SUPER ONION BOY+ |
SUPER ONION BOY+ |
Super Onion Boy+ priskákal na PC. Ak ste hrali Super Mario World na SNES, nič vás tu neprekvapí. Naznačuje to koniec koncov aj názov. Uznám ale, že domácu úlohu opísali vývojári takmer na výbornú. Hovorím takmer, pretože toho predsa len mohli vykradnúť trošku viac a pridať aj nejaké vlastné nápady. Hra je neskutočne derivatívna.
Začínate presne tam, kde by ste čakali – únosom princeznej. A je na vašom drobnom Cibuľovom Chlapcovi, aby ju zachránil. Plusko na konci názvu tu nie je len tak, ide o znovuvydanie pôvodne webovej hry. Zadarmo si ju teda viete zahrať na webe, na Steame vyšla len nedávno.
Hrou sa preskáčete, prestrieľate a prebojujete sa za nejaké 2-3 hodiny. Prechod je lineárny a sú tu dokopy tri svety, každý s vlastným setom úrovní a bossom na konci. Znovuhrateľnosť sa určite dá nájsť v naháňaní najvyššieho skóre, lovení všetkých hviezd, ktoré tu slúžia ako zberateľský predmet, alebo hľadaní všetkých tajných lokácií.
Základnou mechanikou je skok, menší alebo väčší. Nepriateľov zabijete, keď im skočíte na hlavu a opäť sa viete odraziť nízko alebo vysoko. To sa rozhodujete podľa pozície ďalších nepriateľov a plošiniek. Viete tak spolu naviazať niekoľko zabití, ak dobre mierite.
Zbierate zlaté mince buď priamo vo svete, alebo z truhiel, kde nájdete aj srdiečka a schopnosti. So srdiečkom prežijete jeden útok navyše a za sto mincí získate jeden život navyše. Životov máte na začiatku úrovne vždy päť a kým neprídete o všetky, tak sa vám množstvo životov prenáša z levelu na level. Po smrti vždy ožijete na poslednom checkpointe. Ak prídete o všetky životy, objavíte sa na začiatku úrovne, znova s piatimi životmi. Nejde tak o veľký trest, ako by sa mohlo zdať – checkpointov aj tak nie je priveľa a levely sú pomerne krátke.
Schopností je tu len zopár – uskočenie, ohnivé gule, bublina, s ktorou sa môžete vznášať. Uskočenie je rozhodne najzábavnejšou schopnosťou, pretože vám otvára zopár nových možností. Samozrejme sa môžete uhnúť nepriateľom, alebo sa dostať na vzdialenejšiu platformu, viete sa ale vrhnúť aj do nepriateľa alebo na jeho hlavu, čím zároveň vyskočíte. Ak viete počas tohto procesu byť dostatočne pozornými a máte dobré reflexy, bude to pre vás najzábavnejší spôsob prechodu hrou.
Bublina je dosť priamočiara – uľahčuje pohyb, viete sa lepšie vyhnúť projektilom, ostať dlhšie vo vzduchu. U ohnivých gulí je dôležité dávať pozor na ich malý dostrel, čím sú vybalansované. A z nepriateľov zabitých touto schopnosťou občas padajú mince.
Posledné dve schopnosti sú rýchlosť a nesmrteľnosť. Rýchlosť potrebujete v špecifických častiach úrovní, kedy hra hýbe vašou cibuľkou namiesto vás a vy len uhýbate nepriateľom a prekážkam. Nesmrteľnosť vám len na istú dobu zjednodušuje úroveň, musíte v podstate len preskakovať priepasti, kým vám vyprchá. Cez nepriateľov prechádzate ako buldozér. Obe schopnosti získate len občas a väčšinou sú vyložene nutné. Pre obťažnosť hry a hĺbku mechaník nerobia nič, sú ale dobrým oddychom po náročnej úrovni.
Nepriatelia sú veľmi priamočiari – „mobka" s prednastavenou trasou, ktorá na vás aktívne neútočí, rovnaká postava, ktorá vás naháňa, ďalšia strieľa projektily, dve lietajúce postavy a ďalšia s podstatne viac HP. Je to dosť variability pre jednu kapitolu, ale primálo na tri. Bossovia sú, našťastie, dosť zábavní a unikátni a skutočne som mal pocit, že otestovali moje reflexy. Teda až na posledného bossa, ktorý mal zbytočne veľa zvláštne nepredvídateľných útokov, a zopár takých, ktorým sa sotva dá uhnúť. Funguje tu v podstate len metóda pokus-omyl, čo je nepríjemné vzhľadom k tomu, že sa neoživíte priamo pred bossom. Takto ku koncu hry to zanechá trošku zlý dojem.
Vizuálne hra taktiež evokuje SNES éru a robí to efektívne, ale textúram podľa mňa chýba trošku väčšia detailnosť a farebnosti. Na hudbu mám v podstate rovnaký názor, melódie sú dostatočne chytľavé, ale nie natoľko, aby ste si ich priam užívali či už počas hrania, alebo hmkali pri umývaní riadu alebo v práci.
Ak nemáte práve zakúpenú inú platformovku, Super OnionBoy+ sa určite vyplatí na pár hodín čistej skákacej zábavy. Čo hra ponúka, nájdete takmer všade a u mnohých hier aj lepšie, ale chladného vás nenechá – má zábavnú hrateľnosť, power-upy, relatívne dobrý dizajn levelov a skvelých bossov - až na posledného. Aspoň za jedno prejdenie to stojí.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: PowerSlash Studios Štýl: Akcia | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|