ČO PRE BOHEMKU ZNAMENÁ PRÍCHOD ČÍNSKEHO INVESTORA TENCENT?

ČO PRE BOHEMKU ZNAMENÁ PRÍCHOD ČÍNSKEHO INVESTORA TENCENT?

Kam sa Bohemka posunie v budúcnosti?

Interview

Za viac ako 20 rokov svojej existencie sa české štúdio Bohemia Interactive vypracovalo na svetovú elitu v rámci simulácií, skúsilo svoje šťastie aj v iných žánroch a hlavne sa stalo najväčším štúdiom v krajine. Ak chce ale rásť aj naďalej, potrebuje vonkajšiu pomoc. V hre bolo viacero možnosti, zvažovali vstup na burzu, no nakoniec sa rozhodli pre investora a konkrétne kývli na ponuku čínskeho gigantu Tencent. Nosná téma nášho nového interview tak bola zrejme, no neobišli sme ani budúcnosť štúdia a reč musela prísť aj na Operáciu Flashpoint. Na otázky nám odpovedal PR manažér Pavel Křižka.

Prečo ste vlastne rokovali s investormi o vstupe do vašej spoločnosti?

V hernom biznise prebieha veľká konsolidácia, stojíme nezriedka proti veľkým herným gigantom a konkurencia je tak neustále silnejšia a silnejšia. Preto sme chceli posilniť našu pozíciu vstupom významného partnera. Ten nám garantuje stabilné podmienky pre budúci rozvoj, dodá nám pokoj pre uskutočnenie našich dlhodobých plánov. Takisto nám pomôže so vstupom na perspektívne trhy, ten čínsky samozrejme nevynímajúc.

Prečo ste sa nakoniec rozhodli pre Tencent? Môžete uviesť aj ďalších, s ktorými ste jednali?

S Tencentom už nejakú dobu spolupracujeme na uvedení našej hry Ylands na čínsky trh. To, že sa vzájomne poznáme a chápeme, hralo významnú rolu. Zároveň je to zavedená spoločnosť, ktorá už má podiel v mnohých významných herných štúdiách (Epic Games, Activision Blizzard, Riot Games, Supercell a ďalšie). Z nášho pohľadu im vstup Tencentu pomohol. Záujemcov o vstup do Bohemia Interactive bolo viac, v jeden čas sme uvažovali aj o vstupe na burzu, ale podrobnosti nechceme zverejňovať.

Čo pre Bohemku znamená príchod čínskeho investora Tencent?

Viem, že nebudete komunikovať konkrétne čísla, ale čo si sľubujete od toho, že Tencent získal menšinový podiel Bohemky?

Ako som už spomenul - je to silný partner, ktorý nás pozná, chápe náš biznis a jeho kapitál nám umožní byť ešte viac konkurencieschopní a naplniť naše ciele do budúcnosti. Otvorenie cesty na nové trhy je tým ďalším dôvodom.

Plánujete v nadväznosti na tento krok ďalší rast štúdia, prípadne nejaké vlastné akvizície?

Akvizície sú súčasťou našej firemnej filozofie a jeden z pilierov nášho rastu. Oči máme otvorené a ak nájdeme zmysluplnú príležitosť, určite sa ňou budeme zaoberať - vrátane akvizícií zaujímavých štúdií.
Rast iste v rámci možností chceme, napríklad, čo sa týka zamestnancov, máme ich teraz v našich šiestich pobočkách 350, ale s existujúcimi projektmi by sme "uživili" aj okolo 400. Hľadanie kvalitných a motivovaných kolegov je to, na čo sa okrem iného chceme z hľadiska ďalšieho rastu zamerať.

Ako to ovplyvní vašu hernú tvorbu? Pokúsite sa posunúť aj mimo svoj simulačný žáner?

Simulácia určite zostanú v centre našej tvorby, avšak v rámci spoločnosti napríklad prevádzkujeme vývojársky inkubátor, kde dávame príležitosť rôznym žánrom (vzišla z neho napríklad hra Ylands). Vylúčiť preto nechceme nič. Než by sme sa ale nejako výrazne žánrovo rozkračovali, sústredíme sa teraz na to, aby sme priniesli naše existujúce tituly na nové platformy, ako sú konzoly poslednej generácie alebo aj mobily.

Môže tento vstup nejako ovplyvniť obsah vašej hernej tvorby? Ak by sa napríklad Tencentu nepáčilo zasadenie alebo strany konfliktu v Arma sérii.

Čo sa týka obsahu našich hier, zachovávame si kreatívnu slobodu. Bez tej by sme hry tvoriť nechceli, netešilo by nás to. Druhá vec je, že občas skrátka musíte prispôsobovať vydanie hry rôznym kultúrnym oblastiam. Na západe sú v hrách tabu napríklad cigarety, v Ázii je ďaleko väčší problém so zobrazovaním násilia.

Čo pre Bohemku znamená príchod čínskeho investora Tencent?

Ste do budúcnosti otvorení aj vstupu ďalších investorov?

Vstup ďalších investorov pre nás v tejto chvíli nie je aktuálna téma.

Operation Flashpoint je dodnes milovaná značka, ktorú ste síce vytvorili v BI, ale ďalšími časťami už pokračovala priamo v rukách Codemasters. V priebehu tohto roka sa Codemasters a aj ich značky dostanú do rúk EA. Myslíte si, že sa tým jedna z vašich prvých značiek dostane do dobrých rúk? Prijali by ste ponuku pracovať na ďalšej časti, ak by s ňou z EA prišli?

Toto je pre nás už roky uzavretá kapitola a nechceli by sme ju znovu otvárať. Máme teraz veľa práce s našimi aktuálnymi hrami a aj tými pripravovanými. Práve na ne sa chceme maximálne sústrediť.

Čo môžeme celkovo očakávať od Bohemky v blízkej a aj vzdialenej budúcnosti?

Hlavne tvrdú prácu na vylepšovaní našich existujúcich hier a postupný technologický rozvoj. Tento rok výrazne pokročíme v príprave nášho nového multiplatformového enginu Enfusion. To je obrovský projekt, čo do rozsahu prác aj dôležitosti. Enfusion zabezpečí dlhú budúcnosť našim nadchádzajúcom titulom, či už na PC, alebo konzolách, prinesie ešte lepšiu simuláciu fyziky, otvorenosť hier pre modovanie a atraktívnejšiu grafiku. Čo sa týka nových vydaní- čaká nás iste rušný rok, ale v tejto chvíli nič oznamovať nechceme. Naša filozofia je vydávať nové hry až vtedy, keď sú po všetkých stránkach pripravené.

Ďakujem za rozhovor.

Čo pre Bohemku znamená príchod čínskeho investora Tencent?


napísal matus_ace 1.3.2021
Páči sa mi!
ČO PRE BOHEMKU ZNAMENÁ PRÍCHOD ČÍNSKEHO INVESTORA TENCENT?


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29309)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk