SUPER ONION BOY+

SUPER ONION BOY+

7.0

Zaskáčte si ako s klasickým Mariom

Recenzia na PC verziu

Super Onion Boy+ priskákal na PC. Ak ste hrali Super Mario World na SNES, nič vás tu neprekvapí. Naznačuje to koniec koncov aj názov. Uznám ale, že domácu úlohu opísali vývojári takmer na výbornú. Hovorím takmer, pretože toho predsa len mohli vykradnúť trošku viac a pridať aj nejaké vlastné nápady. Hra je neskutočne derivatívna.

Začínate presne tam, kde by ste čakali – únosom princeznej. A je na vašom drobnom Cibuľovom Chlapcovi, aby ju zachránil. Plusko na konci názvu tu nie je len tak, ide o znovuvydanie pôvodne webovej hry. Zadarmo si ju teda viete zahrať na webe, na Steame vyšla len nedávno.

Hrou sa preskáčete, prestrieľate a prebojujete sa za nejaké 2-3 hodiny. Prechod je lineárny a sú tu dokopy tri svety, každý s vlastným setom úrovní a bossom na konci. Znovuhrateľnosť sa určite dá nájsť v naháňaní najvyššieho skóre, lovení všetkých hviezd, ktoré tu slúžia ako zberateľský predmet, alebo hľadaní všetkých tajných lokácií.


Základnou mechanikou je skok, menší alebo väčší. Nepriateľov zabijete, keď im skočíte na hlavu a opäť sa viete odraziť nízko alebo vysoko. To sa rozhodujete podľa pozície ďalších nepriateľov a plošiniek. Viete tak spolu naviazať niekoľko zabití, ak dobre mierite.

Zbierate zlaté mince buď priamo vo svete, alebo z truhiel, kde nájdete aj srdiečka a schopnosti. So srdiečkom prežijete jeden útok navyše a za sto mincí získate jeden život navyše. Životov máte na začiatku úrovne vždy päť a kým neprídete o všetky, tak sa vám množstvo životov prenáša z levelu na level. Po smrti vždy ožijete na poslednom checkpointe. Ak prídete o všetky životy, objavíte sa na začiatku úrovne, znova s piatimi životmi. Nejde tak o veľký trest, ako by sa mohlo zdať – checkpointov aj tak nie je priveľa a levely sú pomerne krátke.

Schopností je tu len zopár – uskočenie, ohnivé gule, bublina, s ktorou sa môžete vznášať. Uskočenie je rozhodne najzábavnejšou schopnosťou, pretože vám otvára zopár nových možností. Samozrejme sa môžete uhnúť nepriateľom, alebo sa dostať na vzdialenejšiu platformu, viete sa ale vrhnúť aj do nepriateľa alebo na jeho hlavu, čím zároveň vyskočíte. Ak viete počas tohto procesu byť dostatočne pozornými a máte dobré reflexy, bude to pre vás najzábavnejší spôsob prechodu hrou.

Bublina je dosť priamočiara – uľahčuje pohyb, viete sa lepšie vyhnúť projektilom, ostať dlhšie vo vzduchu. U ohnivých gulí je dôležité dávať pozor na ich malý dostrel, čím sú vybalansované. A z nepriateľov zabitých touto schopnosťou občas padajú mince.

Posledné dve schopnosti sú rýchlosť a nesmrteľnosť. Rýchlosť potrebujete v špecifických častiach úrovní, kedy hra hýbe vašou cibuľkou namiesto vás a vy len uhýbate nepriateľom a prekážkam. Nesmrteľnosť vám len na istú dobu zjednodušuje úroveň, musíte v podstate len preskakovať priepasti, kým vám vyprchá. Cez nepriateľov prechádzate ako buldozér. Obe schopnosti získate len občas a väčšinou sú vyložene nutné. Pre obťažnosť hry a hĺbku mechaník nerobia nič, sú ale dobrým oddychom po náročnej úrovni.

Nepriatelia sú veľmi priamočiari – „mobka" s prednastavenou trasou, ktorá na vás aktívne neútočí, rovnaká postava, ktorá vás naháňa, ďalšia strieľa projektily, dve lietajúce postavy a ďalšia s podstatne viac HP. Je to dosť variability pre jednu kapitolu, ale primálo na tri. Bossovia sú, našťastie, dosť zábavní a unikátni a skutočne som mal pocit, že otestovali moje reflexy. Teda až na posledného bossa, ktorý mal zbytočne veľa zvláštne nepredvídateľných útokov, a zopár takých, ktorým sa sotva dá uhnúť. Funguje tu v podstate len metóda pokus-omyl, čo je nepríjemné vzhľadom k tomu, že sa neoživíte priamo pred bossom. Takto ku koncu hry to zanechá trošku zlý dojem.


Vizuálne hra taktiež evokuje SNES éru a robí to efektívne, ale textúram podľa mňa chýba trošku väčšia detailnosť a farebnosti. Na hudbu mám v podstate rovnaký názor, melódie sú dostatočne chytľavé, ale nie natoľko, aby ste si ich priam užívali či už počas hrania, alebo hmkali pri umývaní riadu alebo v práci.

Ak nemáte práve zakúpenú inú platformovku, Super OnionBoy+ sa určite vyplatí na pár hodín čistej skákacej zábavy. Čo hra ponúka, nájdete takmer všade a u mnohých hier aj lepšie, ale chladného vás nenechá – má zábavnú hrateľnosť, power-upy, relatívne dobrý dizajn levelov a skvelých bossov - až na posledného. Aspoň za jedno prejdenie to stojí.


napísal Sammy 12.8.2024
Páči sa mi! (+1)
VIDEÁ Z HRY
7.0
Ohodnotiť
SUPER ONION BOY+
+ power-upy
+ ovládanie a hrateľnosť
+ celkom dobrý vizuál a hudba
+ bossovia
- príliš derivatívne a málo nápadité
- chabí nepriatelia
- posledný boss
- systém životov je takmer zbytočný


RECENZIE HRÁČOV
PC

Vývoj: PowerSlash Studios
Štýl: Akcia
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Lotr:return to moria - môj rev... (13)
Mám už cez 100 hodín odohraného času a tak si hovo...
|34 aoc cu34g2xp/bk (16)
Opäť naskladnili tento TOP monitor cena/výkon/kval...
|Arma 3 dlc (2)
ahojte. možná budem za blbca,ale kúpil som dlc - m...
|Ps5 závodná hra (4)
Zdravim, existuje nejaká hra na ps5 v ktorej netre...
|Xbox brasil store (18)
Zdravím. Dlhodobo nakupujem hry z Brazílskeho stor...
|Svet, ukrajina, vojny ... (26705)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk