THYMESIA

THYMESIA

7.5

Soulslike epidémia šíriaca sa pochmúrnym svetom

Recenzia na PC verziu

Výber Soulslike titulov mi za posledné roky poriadne nafúkol hernú knižnicu a napriek tomu, že si vážim každého verného Dark Souls imitátora, sequel práve k môjmu najobľúbenejšiemu titulu očakávam beznádejne už viac ako sedem rokov. Navyše po tom čo Sony rozpustilo Japan Studio v apríli minulého roka, mnoho fanúšikov stratilo nádej, že Bloodborne 2 sa vôbec dočkáme. Napriek toľkým tragickým správam je komunita okolo hry natoľko silná, že sa začalo nielen pošuškávať o remasteri originálu, ale vzniklo aj množstvo úžasných, neskutočnou atmosférou Bloodbornu inšpirovaných titulov. Takými je napríklad Bloodborne PSX Demake či priamo tu recenzovaná Thymesia. Táto akčná Soulslike RPG je glorifikáciou akčnej, rýchlej a surovej hrateľnosti vyššie spomínaného From Software titulu, ktorá ponúka nielen pohlcujúci svet plný výziev, ale zároveň vám pri ovládnutí jej mechaník dodá aj pocit absolútne profesionálneho vraždiaceho morového doktora.

Thymesia sa pohráva s myšlienkami epidémie krátko po tom, čo náš skutočný svet prekonal obdobne hrozivé udalosti, a tak vám bude často opisovaná tematika dosť blízka. Prosperujúce kraje kráľovstva Hermes upadli po alchymistických experimentoch do ťažkého zatratenia. Hŕstka nakazených a zopár dní stačilo k tomu, aby mor zachvátil celú krajinu, ktorá je teraz zaplavená nielen litrami nevinnej krvi, ale aj množstvom nakazených. Lovec Corvus sa aj so svojou protimorovou maskou vydáva naprieč schátraným svetom, aby opäť ponachádzal svoje roztrúsené spomienky a dokázal tak zozbierať dostatok skúseností pre záchranu zvyšku kráľovstva.

Thymesia
Thymesia Odur, alias zablúdený Twisted Fate boss, je peknou Souls fackou hneď zo začiatku.
Odur, alias zablúdený Twisted Fate boss, je peknou Souls fackou hneď zo začiatku.


Thymesia Po kolená v krvi...úžasný program na večernú prechádzku.
Po kolená v krvi...úžasný program na večernú prechádzku.


Thymesia Dobrodružstvo v kráľovstve Hermes je pred nami!
Dobrodružstvo v kráľovstve Hermes je pred nami!





Svet plný neónovej morovej epidémie

O strastiplný boj jedinca proti zdanlivo neporaziteľnej hrozbe sme sa poskúšali v Souls hrách v podstate nespočetnekrát a v tomto základnom koncepte sa Thymesia nijako zvlášť neodlišuje. Treba však hneď zo začiatku povedať, že hlavným ťahákom tohto titulu tentokrát nebude svetoborný príbeh, ale skôr skutočne uspokojivá hrateľnosť a úžasná dizajnová atmosféra zamoreného sveta. Práve svet je niečo, čo ma svojou atmosférou priťahovalo k hre hneď od jej ohlásenia. Pochmúrne, krvou zaliate a novou verziou čierneho moru pohltené meštianske ulice, sú akoby vytrhnuté z učebníc stredovekej fantasy architektúry. Okrem tutoriálu, odohrávajúceho sa v dosť stiesnených priestoroch oddelenej časti neskoršej hernej lokácie, nechýbajú ďalšie štyri dostatočne rôznorodé svety. Tie sprvu budia dojem menších úrovní, no nenechajte sa oklamať a radšej level skúmajte poriadne aj viackrát (hlavne po porazení akéhokoľvek bossa).

