UNICORN OVERLORD

UNICORN OVERLORD

8.0

Ďalší obyčajný HOMAM klon alebo svieža a neopozeraná stratégia?

Recenzia na Switch verziu

Kontinent Fevrith už dlhú dobu sužuje krutovláda Zeniorinského impéria. Vodca ríše, Galerius, disponuje magickou mocou ovládať mysle ostatných bytostí a tak sa zdá, že odpor je márny a všetky národy na kontinente budú naveky trpieť. Tu sa ale zrazu objaví zabudnutý princ Alain vybavený mocným Prsteňom jednorožca, ktorý dokáže zablokovať kúzlo na ovládanie mysle a oslobodenie krajiny už nemusí byť iba v rovine zbožného priania.

Alain bude musieť precestovať celý Fevrith, vybojovať mnoho bitiek, naverbovať spojencov, nájsť si nových priateľov a možno i lásku svojho života a rozprávkový príbeh Unicorn Overlord sa naplní súbojom so samotným Galeriusom. Princ môže už takmer hneď na začiatku hry vyskúšať tvrdosť a odolnosť osobných stráží Galegiusa. Ako to dopadne, asi tušíte - totálny výprask, chvost stiahnutý medzi nohami, rozbitá držka. Dajte tomu ale pár desiatok hodín a rovnaký súboj skončí zásadne iným výsledkom.

Na prvý pohľad vyzerá Unicorn Overlord ako klon Heroes of Might and Magic. Lesmi, púšťami, prériami, zamrznutými krajinami, po vode i vo vysokých horách sa Alain preháňa takmer bez obmedzení a zastaviť ho dokážu iba silnejšie jednotky, než je on sám. Preto treba nabrať skúsenosti (a levely) inde a vyrovnať tak svoje šance na bojisku. Dobrou správou je, že nepriatelia nelevelujú na pozadí a ak prídete niekam o X levelov silnejší, tak súboje sú skutočne ľahké ako povestná facka.

Unicorn Overlord
Unicorn Overlord Alain cestuje po krajine, pomáha, kde sa dá a najmä oslobodzuje mestá...
Alain cestuje po krajine, pomáha, kde sa dá a najmä oslobodzuje mestá...


Unicorn Overlord ... pričom presun do bojovej časti je zrejmý na prvý pohľad.
... pričom presun do bojovej časti je zrejmý na prvý pohľad.


Unicorn Overlord Bojová fáza už umožňuje ovládať aj viac ako jednu jednotku.
Bojová fáza už umožňuje ovládať aj viac ako jednu jednotku.





Fevrith ponúka rôznorodé prostredia, kde okrem nepriateľských jednotiek a miest, ktoré je potrebné oslobodiť od nadvlády Galeriusa nájdete aj bežných ľudí, ktorým treba so všeličím pomôcť. Budete zbierať nerastné suroviny, hrať sa na baníkov, hľadať poklady, skúmať staré hrobky atď. Pristavme sa nachvíľu pri zbieraní a získavaní nerastných surovín. Tie slúžia na získavanie priazní jednotlivých miest, pričom takéto „upgrady” vám sprístupnia rôzne ďalšie možnosti, ako napríklad cestovateľské skratky (loď), nákupy u miestnych obchodníkov, možnosť posedieť si v miestnej krčme a podebatovať s vašou partiou.

Vieme teda, že Alain môže v reálnom čase a (takmer) podľa ľubovôle cestovať po krajine. Na rozdiel od HOMAM je vždy „prieskumný” hrdina iba jeden, nikdy sa nestane, že by ste na globálnej mape mali dve alebo dokonca viac jednotiek. Vieme tiež, že síce neobsadzujeme priamo bane a ťažobné budovy, ale nerastné suroviny získavame inou cestou a následne ich míňame za upgradovanie miest. Poslednú kapitolu, ktorú treba preštudovať, je spracovanie súbojov, a tu sa treba pripraviť na niekoľko pomerne zásadných prekvapení.

Predtým než nás začnú surmiť surmity, volať nás do zbroje, povstanú tábory a do šíkov sa budú zvíjať voje, urobíme si pomerne dlhú odbočku na vysvetlenie systému jednotiek. Povedali sme si, že Alain je vždy na svojich cestách reprezentovaný iba jednou postavou. Postupom času budete ale do oslobodzovacej armády regrutovať desiatky rôznych dobrodruhov, šermiarov, jazdcov na koňoch či grifinoch, lukostrelcov, kúzelníkov, liečiteľov atď. Zo všetkých týchto jednotiek budete skladať mikroarmády reálne dostupné v strategickej fáze ako samostatne ovládateľné jednotky. A prečo mikro? Pretože zo začiatku budú môcť byť v jednej takejto skupinke iba 3 jednotky, neskôr štyri a maximum je 5. V tomto prípade nás ale nepustí matematika: ak mám, dajme tomu, 40 jednotiek a jedna mikroarmáda môže mať (na konci hry) 5 členov, to budem mať 8 armád, správne? Správne. Odomknutie každej novej armády, ale aj zvýšenie počtu jej členov, stojí tzv. Honor body, ktoré zbierate za postup v hre. Aby ste vedeli použiť Honor body, musíte mať dostatočne vysoký Renown rank - čo je ochrana pred tým, aby ste sa stali príliš silnými príliš skoro.

Pri budovaní a manažovaní mikroarmád je dôležité mať na pamäti niekoľko dôležitých faktorov. Prvým je ich usporiadanie, resp. pozícia. Ak umiestnite kúzelníčku a lukostrelca do predného radu a štítonoša za nich, nebude to úplne optimálne. Druhým faktorom je level postáv, každý hrdina z mikroarmády leveluje samostatne, pričom sa mu po dosiahnutí určitých úrovní sprístupňujú nové schopnosti. V druhej polovici príbehu je za menu „Honor” dokonca možné povyšovať jednotky nie o malé krôčiky, ale upgradovať ho skokovo na nové povolanie. Nesmieme zabudnúť na výbavu, výstroj, zbrane, doplnky. No a nakoniec tu je nastavanie používania kúzel, schopností, a to v podobe „ak sa stane na bojisku niečo, tak ty sprav toto”.

Až teraz môžu naozaj začať súboje. Pri spustení bitky sa začne odpočítavať čas, ktorý máte na jej ukončenie. Musíte si zo svojich mikroarmád vybrať tie, ktoré si myslíte, že budú mať najväčšiu šancu na úspech proti nepriateľskej obrane. Zapauzujete čas, vydáte jednotkám príkazy: „Ty pôjdeš obsadiť túto vežičku, ty pôjdeš zaútočiť na túto jednotku a ty pôjdeš pomôcť krepáňom v jednotke 2, pretože sú podlevelovaní a asi to s nimi dopadne zle-nedobre." Odpauzujete, jednotky sa rozbehnú určeným smerom, stretnú sa s nepriateľom a začína ... wait for it... WAIT FOR IT... začína - nič. BOOM! To ste určite nečakali. Priebeh súbojov totiž nemáte absolútne pod kontrolou, sú zobrazené iba vo forme animácie a samotná hra úplne beztrestne povoľuje ich preskočenie. Pamätáte, ako ste v HOMAM strategicky umiestňovali svoje jednotky a potom ich za ručičku posúvali o jedno políčko a kázali im útočiť a používať kúzla? Unicorn Overlord túto fázu totálne vypúšťa a boje sa dejú úplne automatizovane na základe všetkého, čo sme si popísali vyššie: usporiadanie, výbava, naprogramovanie správania. Je to dobre? Je to zle? Nám to pripadalo veľmi osviežujúce a tento spôsob sme si veľmi obľúbili. Chápeme ale, že pre niekoho to môže byť veľkým a dokonca až zásadným negatívom.

Súboje, samozrejme, nie sú také jednoduché, ako môže naznačovať prvotné zdanie. Bojové misie musíte v prvom rade splniť v časovom limite. Hrdinovia (predtým než sa jednotky dotknú) dokážu používať obranné či útočné kúzla. Do úvahy musíte zobrať počasie, snehové či piesočné búrky a tiež únavu vašich spolubojovníkov. Dôležitým ukazovateľom je tiež tzv. Valor, ktorý predpisuje, koľko svojich armád môžete do súboja poslať a aké kúzla použiť. Hodnota Valoru sa dynamicky mení podľa priebehu na bojisku, niekedy vás v poslednej sekunde zachráni získaný Valor bod, vďaka ktorému dokážete spawnúť čerstvé jednotky a zvrátiť priebeh vo váš prospech.

Škoda len, že medzi stovkami takýchto stretov je len málo naozaj originálnych, väčšina má stanovené parametre na víťazstvo úplne jednoznačne - znič nepriateľa. Takých, kde niekoho zachraňujete, hasíte požiare, alebo robíte čokoľvek aspoň trochu iné, je naozaj málo.

Unicorn Overlord
Unicorn Overlord Súboj pod vašou kontrolou? Kdeže! Iba animácia.
Súboj pod vašou kontrolou? Kdeže! Iba animácia.


Unicorn Overlord Manažment mikroarmád a jednotiek.
Manažment mikroarmád a jednotiek.


Unicorn Overlord Rozhovorov je síce veľa, ale niekedy treba spraviť aj ťažké rozhodnutia.
Rozhovorov je síce veľa, ale niekedy treba spraviť aj ťažké rozhodnutia.





Titul toho na druhej strane ponúka ešte oveľa viac v nebojovej časti. Vzťahy medzi postavami viete ovplyvňovať niekoľkými spôsobmi a na záver sa budete musieť... ale viete čo, to radšej nebudeme spoilovať. V jednom z miest je tiež koloseum, kde okrem predpripravených bitiek a posúvaním sa v rebríčku gladiátorov môžete dokonca vyskúšať online PvP bitky. Vedľajšie úlohy od vás budú vyžadovať čítanie starých zvitkov, plnenie menej i viac náročných úloh a odhaľovanie tajomstiev kontinentu. V druhej polovici príbehu dostane Alain veľmi užitočného spoločníka, ktorý vám bude urýchľovať cestovanie. A keď už si budete myslieť, že vás nemá čo prekvapiť, sprístupní sa funkcia vylepšovania zbraní.

To všetko je zabalené do veľmi príjemného vizuálu, prostredia sú vykreslené naozaj rozprávkovo a ako na celok sa na hru veľmi dobre pozerá. Pozor ale na neustále ingame prestrihov animácie a tony, tony rozhovorov, ktoré možno ani nie sú také dlhé, ale sú naozaj časté. Našťastie sa však dajú preskočiť.

Absencia kontroly nad súbojmi možno vyzerá ako príšerný nápad, ale Unicorn Overlord aj vďaka tejto funkcii (alebo skôr vďaka jej absencii) priniesol do stojatých vôd HOMAM klonov toľko potrebný závan sviežosti. Napriek tomu, že základná idea je veľmi podobná, výsledný produkt je natoľko odlišný, že hru dávame do pozornosti aj nefanúšikom žánru, a to najmä vďaka bohatému obsahu, možnostiam a príjemnému vizuálu. Hardcore priaznivci to budú mať s rozhodovaním o niečo ťažšie a úplne pochopíme, ak radšej siahnu po viac takticky zameraných kúskoch.


napísal Je2ry 16.5.2024
Páči sa mi! (+2)
8.0
Vo svete
8.7
Ohodnotiť
UNICORN OVERLORD
+ budovanie mikroarmád
+ množstvo misií a zábava nadlho
+ vedľajšie aktivity
+ vizuálne spracovanie
- málo jedinečných misií
- občas až príliš urečnené
- iba nepriama kontrola nad súbojmi (nemusí byť nutne nevýhoda)


RECENZIE HRÁČOV
PC
PS4
Xbox One
Switch
Xbox Series X|S
PS5

Vývoj: Atlus / Vanillaware
Štýl: RPG
Dátum vydania: 8. marec 2024
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29264)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk