EA SPORTS WRC 24 |
EA SPORTS WRC 24 |
Nedávno sa WRC hra od Codemasters dočkala veľkého rozšírenia, čo neočakávane nie je samostatne vydanou hrou na ročnej báze ako v prípade iných EA športov, ale má podobu veľkého plateného DLC. Noví hráči majú rovno možnosť kúpiť celú hru už aj s novým obsahom.
Rozšírenie obsahuje 2 nové rally, ktoré sa objavili v kalendári WRC tento rok (obe obsahujú rýchle šotolinové trate v Poľsku a Lotyšsku). Takisto sme sa dočkali 5 „nových” áut (všetky Rally1 v nových polepoch, nové Rally2 Toyota Yaris a Rally4 Ford Fiesta). Okrem toho, samozrejme, prišli aktuálne polepy pre všetky ostatné autá z Rally2 a Rally4 kategórie.
V rámci veľkej expanzie prídu ešte neskôr ďalšie nové etapy (napr. ikonické Fafe v Portugalsku) a pravdepodobne ďalšie autá, ale detaily k nim zatiaľ nevieme. Jeden takýto update je naplánovaný na zimu a jeden potom na jar budúceho roka.
Čoho sme sa, žiaľ, nedočkali, je nejaké viditeľné zlepšenie vizuálu (aj keď absolútne slabé a nestabilné snímkovanie, ktoré hru výrazne devalvovalo pri vydaní pred rokom, sa už, našťastie, nekoná). Takisto je tu komplikované a neprehľadné menu zanárajúce vitálne informácie hlboko do podstránok. Jediná lastovička je indikátor na nutnosť opravy v servisnom menu medzi etapami (žiaľ, upozornenie na príliš zjazdené pneumatiky sa stále nekoná). Hodí sa dodať, že Time Trial mód sa dočkal mierneho posunu dennej doby a počasia, takže etapy vyzerajú trochu lepšie (menej prepálené, trochu prirodzenejšie). Žiaľ, stále nemôžeme jednoducho pustiť TT s ľubovoľnou dennou dobou a počasím a autom. To je niečo, čo bolo dostupné na pár kliknutí u konkurencie v hrách od Kylotonn.
Čo si naopak zaslúži pochvalu, je dizajn nových tratí. Sú síce kratšie ako minule (cca 18km a 10km dlhé trate v oboch lokalitách, takže už nie 35km ako napr. v Čile), ale zato prinášajú výrazne viac nerovností a hrboľov, ktoré dokážu rozhodiť aj súčasné Rally1 mašiny s ich výrazných aerom.
Poľsko je parádne úzke a technické so zradnými skokmi naslepo alebo technickými ostrými vracaniami. V kombinácii s veľmi nízkou viditeľnosťou pri snežení je o zábavu na dlhé večery postarané. Prípadne si ho dajte na mokrom povrchu pre menej trakcie. Určite sa oplatí vyskúšať s tohtoročnými Rally1 autami.
Lotyšsko je ešte rýchlejšie a pocitovo širšie, ale po okolí cesty všade číhajú veľmi zradné odvodňovacie žľaby, ktoré pri troche nepozornosti dokážu behom chvíľky pokaziť radosť z dobre odjazdenej etapy. Jedna z dvoch dlhých etáp má veľmi fajn úzku a kľukatú pasáž lesíkom pre zmenu tempa.
Nové Rally1 autá sa líšia vizuálne len kozmeticky od tých z minulého roka. Autori ale mierne upravili správanie sa na ceste (podľa reality?), takže sa ovládajú pocitovo lepšie a človek s nimi má väčší pocit istoty. Takisto (čo by pasovalo s vyjadreniami jazdcov) je Toyota najstabilnejšia a Hyundai trochu pretáčavejší. Ford Puma naviac dostal úplne nové ozvučenie a keďže sa aj príjemne ovláda, je mojím favoritov z tejto trojky.
Úplne nová pre túto sezónu je Toyta Yaris Rally2 s trojvalcom a veľmi výrazným zvukovým prejavom. Môžete si tak vyskúšať stroj, na ktorom jazdí súčasný veľký talent Sami Pajari (keď aktuálne nezískava skúsenosti vo vyššej kategórii).
Expanzia okrem iného prináša aj novú sezónu s aktuálnym kalendárom, kde Mexiko a Estónsko práve nahradili Poľsko a Lotyšsko. Naviac pri spustení sezóny 24 autori integrovali aj nový (kontroverzný) bodový systém, ktorý rozdelil body na piatok-sobota a nedeľa, takže aj pre posádky, ktoré havarujú v prvých dvoch dňoch, prináša možnosť zabojovať o 12 bodov (z celkovo 30) v nedeľu. Takže môžete ľahko vyskúšať, či by ste v koži niektorého z reálnych pretekárov dosiahli až na vrchol. Drobnú (opäť kontroverznú) úpravu dostalo aj úvodné kolo v Monte Carlo, ktoré v hre najnovšie je v rámci sezóny v jarnom počasí bez zradného ľadu (má to evokovať nedostatok snehu tento rok v reálnej rally, ale odobrať pre toto miesto unikátnu možnosť jazdiť na ľade mi nepripadá úplne šťastné).
Nové DLC stojí bez debaty za povšimnutie, ak ste fanúšikom pôvodnej hry. Prináša nové možnosti ako sa zabaviť na nespevnenom povrchu v silných súčasných aj historických strojoch. Hra určite za ten rok od vydania zlepšila svoj technický stav. Silná zvuková stránka aj dobrý pocit z jazdy a FFB (ak hráte na volante) určite stoja za zmienku. Žiaľ, vizuálne je to stále poslabšie (mimo top PC) a veľmi zle navrhnuté menu všetko zbytočne spomaľuje a zhoršuje celkový zážitok. Ak ste sa pri pôvodnej hre bavili a stále pri nej trávite čas, pridajte si pokojne jeden alebo aj dva bodíky naviac, nové rally vás určite nesklamú. Ak ste tento počin ešte neokúsili, počkajte na prípadnú zľavu a dostanete solídnu hru, ktorá dokáže zabaviť na veľmi dlho.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: EA Sports / Codemasters Štýl: Racing / Simulácia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|