EA SPORTS FC 24

EA SPORTS FC 24

Tak je to teda stále FIFA?

Trojuholníky. Možno sa to nezdá, ale futbal sprevádzajú už dlhodobo a v prezentácii EA Sports FC 24 na to autori zaujímavo poukázali. Nezabudli pripomenúť holandský totálny futbal, z ktorého sa neskôr vyvinula tiki-taka, ktorá následne dominovala európskemu futbalu po niekoľko rokov. Trojuholník je aj ústredným motívom novej hry. Tá už bez licencie FIFA skúša niečo nové a možno práve strata licencie vývojárov posmelila k tomu, aby priniesli niekoľko nových technológií, na ktorých pracovali posledných niekoľko rokov. Práve tie predstavili v rámci trojuholníka pilierov, na ktorých nová hra stojí. My sme mali možnosť sa o nej dozvedieť priamo od vývojárov v špeciálnej novinárskej prezentácii, potom sme ich zasypali otázkami, no a nakoniec sme si hru mohli aj vyskúšať na vlastnej koži. Síce v pre-beta verzii, takže veľa vecí zatiaľ nebolo dokončených, ale už je to dosť na to, aby sme nabrali dojem z hrania novej hry.

Čo je ten trojuholník? Trojica nových technológií, ktoré poháňajú futbalový zážitok v EA Sports FC 24. Hra prináša najväčší technologický skok za dlhé roky a to aj bez toho, aby zmenila celý engine (ako sme to videli napríklad pri prechode na Ignite a neskôr z Ignite na Frostbite). Jedným z nových pilierov je práve vylepšený Frostbite engine, ktorý dostal nové a vylepšené technológie nasvietenia, spracovania animácií a jednoducho všetkého ďalšieho. Ďalším pilierom sú herné štýly, kedy majú významní hráči jedinečný herný štýl, ktorý vychádza z dát spoločnosti Opta, ktorá sa zaoberá štatistikami, analýzami a futbalovými dátami. Posledným je Hypermotion V na realistické a autentické zachytenie pohybov futbalistov, ktoré sú neraz unikátne a hra ich dokáže reprezentovať. Táto je ale dostupná len na PC a nextgenoch.

Ako to všetko ovplyvní hrateľnosť? Bližšie nám o tom porozprával producent Sam Rivera. Ten vysvetlil, že naozaj tieto technológie nevznikli z roka na rok, ale pracovali na nich niekoľko rokov. Ako sme sa neskôr v rámci rozhovorov s vývojármi dozvedeli, napríklad na volumetrickej technológii začali pracovať už pred 4-5 rokmi, skúmali možnosti jej zapracovania a teraz sú v bode, keď ju dokážu nasadiť. Vývoj totiž prebieha tak, že ak nájdu príležitosť pracovať na novej technológii, rozbehnú unikátnu vetvu, na technológii pracujú, riešia problémy a roky ju pripravujú. Medzi tým ale časť tímu pracuje na veciach, ktoré netrvajú tak dlho, dokážu ich nasadiť aj medzi jednotlivými ročníkmi. Teraz tu máme ale technológie, z ktorých bude séria ťažiť ešte dlho v budúcnosti.

Hypermotion je názov, ktorý ste v sérii FIFA videli už predtým. To písmeno V ale znamená veľkú zmenu a znamená volumetrické snímanie. Kým predtým technológia vychádzala len z motion capture snímania hráčov, teraz je to kombinácia motion capture (ktoré je stále nutné pre mnoho animácií) a volumetrického snímania priamo z videa. Autori využili stovky hodín zápasov, aby nasnímali, ako sa hýbe tie najväčšie futbalové hviezdy – beh, strely, výskoky, sklzy, brankárske zákroky, ale aj gólové oslavy. Ako nám autori neskôr vysvetlili, nemôžu použiť úplne všetko (zjavne na niektoré oslavy nedostali povolenia), ale výrazne to zjednodušuje snímanie animácií a ich autenticitu. Haaland tak hrá ako Haaland a podobne.

To sa do hry prenáša v rámci šestice oblastí. Prvou je, že autori takto namapovali mnoho momentov z futbalu v posledných rokoch, ktoré tak v hre dokážete replikovať. Unikátne góly, aké sa už možno nikdy nebudú opakovať, no vy ich v hre dokážete streliť verne a autenticky. Rastie tým variabilita animácií a je naozaj bohatšia ako kedykoľvek predtým. Na všetky tieto údaje autori nalepili ešte technológiu umelej inteligencie, ktorá dolaďuje rôzne nuansy. Učí sa z videa a potom to aplikuje na modely. Spomínaný Haaland sa oproti generickej animácii behu potom odlišuje tým, ako pohybuje rukami a má ich viac vzadu. Táto MIMIC technológia takto pracuje s viacerými hráčmi a opäť je to niečo, vďaka čomu hra pôsobí autentickejšie a aj futbalovejšie. Autori toto aplikovali na viac ako 1200 hráčov a hráčok v hre a rozdiely vidíte.

EA Sports FC 24

Hra prináša aj vylepšenú technológiu AcceleRATE, ktorá taktiež vychádza zo všetkých týchto nazbieraných dát a oproti minulému roku a trom archetypom behu teraz ponúka až 7 rôznych archetypov behu, čo hráčom pridáva na unikátnosti v spojení s rozdielnym pohybom. Nechýbajú ani minuloročné archetypy, ale nové sa postarajú o to, aby boli zápasy zaujímavejšie, pohyb hráčov viac unikátny a koniec koncov ste aj mali viac možností. Minulý rok hráči využívali často Explosive archetyp, ktorý sa ukázal neraz ako najlepší. To by už tu nemalo platiť, minimálne nie tak univerzálne. Sám som si to vyskúšal v zápasoch a v šprinte sú už výrazné rozdiely medzi hráčmi.

Volumetrické dáta autori nevyužili len na hráčov, ale aj na fyziku lopty. AI sa tak učila, ako sa v skutočných zápasoch správa lopta, ako sa pohybuje a za akých podmienok. Rozšírený je aj známy Kinetic Physical Play systém, ktorý v minulosti fungoval pri hlavičkách, ale teraz je už platný aj pri držaní lopty a bránení či krytí lopty, takže vychádza z realistickej sily jednotlivých hráčov a aj vizuálne je realistickejší. Z menších nových technológií nám Sam Rivera predviedol ešte AI hands. Autori využili nové rukavice na snímanie pohybu rúk a umelá inteligencia na základe toho následne vytvára realistickejšie animácie rúk hráčov. Čo je drobný detail, ktorý si možno nikdy nevšimnete, ale napríklad v replay záznamoch poteší.

Každý hráč na svete má vlastný herný štýl a toto je oblasť, ktorú chcú autori pokry v spolupráci s Opta a priniesť tak unikátne herné zážitky. Mbappé s loptou dribluje inak ako Messi, inak sa hýbu v priestore, inak strieľajú. Tieto rozdiely, raz menšie, inokedy väčšia, pokrýva nová PlayStyle technológia. Tá je rozdelená na štandardný PlayStylePlayStyle+, ktorý je detailnejší, aby do hry lepšie preniesol unikátny herný prejav hviezdnych hráčov, čo v hre naozaj ihneď pocítite a hviezdni hráči vám umožnia veci, aké ste videli v reálnych zápasoch, ale v hre ste ich doteraz nemali možnosť predviesť.

Je niekoľko typov štýlov podľa typov hráčov. Napríklad Vinicius je Trickster, teda zameraný na triky a fintičky, obhadzovanie hráčov a podobne. S Plus štýlom má hráč navyše prístup k ďalším unikátnym animáciám. Dead Ball štýl je viditeľný pri hráčoch s jedinečnou technikou zahrávania priamych kopov, napríklad De Bruyne. Vidíte to reálne na ukazovateľoch pri priamych kopoch. Hráč bez štýlu má jednoduchšiu čiaru, so základným štýlom sa už pridávajú možnosti a s Plus už to je naozaj jedinečný hráč so skvelou kopacou technikou, čo vám dáva viac kontroly nad tým, ako priamy kop zahráte. Power Header je štýl výnimočných hlavičkárov, kedy lopta letí silnejšie a rýchlejšie a brankár ma menšiu šancu zakročiť.

