TREPANG2 |
TREPANG2 |
Trepang Studios prinieslo svoju prvú hru, a to FPS akciu Trepang2. Je to akcia, ktorá ulahodí hráčom bažiacim po intenzívnych prestrelkách. Zároveň je to hra, ktorá veľmi pripomína FEAR sériu, až tak, že hru môžeme doslova nazvať FEAR z AliExpressu.
Samozrejme, keďže je z AliExpressu, nečakajte od nej kvalitu pôvodnej hry, ale rovno si povedzme, že to nie je vôbec zlá hra. Totiž to čo v hre autori parádne prepracovali, je samotná akcia. Čakajte tak jedinečné adrenalínové prestrelky, množstvá efektov, deštrukciu prostredia a veľmi dobrý pocit zo streľby. Ideálne keby to dopĺňala aj AI nepriateľov, ale tá nie je tam, kde by mala byť, rovnako ako dizajn levelov, príbeh a prakticky všetko ostatné z hry.
Teda okrem akcie nečakajte od hry veľa, ale vzhľadom na to, že ide o indie vec za relatívne prijateľnú cenu (30 eur), nie je to až taká zlá ponuka. Len je škoda, že keď sa toho už chytil Team 17, nezainvestoval do hry viac. Ale stále platí, že niekde autori začať musia, a tak tu máme aspoň toto.
Samotná hra je čisto singleplayerová akcia, ktorá vás vtiahne do príbehu špeciálnej jednotky zasahujúcej po celom svete. Budete útočiť na rôznych miestach sveta, či už v hlavných, alebo vedľajších misiách a zároveň sa vždy budete vracať do svojej základne. Bude to okolo 5 hodín hry, plus možnosti opakovaní na vyšších obťažnostiach.
A čo vás vlastne čaká? Dá sa to opísať len ako mix rôznych misií zlepený k sebe jednoduchým príbehom. Respektíve príbeh by ani nemusel byť zlý, keby sa nezdal ako len nakoniec dolepený. Autori sa tam snažia vytvoriť atmosféru boja proti zlej korporácii, ale je to veľmi zle podané, snaží sa to niekam smerovať, ale nakoniec to končí ako nezmyselný mix. Autori akoby si len povedali, že toto tam dáme, toto tu ešte nebolo a nejako to celé previažeme. Niečo ako hry pred tridsiatimi rokmi.
V zásade tak čakajte, že budete bojovať proti nepriateľským vojakom, proti mutantom, kultu, stretnete aj duchov a aj supervojakov. Každý level tu bude iný a síce so zaujímavou lokalitou, ale s priestormi vytvorenými len na to, aby na vás za každým rohom vybehla ďalšia skupinka vojakov. Čaká vás tam veľa bojov so snahou o hororové prvky s jumpscare a nekonečne sa predlžujúcimi chodbami. Aj v tejto oblasti cítiť inšpiráciu FEARom, ale celkové prevedenie a príbeh od neho majú ďaleko. Je to škoda, keďže sa z toho dalo vytiahnuť oveľa viac.
Čo sa týka spomínaného dizajnu levelov, často je to ako z hier okolo roku 2004, kedy bol Half-Life 2, nakoniec v roku 2005 bol aj prvý FEAR. Ale od levelov čakajte dosť neprehľadnosť, motanie sa dookola po schodiskách, vyvražďovanie nepriateľov na každom poschodí, v každej väčšej miestnosti a všeobecne z toho cítiť taký old school štýl. Čo nemusí byť zlé, ak máte taký štýl radi. Sú tu síce aj tichšie oblasti a levely, kde si môžete vychutnať zvláštne prostredia, ale väčšinou len chvíľu, kým nevyskočí nová dávka nepriateľov.
Ale späť k akcii, tá kopíruje hlavne FEAR, intenzita je parádna, explózie a časticové efekty po každom vystrelení. Dopĺňa to upravovanie zbraní prebrané z Crysisu, aj keď tu je relatívne zbytočné. Síce zbierate doplnky na zbrane po leveloch, ale nevyhnutne ich nepotrebujete. Napríklad taký tlmič vám tu je na dve veci, ale možno sa nájde v hre aj zaujímavý upgrade. Jediný výrazný upgrade, ktorý hra za celú hru spraví, je pridanie možnosti strieľania dvomi rovnakými zbraňami naraz. Vtedy sa intenzita akcie ešte zvýši.
Mimochodom, nečakajte tu žiadne presné zameriavanie, to využijete len pri snajperke. Mimo nej ide len o neustále strieľanie prerušované len výmenami zásobníkov a keď nemáte zásobník, prichádza na rad úder pažbou. Náležite tomu je umiestnený na pravom tlačidle myši. Zo zbraní je tu prakticky kompletná ponuka, od pištole, po granátomet a rotačák s tým, že pri sebe môžete mať len dve rôzne zbrane. Viete sa nimi vybaviť na svojej základni, alebo si len priebežne budete vymieňať zbrane od nepriateľov, keďže náboje do vášho typu zbrane sa môžu rýchlo minúť. Celé to dopĺňa zbieranie lekárničiek a brnenia.
Zaujímavými doplnkami sú ešte spomalenie času a neviditeľnosť, čo sú dva taktické prvky, ktoré sa dajú využiť, aj keď nevyhnutne ich používať nemusíte. Minimálne však pri spomalení času samotné explózie, časticové efekty a všetky lietajúce náboje parádne vyniknú.
Netradičným doplnkom v hre je základňa, na ktorú sa stále vraciate, tu si vyberáte na mape misie, či už hlavné, alebo vedľajšie. No zatiaľ čo hlavné majú aspoň trochu príbehu, vedľajšie sú arkádové, väčšinou s obranou pred vlnami nepriateľov. V nich si niekedy môžete kupovať aj nové zbrane za zarobené peniaze, respektíve za peniaze privolať posily z vašej jednotky. K tomu je tu aj tréningová virtuálna miestnosť, kde je množstvo úloh, ktoré sa postupne odomkýnajú, keď ste niektorú lokalitu prešli. Tie sú rovnako jednoduchšie a založené na obrane alebo likvidácii nepriateľov. Žiaľ, neprinášajú väčšiu obmenu.
Graficky je Trepang mix pekných efektov, nedotiahnutých prvkov a veľmi slabého nasvietenia. Je to škoda, keďže hra by si zaslúžila viac. Na jednej strane uzavreté a svetlé miestnosti vyzerajú dobre, špeciálne pri útokoch, na druhej ak je niekde tma, tak je tam úplná tma a ani vaša baterka na zbrani tomu veľmi nepomôže. Chcelo by to lepšie dotiahnutie svetelného systému. Podobne aj niektoré vonkajšie lokality vyznejú plocho. Pripomína to ten rok 2005.
Efekty streľby sú však pekné. Pekne vidíte, kam strieľate, čo trafíte, všade sú iskry, veľa materiálov sa ničí a celé to vytvára veľmi dobrý dojem. Ale aj tu je toho niekedy priveľa, keď je okolo vás veľa vojakov je to efekt cez efekt a veľmi neprehľadné a keď bojujete proti mutantom, ich efekty slizu a výbuchy sú príliš rozmazané a nie dobre spracované. Podobne aj veľa textúr nie je v kvalite, akú by sme na tento rok čakali. Ale má to aj pozitívne stránky a to, že hra ide rýchlo a plynulo a ak by ste chceli maximálny framerate, je tu aj DLSS.
Zvuková stránka je tiež mix, na jednej strane akcia znie parádne, na druhej niekedy polka zvukov vypadne, niekedy všetky. Mimo týchto zvukov však výrazne chyby alebo padania v hre neboli, až na divokú fyziku, kedy niektorí nepriatelia leteli desiatky metrov do vzduchu, alebo sa zasekli v zvláštnych pózach. Nehovoriac o AI. Tá na jednej strane niekedy pekne postupuje proti vám, možno občas až príliš synchronizovane, inokedy len stojí a ani vás nevidí. Väčšinou však čakajte, že nepriatelia idú svojimi počtami a nie taktikou.
Celkovo ponúkne Trepang2 adrenalínovú a intenzívnu akciu s decentnými počtami nepriateľov a miestami peknými prostrediami, aj keď to je asi všetko. Príbeh je tak nasilu doplnený, dizajn misií je v retro štýle bludiskového typu a vizuál tiež. Ten je na jednej strane zaujímavý, na druhej je v ňom veľa nedotiahnutí. Ale stále na indie titul za 30 eur to nie je zlá zábava. Je škoda, že z toho autori nevytiahli viac a Team 17 viac neinvestoval, mohlo to byť v úplne inej kategórii. Určite bude zaujímavé sledovať, čo autori ponúknu nabudúce.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Team17 / Trepang Studios Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|