MARVEL'S SPIDER-MAN REMASTERED (PC) |
MARVEL'S SPIDER-MAN REMASTERED (PC) |
Insomniac už v roku 2014 pri Sunset Overdrive na Xbox One ukázal, že vie pracovať s otvorenými svetmi a následne to v roku 2018 pri prvom vydaní Spider-Mana na PS4 potvrdil (recenzia PS4 verzie). Obe hry pôvodne vyšli exkluzívne na konzoly, ale s oneskorením vyšiel na PC Sunset a teraz v remastrovanej verzii prichádza aj Spider-Man.
Remastrovanú verziu už dostalo PS5, PC port dalo Sony na starosť svojmu Nixxes štúdiu. To bolo pôvodne portovacie štúdio Warneru, ktoré na PC prinieslo Tomb Raider hry alebo Deus Ex a skúsenosti má. V štúdiu vedia pekne optimalizovať a vylepšovať vizuál oproti konzolám, síce nie vždy dotiahnu všetko, ale ak nie do vydania, po vydaní to následne doladia. Tu to vyzerá podobne, keďže ešte aj počas recenzovania pridávali nové updaty a ďalšie grafické funkcie. Podľa zoznamu vecí, ktoré ešte chcú ešte dotiahnuť, na tom budú pracovať aj po oficiálnom vydaní. Firmy totiž recenzentov informujú o tom, čo ešte v ich verzii nie je hotové a čo bude dopracované alebo vylepšené. Väčšinou sú to fixy okolo stability, ale tu napríklad pridávajú ďalšie nastavenia grafiky.
Samotná hra zostáva zachovaná z konzolovej verzie bez ďalších obsahových doplnkov, ale s tým, že v Remastered verzii má pripojené rovno tri príbehové DLC a všetky dodatočné obleky. PC verzia však naviac dostáva ešte vyššie grafické nastavenia a nové grafické možnosti
(zábery sú z hry na najvyššom nastavení v review verzii)
A o čom vlastne hra je?
Spider-Man hra vás príbehom zavedie do obdobia, kedy je už Peter Parker von zo školy, pracuje vo výskume s doktorom Octaviom a je už skúseným pavúčím mužom. Ľudia ho poznajú, pomáha policajtom a znovu sa stretáva s MJ, s ktorou sa síce rozišli, ale teraz sa vrátila. Peter si znovu robí nádeje. Zároveň na neho čaká hneď niekoľko známych zloduchov, ktorých bude pomáhať zatknúť, zatiaľ čo bude odhaľovať gang podivných maskovaných mužov, ktorí terorizujú mesto a môžu ho ohroziť. Práce bude mať viac ako dosť. Pritom príbeh zasiahne všetko, od bojov, cez jeho súkromie, nechýba teta May alebo práca. Teda všetko čo by ste od Spider-man príbehu čakali.
Zároveň popritom ako budete hrať za Petra si zahráte aj za MJ alebo hra umožní hrať aj za Milesa Moralesa, ktorý je tu ešte bežný chlapec a ukazuje udalosti predtým, ako sa zmení na ďalšieho Spider-Mana v samostatnej expanzii hry. Tá má prísť na PC niekedy na jeseň.
Samotná hrateľnosť sa však primárne sústredí na Spider-mana, s ktorým budeme skákať mestom a vstupovať do misii alebo riešiť vedľajšie úlohy a aktivity. Misie tu budú kombinovať boje proti nepriateľom, prenasledovania cez mesto, nebudú chýbať QTE prvky a aj menšie logické úlohy. V rôznych podobách sa to následne opakuje. Pritom autori sa dosť zamerali na možnosti úpravy hrateľnosti a ak sa vám nepáčia QTE prvky, viete si ich nechať automaticky prepnúť, ak sú pre vás ťažké logické úlohy, viete si zapnúť možnosť preskočiť ich a dokonca aj prenasledovania mestom sa dajú upraviť. Nastavení tu je dostatok.
Čo sa nedá preskočiť, sú boje. Tie sú základom hrateľnosti a sú decentne spracované. Spider-man má množstvo základných pohybov, ku ktorým sa mu pridávajú stále ďalšie. Bojujete ako päsťami, tak aj na diaľku svojimi pavučinami a rôznymi zariadeniami. Zároveň miestami viete postupovať stealth štýlom s tichým likvidovaním nepriateľom, ale väčšinou vám ostane len priamy útok často proti množstvám nepriateľov. Neraz sú ich desiatky naraz a môže to byť až otravné a stereotypné.
