ALAN WAKE 2: THE LAKE HOUSE DLC

ALAN WAKE 2: THE LAKE HOUSE DLC

7.0

Alan Wake 2 sa uzatvára a Control 2 otvára

Remedy síce nemáva vysoké predaje svojich hier, ale stále si ide svoje a zlepšuje sa v tom. Možno nie každému jej hry sadnú, ale ak chcete temné, tajomné a miestami hororové zážitky, tu budete doma. Síce prvými titulmi boli akčné Max Payne hry, ale už tam autori príbehom išli do temnoty, aby si to naplno vyskúšali v prvom Alan Wake, ktorým začala ich moderná éra.

V Alan Wake otvorili v svoj temný svet ľudí so schopnosťami, ktorý následne rozšírili v Quantum Break, čo bol veľmi pôsobivý prídavok do Alan Wake sveta, ale minimálne nateraz tam pre práva nepatrí a zaradili do neho až svoj ďalší titul Control. Ten následne rozšírili dvomi expanziami a bližšie prepojili s Alan Wake a rovno aj vtedy ešte nevydaným Alan Wake 2. Ten vyšiel pred rokom a práve mu prišla druhá expanzia, ktorá znovu uzatvára ďalšiu kapitolu hry a znovu príbeh rovno prepája na prichádzajúci Control 2.

Táto druhá expanzia sa volá The Lake House a zatiaľ čo predchádzajúca bola skôr orientovaná na akciu a zábavu, táto je orientovaná na príbeh. Doslova je vytvorená na prepojenie udalostí s Control 2, keďže preberáme agentku FBC Kiran Estevezovú, teda agentku z Federal Bureau of Control. Tá sa vydáva ku Cauldron Lake do výskumného strediska nazvaného Lake House, v ktorom sa niečo stalo.

Alan Wake 2: The Lake House DLC
Alan Wake 2: The Lake House DLC Lake House vám predstaví postavu agentky Kiran Estevez
Lake House vám predstaví postavu agentky Kiran Estevez

Alan Wake 2: The Lake House DLC Čaká na vás tajomný Lake House.
Čaká na vás tajomný Lake House.

Alan Wake 2: The Lake House DLC A aj nový nepriateľ.
A aj nový nepriateľ.

O The Lake House sme už počuli v prvej Control hre, kde spomínali, ako nechce zdieľať výsledky svojich výskumov a obmedzuje tak možnosti monitorovania Cauldron Lake. Už vtedy report podávala Kirian. Následne v Alan Wake 2 sa miesto spomína viackrát s tým, že stanica sa neozýva. Neskôr sa v Alan Wake 2 Saga dozvedela, že stanica bola pod útokom Dark Presence a nikto neprežil. Teraz v expanzii to prichádza preveriť Kirian osobne.

Rovno si povedzme, že tak ako ostatné expanzie, ani táto nie je dlhá a za dve-tri hodiny ju máte prejdenú. Ale neznamená to, že je zlá. Expanzia ponúkne veľa príbehového obsahu a prepojení, ako aj decentnú akciu a, samozrejme, nečakané, respektíve aj očakávané podivné nevysvetliteľné javy dejúce sa okolo vás. Hrateľnosť čakajte skôr v štýle Controlu, keďže ste v malej päťposchodovej budove, po ktorej budete prechádzať a niekedy sa vracať medzi poschodiami. Nebude tam však veľa backtracingu a viditeľne autori nechceli hráčov zdržiavať, čo je niekedy až škoda.

Základ hrateľnosti tu tkvie v preskúmavaní budovy, budete čítať papiere na stoloch, stenách, tabuliach, nakoniec prišli ste sem preveriť, čo sa tu stalo. Prečítané údaje budú často dôležité, keďže práve vďaka nim sa dostanete cez heslá počítačov. Totiž heslá sú často dátumy (v americkom formáte), ktoré musíte zistiť. Niekedy je to jednoduché, niekedy zložitejšie, ale ak by ste sa s tým nechceli otravovať Epic rovno spísal návod na celú expanziu. Počítače hlavne umožnia otvoriť niektoré dvere, ale ponúknu aj emaily s ďalšími informáciami z pozadia udalostí. Všetky tieto zozbierané informácie sú len doplnok príbehu a nevyšetrujete tu tak ako v pôvodnej hre. Pridávajú sa aj jednoduché puzzle prvky so zapínaním batérií a dodávaním energie do určitých častí budovy.

Poschodí v budove nebude veľa a rozlohou nie sú veľké, ale nabeháte sa nimi, keďže nie všetky sú reálne fyzicky rovnaké ako ich pôdorys. Niekedy sa vám za dvermi poschodia znovu zopakujú, niekedy sa dostanete do nekonečných miestností alebo do bludiskových levelov, ktoré sa náhodne menia. Psycho to bude viac ako dosť. Popritom vám to bude Kirian všetko komentovať a zhŕňať, čo ste doteraz zistili a čo musíte spraviť ďalej. Mimochodom, hrá a aj dabuje ju Janina Gavankar, nakoniec podľa tváre ju aj spoznáte. Uvidíme, či ju Remedy použije aj v Control 2.

Okrem skúmania, samozrejme, čakajte záhadné úkazy, ktoré vás budú sprevádzať, ako démonické scény a aj samotných démonov z Alana Wakea citlivých na svetlo. Boje tak nechýbajú a kombinujete pri nich svetlo z baterky a zbrane. Tých tu nie je veľa a rovnako ani nábojov, a tak musíte postupovať rozvážne a určite hľadať náboje všade v okolí. Zároveň démoni nebudú jediní nepriatelia. Pridajú sa aj oživené bytosti z obrazov, ktoré bežnými zbraňami nezničíte, až pokým nenájdete zbraň určenú na nich, bude potrebné sa im vyhýbať. Autori sa v expanzii až príliš venovali maľovaniu a obrazom, a to až tak, že sa s jedným budete aj rozprávať.

Totiž príbehovo sa expanzia dotýka ako Alana Wakea, tak maliara Rudolfa Lanea, ktorého démoni ožívajú práve z malieb. Jeho poznáme už z prvej Alan Wake hry a zjavne Lake House skúmal aj jeho tvorbu. Nakoniec Lake House bol špeciálne vybudovaný po udalostiach v Alan Wake, a to na okraji Cauldron jazera, v ktorom je prechod do inej dimenzie, známej ako Dark Place. Spája sa tu všetko z udalostí hier a zároveň samotný príbeh bude smerovať k začiatku Control 2.

Alan Wake 2: The Lake House DLC
Alan Wake 2: The Lake House DLC Boje v expanzii nechýbajú, ale nebude ich veľa.
Boje v expanzii nechýbajú, ale nebude ich veľa.

Alan Wake 2: The Lake House DLC Expanzia nebude rozsiahla, čakajte len 5 malých poschodí budovy, aj keď nie je všetko také malé, ako sa zdá.
Expanzia nebude rozsiahla, čakajte len 5 malých poschodí budovy, aj keď nie je všetko také malé, ako sa zdá.

Alan Wake 2: The Lake House DLC Počítače a prelamovanie hesiel bude jednou zo súčastí hrateľnosti.
Počítače a prelamovanie hesiel bude jednou zo súčastí hrateľnosti.

Vizuálne čakajte znovu luxusné prevedenie. Bude to vizuál v štýle Alan Wake 2, aj keď s brutalistickými prvkami z Controlu, keďže sa dostanete do jeho zriadenia. Čakajte veľmi pekné spracovanie ako postáv, tak prostredia, nechýba  zapracovanie Ray-tracingu, plný path tracing, a teda odlesky, svetlá a tiene budú parádne. S tým sa pohrali a odlesky vám to budú stále pripomínať. Nakoniec Remedy svoj Northlight engine doťahuje na maximá, aké dnes grafické karty ponúkajú a aj to vidieť.

Náležite tomu vidieť aj nároky - aj keď z výkonnostného hľadiska prekvapila úvodná lesná časť, ktorá išla v 160 fps (na RTX 4080 na 4K na maxime aj s path tracingom a DLSS na quality), aj keď vnútorné priestory následne idú skôr okolo 80 fps. Tu záleží na tom, aké nastavenia si zapnete, path tracing zožerie veľa výkonu, ale frame generation s framerate pomôže rovnako ako ray reconstruction, ak máte grafiku z RTX 40 série.

Čo je pozitívne a nové, sú nastavenia zjednodušenia hry, tie pribudli do Alan Wake 2 teraz s výročným updatom a hráčom, ktorí nemajú radi akciu alebo nemajú rýchle reakcie, umožní boje prejsť bez stresu. Ponúka totiž zapnutie nezraniteľnosti, neobmedzené náboje, zabitie nepriateľov jedným nábojom, rýchle otočenia alebo rýchle akcie na jedno stlačenie, alebo aj automatické QTE prvky.  Je to príjemné vylepšenie, ak s týmito prvkami máte problémy, či už v pôvodnej hre, alebo v expanziách.

Alan Wake 2: The Lake House DLC
Alan Wake 2: The Lake House DLC Rozprávanie sa z obrazom? Prečo nie...
Rozprávanie sa z obrazom? Prečo nie...

Alan Wake 2: The Lake House DLC Rátajte s množstvom informácií všade v okolí.
Rátajte s množstvom informácií všade v okolí.

Alan Wake 2: The Lake House DLC Pridá sa aj niekoľko filmov...
Pridá sa aj niekoľko filmov...

Celkovo je Alan Wake 2: The Lake House pekná expanzia, neponúka veľa vlastného príbehu, ale je bohatá na prepojenia a náznaky, kam bude smerovať Control 2. Nakoniec pripraviť hráčov na Control 2 je aj cieľ expanzie. Veľa iného od nej nečakajte. Pridáva sa temná, priam hororová atmosféra, zaujímavý nový nepriateľ a jediná škoda je dĺžka expanzie. Na jednej strane je dobre, že to zbytočne nenaťahovali, ale na druhej 2-3 hodiny je málo, kľudne mohli pridať ďalšie poschodia a napríklad v nich rozšíriť len akciu. Ale ako celok to dáva zmysel a ak chcete mať kompletný Alan Wake 2 zážitok, určite sa do toho oplatí ísť. K tomu teraz, keď obe expanzie dostanete len za 10 eur, to nie je to zlá ponuka.

napísal saver 23.10.2024
Páči sa mi! (+2)
7.0