Podobne funguje aj štýl Power Shot, ktorý upravuje trajektóriu podľa hráča a jeho kvalít v tejto oblasti. Speed Dribbler bude pre mnohých najobľúbenejší a určite sa nájdu hráči, ktorí budú vyhľadávať práve takýchto futbalistov. Hráč s Plus dokáže výrazne zrýchliť pri behu s loptou, takže si viete krásne zabehnúť za obranu. Aby to však nebolo len o ofenzíve, je tu aj Block štýl, kde s Plusom nájdeme napríklad Virgila van Dijka. Keďže bloky sú automatizované, hráčom s Plus to dáva výhodu v počte rôznych animácií a vyššej šanci zblokovať strelu. Avšak, ako nám prezradil Sam Rivera, neznamená to, že AI dokáže robiť všetko sama. To však nie je všetko. Celkovo hra ponúkne 34 rôznych štýlov pre rôzne typy hráčov a dve úrovne pre každý. To je 68 permutácií v kategóriách prihrávky, strely, ovládanie lopty, bránenie a brankár.

Mnoho aspektov novej hry inšpirovali sami hráči. Napríklad Haaland sa podpísal pod snahu vernejšie a detailnejšie spracovať pohyb. De Bruyne zase tvorcov inšpiroval k Precision Passing mechanike, ktorá vám umožní lepšie vizualizovať smer a silu prihrávky a môžete im pridať aj falš. Ovláda sa to už trochu komplikovanejšie (LT + RB + Y) a stále som si na to úplne nezvykol, ale ak sa vám to dobre podarí, výsledkom sú prihrávky, aké vo FIFA sérii nikdy predtým neboli. Dokonca takto dokážete aj lobovať a centrovať.

Vylepšení a noviniek sa dočkali aj ďalšie oblasti a pre mňa osobne jednou z najpríjemnejších noviniek je kontrolovaný beh s loptou pomocou RB. Oproti šprintu je o niečo pomalší, ale máte lepšie ovládanie pohybu lopty, hráč si ju tak nepredkopáva a je to úplne skvelé v situáciách 1 na 1. už o niečo ťažšie si zvykám na nový Effort Dribble Touch, čo je tiež nová mechanika, ktorá vám dáva viac kontroly nad loptou a dokážete si efektívnejšie a detailnejšie posúvať loptu napríklad pri obchádzaní obrancov pred centrami alebo aj strelami. Prípadne len tak do behu. Dokonca si takto dokážete jednou nohou loptu prehodiť na druhú a obhodiť obrancu.

V podobnej oblasti je vylepšená aj obrana a opäť je to niečo, čo som si zamiloval už po prvom zápase v hre. Dostávate nový typ obranných zákrokov a napríklad aj sklzov, pri ktorých ale loptu nestratíte, ale udržíte si ju na kopačkách (prípadne blízko). Pri zákroku pri čiare tak lopta nemusí ísť do autu, ale získate ju a idete do protiútoku. Musíte si tu ale uvedomiť, že toto sú zákroky, ktoré dokážete robiť len so skúsenými a kvalitnými obrancami. Z menších noviniek je zlepšená responzívnosť strieľania na bránu, čím získate pár frejmov navyše a je to niečo, čo by malo pomôcť skúseným hráčom v online zápasoch. Bežný hráč si to možno ani nevšimne. No a pribúdajú aj 4 nové skill moves, ktoré sú inšpirované parádičkami hráčov ako Vinicius, Memphis Depay a ďalšími.

Ako sa to hrá? Jednoducho povedané veľmi dobre. DNA posledných ročníkov série FIFA tu je stále cítiť, ale zároveň je to najfutbalovejšia hra na trhu. Teda aspoň sa tak javí. Futbal je tu viac fyzický, nové blokovanie je perfektné a hlavne veľmi časté. Zápasy medzi hráčmi sú tak vyrovnanejšie, zvlášť, ak sa poznáte. Vďaka mnohým novým systémom si viete loptu lepšie držať pri tele, neodskakuje toľko, hráte s ňou viac na nohe. Samozrejme, najskôr sa to musíte naučiť a potrvá vám niekoľko zápasov, kým sa s hernými novinkami zžijete. Vedie k tomu cesta cez mnoho nepresných prihrávok, mnoho stratených lôpt.

Na veľa nových vecí si musíte zvykať, musíte sa veľa nových prvkov učiť. Respektíve nemusíte, ale potom z hry nedostanete maximum. Ak sa ale o ne aspoň pokúsite (aj keď vám nebudú vychádzať), užijete si hru viac ako predtým. Naozaj sa mi veľa nových systémov páči. Bránenie je veľmi dobré, dobre nastavená taktika sa vie postarať vzadu o veľa vecí. Viete pekne využívať štýly hráčov, posielať presne mierené prihrávky a s rýchlymi útočníkmi pekne zbehnúť za obranu. S dobrým obrancom zase viete parádnym sklzom v pravý moment zabrániť obrovskej šanci súpera prenikajúceho do 16tky. Najskôr vám to až tak nepôjde, možno si aj zanadávate, ale časom si to užijete oveľa viac.

EA Sports FC 24

Zmenené sú napríklad aj penalty, ktoré sú teraz intuitívnejšie a asi aj ľahšie. Smer si určujete jednoduchšie, presnosť je už len o načasovaní, pričom tu výraznejšie závisí od kvalít konkrétneho hráča. Štandardné situácie sú prehľadnejšie, rohy zase pri aktuálnej obrane ťažšie. Kopu lôpt pozbiera brankár, zvyšok vyrieši obrana. Ale určite sa to zmení, keď sa do hry a jej mechaník lepšie dostanete. Nie som úplne stotožnený so systémom prepínania hráčov, ktorý občas robí chyby a sám vám prepne na hráča, ktorý nie je v najlepšej pozícii. Toto musia vývojári vyladiť. No a musím povedať aj to, že mi na PS5 hra párkrát padla, raz začala sekať na úplne nehrateľnej úrovni. Nič strašné, je to pre-beta, snáď to opravia, ale zatiaľ tu teda sú aj takéto neduhy. Pozitívom je, že som nezažil žiadne tradičné glitche a bugy.

Séria FIFA bola vždy dominantná v oblasti technológií a prezentácie. Inak to nebude ani v EA Sports FC. Mat Prior nám detailnejšie porozprával o vylepšeniach Frostbite enginu. Ten rozšírili o novú Sapien technológiu, ktorá zaznamenáva pohyb jednotlivých svalov pri pohybe a to následne prenáša do hry do pohybu hráčov. Hráči sú tak vytvorení s anatomickou presnosťou a ich modely tiež lepšie zodpovedajú rozdielnym telesným typom. To platí pre mužov aj ženy. Niekde si to možno ani nevšimnete. Ale taký Adama Traoré v novej hre naozaj vyzerá ako v skutočnosti a jeho model je dosť odlišný od minuloročného. Navyše to nie je len o vzhľade tela, ale zodpovedajú tomu aj animácie. A aby to všetko pôsobilo autentickejšie, nová technológia GPU Cloth dopĺňa Sapien a realisticky pohybuje dresmi vzhľadom na to, ako sa hýbe model hráča.

Vylepšené je nasvietenie hráčov, štadióna a aj tribún, vďaka čomu hra vyzerá opäť o niečo realistickejšie. Napríklad GTAO technológia dodáva obrazu viac detailov, lepšie tiene a obrazu aj lepšiu hĺbku, vďaka čomu detaily vynikajú. To je aplikované aj na tribúny, kde vidíte viac kontrastu a hĺbky, takže postavy viac vynikajú, aj keď by stále mohli byť o niečo krajšie. Musím povedať, že grafika ako taká sa oproti minulému ročníku veľmi nezlepšila – textúry, detaily, modely a iné veci sú podobné. Ale vďaka týmto menším a väčším vylepšeniam to v pohybe vyzerá o dosť lepšie. Hlavne teda pohyby hráčov, reakcia materiálu dresov na ne a podobne. Sú to veci, ktoré si hlavne v replayoch všimnete. Zlepšuje to ale aj vzhľad diania na štadióne.

Vylepšení sa dočkala aj umelá inteligencia, ktorá prichádza s rozdielnymi prístupmi k zápasov podľa súperov. Ak hráte za slabý tím proti silnému, aj napriek tomu, že tento tím hráva nejakým štýlom, môže si proti vám vyskúšať niečo iné, aby vám bránil vo vašej hre. Klasicky tak tím preferujúci gegenpressing môže hrať iným štýlom, na čo zase musíte reagovať vy. Rovnako sa môže meniť aj správanie kľúčových hráčov a to sú veci, ktoré si v zápasoch všimnete. Má to zápasom pridať na realizme, autenticite, ale aj vplývať na hrateľnosť, pričom to ukazuje, ako sa s novou hrou autori rozhodli vylepšiť umelú inteligenciu v týchto aspektoch.

Autori zaujímavo poukázali aj na to, ako sami využívajú AI technológie. Tie sú teraz veľkou témou a už ste aj v tomto článku mohli vidieť, ako hra AI využíva. Pomohla vzniku nových realistických animácií, pohybov, dokonca vďaka tomu hráči dostanú detailné ruky. Umelí inteligencia sa ale využíva aj pri dynamických prvkoch hry, ktoré sa menia podľa toho, ako sa vám darí, kde sa práve nachádzate a podobne. Hra sa tak snaží reagovať na dianie, na všetko, čo sa v nej deje, aby vyzerala a pôsobila autenticky. A musím povedať, že z tých dvoch večerov hrania sa jej to naozaj pekne darí a dobrý je ako dojem z futbalu, tak aj z vecí naokolo.

EA Sports FC 24

Obrovská pochvala tímu, ktorý dizajnoval nové menu v hre. A myslím tým všetky menu. Sú jednoduchšie, rýchlejšie, intuitívnejšie a vy sa tak hneď dostanete tam, kde chcete byť. Navyše každá položka (režim a iné veci) obsahuje popis, takže viete, o čom je napríklad tento režim. Pripomína mi to staršie FIFA menu, napríklad FIFA 10 (je orientované vertikálne). Vylepšené sú aj menu v zápasoch. Sú prehľadné, máte prístup k novým detailným dátam o zápase, no tiež je zaujímavé pozadie, ktoré dodáva na atmosfére. Pozriete sa do šatne, kde sa dianie dynamicky mení podľa toho, ako sa vám (ne)darí.

Je toho naozaj veľa a rovnako nielen v polčase, ale aj počas pauzy, pred zápasov a po zápase. Novinári, po prvý raz uvidíte 3D modely komentátorov (vrátane dvoch nových Guy MowbraySue Smith pre Ultimate Team a Kick Off), pozriete sa aj na tribúny na svojich fanúšikov a podobne. Dokonca to tam oveľa lepšie znie (vďaka novej technológii Beyond Broadcast Audio), je viac efektov, zvukov, pokrikov a viac to pripomína zápasy, kde sedíte priamo na štadióne. Autenticky sa mení aj vzdialenosť zvuku podľa toho, kde sa nachádza kamera. Dynamické začiatky zápasov sú krátke renderované kinematické sekvencie šité na mieru zápasov a súťažiam, ktoré hráte. Úprimne, prvý raz po dlhých rokoch som nepreskakoval úvody zápasov, lebo to vyzerá tak dobre. Vylepšení sa dočkajú aj úvody niektorých Ultimate Team zápasov, napríklad o pyrotechniku a ďalšie veci.

Autori sa rozhodli vylepšiť aj zápasy, ktoré teraz ponúkajú živšiu grafiku v reálnom čase. Keď brankár zahráva päťku, vidíte napríklad miesta striel na bránu a ich úspešnosť či ďalšie dáta. Rovnako vám grafika behom zápasov ukáže pravdepodobnosť výhry, predpokladanú úspešnosť gólu pri priamom kope (vďaka čomu sa môžete lepšie rozhodnúť, ako zahrať situáciu) a podobne. Vyzerá to dobre, neprišlo mi to ani veľmi rušivé, aj keď možno to časom vypnete, hlavne pri online zápasoch, keď sa chcete sústrediť na dianie na ihrisku, nie na grafiku premietanú na trávnik.

Kde ale takéto veci oceníte, sú replaye. Celkovo veľa pekných noviniek v hre vynikne akurát vtedy, keď sa hra spomalí a môžete si ich vychutnať. Kamera pracuje lepšie s obrazom, pozriete si reakčný čas brankára pri zákroku, prípadne presne vidíte ofsajd, respektíve to, ako ste v ňom boli o štvrť kopačky a celá tá krásna akcia na jeden dotyk vyšla navnivoč. Jasné, časom tieto veci začnete preskakovať, keď tu budete mať desiatky hodín, ale vyzerá to skvele. Lepšie ako čokoľvek predtým. Pridáva to hre niečo aj na hĺbke. A hlavne si to užijete. O tom majú byť hry v prvom aj poslednom rade.

Čo sa týka režimov, tam FIFA už posledné roky stagnovala a ani FC 24 neprinesie nejakú novinku, nevráti príbehový režim. Bude vystavaný na dobre známych režimoch, ktoré ale majú dostať kopu vylepšení. V našej verzii sme bohužiaľ mali len rýchly zápas so 4 tímami (City s PSG v Lige majstrov, Chelsea a Lyon v ženskej verzii súťaže), ale viac informácií sme dostali priamo od autorov. Opäť kladú veľký dôraz na Ultimate Team, ale tentoraz príde aj jeho ženská verzia a vďaka prechodu Switch verzie na Frostbite dostane aj táto verzia paritu v Ultimate team režime (Switch verziu sme nevideli v pohybe, ale má sa lepšie hrať a aj vyzerať skvele, čo údajne podľa Johna Shepherda nebolo jednoduché dosiahnuť).

EA Sports FC 24

Veľkou novinkou je možnosť upravovaťhráčov formou Evolúcie. To je nová funkcia v rámci režimu, kde váš Moukoko už nebude taký istý ako Moukoko všetkých ostatných hráčov na svete. Vyberte si hráča z tímu, dajte ho na cestu evolúcie a postupne ho vylepšujte. Plnením in-game výziev budete získavať permanentné upgrady a tým zlepšovať štatistiky hráčov. Hra to aj vizuálne oddeľuje a strieborný in-progress hráč a líši od bežného strieborného Po jednom vylevelovaní hráča ho môžete levelovať aj ďalej. Taktiež dokážete vylepšovať klubové predmety. Dokážete vylepšiť aj Team of The Week hráča a dokonca získať PlayStyle +. Takto dokážete váš tím spraviť naozaj vaším vlastným a aj keď budú mať hráči rovnaké mená, budú mať iné štatistiky, schopnosti.

V posledných rokoch si ženský futbal po svete začal získavať čoraz viac pozornosti, či už na majstrovstvách, ale aj na klubovej úrovni. Napríklad fanúšikom Chelsea posledné roky dávajú viac dôvodov na radosť futbalistky ako futbalisti. EA Sports to už nejakú dobu reflektovali, ale do FC 24 prinesú ešte viac ženských súťaží, ešte viac tímov a dokonca aj ženskú Ligu majstrov. Ženské hráčky aj tímy budú súčasťou UT a to plne integrované, teda vrátane cieľov, rivalov, ikon a ďalších. Ako to vyzerá z pohľadu celkových čísiel? Hra obsahuje viac ako 19000 hráčov, viac ako 700 tímov a viac ako 30 líg. Z toho cez 1600 je futbalistiek v 74 tímoch a 6 súťažiach.

Ultimate Team dostáva aj ďalšie novinky, ako napríklad nové úlohy, nové linky a novú chémiu medzi hráčmi, vďaka ktorým si dokážete opäť vystavať čo najlepší tím. Ikony budú mať po novom väčší dopad na chémiu tímu. A keďže si už teraz môžete vystavať aj zmiešané tímy, sú tu nové prvky, ktoré sa na tejto chémii a linkách podieľajú a napríklad takto budú mať spolu dobrú chémiu v tím Sam Kerr a Christopher Nkunku. Čo sa týka hráčok, tie budú mať rating závislý od porovnania s inými hráčkami, proti ktorým hrajú v skutočnosti. Takže ak má Sam Kerr nejaký rating, je to v rámci ženských súťaží. Autori sa nám ale nevyjadrili k tomu, ako to plánujú balansovať v zmiešaných tímoch. Rovnako zatiaľ nepotvrdzujú rating hráčov a hráčok. Aj to, čo nám predviedli, boli zatiaľ len placeholder čísla. A vyzerá to tak, že v našej pre-beta verzii boli čísla z minulej sezóny.

A kým autori venovali najviac priestoru Ultimate Team režimu, dostali sme informácie o novinkách aj v kariérnych režimoch. Opäť tu tak bude kariéra manažéra a kariéra hráča a v oboch týchto režimoch nám autori chcú dať viac slobody. Manager Career režim do hry prinesie viac taktických filozofií a to vďaka Total Managemenet System, novej sade nástrojov s novými taktickými nastaveniami a možnosťami. Základ vyberáte zo 7 taktických vízií (Tiki-Taka, Gegenpress, Park The Bus...) a potom je to už na vašich úpravách a rozhodnutiach. Respektíve nie iba na vašich. Budete si najímať asistentov, technických riaditeľov, analytikov a ďalších členov štábu, ktorí budú pracovať na vašej futbalovej vízii. Viac to pripomína Football Manager, dodáva to hre hĺbku, ale nie až tak ako v manažmentovke. Tréneri vám dodajú nejaké boosty, niečo zrýchlia a podobne. Následne sa na každý zápas musíte pripraviť, keďže každý je vlastnou výzvou. K tomu slúžia tréningové plány, predzápasové reporty a predzápasový tréning.

Takto sa pripravíte na konkrétneho súpera, na konkrétnych hráčov, konkrétne situácie. Sú to veci, ktoré boli v sérii už predtým, ale teraz dostali opäť niečo navyše. Okrem toho pomáhajú aj hráčom, ktorí nemajú PlayStyle, aby lepšie reagovali na dianie proti súperovi, ktorý vás čaká. Ak sa rozhodnete pred bránu zaparkovať autobus, pripravíte si tréningy a cvičenia, ktoré vám pomôžu v tejto oblasti – teda obrana, ale aj protiútoky. Potom následne nemusíte zápasy len hrať alebo simulovať, môžete ich len sledovať a podľa vývoja zápasu robiť taktické zmeny. A ak sa vám bude dariť, na záver sezóny si užijete nové dynamické momenty, napríklad jazdu autobusom v meste s vašou víťaznou trofejou.

Do hráčskej kariéry prichádzajú agenti, ktorí vám umožnia získať väčšiu kontrolu nad vývojom vašej kariéry. Ponúknu vám rady, prednesú vám vaše možnosti na ceste ďalej kariérou. Zároveň vám predstavia aj kariérne ciele, teda veci, ktoré by ste mali dosiahnuť, ak sa chcete dostať do svojho vysneného tímu. Počas vývoja vášho hráča si budete vyvíjať aj herné štýly, takže váš vlastný hráč nebude ukrátený od PlayStyle, len si ho najskôr musíte vyvinúť. A keďže v tomto režime sa všetko točí okolo vášho hráča, priamo v zápasoch má k tomu pomôcť nová Focus kamera, ktoré bude dynamicky meniť zoom aj uhly, aby vám ponúkla čo najlepší pohľad na to, čo sa s vašim hráčom deje. Ani v tomto režime nebudú chýbať dynamické momenty a to vrátane toho najvyššieho – môžete sa zúčastniť galavečera udeľovania Zlatej lopty a nakoniec ju aj získať za potlesku ostatných hviezd.

Z Pro Clubov sa teraz stáva Clubs s novým ligovým formátom a aj jednoduchšími možnosťami, ako sa spájať a hrať s inými hráčmi. Ten má byť viac dynamický a zaujímavejší. V ligách hráči bojujú o postup ďalej do ďalších líg. Síce tu nie je zostup, ale to neznamená, že by sme to mali mať ľahké. Nový systém divízií prináša ťažšie a napínavejšie súboje. Sezóny budú vrcholiť v play-off formáte, kde budete čeliť najlepším tímom vo svojej divízii. Každých 6 týždňov vás čaká nová sezóna, teda aj nová nádej na postup. Ako budete postupovať, využijete nový systém reputácie, zlepšovať svoj klub, získavať fanúšikov a aj zväčšovať svoj štadión či získavať nové možnosti úprav, aby váš klub bol naozaj váš. Každú sezónu budú prichádzať nové vizuálne odmeny, aby ste si mohli vylepšovať tím. Rovnako môžete vystaviť aj svoje trofeje, aby súperi videli, s kým sa idú merať. PlayStyles budete využívať aj v Clubs.

Clubs a Volta režimy konečne dostávajú crossplay možnosti, po ktorých fanúšikovia volali už roky. Funguje vo všetkých režimoch a ak hráte Volta režim, 5v5 zápasy to posúva na úplne novú úroveň, kde môžu proti sebe hrať hráči naprieč rôznymi platformami. Crossplay funguje medzi platformami v rámci generácie, takže spolu budú hrať PS4 a Xbox One hráči na jednej generácii. Potom PC, PS5 a Xbox Series X/S hráči na ďalšej. Aj na crossplayi sa pracovalo roky, aby ho do hry nielen zakomponovali, ale aby fungoval správne a to naprieč niekoľkými režimami. Autori neprezradili dĺžku jeho vývoja, ale tiež to vraj trvalo roky.

30 rokov pracovali v EA Sports na značke FIFA. To je niečo, čo sa len tak zahodiť nedá. John Shepherd sám povedal, že sú na tých 30 rokov hrdí. Ale teraz je to už len o budúcnosti a rozhodli sa vrhnúť do veľkých noviniek a zmien. Zatiaľ to vyzerá veľmi slušne. Navyše je ich ambíciou mať tú najväčšiu futbalovú komunitu na svete a aj preto prichádzajú so špeciálnou akciou. Každý, kto si do 1. novembra 2023 zahrá EA Sports FC 24, dostane exkluzívny FC Founder status vrátane odznaku a dresov, ktoré vás budú reprezentovať aj v budúcnosti. Autori pritom sľubujú aj ďalšie bonusy pre Founderov, ktoré získajú nielen s touto hrou, ale aj v ďalších častiach. Pomôže to nahnať nových hráčov, ktorí sú zvyknutí na názov FIFA? Ktovie. Ale kvality nového FC, ktoré FIFA hry predtým prekonávajú, by už mohli.


napísal matus_ace 18.7.2023
Páči sa mi! (+1)
EA SPORTS FC 24


PC
PS4
Xbox One
PS5
Xbox Series X|S
Switch

Vývoj: EA / EA sports
Štýl: Šport
Dátum vydania: 29. september 2023
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Forza horizon 5 (8)
Dobrý den,chtěla bych se zeptat,jestli tato hra bu...
|Predam zaklad pc (cpu, mb, ram... (0)
po upgrade ponukam na predaj zaklad pc: intel i5 ...
|Black ops 6 (2)
Ako sa zbavím farebného rozlíšenia postáv v kampan...
|Nový pc - intel ultra 7 (28)
Dobry den, cely život som na počitačoch s Intel. V...
|Účet na steam (4)
Potrebujem poradiť, súrne! Predala som hru, ktorú...
|Svet, ukrajina, vojny ... (28194)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk