CRIME BOSS: ROCKAY CITY - CAGNALI’S ORDER

6.5

Gangsterské hviezdy a roboti bez prekvapení

Českí vývojári minulý rok priniesli akciu s vojnami gangov, ktorá síce nebola vyslovene zlá, ale viac ako hrateľnosťou zaujala tvárami filmových hviezd. Hru ste si mohli zakúpiť na Epic Store a už to bude možné aj na Steame. A premiéru v tejto digitálnej službe od Valve chce distribútor podporiť výrazne nízkou cenou, ako aj  poskytnutím všetkých DLC v limitovanom čase zdarma. Súčasne je to výborná príležitosť na vydanie nového prídavku Cagnali’s Order. Ten by mohol pomôcť posunúť Crime Bossa na vyššiu úroveň. Aspoň sme v to dúfali.

Na prvý pohľad atraktívna expanzia posúva hru do modernejšej éry s príchodom robotov, ktorých chce spoločnosť Cagnali Industries použiť na získanie moci. Nový futuristický príbeh vyžaduje štart od začiatku a výber novej položky Cagnali’s Order v hlavnom menu. Neprináša však radikálne zmeny v štruktúre kampane a vlastne vás tam čaká to isté čo v pôvodnom ťažení a len niečo málo navyše.

Hlavnou postavou a bossom vášho gangu je opäť Travis Baker v typickom kovbojskom klobúku a s tvárou herca Michaela Madsona. Stále platí, že o túto postavu nesmiete prísť, inak skončí celý príbeh a je to nezvratné. Bakera môžete nasadzovať do misií s tým, že za to máte nejaké bonusové odmeny a navyše tak získa levely a nové schopnosti. Ale je to spojené s rizikom, že padne a s ním vyjde nazmar celé vaše úsilie. Aj keď získané odmeny sa prenesú do ďalšej hry a aj multiplayeru.

Crime Boss: Rockay City - Cagnali’s Order
Crime Boss: Rockay City - Cagnali’s Order Pre Bakera a jeho gang sa toho veľa nezmenilo. Stálo bojuje s inými gangmi o teritóriá.
Pre Bakera a jeho gang sa toho veľa nezmenilo. Stálo bojuje s inými gangmi o teritóriá.

Crime Boss: Rockay City - Cagnali’s Order V meste ale natrafíte na robotov, ktorí pomáhajú polícii.
V meste ale natrafíte na robotov, ktorí pomáhajú polícii.

Crime Boss: Rockay City - Cagnali’s Order Plecháči niekedy vybuchujú, alebo z nich zostane takýto šrot.
Plecháči niekedy vybuchujú, alebo z nich zostane takýto šrot.

V meste naďalej pôsobia aj iné gangy, ktoré usilujú o vaše územia, takže tie si musíte brániť a súčasne chcete uchmatnúť nejaké sektory svojim rivalom. Okrem toho plníte misie podľa vlastného výberu. Tie hlavné tentoraz bezprostredne súvisia s robotickou hrozbou. Vedľajšie slúžia ako dobrý spôsob zárobku účasťou na rôznych druhoch lúpeží a prestreliek. Súčasne pritom levelujú členovia vášho gangu, ktorých si vyberáte z vášho zoznamu a podľa potreby prikupujete a vyzbrojujete lepšími zbraňami. Väčšina misií, vrátane niektorých príbehových, má jednoduché zadanie a niekedy sa dá splniť doslova za pár minút. Či už je to vylúpenie trezoru a prenášanie peňazí do dodávky, okradnutie iného gangu alebo vystrieľanie jeho členov v lokalite, ktorú si chcete privlastniť.

No dej aspoň prináša nové, plne dabované a nadávkami naplnené prestrihové scény a aspoň pár rozsiahlejších a zaujímavejších misií. Skutočne parádne je prepadnutie základne spoločnosti Cagnali a pokus o sabotáž jej továrne na výrobu robotov. Škoda, že podobných misií nie je v hre viac, či už čo sa týka rozsahu, alebo aj náplne. To, že ide o štýl a scénu ako vystrihnutú z Terminátora, vôbec neprekáža – práve naopak. Ibaže sa to celkovo v novej kampani prejavuje len málo a okrajovo.

Okrem série príbehových misií je takmer všetko po starom a zaznamenáte nanajvýš tak nové robotické hliadky, ktoré dopĺňajú sortiment policajných jednotiek. Niekedy pochodujú mestom a objavujú sa popri iných posilách, keď spustíte poplach pri krádeži či iných výtržnostiach. Je pravda, že prestrelky sú tak o niečo zaujímavejšie, niektorí plecháči sú odolnejší ako ľudia a pekne vybuchujú po zásahu. Ale zásadné zmeny v uliciach a pri plnení úloh to neprináša. Sortiment zbraní bol bohatý už predtým a teraz si zastrieľate aj z futuristickej hračky Scudomnion. Nové zbrane, ako aj nových žoldnierov do ponuky, skiny pre multiplayer a ďalšie doplnky odomykáte formou katalógov za odmenu, pričom si vždy vyberáte z troch možností.

Na vašej základni naďalej plánujete akcie, pripravujete svoje tímy, vybavujete svoju kanceláriu zbytočnosťami, ktoré ale prinášajú skúsenosti a odmeny. Vaším pobočníkom, ktorý sa uplatňuje najmä pri potýčkach s nepriateľskými gangmi, zostáva Touchdown alias Michael Rooker. Hlavným strážcom zákona je aj naďalej Chuck Norris. V multiplayeri poteší možnosť hrať priamo za robota, na ktorého si ale musíte našetriť cez tri milióny dolárov.

Boje v uliciach zahrňujú prestrelky s možnosťou výmeny zbraní, zbierania cenností, neraz s nutnosťou použiť nejaké mechanizmy na otvorenie trezoru, prípadne aktivovanie generátorov, ktoré zásobujú počítače energiou. Ovládate Bakera alebo niektorého žoldniera a môžete udeliť základné pokyny AI spolubojovníkom (ak nehráte so živými hráčmi) cez kruhové menu. Je to ale len minimum pokynov, z ktorých budete používať azda len „nasledujte ma“ alebo „zostaňte na mieste“. Umelá inteligencia vašich parťákov kolíše – niekedy slušne asistujú a vedia aj pohotovo oživovať vás alebo padlých kolegov, inokedy sa hlúpym spôsobom nechajú zastreliť.

AI nepriateľov je ale vyslovene slabá, ale zachraňujú ich vyššie počty, ktorým čelíte po vyvolaní poplachu. Civilistov a zaskočených protivníkov môžete prinútiť vzdať sa a zviažete im ruky. V niektorých misiách, hoci sú priestorovo neveľké, je neraz problém nájsť presné miesto zadania. Navigačná značka sa síce na začiatku objaví, ale zvyčajne zmizne, keď vyvoláte poplach. Takže ak napríklad hľadáte skrytého nepriateľského kapitána, budete chvíľami tápať a rozmýšľať, kam vlastne máte ísť.

Crime Boss: Rockay City - Cagnali’s Order Najlepšia misia pripomína scény z parádnych akčných filmov. Škoda, že takých misií nie je viac.
Najlepšia misia pripomína scény z parádnych akčných filmov. Škoda, že takých misií nie je viac.

Crime Boss: Rockay City - Cagnali’s Order A tu sabotujeme továreň na terminá...teda na Cagnali robotov.
A tu sabotujeme továreň na terminá...teda na Cagnali robotov.

Crime Boss: Rockay City - Cagnali’s Order Chcete hrať v multiplayeri za robota? Začnite šetriť.
Chcete hrať v multiplayeri za robota? Začnite šetriť.

Po technickej stránke tu nie je viditeľné zlepšenie. V podstate to nevyzerá zle, ale aj napriek podpore technológií, ako je DLSS, to nie je vyslovene pastva pre oči. Z nepochopiteľných príčin hra v určitých misiách a na istých úsekoch seká a kolíše snímkovanie. To je v dramatických situáciách nepríjemné. A to aj keď hráte v sólo režime, kde vám to teda nesťažuje pripojenie iných hráčov. Za zmienku stojí možnosť prepojenia Epic a Steam konta, čo umožní zdieľanie obsahu a zlúčenie hráčov z rôznych digitálnych služieb.

Príchodom Crime Boss: Rockay City a jeho expanzie na Steam sa v hre vlastne nič podstatné nezmenilo. Kvalitatívne sa nikam neposunula, hoci prítomnosť robotov je aspoň malým spestrením. Dobrým marketingovým ťahom je nižšia cena základnej hry, ako aj všetky prídavky pri premiére na danej platforme zdarma. Len škoda, že túto príležitosť vývojári nevyužili na zásadnejšie úpravy, ktoré by ich produkt posunuli do vyššej ligy. Prinajmenšom sa mohli pokúsiť pridať české texty, čím by si šplhli aspoň u miestnej komunity.

napísal uni 18.6.2024
6.5
+ prítomnosť robotov je sympatickým, aj keď malým spestrením