rozprávania sa k vám dostane vždy na začiatku a konci misií, no nie je to niečo zaujímavé a ani originálne. Jednoducho je na Marse veľa zmutovaných príšer, proti ktorým musíte bojovať na svojej ceste niekam.
Vo svojej podstate je totiž Solstice Chronicles: MIA priamočiarou krvavou akciou, kde idete vpred a kosíte stovky nepriateľov naprieč 20 úrovňami v hre, aby ste sa posunuli ďalej a čelili o niečo silnejším, väčším a možno aj podivnejším nepriateľom. Začína to ale tým, že si vyberáte svoju postavu. Hra totiž ponúka aj integráciu RPG elementov, ktorých počiatkom je výber hernej triedy. Tie sú tu štyri Assault, Demolition, Hellfire a Terminator. Tie zaujímavo kombinujú zabehnuté žánrové prvky s niečím sviežim. Napríklad je v podaní hry tank, no dokáže parádnu škodu napáchať aj na väčšie vzdialenosti vďaka svojej výbave a plameňometu, ktorý sa však nedá zmeniť za inú alternatívnu zbraň.
Klasika je vlastne len Assault, ktorý je zameraný na zbrane a v súbojoch na telo si poradí vďaka svojej čepeli. Oproti tomu Demolition a Terminator sú triedy založené na skilloch, no každá iným spôsobom a kým jedna je dominantná v natívnych skilloch, druhá zas v schopnostiach typických pre danú triedu. Stále je to ale najmä akčná hra, takže bez ohľadu na triedu budete veľa bojovať a presekávať sa hordami „enemákov", a to bez ohľadu na triedu vždy pomerne priamočiaro. Rôzne triedy sa však veľmi dobre osvedčia pri kooperácii, kedy sa môžete navzájom dopĺňať a síce ani jeden z vás nebude hrať niečo podobné podpore, ale obaja si do sýtosti užijete rôznorodú akciu.
Herný koncept je taktiež pomerne jednoduchý, no vidno, že sa autori inšpirovali hrami top-down akciami zo starej školy. Len idete vpred, kosíte nepriateľov, niekde niečo aktivujete, inde zas niečo iné zoberiete, potom čakáte a snažíte sa prežiť vlnu, no a tu a tam príde na scénu aj nejaký ten boss. Táto premisa sa opakuje dookola a opäť to nie je nič, čo by tu nebolo, no v takejto hre zas o toľko viac nechcete. Chcete si dobre zastrieľať a to vám hra ponúkne v dostatočnej miere a aj v naozaj slušnej kvalite. Ak hráte sami, je to naozaj len taká klasika, ktorá neurazí. Hre veľmi pomáha už spomínané lokálne kooperácia na Switchi, kde podporuje aj hranie na jednom Joy-Cone so zjednodušenou schémou ovládania.
RPG prvky sú v menšej miere zakomponované aj do iných oblastí. Levelujete si postavu a odomykáte si skúsenostné body, ktoré investujete do skúsenostného stromu. Buď si zlepšujete všeobecné schopnosti, schopnosti unikátne pre vašu triedu, alebo drona. Takto si aj zvolíte taký herný štýl, ktorý vám vyhovuje a vylepšíte si vybavenie, ktoré vám najviac vyhovuje. Môžete ísť napríklad po výbuchoch, granátoch a podobne, alebo uprednostníte strelné zbrane. Zlepšíte si zdravie, alebo aj staminu, ktorá vám vie zachrániť kožu pri behu a sekundárnych útokoch.
Postupne si vylepšujete aj zbrane, avšak automaticky a nejako ani nepociťujete efekt a dopad zlepšenia, čo je rozhodne škoda. So zbraňami samotnými si ale aj tak užijete dosť, nakoľko ich hra ponúka slušnú kôpku a v rôznych triedach – samopaly, rôzne brokovnice, dokonca aj snajperka a podobne. Tie postupne nachádzate v leveloch a ak ich nájdete a vyskúšate si, tak sú vo vašom „inventári“ a pred misiou sa nimi môžete vybaviť. Potom už len záleží od triedy, či má na zbrane nejaký limit, alebo nie.
Už som sa dotkol aj drona, ktorý nie je len vašim príbehovým súputníkom, ale dokážete ho vylepšovať a priamo využívať v boji tým, že mu dáte niektorý zo štyroch príkazov. Môže napríklad skúmať okolie a nosiť vám náboje, zbrane, lekárničky, špeciálne (dočasné) zbrane a podobne. Taktiež môže zhodiť bombu, či vás dočasne ochrániť štítom. Najužitočnejšie sa však javí taunt – vďaka nemu dron znižuje úroveň hrozby. To vám pomôže najmä vtedy, keď sa na vás nepriatelia rútia po desiatkach. Tieto príkazy ale nemôžete spamovať dookola a každý z nich má svoj cooldown. Ich efekt a ďalšie aspekty sú navyše ovplyvnené investovaním skúsenostných bodov.
Samotná kampaň zodpovedá nižšej cene hry a dobehnete ju celú snáď za nejakých 5 hodín a to aj vtedy, ak si dáte trošku vyššiu obťažnosť. Našťastie mysleli autori aj na to a hra ponúka aj Survival herný režim, ktorý taktiež môžete hrať v kooperácii a kombinuje tradičnú hordu s úlohami. Nepriatelia na vás útočia vo vlnách a máte časový limit, kým sa na vás vrhnú v plnej sile. Pred vami je séria úloh a ak sa vám ich podarí splniť v časovom limite, zachránite sa. Bohužiaľ sú tu len štyri mapy, čo je obrovská škoda, lebo takto hrateľnosť síce o niečo natiahnu, ale nebude to žiaden zázrak.
Zatiaľ sa hra javí ako také slušné béčko, ktoré si užijete najmä vo dvojici, no fackou je technický stav hry. Tá je totiž dosť zabugovaná. Dokonca sa mi pri načítaní jednej misie stalo, že glitchla až k záverečnej príbehovej scéne, takže som ju vlastne neprešiel, ale podľa nej prešiel. Lusknutím prsta. Potom je tu ešte hromada menších nepríjemností, ktoré samé o sebe nekazia zážitok, ale rozhodne vám na nálade nepridá, keď v predelovej scéne vidíte „poskakovať“ model drona, či niečo podobné. Navyše hra tu a tam aj laguje. Záhadne ale nie v súbojoch, často mimo nich. Celé to pôsobí ako trošku odfláknutá robota s enginom, prípadne rýchly port pre Switch.
Hra pritom nevyzerá až tak dobre, aby vás v nej sprevádzali takéto problémy. Našťastie, o niečo lepšie znie, a to najmä v oblasti dabingu, keďže sú všetky dialógy nadabované. To sa v takýchto menších hrách často nevidí a poteší to o to viac, že je kvalita dabingu veľmi slušná. A to všetko vlastne tak akosi zhrnulo celú hru. Niečo tu funguje až prekvapivo dobre, iné veci ju ale ťahajú dosť dole. V zásade ale očakávajte béčko pre fanúšikov top-down akcií s RPG prvkami, ktoré najmä v kooperácii slušne zabaví, ale technické chyby a nedostatky vám minimálne na Switchi budú znepríjemňovať život.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Nkidu Games / Ironward Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|