WO LONG KLADIE DÔRAZ NA DOJEM Z AKCIE A OBŤAŽNOSŤ

WO LONG KLADIE DÔRAZ NA DOJEM Z AKCIE A OBŤAŽNOSŤ

Nový príbeh, nová značka, nová séria

Už o pár dní nám Team Ninja a Koei Tecmo naservírujú svoju novinku Wo Long: Fallen Dynasty. Hra kombinuje temnú fantasy, čínsku históriu a soulslike hrateľnosť, pričom vás zavedie do obdobia na konci dynastie Han, kde prežijete historické udalosti obohatené o démonov a iné nadprirodzené javy. V boji proti nim si pomôžete bojovým systémom inšpirovaným čínskymi bojovými umeniami, pri ktorých musíte dbať nielen na útok, ale aj na obranu. Fanúšikovia soulslike hier a hlavne úspešnej Nioh série Wo Long túžobne očakávajú a možno ich na hru o to viac naladí aj náš nový rozhovor. Dostali sme totiž možnosť porozprávať sa o hre s autormi a na otázky nám odpovedali producenti Fumihiko Yasuda (predtým pracoval napríklad na Nioh) a Masaaki Yamagiwa (ktorý predtým pracoval na Bloodborne).

Wo Long kladie dôraz na dojem z akcie a obťažnosť

Wo Long kombinuje prvky reálnej histórie a nadprirodzených síl podobne, ako to bolo u v Nioh hrách. Keď sme sa na to opýtali producentov, priznali, že v tomto aspekte sú si Nioh a Wo Long podobné, no zároveň si myslia, že budú vedieť tieto hry od seba odlíšiť. „Zameriavame sa na úplne inú krajinu a úplne iné časové obdobie. Vo Wo Long sa zameriavame na obdobie Troch ríš a snažíme sa ukázať rôzne aspekty tohto obdobia. V hre budú rôzni démoni a mýtické príšery, ktoré budú všetky založené na čínskom folklóre a mytológii,“ uviedli producenti. Podľa nich bude v hre viacero prvkov, vďaka ktorým bude Wo Long veľmi odlišným zážitkom oproti Nioh sérii.

Obdobie Troch ríš bola veľmi turbulentná éra v dejinách Číny, kedy prebiehala dlhá vojna. Autori Wo Long vám chcú počas hrania priblížiť trochu z tejto histórie. Producenti poukázali na podtitul „Fallen Dynasty“, ktorý zohráva svoju úlohu. „Vidíme kolaps a vojnu počas tohto obdobia. A hneď na začiatku sa venujeme Povstaniu žltých turbanov,“ uviedli producenti s tým, že obdobie povstania bude základom v úvode hry a potom chcú pridávať ďalšie kúsky dlhej histórie Číny.

Jedným z materiálov, z ktorých autori vychádzali pri písaní príbehu a zasadenia Wo Long, bola kniha San-kuo jen-i, historický príbeh Troch ríš. Yasuda-san spomenul, že je veľkým fanúšikom tohto príbehu a veľmi ho ovplyvnil. Ide o svetovo známy historický román, a tím vývojárov spolu s producentmi zaujíma táto história a preto sa rozhodli ju spracovať v hre. Dodali, že vo Wo Long sa chcú zamerať na čínskych démonov a ukázať obdobie Troch ríš v temnom fantasy zasadení. „Myslíme si, že kombinácia všetkých týchto rôznych prvkov mnohých hráčov zaujme,“ dodali.

Wo Long kladie dôraz na dojem z akcie a obťažnosť

Pýtali sme sa aj na príbeh vašej postavy hre. „V tejto konkrétnej hre si vytvoríte vlastnú postavu,“ uviedli producenti a dodali, že hráči budú mať voľný systém tvorby postavy podobný ako v Nioh 2. „Začínate ako bezmenný vojak v milícii, ktorý sa v tomto období čínskej histórie pomaly stáva silnejším. S vlastnou postavou budete môcť komunikovať so všetkými rôznymi historickými postavami, vojvodcami a vojenskými veliteľmi, ktorí sa preslávili v čínskych dejinách,“ uviedli producenti. Hráči sa môžu tešiť na rôzne interakcie s postavami, ktorým môžu prísť na pomoc.

Keďže Yamagiwa predtým pracoval na Bloodborne, pýtali sme sa ho, či vďaka svojim skúsenostiam priniesol do vývoja Wo Long: Fallen Dynasty niečo unikátne. Odpovedal nám, že sa chce zamerať na hráča a veľký dôraz dáva na obťažnosť hry: „Snažím sa ju udržať v popredí procesu vývoja, premýšľam o tom, ako bude hráč komunikovať so svetom a uisťujem sa, že obťažnosť je správna.“

Chceli sme vedieť viac o spracovaní čínskych bojových umení v hre a ako sa odrazia na hrateľnosti. Producenti povedali, že nechcú, aby súboje v hre iba pripomínali čínske bojové umenia. Naozaj si dali záležať na tom, aby v akcii a súbojoch bolo čínske bojové umenia cítiť do hĺbky. „Vidíte to na systéme odrážania útokov v hre, kde môžete útoky odrážať veľmi elegantným a ladným spôsobom, ktorý pripomína čínske bojové umenia,“ uviedli producenti. Hráči budú mať na výber defenzívne aj ofenzívne zručnosti a môžu si vybrať, akú stratégiu pri boji zvolia. Zároveň autori pripravili celý rad tradičných čínskych zbraní. 

Wo Long kladie dôraz na dojem z akcie a obťažnosť

Zaujal nás aj systém morálky, ktorý je viazaný na úspešnosť vašich súbojov v hre. Producenti nám vysvetlili, že vy aj vaši nepriatelia máte určitý morale rank. V prípade nepriateľov sa toto číslo zobrazuje nad ich hlavou. Na vašu úroveň vplýva viacero faktorov, no predovšetkým sa zvyšuje po porazení nepriateľov. Ak vás však nepriateľ porazí, zníži váš rank a zvýši ten svoj. Mali by ste sa preto vracať na bojisko a poraziť čo najviac nepriateľov. „To bude veľmi dôležité pre váš úspech v rôznych misiách aj v celej hre,“ dodali producenti. Zvýšením ranku tiež získate prístup k rôznym formám mágie, takže na odomknutie najmocnejších kúziel budete potrebovať vysoký morale rank. „To budú dôležité prvky – ako budete pristupovať ku každej lokalite, ktoré cesty si zvolíte, aby ste si zvýšili rank alebo si ho udržali,“ uviedli autori. Hráčov tak bude čakať istá forma grindu, pri ktorej si však budú musieť dávať pozor na to, aby nezomreli.

Hráči majú po Nioh sérii veľké očakávania, preto sme sa pýtali, ako ich plánujú autori s Wo Long prekonať. Yasuda a Yamagiwa priznali, že hráči nájdu isté podobnosti s Nioh, najmä v aspekte fantasy prvkov, no chcú túto hru odlíšiť od ostatných tým, že sa zamerali na akciu. Pre Team Ninja je akcia v hre najväčšou prioritou. Dojem z hry, dojem z akcie, rýchlosť akcie a rýchlosť súbojov majú byť podľa nich ešte lepšie ako v Nioh. „Všetko to bude veľmi špecifické pre Wo Long a nebudete mať rovnaký dojem ako z Nioh,“ uviedli producenti. „Fanúšikovia zažijú novú značku, novú sériu, nový príbeh – to všetko prinesie úplne nový zážitok a aj keď hrali Nioh hry, bude tam veľa nového, čo môžu okúsiť.“

Vývoj hier sa počas pandemických rokov výrazne spomalil a veľakrát sa to odrazilo aj na kvalite hier. Preto sme sa pýtali, či aj vývoj Wo Long bol nejakým spôsobom poznačený. Producenti povedali, že situácia nebola ideálna z hľadiska vývoja, najmä v Japonsku. Napriek tomu bolo pre nich zdravie zamestnancov veľmi dôležité a chceli sa uistiť, že vývoj hry nespôsobí škody na zdraví zamestnancov. „Muselo síce dôjsť k istým zmenám, no chceli sme si byť istí, že sú všetci zdraví,“ dodali na záver.

Wo Long kladie dôraz na dojem z akcie a obťažnosť


napísal Tanya 24.2.2023
Páči sa mi! (+1)
WO LONG KLADIE DÔRAZ NA DOJEM Z AKCIE A OBŤAŽNOSŤ


PC
PS4
Xbox One
Xbox Series X|S
Game Pass
PS5

Vývoj: Koei Tecmo / Team Ninja
Štýl: Akcia
Dátum vydania: 3. marec 2023
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Gamepady (14)
vsetko ohladom a okolo gamepadov...
|Chodíte k lekárom? (8)
Stáva sa vám niekedy, že po intenzívnych hrách nem...
|Red dead online error (3)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či nemáte niekt...
|Skladací alebo pevný herný sto... (5)
Ahojte, vedeli by ste mi poradiť nejaký ak možno s...
|Steam deck - nonsteam games se... (5)
čus,ako inštalujete non steam hry na Steam deck? n...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29521)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk