HARRY POTTER: QUIDDITCH CHAMPIONS

HARRY POTTER: QUIDDITCH CHAMPIONS

6.5

Namiesto zlatej strely dorážačka do tváre

Počas hrania Hogwarts Legacy mnohým hráčom poskočilo srdce, keď zbadali pred Rokfortom ikonické obruče týčiace sa vysoko nad ihriskom s vežičkami vo farbách Rokfortských fakúlt. Možnosť zahrať si metlobal so spolužiakmi sa priam núkala a o to väčšie bolo sklamanie, keď sme zistili, že žiadny zápas sa v hre konať nebude. Po enormnom úspechu Hogwarts Legacy bolo jasné, že si Warner Bros. nenechajú ujsť možnosť nám ponúknuť hrateľný metlobal v samostatnej hre. Harry Potter: Quidditch Champions je hra, ktorú všetci fanúšikovia očakávali a zároveň sa aj tak trochu obávali, ako sa s ňou Unbroken Studios popasujú. Vďaka kombinácii rýchlej akcie, tímovej práce v režime viacerých hráčov a rozsiahlych možností prispôsobenia predstavili netradičnú športovú hru podľa vlastných pravidiel.

V Quidditch Champions vás privítajú dobre známe postavy, aj keď je škoda, že sú predabované inými hercami. Na pozemku Weasleyovcov sa objaví metlobalové ihrisko a Ginny s bratmi a Harrym vám predstavia všetky úlohy v metlobale. Naučíte sa lietať a prehadzovať loptu ako triafač, následne sa chopíte pálky v úlohe odrážača, Ron vás naučí, ako byť dobrým strážcom a Harry prezradí všetky tajomstvá stíhača na ihrisku. Ovládanie jednotlivých hráčov nie je priveľmi náročné a lietanie na metle aj všetky animácie pohybov pôsobia svižne bez bugov či problémov. Akonáhle sa naučíte základné ovládanie všetkých rolí na ihrisku, môžete si zahrať v niektorom z troch základných režimov hry.

Či hráte sólo režim, multiplayer alebo exhibičný offline režim, herné mechanizmy každej z úloh na ihrisku sú dostatočne pútavé, aby zaujali ako príležitostných hráčov, tak aj súťaživých fanúšikov metlobalu. Každý si nájde svoju obľúbenú úlohu, aj keď niektoré z nich sú o dosť dynamickejšie oproti iným. Hra za triafača kladie dôraz na prihrávky a presnosť, zatiaľ čo úloha odrážača je privolávať svoju dorážačku a narúšať hru súperov, čo dodáva hre agresívnejší charakter. Prehadzovaním lopty cez obruče získate iba 10 bodov z potrebných 100, no stíhači môžu získať až 30, ak sa im podarí chytiť zlatú strelu. Dosiahnu to lietaním cez zlaté kruhy, ktoré poskytujú zrýchlenie na chytenie zlatej strely. Strážca nielenže balansuje medzi bránkami, ale pomáha spoluhráčom vytváraním modrých zrýchľovacích kruhov na ihrisku.

Harry Potter: Quidditch Champions
Harry Potter: Quidditch Champions Metlobal si zahráte aj so svojimi obľúbenými postavami.
Metlobal si zahráte aj so svojimi obľúbenými postavami.

Harry Potter: Quidditch Champions Hra za strážcu patrí medzi tie menej zaujímavé.
Hra za strážcu patrí medzi tie menej zaujímavé.

Harry Potter: Quidditch Champions Netreba zabúdať prihrávať spoluhráčom.
Netreba zabúdať prihrávať spoluhráčom.

Je zjavné, že niektoré úlohy môžu byť o čosi zábavnejšie ako iné a ako pri každej športovej hre je dôležité vypilovať svoje schopnosti. Najmä pri úlohách, ako je strážca, je potrebné mať rýchle reflexy aj dobrú stratégiu. Na vyhýbanie sa dorážačke sa budete musieť naučiť dobre načasovať svoje uhýbanie, inak budete viac na zemi ako vo vzduchu. Trochu stereotypne pôsobí úloha stíhača, ktorý musí jednoducho rýchlo prechádzať kruhmi, inak sa k strele nepriblíži. Niektorí sa budú nudiť aj pri obručiach v úlohe strážcu, ktorý často lieta na mieste a žmúri na prichádzajúcu prehadzovačku niekde v diaľke.

V sólo kariérnom režime si zahráte o štyri rôzne poháre – Weasleyovský, Rokfotský, Trojčarodejnícky a Svetový. Ide o tradičný systém pavúka, kedy budete hrať proti iným fakultám či školám, kým sa nedostanete do finále. V tomto režime zistíte, že sa oplatí ovládať všetky z vyššie menovaných úloh v metlobale, pretože počas zápasu dokážete ovládnuť kohokoľvek z vášho 6-členného tímu. Všetky postavy, ktoré práve neovládate, má na starosti AI, ktorá sa riadi hlavne obtiažnosťou nastavenou na začiatku turnaja. S vyššou obtiažnosťou sú boti agresívnejší, viac vás zhadzujú z metly a strážcovia vedia lepšie ubrániť kruhy.

Hra vás chce udržať v slučke zápasov systémom levelovania a odmeňovania. Odmeny sú za progres v kariére, potom sú tu denné a týždenné výzvy. Ráta sa snáď každý aspekt hry a za všetko existuje nejaká odmena, či už vo forme zlata, mesačných kameňov a lietajúcich kľúčov. Všetko sú to herné meny, za ktoré kupujete kozmetické predmety, vylepšenia metly a špeciálne kozmetické sety obsahujúce obľúbené postavy podľa filmovej predlohy. Napodiv tu nie sú žiadne mikrotransakcie a s výnimkou štartovacích 2000 galeónov pre majiteľov Deluxe verzie si všetko budete musieť oddrieť na ihrisku. Ak chcete zvýšiť rýchlosť, odolnosť alebo ovládanie vašej metly, jednoducho budete musieť zbierať mesačné kamene.

Harry Potter: Quidditch Champions

Hlavným lákadlom Quidditch Champions by však mal byť multiplayer režim, ktorý vás poteší možnosťou crossplay s kamarátmi na akejkoľvek inej platforme. Zároveň vás však sklame tým, že tu existuje len jeden jediný režim troch hráčov na troch a zvyšok tímu vždy ovládajú boti. Nielenže sa s botmi nehrá tak dobre, ale autori zvolili aj trochu zvláštny štýl vyberania úloh v tíme. Vždy ovládate dve postavy, pričom jedna z nich vždy musí byť triafač a druhá je už podľa vašej voľby. Ak nemáte radi hru za triafača a vašu druhú postavu nepriateľ odstaví dobre mierenou dorážačkou, jednoducho sa ocitnete vo vašej neobľúbenej úlohe.

Hre veľmi chýba aj ranked multiplayer režim, v ktorom by ste sa na základe svojho levelu jasne umiestnili na priečkach v porovnaní s inými hráčmi a na základe toho by ste dostali aj oponentov. V obyčajnom režime 3 na 3 je matchmaking jednoducho o náhode a ako hráč na leveli 7 sa úplne bežne ocitnete medzi súpermi s levelom 24, ktorí vám so svojimi vylepšeniami nedajú šancu ani sa nadýchnuť. Okrem vylepšení metiel sa musíte sústrediť aj na správne investovanie bodov schopností, ktoré dostanete za každé zvýšenie levelu. Iba tak zvýšite poškodenie, schopnosť brániť či zrýchliť vašich tímových hráčov.

Esteticky zameraných hráčov potešia rozsiahle možnosti prispôsobenia postáv aj trhovisko so všetkými vtipnými a rozkošnými kozmetickými vylepšeniami. Hráči môžu upraviť vzhľad, oblečenie, prútik, gestá aj metly a všetko získate len postupom v hre bez nutnosti vytiahnuť reálnu peňaženku. Je takmer isté, že autori budú musieť ponuku rôznych pekných drobností postupne rozširovať, aby hráčov udržali pri obrazovkách. Je to hlavne preto, lebo hrateľnosť po čase začne byť stereotypná a hrozí, že bez výziev hráči nebudú mať motiváciu udržiavať online komunitu pri živote.

Harry Potter: Quidditch Champions
Harry Potter: Quidditch Champions Pozícia stíhača overí vaše schopnosti pri ovládaní metly.
Pozícia stíhača overí vaše schopnosti pri ovládaní metly.

Harry Potter: Quidditch Champions Hra perfektne zachytáva atmosféru zápasov ako z filmov.
Hra perfektne zachytáva atmosféru zápasov ako z filmov.

Harry Potter: Quidditch Champions Levelovaním odomknete silnejšie schopnosti.
Levelovaním odomknete silnejšie schopnosti.

Najväčší fanúšikovia Harryho Pottera budú hrou určite očarení, pretože akonáhle uvidia svoje obľúbené prvky z čarodejníckeho sveta, dokážu sa ľahko namotať. Hre sa perfektne podarilo uchopiť atmosféru metlobalového šampionátu a fanúšikovia sa budú cítiť nostalgicky pri pohľade na hracie polia aj na postavy, ktoré vedľa nich lietajú, čo môže byť pokojne Hermiona, Draco aj Cho Changová. Ešte aj cutscény v hre sú priamo inšpirované scénami z filmov. Štylizácia postáv je síce trochu odlišná od filmov, no aj tak všetko vyzerá povedome a aj soundtrack znie ako od Johna Williamsa. Je však škoda, že je obmedzený na doslova pár skladieb. Rovnako je sklamaním, že hracích prostredí je v skutočnosti len 6, z toho Rokfort a Weasleyovský Brloh majú tri typy počasia.

Hoci Quidditch Champions exceluje v navodení správnej atmosféry čarodejníckeho sveta, v mnohých aspektoch nedosahuje svoj potenciál. Online multiplayer a matchmaking v hre by si zaslúžili viac funkcií. Viac režimov a možnosť hrať 6 na 6 by mohla hru osviežiť. Aj keď svojou štylizáciou a nenáročnou hrateľnosťou zaujme aj hráčov, ktorí bežne nehrávajú športové hry, celkovo hra pôsobí nedotiahnuto a pokojne mohla radšej byť free-to-play titulom. Harry Potter: Quidditch Champions ocenia najväčší fanúšikovia čarodejníckeho sveta, ktorí už dlho snívajú o tom, že ovládnu metlobalové ihrisko, no nedá sa povedať, že by hrateľnosť dokázala k metle prilepiť každého hráča.

napísal Tanya 13.9.2024
Páči sa mi! (+2)
6.5