HAMMERTING |
HAMMERTING |
Pripravte si krompáče, nalejte pivo a hurá do kopania! Trpasličia dedinka sa sama nepostaví. Hammerting je budovateľskou stratégiou. Hlavnou náplňou hry je verbovanie trpaslíkov, ktorých hráč zamestná v jaskyni kopaním a hľadaním surovín, stavaním príbytkov a kováčskych dielní. Ale aj zabíjaním rôznych monštier alebo obchodovaním s okolitými národmi.
Hammerting je v zásade o mikromanažmente všemožných surovín, úlohách pre trpaslíkov, ktorým treba sledovať úroveň hladu a aby sa dobre vyspali. Jedlo hráč môže buď kupovať, alebo variť aj s mäsom zo zabitých potkanov. Čas je, našťastie, možné pozastaviť a v prípade, že nejakú budovu budú trpaslíci stavať dlho, aj zrýchliť. Vďaka tomu má hra skôr relaxačnú podobu.
Každý trpaslík je všestranný, je však zdatnejší vo vybraných aktivitách a má iný set atribútov, ktoré ovplyvňujú hlavne pasívne štatistiky danej postavy, napríklad počet HP, rýchlosť kopania atď. Na verbovanie trpaslíkov hráč potrebuje peniaze, pričom prichádza na rad aj obchodovanie. Treba v reálnom čase posielať svojich trpaslíkov do iných miest, kde je možnosť nakupovať jedlo a suroviny, predávať čo ste vyťažili, alebo si kupovať vylepšenia pre svoj národ.
Trpaslíkom môžete prikázať ťažiť, stavať, ničiť postavené budovy alebo bojovať. Na spokojný spánok a uschovávanie si financií potrebuje každý trpaslík svoj vlastný príbytok a truhlu, čo nie je lacné, rovnako ako veľa iných budov a vylepšení v tejto hre, preto treba využiť každú sekundu na produktivitu.
Hráč pri postupe naberá misie, za ktorých splnenie získava ďalšie financie. Väčšinou sú to úlohy typu „postav kováčsku dielňu“ alebo „vyťaž x železnej rudy“. Tieto úlohy sú dobrým zdrojom príjmov a zamestnajú vás, ale časom začnú byť repetitívne, keďže z hľadiska hrateľnosti je to skutočne len sekundárna náplň hry, ibaže to v podstate robiť musíte. Tie financie sa totiž zídu. A hoci je mechaník veľa, hra ponúka bohatý zoznam tutoriálov ku každej z nich. Časom si vybudujete veľkú a silnú dedinu trpaslíkov a hra nemá v podstate žiadny dej a teoreticky nemusí skončiť nikdy.
Súbojový systém nie je ničím špeciálny, len klikáte na nepriateľov a sledujete, ako im a vašim trpaslíkom klesajú HP. Nie je žiadna možnosť uskakovania, žiadne kombá – čo v takomto type hry nie je nevyhnutné, ale zároveň je to aktivita, z ktorej hráč nič nezíska a je nezáživná. Pritom je veľmi jednoduché hávedi sa skrátka vyhýbať a ideálne čo najdlhšie, ako sa len dá. Zbytočne sa tým totiž zdržiavate namiesto toho, aby ste vyrábali rôzne tehly alebo ťažili. A nepriatelia aj tak sami nebudú útočiť, kým sa k nim vyslovene nepriblížite, teda sú v tejto hre takmer zbytoční, keďže nepredstavujú skoro nič zmysluplné.
Technicky je to takmer ideálne – osobne som narazil len na jeden pád pri ukladaní hry a keď bude na obrazovke viac trpaslíkov a iných objektov, prídu aj fps dropy. Väčšinu času však hra beží plynule a nenarazil som na žiadne bugy. Hudba zväčša pozostáva z melancholických, klavírnych melódií a celkovo audio stránka je dobre spracovaná – počujete drsné mlátenie kladiva do nákovy, syčanie a piskot slizu, potkanov a iných potvor, číhajúcich v tme na vašich trpaslíkov.
Hráč si môže priblížiť a oddialiť obrazovku, aby mal vždy prehľad o tom, kde má ktorých trpaslíkov a čo robia. Zároveň tým dostáva šancu vidieť všetky animácie a textúry zblízka a hoci nie je grafika vyložene detailná a prepracovaná, vizuál a paleta farieb sú veľmi príjemné a sedia prostrediu a kontextu hry.
Hoci máte dobrý pocit z vybudovania veľkej trpasličej kolónie, časom to stráca svoje čaro a hrateľnosť upadá do nudnej rutiny. Celé je to len o ťažení a stavaní, čo sú mechaniky, ktoré sú závislé predovšetkým na množstve surovín a peňazí, bez využívania zložitých herných mechaník. Dobrá hra na relax a kvalitne spracovaná, len od nej nemôžete očakávať priveľa..
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Team17 / Warpzone Studios Štýl: Stratégia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|