DIABLO IV: VESSEL OF HATRED

DIABLO IV: VESSEL OF HATRED

Prebuďte v sebe zviera

Novinári neradi chodia do verejných hál počas Gamescomu kvôli obrovským davom, organizačnému chaosu na stánkoch a aj kvôli tomu, že iba presun do verejných hál zaberie štvrť hodinu kľučkovania pomedzi návštevníkov. Keď sme od Blizzardu dostali pozvánku na 20-minútové demo rozšírenia Diablo IV: Vessel of Hatred v ich stánku pripomínajúcom zabudnutý chrám uprostred džungle, ani chvíľu sme nepochybovali, že sa nám expedícia do tejto divočiny oplatí. Po nájdení správneho PC určeného pre novinárov a influencerov sme sa už mohli ponoriť do novej lokality Nahant a vyskúšať si novú triedu Spiritborn, ktorá ponúkla úplne nový spôsob hrania Diablo IV.

Ocitli sme sa v džungli plnej ruín aj podzemných kobiek, pričom pod vplyvom Mephista sa tu rozšírili monštrá, ako sú krvilační Lacuni, ktorí sa prvýkrát objavili v Diablo II, Hollows, ktorí pôsobia ako chodiaca kopa mäsa a vnútorností a Dregs, ktorí žijú v hustých korunách stromov. V deme sme po prvýkrát hrali za Spiritborna, duchovného bojovníka, ktorý čerpá silu zo svojho spojenia so Spirit Guardians. Spiritborn môže prisahať svoju vernosť niektorému zo štyroch Spirit Guardians a od toho sa odvíjajú vaše pasívne bonusy. Ako prvý nás príjemne prekvapil malý snežný leopard Alkor, ktorý za nás zbieral zlato z nepriateľov. Ide o jedno z troch zvieratiek, pričom tigra a huskyho získate s vyššími edíciami Vessel of Hatred.

Ako prvé sme začali skúmať Spirit Hall okno vo vlastnostiach postavy, ktoré zobrazovalo nový typ pasívnych bonusov. Keď v hre dosiahnete 15. úroveň so Spiritbornom, budete si môcť vybrať svojho primárneho Spirit Guardiana. Na 30. úrovni potom budete môcť vybrať aj sekundárneho Spirit Guardiana, čo vám umožní ďalej prispôsobiť svoj herný štýl. Na výber je jaguár Rezoka, ktorý je ideálny na hranie s vysokým APM (akcie za minútu), pričom jeho primárnym elementom je oheň. Gorila Wumba sa zameriava na silné útoky a zmiernenie zranení. Ďalším je orol Kwatli, ktorý je rýchly a obratný, preto je zameraný na presnosť a jeho element je blesk. A napokon je tu stonožka Balazan, ktorá sa zameriava na poškodenie jedom a vysávanie života z nepriateľov v priebehu času.

Vyberte si svoje duchovné zviera

Hráči si môžu kedykoľvek v priebehu hry zmeniť svojich Spirit Guardianov a ich kombináciou si môžu prispôsobiť herný štýl podľa seba. Môžete tak mať rýchleho bojovníka na blízko, tank s veľkým rádiusom poškodenia či beštiu útočiacu jedmi a kradnúcu život. Schopnosti Spiritborna poháňa Vigor, ktorý je generovaný používaním základných útokov. Vyskúšali sme si mix rôznych schopností, od tradičných útokov zaberajúcich väčší rádius, cez ochranné schopnosti ako Pancierová koža, ktorá nám pridala 100-percentú šancu na blokovanie po dobu troch sekúnd.

Používali sme aj schopnosť, ktorá spôsobovala útok jedom a vyvolávala dlhodobé poškodenie nepriateľom. Najsilnejšia bola ultimátna schopnosť The Protector, ktorá v našom prípade privolala gigantickú gorilu, ktorá bola naším primárnym Spirit Guardianom. Duch gorily chránil oblasť po dobu 6 sekúnd, nepretržite mlátil okolitých nepriateľov za 80% poškodenia a poskytol bariéru za 15% maximálneho života každých 1,5 sekundy. Našou úlohou v deme bolo dostať sa cez džungľu k podzemnej lokalite The Hive. Hra vlnami nepriateľov skutočne navodzovala nepríjemný pocit premnoženého hmyzu prenášajúceho ochorenia, ktorý sa na nás valil z každej strany. Nahnanie roja do užšieho koridoru a spustenie ultimátnej schopnosti pôsobilo ako štedrá dávka spreju proti komárom.

Medzi slabiny Spiritborna patrí obmedzená možnosť výberu zbraní, keďže môže používať iba špecifické dvojručné zbrane: Glaive, Quarterstaff a Polearm, čo znamená, že nemôže používať určité silné unikátne predmety. Ďalšou nevýhodou je obmedzený počet slotov na vybavenie, pretože obmedzenie na dvojručné zbrane znamená, že Spiritborn tým pádom môže byť vybavený len deviatimi predmetmi naraz. Legendárne Aspekty sú tu však oveľa silnejšie, čo často vyvažuje nevýhodu pomalšieho útoku dvojručnej zbrane. Počas dema sme nestihli prejsť celý úľ kvôli oboznamovaniu sa so všetkými novinkami a to sme z nich okúsili len minimum.

Pomocníci na prenájom

Vessel of Hatred so sebou prinesie aj nový systém Mercenaries, ktorý sa vám odomkne počas hlavného questu hry. Žoldnieri sa stanú vašimi spoločníkmi, ktorí budú bojovať po vašom boku. Každá zo štyroch postáv má svoju vlastnú minulosť aj jedinečné schopnosti. Sú to Raheir the Shieldbearer, Aldkin the Cursed Child, Varyana the Berserker Crone a Subo the Bounty Hunter. Defenzívny Raheir so svojim štítom sa k vám automaticky pripojí po prejdení Vessel of Hatred. Ostatné postavy budete musieť následne odomknúť splnením ich osobných questov.

Mercenaries sú navrhnutí tak, aby vám poskytovali podporu v rôznych situáciách. Je to isté riešenie pre ľudí, ktorí by potrebovali pomoc pri hordách monštier, keď nablízku nie je iný online hráč. Raheir je kováč, ktorý so svojim štítom poskytuje obranné schopnosti, zatiaľ čo Subo, známy ako "Opitý Lukostrelec", ponúka pomoc z diaľky. Varyana je bojovníčka na blízko, ktorá vyžaduje, aby ste zabíjali nepriateľov a napĺňali jej Massacre meter. Aldkin je démonské dieťa a mág, ktorý dokáže striedať medzi svojou ľudskou a démonickou formou.

Po odomknutí viac ako jedného žoldniera ich môžete mať pri sebe maximálne dvoch. Jeden je váš primárny žoldnier, ktorý je s vami neustále a má plne rozvinutý strom schopností. Druhý funguje ako posila, má skrátený strom zručností a prichádza na povel. K tomuto žoldnierovi pripojíte svoju schopnosť, a keď ju použijete, privoláte tým žoldniera, aby ju vykonal. Tento systém pridáva ďalšiu vrstvu strategického plánovania, keďže musíte rozhodnúť, ktorý žoldnier a ktoré schopnosti najlepšie vyhovujú vašej taktike a štýlu hry.

Temná citadela ponúkne ďalší obsah po prejdení hry

Blizzard nechce, aby ste sa po prejdení Vessel of Hatred nudili, preto pridáva aj ďalší obsah v podobe Dark Citadel. Po konci hlavnej kampane dostanete úvodnú úlohu, ktorá vás privedie k Citadele. Ide o novú PvE kooperačnú aktivitu, do ktorej sa môžu zapojiť skupiny hráčov, minimálne vo dvojici, aby splnili výzvy vyžadujúce tímovú spoluprácu. Odmeny za absolvovanie Citadely sa budú aktualizovať každý týždeň, aby boli hráči motivovaní pravidelne plniť túto novú kooperatívnu aktivitu.

Po kritike Diablo IV zo strany hráčov, že mnohí z nich nemali čo robiť po dokončení príbehovej časti, sa Blizzard s Vessel of Hatred bude snažiť znovu vás prikovať k najlegendárnejšej ARPG. Nám sa počas hrania dema potvrdilo, že 20 minút na Diablo je proste málo a nevieme sa dočkať, kedy sa prebrodíme džungľou, aby sme naháňali samotného Mephista predtým, ako ovládne dušu Neyrelle, ktorá ho odvážne drží v zajatí. To, čo sme videli na Gamescome, vraj nie je všetko z toho, čo má Blizzard v talóne, preto sa tešíme, čo všetko nakoniec prinesie Vessel of Hatred a patch 2.0 aj s novou sezónou 8. októbra.

napísal Tanya 29.8.2024
Páči sa mi! (+6)
DIABLO IV: VESSEL OF HATRED