Je to škoda, keďže bojový systém je hlboký, postupne získavate ako údery, tak s novými odomknutými oblekmi aj vylepšenia, odomkýna sa aj vybavenie. Toto všetko odomkýnate za body získané vo vedľajších aktivitách, teda za pomáhanie policajtom alebo fotenie, prípadne nájdenie určitých vecí v meste. Ak teda budete chcieť z hry vyťažiť čo najviac, oplatí sa rovno popri hraní príbehu riešiť aj doplnkové veci. K tomu sa popri bojoch levelujete a body z levelov môžete investovať do nových schopností. Tie sú v troch oblastiach - inovátor, obranca a pavučinár, podľa toho na čo sa chcete primárne zamerať, môžete ísť do konkrétnej z nich Je tam niekoľko dobrých vecí na zjednodušenie cestovania mestom alebo bojov, ale väčšinou ide o doplnkové údery s rôznymi kombináciami klávesov, ktoré si musíte zapamätať.
Rozsiahlosť hry nie je v príbehu vysoká ako pri niektorých iných otvorených svetoch, ale úplne dostatočná a za približne 15-17 hodín máte prejdený základný príbeh. Viete si to rozšíriť aktivitami, ktoré sú väčšinou len jednoduché, ale môže sa zabaviť a v meste nájdete aj sériu vedľajších misii. Plus v hre sú rovno tri príbehové DLC, ktoré rozšíria vedľajšie príbehy rôznych postáv z hry. Na nedostatok obsahu sa tu nedá sťažovať. Záleží len na tom, ako vás to bude baviť a či hru budete chcieť prejsť kompletne.
Aký je port?
Samotná technická stránka portu je slušná, má svoje menšie nedokonalosti, ale ako celok vyzerá, že ide o dobrý port. Momentálne sa na hre stále pracuje, ale výkonovo sa javí veľmi dobre. Nakoniec je to pôvodne PS4 hra. Nixxes dobre zapracoval ako základné nastavenia hry bez ray-tracingu, kde ide hra rýchlo a aj na pomalších zostavách, tak aj remastered nastavenia s ray-tracingom, čo prijateľne zaťaží výkonnejšie karty. Možnosti výberov nastavení sú hlboké a budete sa s tým vedieť pohrať na každej konfigurácii.
Napríklad na RTX 2080 Super ide hra na maxime s high ray-tracingom v 4K s balanced DLSS okolo 40-60 fps. S najvyšším ray-tracigom klesá okolo 30 fps. Tu treba dodať, že v nastaveniach chýba ukazovateľ pamäte, ktorý by naznačil, či máte stále dostatok VRAM. Autori len recenzentov upozornili, že momentálne je vhodných 10GB VRAM pamäte na najvyšší ray-tracing pri 4K, s tým, že to ešte optimalizujú. Čo som skúšal najvyššie nastavenia, tak väčšinou bola pamäť zaplnená na 7GB, a teda aj na 8GB karty to relatívne dobre môžu zvládnuť, ale hra miestami padla s hláškou, že sa preplnila pamäť. Je tam nejaké zvláštne neošetrené správanie, keďže bežne hry pri preplnenej VRAM začnú presúvať dáta medzi RAM a trhať, nemajú padať. Uvidíme, či to fixnú, alebo to bude štandardné správanie hry. K tomu autori potvrdili, že do finálneho updatu pridajú ešte ďalšie úrovne nastavení kvality ray-tracingu a možno tak bude ešte kvalitnejší, ako na týchto záberoch.
Ray tracing je oproti PS5 verzii už teraz detailnejší, rovnako zlepšené sú aj tiene a na PC bude pridané aj nastavenie hustoty premávky a obyvateľov. K tomu je tu samozrejme DLSS, ale prekvapivo aj DLAA (ak chcete lepší antialiasing bez zmeny rozlíšenia), plus od Nvidie pridali aj HBAO+. Od AMD je tu FSR 2.0 upscaling funkcia, zatiaľ v úvodnom zapracovaní (autori ešte budú pracovať na zvýšení kvality, podobne aj DLSS budú ešte vylepšovať). Doplnili aj vlastný IGTI upscaling. Nechýba podpora širokouhlých monitorov a viacerých monitorov až po 48:9 pomer strán.
Vizuálom je hra taký mix kvalitných scenérii a prázdnejších a plochých prostredí, kde na jednej strane vidieť, že hra je staršia, na druhej, že dostala remaster zvyšujúci detaily a že bol pridaný aj ray tracing. Miestami tak pripomína jednoduchší vizuál GTA, inokedy ray-tracingový Watch Dogs Legion, aj keď s detailmi a ray-tracingom nie je tak ďaleko. Ray tracing je jednoduchší, zašumený, niektoré efekty neodráža, ale svoju úlohu odrážať budovy v oknách, na ktorých pristanete, spĺňa dobre. Dotvára to celkový pocit z mesta. Na to je pekný pohľad hlavne cez deň alebo pri západe slnka, ale v noci je pre absenciu kvalitnejšieho dynamického nasvietenia, ako aj tieňov, menej zaujímavé a možno príliš ploché. Je škoda, že nie je pridaný ray tracing na tiene, hre by to v určitých oblastiach veľmi pomohlo. Niekedy totiž obyvatelia nemajú tiene, inokedy nepriatelia a občas ani spiderman aj keď prechádza popri svetlách. Ale je tu aj jedna vec, ktorá je parádna, a to prestrihové scény, kde detailné postavy a dobré spracované scény ukazujú veľmi pekný vizuál, motion capturing a aj prácu s kamerou.
Základom vizuálu celej hry sú dve veci. Prvou je Spider-man, ktorý má parádne detaily a veľmi dobre zvládnuté obleky v rámci materiálov. Druhou je mesto. To je rozsiahle a výhľady sú väčšinou pekné s množstvami monumentov a známych lokalít. Ale zároveň je to Manhattan, a teda je to prakticky stále to isté a pohyb bude väčšinou len o sledovaní cieľa, kam sa máte dostať pomedzi tie všetky budovy. Môžete sa síce spustiť aj medzi ľudí a autá, ale tie sú len ako doplnok a reálne tam nič nespravíte. Ľudia len zastanú a pozerajú na vás, prípadne si vás odfotia. Toto by mohli do dvojky rozšíriť. Podobne aj fyziku pavučín. Pohyb pomocou pavučín a ich vystreľovanie je síce spravené veľmi dobre a dynamicky, uhly vystreľovania sú ale divoké a následná fyzika rovnako.
Ovládanie myšou a klávesnicou funguje a dá sa štandardne ako pri podobných hrách v otvorenom svete, viete ho upravovať a nastavovať, ale nie je ideálne rozvrhnuté. Tým, že je preportované z gamepadu, sú tu niektoré nie práve ideálne prepojenia klávesov pre súčasné stláčania alebo na podobné funkcie. Niektoré dosť divoké, ako je zoom in myšou a zoom out klávesnicou a zameranie pravým tlačidlom a strieľanie klávesom. Pritom to síce viete premapovať, ale zároveň musíte zmeniť iné funkcie a znovu sa rozhádže niečo iné. Dá sa zvyknúť, ale dalo sa to vyriešiť prirodzenejšie. Stále však viete hrať gamepadom a môžete použiť aj Dualsense aj s podporou haptických vibrácií.
Nakoniec ešte jedna vec k spomínanej stabilite hry. Raz mi hra padla cez prestrihovú scénu, kedy zo sebou zobrala aj pozície. To nepoteší po desiatke hodín. Eventuálne to finálna verzia opraví, ale ak by ste nechceli riskovať, oplatí sa priebežne používať manuálne ukladanie pozície, tie prežijú aj vymazanie hlavného profilu a začiatok novej hry.
Chcete byť Spider-manom?
Celkovo je Marvelovský Spider-man aj na PC decentná hra a zároveň aj slušný port. Ponúka typicky spidermanovský príbeh s kvalitnými prestrihovými scénami, dobrú hrateľnosť, rozsiahle mesto s množstvom vedľajších aktivít, ako aj veľa vylepšovaní vybavenia. Plus tri dodatočné DLC ešte viac rozšíria hru. Aj keď rátajte s tým, že sú tam stereotypné prvky, ako podobné misie alebo boje s neustále prichádzajúcimi nepriateľmi. Vizuálne ponúkne hra mix pekných výhľadov, miestami však ukáže svoj vek, ale stále v prijateľnej kvalite. Rovnako na výkon sa nedá sťažovať, bez ray-tracingu to rozbehnú pomalšie PC a výkonnejšie karty si poriadia s ray-tracingom aj v 4K. Jedine stabilita hry nebola v review verzii ideálna, ale ani tragická, uvidíme ako na tom bude finálna verzia k vydaniu.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS5 Vývoj: Sony / Insomniac Games Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|