REVEIL |
REVEIL |
Vžite sa do úlohy Waltera, obyčajného muža, žijúceho v malom apartmáne. Len po pár minútach hľadania manželky a dcéry po celom byte sa realita začne rozpadať priamo pred vašimi očami. Každým krokom sa budete pýtať viac a viac otázok. Získate odpovede? Alebo totálne zošaliete?
Ide prevažne o psychologický horor zvládnutý na výbornú. Hra totálne prekrúca prostredie a hrá sa s vašou hlavou, mení okolie, keď sa práve nepozeráte a občas na vás vybafne nejaká trápna ľakačka, ktorá ale pasuje do situácie a donúti vás aspoň trochu poskočiť. Atmosféru perfektne dotvára zvuk – v pravom a v ľavom uchu vám bude znieť kývanie sa predmetov, kroky príšer, a rôzne zhluky bieleho šumu. Žiaľ, atmosféra sa trochu bije s monológmi a myšlienkami Waltera – rozpráva často a kazí napätie.
Charakteristika Waltera sama osebe je dobrá, len by ste občas čakali, že bude mať k nejakej situácii komentár, ale práve vtedy zostane potichu. Jeho monológy sú, každopádne, dôležité pre príbeh. Vaša rodina sa stratila, dcérka vám pôvodne len uteká, no časom zistíte, že vlastne vôbec netušíte, kde je alebo čo sa vlastne deje. Na niektoré otázky dostanete odpoveď pri prechádzaní hrou, iné budú zodpovedané až v poslednej kapitole. Prečo je váš apartmán plný zvláštnych hlavolamov? Prečo ste sa zrazu ocitli v cirkuse, v ktorom pracuje vaša manželka? Je toto celé len nočná mora?
Hra je plná nečakaných zvratov. A aby toho nebolo málo, je tu niekoľko koncov, čo podporuje znovuhrateľnosť a dáva hráčovi osud Waltera do rúk. Veľa informácií o situácii alebo prostredí sa dozviete cez flashbacky a rôzne listy a dokumenty. A toto je ďalší aspekt hry, s ktorým sa Walterova urečnenosť trochu bije – často bude rozprávať počas toho, ako máte otvorený nejaký dokument, takže budete musieť počkať, kým sa utíši, aby ste sa mohli plne sústrediť na čítanie.
Hrateľnosť sa skladá z preskúmavania, hádaniek a občasných stykov s príšerami. Hádanky a prehľadávanie si tu idú ruka v ruke – často musíte prekutaťkaždý kút a mať pozorné oko, aby ste našli riešenie problému. Hádanky samotné nie sú veľmi zložité, každá je ale unikátna a vašu hlavu potrápi aspoň málinko. Hľadať môžete aj rôzne zberateľské predmety. Hre pomáha aj fakt, že sa viete vrátiť do ktorejkoľvek kapitoly z hlavného menu, takže nemusíte pre pár vecí hrať odznova celú hru.
Príšerám sa tu budete vyhýbať trikrát, z toho dvakrát vašej trochu zdeformovanej manželke. Pri prvom stretnutí je pomalá a stačí len prejsť okolo nej. Pri druhom budete preskúmavať les, v ktorom vás dokáže ľahko dobehnúť a ak spôsobíte príliš hlasný zvuk, rovno si po vás dobehne. V oboch prípadoch, žiaľ, nie je veľmi strašidelná, keďže smrť vám nevymaže progres, navyše animácia polapenia nie je nijaká desivá ani kreatívna. Plus v lese je otravná, pretože sa k vám môže teleportovať len kvôli tomu, že ste sa na ňu pozerali príliš dlho, a to bez ohľadu na to, ako ďaleko je, a nechať sa chytiť je v podstate lepšia stratégia, pretože vás to svižne transportuje k checkpointu a progres sa vám uloží. Druhým nepriateľom bude manekýn, ktorý vás bude chvíľu naháňať vo vlaku. Utiecť mu je ľahké, hlavne sa nesmiete otáčať..
Hoci Reveil stavia predovšetkým na príbeh a atmosféru, čo robí skvelo, ponúka aj dobrý zážitok z lúštenia puzzle a dôkladného prehľadávania levelov. Len škoda, že monštrá veľmi nezaujali. Hoci je príbeh krátky, zopár aspektov hry vás presvedčí na aspoň zopár navyše odohratých hodín. Nejde o vyložene špeciálnu hru, ale svoj koncept zvláda perfektne, zabaví vás, pomätie vám hlavu a privodí vám nočné mory.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Daedalic Entertainment / Pixelsplit Štýl: Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|