Základňou sa pre Thymesiu stane takzvaný Philosopher's Hill, v ktorom sa Corvus po povinnej smrti v tutoriálovej sekcii prebudí. Zmätený a bez akýchkoľvek spomienok je privítaný záhadnou postavou, podivuhodne pripomínajúcou Červenú čiapočku. Aisemy, ako sa dievčatko predstaví, oboznámi Corvusa so situáciou jeho po svete roztrúsených spomienok, ktoré tam údajne sám rozmiestnil a promptne ho nasmeruje na správnu cestu. Philosopher's Hill je lokáciou, kam sa môžete v podstate kedykoľvek vrátiť z voľného putovania po svete a Corvusa tu levelovať, upravovať jeho elixíry, levelovať jeho zbrane, prerozdeľovať body v strome schopností a občas sa aj porozprávať. Nejaký vytúžený folklór tu nájdete, avšak väčšinu informácií sa dozviete skúmaním plnohodnotných lokácií, predmetov, bylín a veruže ani tých nie je veľa.

Ďalšími štyrmi svetmi sú lokácie Sea of Trees, Royal Garden, plnohodnotný Hermes Fortress a Ocean of Memories. Sea of Trees je pochmúrna, jedovatou hmlou zahalená kolekcia drevených platforiem vysoko v korunách stromov. Táto stromová dedinka je prvou poriadnou lokáciou, je plná rebríkov, visutých mostov a primitívne ľahko eliminovateľných nepriateľov. Royal Garden je zas zaujímavou, obrovskými červenými kryštálmi obrastenou a krvavými riekami prepletenou krajinou, ktorá pozostáva z viacerých skleníkov, knihovne a dokonca aj podzemného laboratória. Poslednou veľkou lokáciou je rozpadajúca sa stredoveká pevnosť Hermes Fortress, kde sa odohrával aj spomínaný tutoriál. Skutočne posledná je však drobná lokácia Ocean of Memories, kde sa už blížite ku koncu hry, ale jej rozoberaním by som vám iba pokazil napínavé vyvrcholenie.  

Ak sa vám zdá, že tri veľké lokácie a nejaké dve drobnosti sú málo, tak asi máte aj pravdu. Avšak nakoľko vám hra na prvýkrát zaberie asi iba 6-8 hodín, sú rozmanité a unikátne lokácie úplne dostačujúce. Predsa len najviac času aj tak strávite v bojových arénach s bossmi... Aj veľkými lokáciami viete dosť často iba ľahko a efektívne prebehnúť až priamo k bossovi, a tak sa vyhnúť nielen skrytým útržkom príbehu, zaujímavejším nepriateľom, ale aj ďalším skrytým bossom. Ak však skúmate ich každú sekciu do najmenších detailov a pobijete sa s každým nepriateľom, dostanete celkom slušné odmeny. Oproti From Software titulom tu na skratky prepájajúce obrovské vzdialenosti v jednej mape často nenarazíte. Obdobu bonfire checkpointov zas nájdete vzhľadom na štvorcovú plochu máp o niečo častejšie. Bonfire v každej lokácii zastupuje takzvaný Beacon, avšak jeho presnú funkciu vysvetlím až neskôr.

Corvus je štýlový havraní zabijak

Protagonistom tohto morového dobrodružstva je nemá postava známa iba pod pseudonymom Corvus. Ten nosí na sebe dobre známu masku morových doktorov, ktorej dlhý zobák plný bylín prekrýva kapucňa, doplnená ešte aj o čierny potrhaný plášť, vrhacie pierka či schopnosti vyvolávajúce obrovské pazúry. Vďaka tejto kombinácii Corvus dokonale imituje zopár havraních znakov a zároveň sa pýši celkom slušnou adaptáciou, teda cosplayom postavy Eileen z Bloodbornu. Napriek nezanedbateľnej dávke inšpirácie však vývojári stvorili postavu s dostatkom originálnych dizajnových prvkov, ktorá je aj bez použitia replík veľmi sympatickým a rozhodne vizuálne oku lahodiacim hrdinom.

Poriadny lovec musí zvládať nástrahy tohto monštrami preplneného sveta od rána do večera a tomu zodpovedá okrem jeho oblečenia aj zvyšok výbavy. Corvus vie dobre utekať, pomalou chôdzou sa zakrádať, avšak nakoľko tvorcovia sa inšpirovali iba Bloodbornom, skákať, žiaľ, ešte nevie. Zopár špeciálnych akrobatických kúskov zbadáte pri luxusných kombách, ale mimo bojov si maximálne pobehnete. Okrem Corvusovho pútavého dizajnu a funkčného pohybového ústrojenstva je však jeho podobne zaujímavou súčasťou bojový arzenál, ktorý sa vám ovládaním tohto hrdinu naskytne. Samozrejme, nechýbajú ani vrhacie predmety, elixíry dopĺňajúce život či alternatívy zbraní, ale o tom neskôr.

Corvus je primárne vyzbrojený jedným, čiastočne šabľu imitujúcim mečom a z druhej ruky nikdy nepúšťa svoj vykrývací nôž. Meč slúži pre zasadenie bežných ľahkých úderov a jedno neprerušené kombo sa skladá asi zo šiestich unikátne animovaných úderov. Nôž zase využijete na (Dark Souls fanúšikmi obľubované) parry, teda mechaniku odrazenia útoku pri správnom načasovaní, čo pre vás vytvorí u nepriateľa voľné okno na protiútok. Okrem parry však nôž slúži aj na obyčajné krytie, ktoré jednoduchým držaním tlačidla zredukuje efektivitu schytaných úderov až o 60%. Corvus má však inventár zbraní naplnený aj veľmi unikátnymi kúskami, akými sú takzvané plague claws a plague weapons.

Thymesia
Thymesia Beacon na uloženie pozície sa nachádza na začiatku každej mapy, no v každej lokácii ich nájdete viacero.
Beacon na uloženie pozície sa nachádza na začiatku každej mapy, no v každej lokácii ich nájdete viacero.


Thymesia Alchýmia a elixíry sú kapitola sama osebe...
Alchýmia a elixíry sú kapitola sama osebe...


Thymesia Červená čiapočka bude jednou z mála postáv, ktoré v hre stretnete.
Červená čiapočka bude jednou z mála postáv, ktoré v hre stretnete.





Morová výbava je potrebnou výhodou pre kvantum duelov

Morové zbrane sú veľmi úzko previazané s hru definujúcou, unikátnou mechanikou, ktorá je zároveň veľmi výrazne opodstatnená samotným príbehom. Totižto spomínaný mor, ktorý z alchýmickej horúčky vznikol, má za následok, že mŕtvi začali znovu ožívať a monštrá sú teraz roztrúsené všade po kráľovstve. Tieto monštrá však len tak ľahko nezabijete, nakoľko pri akomkoľvek poškodení sa ich biely ukazovateľ života, poletujúci im voľne nad hlavami, postupne údermi klesá, avšak necháva za sebou plný prúžok zeleného života. Ak zo zeleného ukazovateľa dostatočne včas neuberiete život, tak sa spomínaný biely opätovne obnoví a to až po úroveň, do ktorej siaha ten zelený. Na uberanie zeleného života slúžia  iba morové zbrane, ktoré poškodzujú rany zanechané základnými útokmi mečom.

Corvus nedisponuje pre soulsovky typickým ťažkým útokom. Naopak namiesto neho má alternatívny typ útoku, takzvané plague claws, teda morové, na zeleno žiariace pazúry, ktoré sa mu pri útoku vynoria kdesi z druhej ruky. Týmito Corvus vysaje nakazenú časť duše z nepriateľov, čo mu dodáva špeciálnu energiu. Táto morová energia by sa dala nazvať obdobou staminy, ktorú však nespotrebúvate behaním, úskokmi či obyčajnými útokmi (úskoky a útoky sú totižto obmedzené iba dĺžkou komba a beh je v podstate nekonečný), ale útokmi vykonanými pomocou morových zbraní.

Morové zbrane získate kedykoľvek, keď dorazíte nepriateľa bez života pazúrmi. Tie vám ponúknu pri dlhšom zadržaní tlačidla možnosť nabitia na maximálne efektívny účinok, čo vás však necháva na dlhú dobu zraniteľným. Preto je toto nabitie najefektívnejšie využiť vtedy, keď sa už na zemi kľačiaci nepriateľ bez života nemá ako pohnúť a zasadiť mu tak finálny úder, doplnený o surovú zakončovaciu animáciu. Tá sa pri každom type nepriateľa, aj dorazenia pomocou meča alebo pazúrov, výrazne odlišuje, a tak je v podstate neustále na čo pozerať. Pazúrmi Corvus z padlých doslova vytrhne úlomky nimi používanej zbrane, ktorú si po získaní troch takýchto kryštálov následne viete v menu odomknúť. Odomknutím špeciálnych schopností dokonca budete môcť mať dve morové zbrane pri dostatku energie neustále k dispozícii a prepínať sa medzi nimi, no a tretiu budete môcť zas kedykoľvek vytrhnúť od kdejakej obludy...

Zbrane môžete získavaním ďalších úlomkov upgradovať a vytvoriť si tak skutočne ničivú sekeru, ktorá vám zároveň poskytne super armor, prerastený meč rušiaci nepriateľské schopnosti, ďalej kopije, nože či duchárske historky pripomínajúce kosáky a mnoho iných. Obrovské množstvo výhodu poskytujúcich zbraní je tak zdrojom nielen unikátnych štýlov hrania a ozvláštňujúcich mechaník, ale zároveň aj nemalej hŕstky pôsobivých animácií. Ak si chcete hru ešte o čosi uľahčiť, odporúčam zbierať úlomky lukov. Poďakovať mi môžete neskôr...

Levelovanie, schopnosti a klasické RPG prvky

Viackrát som spomínal schopnosti a tie je určite rovnako potrebné priblížiť. Corvus zbiera už typicky z padlých hrdinov hernú menu, ktorá tentoraz nie je dušami a ani runami. Sú to úlomky spomienok, nakoľko všetky úrovne sú iba Corvusove, po zatratenom svete roztrúsené dávne záblesky z jeho pamäte. Samozrejme, to už dobre všetci poznáte, keď zomriete, vaše spomienky zostanú v mieste, kde ste skonali a keď po ceste k nim zomriete opäť, stratíte ich už nadobro. Za získané spomienky potom levelujete Corvusove atribúty a to pri akýchsi stoličkách spletených z konárov. Tu sa zároveň objavuje aj prchavý obrys postavy s lampášom, ktorá je modelom identickým s jednou z mála NPC postáv v hre, teda červeno odetou Aisemy nachádzajúcou sa v HUBe.

Na túto drevenú stoličku sa budete môcť nielen usadiť, ale zároveň aj vylepšovať tri Corvusove atribúty a zvyšovať tak jeho celkový level. Atribút Strenght zvyšuje váš útok a množstvo spôsobených rán, Vitality zvyšuje vaše životy a v neposlednom rade atribút Plague sa postará o celkové zvýšenie množstva energie a účinku pazúrov. Za každý level vám hra dá jeden skúsenostný bod, za ktorý si odomykáte špeciálne schopnosti/talenty, rozširujúce akcie s dostupnou výbavu. Takto sa vám napríklad pomocou finisherov doplní nejaké to zdravie, úskok po rýchlom opätovnom stlačení ponúkne ďalší a dlhší úskok, ale nájdete tu aj zvýšenie útoku a množstvo iných, kombá podporujúcich schopností. Corvusa si vďaka takémuto balíku môžete úplne ideálne vylepšiť a nakoľko sa tieto stromy schopností dajú kedykoľvek a navyše bez penalizácie aj upravovať, tak aj totálne prispôsobiť vášmu preferovanému štýlu hrateľnosti.

Okrem levelovania a výberu talentov protagonistu získate sadnutím na stoličku prístup aj k viacerým iným modulom. Konkrétne sekcia pre morové zbrane, kde si môžete zvoliť preferovanú kombináciu a vylepšovať ich, sekcia na úpravu a výber elixírov, možnosť vrátenia sa do HUBu a taktiež si tu pomocou predmetu Forgotten feather môžete vyresetovať Corvusov level a prerozdeliť body do atribútov nanovo. Vyššie spomínané moduly však nájdete aj v HUBe, no iba vo forme oddelených staníc, ku ktorým je nutné pristupovať individuálne. Na druhej strane presúvanie medzi svetmi nájdete iba tu, a preto je nutné sa z každej spomienky opäť vrátiť do lokácie Philosopher's Hill. Už v týchto zopár menu sekciách si všimnete, že ak sa snažíte k čomukoľvek v hre preklikať, zaberie to viacero zbytočných presunov oknami.

Thymesia
Thymesia Strom schopností vám poskytne časom talenty, o akých by sa vám na začiatku ani len nesnívalo....
Strom schopností vám poskytne časom talenty, o akých by sa vám na začiatku ani len nesnívalo....


Thymesia Ach, sladká pomsta! To, že má ešte aj druhú fázu, som v tomto momente skutočne nevedel...
Ach, sladká pomsta! To, že má ešte aj druhú fázu, som v tomto momente skutočne nevedel...


Thymesia Rany sa ukážu ako zelený ukazovateľ života, naň vám poslúžia Corvusove pazúry.
Rany sa ukážu ako zelený ukazovateľ života, naň vám poslúžia Corvusove pazúry.





Pre kráľovstvo nešťastná alchýmia

Úprimne sa nečudujem, že alchýmia bola pre toto kráľovstvo smrťou, nakoľko dopracovať sa k ideálnemu elixíru vyžaduje trochu tvrdej práce. Elixíry máte dokopy k dispozícii 3 a tie sa vám odomykajú postupným plnením jednotlivých spomienok. Zo sebou si však na potulky viete vždy zobrať iba jeden, a to buď General potion, Long-lasting potion, alebo Fast-acting potion. General zo začiatku doplní 150 HP okamžite a k dispozícii sú vám 3 kusy, Long máte podobne dostupné 3, ktoré však dopĺňajú 300 HP postupne, no a Fast ponúkne v základe až 5 elixírov, dopĺňajúcich 100 bodov HP okamžite.

Za takzvané Alchemy Enhancers si môžete upgradovať tri základné atribúty každého elixíru. Teda ich množstvo, efektivitu a počet možných ingrediencií. Každý elixír môžete totižto namixovať do jeho čo najefektívnejšej podoby, pridaním až maximálne troch rôznych ingrediencií. Tieto ingrediencie vylepšia napríklad odolnosť voči útokom na zopár sekúnd, zvýšia množstvo  doplneného života, či obnovia Corvusovu energiu. Na získanie nových ingrediencií aj Alchemy Enhancers je potrebné jedine zabíjať nepriateľov a modliť sa, aby z nich vypadla nejaká korisť. Až tak často sa to totižto nestáva.

Aká lákavá je ponuka bossov a hrá sa to vlastne dobre?

Pri referencii na nepriateľov nesmiem zabudnúť ani na ich variácie a pre každého fanúšika žánru podstatných bossov. Nepriateľov tu nie v pomere k počtu máp a času, ktorý v nich strávite, rozhodne prebytok. V podstate sa ich počet dá odhadnúť už aj z množstva morových zbraní, ktoré v hre použijete. Každý zatratený kopijník, drevorubač oháňajúci sa sekerou či iný zúfalý poddaný pobehujúci s nožom, má v každom svete nejaký vizuálne absolútne odlišný variant. V Sea of Trees sa tak postavíte obyčajným ľudom obrasteným konármi, Royal Garden ponúkne lukostrelcov a Hermes Fortress je zase plná zatratených rytierov.

Základných nepriateľov však dopĺňajú aj menší bossovia, teda podstatne silnejšie NPC postavy, ktoré majú aj o dosť viac života. Takýto nepriatelia po zabití zo sveta úplne zmiznú a taktiež vám po smrti podarujú veľmi unikátne zbrane, ktoré určite odporúčam pridať do vášho výberu. Red Hooded Swordsman, Hammer Clown, Blood Golem či Clawed Hag sú všetko unikátne príšery, ktoré tak poskytnú poriadnu výzvu aj mimo boss-arény. Avšak dosť často sa pri nich nachádzajú aj viacerí nepriatelia, takže odporúčam najskôr sa zbaviť ich a až potom sa vrhnúť na väčšiu hrozbu.

Skutočných súbojov s hlavnými bossmi je v hre dosť málo - presne osem. Každý z nich je však veľmi unikátny, vizuálne zodpovedá prostrediu, v ktorom sa nachádza a obťažnosťou by sa mohli pasovať aj s najťažšími Soulsovkami. Počet bossov nutných pre dokončenie hry je však iba polovičný, nakoľko štyria z bossov sú dobrovoľnými cieľmi, ktoré nájdete len pri podrobnom a opakovanom skúmaní sveta. Každému bossovi sa zároveň môžete postaviť nekonečne veľakrát po znovunačítaní danej úlohy. V prvom svete máte možnosť postaviť sa až trom bossom, v druhom dvom, v treťom podobne, no a posledný boss má svoju unikátnu malú mapku.

Rád by som vám prezradil viac, avšak to by iba pokazilo zážitok z unikátnych súbojov a typického učenia každého pohybu. Priblížim vám aspoň prvého bossa s menom Odur, ktorý je ako akási verzia kúzelníka na drogách a dizajnom náramne pripomínal postavu Twisted Fate z League of Legends. Odur sa totižto veľmi agilne, dymovým miznúcim efektom, pohybuje po celej aréne a nečakane na vás vyskakuje s poriadnymi trojitými a štvoritými kombami útokov. Ak sa od vás vzdiali dostatočne ďaleko, začne po vás vrhať dymové karty. Jedna z nich vás dokáže po zásahu omráčiť a motivovať tak Odura k útoku, ktorý sa nedá vykryť, čo pri nedostatku života pre vás znamená istú smrť. Oh a keby sa vám to náhodou zdalo ešte príliš ľahké, Odur má pre vás špeciálne dve fázy :)

Thymesia sa teda vo svojej základnej kostre hrá ako spomínaný Bloodborne, avšak štýlom bojov môže často pripomínať nadšencom aj Sekiro. Súboje sú zväčša jeden na jedného a vyžadujú kombináciu krytia, resp. parry a útokov spájajúcich meč a pazúry. A rozhodne nesmiem zabúdať aj na vrhacie pierka prerušujúce nepriateľské útoky, morové zbrane a poriadne kombá získané odomykaním talentov. Ak budete skôr inklinovať k uhýbaniu, podobne ako ja, bude pre vás rozhodne ťažšie a zdĺhavejšie akýchkoľvek nepriateľov poraziť. Každý duel sa vie veľmi rýchlo otočiť proti vám, ak hráte nepozorne s panikou a svoje kroky neplánujete. Vyčerpáte si tak väčšinu elixírov na dopĺňanie života, ešte kým sa dostanete k bossovi, no, našťastie, Beacon sa v podstate vždy nachádza aj tesne pred arénou s bossom.

Thymesia
Thymesia Samotný vizuál a ani jeho artistické smerovanie sa rozhodne nemajú za čo hanbiť!
Samotný vizuál a ani jeho artistické smerovanie sa rozhodne nemajú za čo hanbiť!


Thymesia Poriadne slizké jedovaté nádory a vôňa krvi hneď zrána. Poznáte lepší štart dňa?
Poriadne slizké jedovaté nádory a vôňa krvi hneď zrána. Poznáte lepší štart dňa?


Thymesia S touto obrazovkou sa minimálne v boss arénach stretnete veľmi často.
S touto obrazovkou sa minimálne v boss arénach stretnete veľmi často.




Voľba v rukách hráčov až do úplného konca a čo zlepšiť do budúcna

Thymesia necháva v rukách hráčov celý postupu počas hrania, prispôsobenie Corvusa, objavovanie sveta a príbehu, no a na konci dňa aj výber samotného konca. Z každého bossa po jeho zabití viete získať jeho jadro, ktoré je nutné pre výber konca hry. Kombináciou dvoch ľubovoľných jadier totižto Corvus rozhodne o osude kráľovstva Hermes a potenciálnom vyliečení morovej epidémie. To aké jadrá potrebujete, sa dozviete skúmaním vo svete skrytého príbehu a objavovaním dobrovoľných lokácií. Hra sa vás vždy po vložení jadier a prehratí finálnej prestrihovej scény spýta, či práve toto je pravda, ktorú chcete aby svet spoznal. Ak sa rozhodnete ju akceptovať, čakajú vás titulky. Ak však zvolíte opak, môžete skúsiť opätovne vložiť iné jadrá, čo však bude vyžadovať aj opakovanú porážku finálneho bossa...

Zvukové efekty aj hudba v Thymesii tiež nesmie zostať bez povšimnutia, nakoľko som si ju užíval nielen v menu, ale aj pri každom boji s bossom. To, že nejde o From Software titul, si všimnete najmä v surových a nečakaných prechodoch medzi týmito melódiami, keď skončí súboj alebo do nejakého vojdete. Čo sa týka technického stavu, hra bežala bezproblémovo, no občas si vo väčších lokáciách neodpustila nejaké to trhanie. Problém som mal skôr pri vychádzaní z prestrihových scén, kedy ovládanie zabúdalo ihneď reagovať, čo bolo pri súbojoch s bossmi skutočne často frustrujúce. V hre alebo jej potenciálnom pokračovaní by som ocenil určite viac bossov, väčšie a poprepájanejšie lokácie, možno nejakú úpravu Corvusovho kostýmu a aspoň čiastočný dabing (minimálne v prestrihových scénach), nakoľko bez neho dosť často pôsobili aj vážne scény totálne komicky...

Thymesia ma uchvátila svojím rozmanitým svetom, pútavou atmosférou a chcem preto viac príbehov z kráľovstva Hermes! Napriek tomu, že je hra na spektre menších, resp. kratších Soulslike titulov, ukázala veľa nového a zaujímavého. Vyobrazený mor sa v popkultúre často spája s duchárskou tematikou, avšak ku Corvusovi aj svetu okolo neho sa neónovo-zelene žiariace efekty extrémne hodia. Protagonista je dizajnovo veľmi zaujímavá postava, jeho arzenál zbraní (morových aj tých základných) je skutočne zábavný a v momente, keď pochopíte, ako plynule využívať súbojový systém vo svoj prospech, stane sa hra pre vás neskutočne uspokojivou. Efektami nabité súboje vám každou elimináciou súpera dajú pocit, že ste majster meča a rodený vrah monštier. Vývojári OverBorder Studio a vydavatelia z Team 17 namiešali pre nás hru, ktorá má síce zopár svojich morom nakazených múch, avšak mne ako fanúšikovi Souls titulov svojou atmosférou dokonale ulahodila.


napísal Taiven 26.9.2022
Páči sa mi!
7.5
Vo svete
6.9
Ohodnotiť
THYMESIA
+ atmosféra nakazená morom
+ Corvusov dizajn a jeho rozsiahla výbava
+ vizuálne unikátne a oku lahodiace prostredia
+ veľmi akčný a rýchly súbojový systém, s dôrazom na pohotové reakcie
+ variácie a rozmanitosť nepriateľov
+ rozmanitý a do prostredí zapadajúci bossovia ponúkajú poriadnu výzvu
+ mechanika moru, morových zbraní, pazúrov a celkovo zaujímavého súbojového systému
+ viacero skutočne dobrých skladieb a audio dizajn
- veľa kvalitného obsahu sa dá ľahko ignorovať
- problémy s ovládaním tesne po prestrihových scénach
- väčšie lokácie občas dotrhajú hru
- absencia aspoň čiastočného dabingu
- občas príliš veľa preklikov v menu
- príliš málo príbehu vo svete a takmer absolútna absencia priateľských NPC postáv



RECENZIE HRÁČOV
PC
Xbox Series X|S
PS5

Vývoj: Team17 / OverBorder Studio
Štýl: RPG
Dátum vydania: 18. august 2022
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29545)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk