WONDER BALL |
WONDER BALL |
O slovenských vývojároch je možno počuť menej, ale príležitostne sa dočkáme aj nejakej novej hry z našich končín. Túto dokonca pripravil jediný človek - Adrián Siska. A výsledok je pozoruhodný, obzvlášť na jednotlivca. Môžete očakávať slušnú kvalitu a zábavu v titule inšpirovanom klasickými plošinovkami, v spojení s akciou a objavovaním prostredia.
Zagúľate sa do univerza pomenovaného Kyberzem. A to doslova. Stanete sa totiž guľou, respektíve loptou, s ktorou sa pohybujete po krajine a plníte úlohy, aby ste zastavili nebezpečný vírus. Niektoré sú povinné, iné dobrovoľné, ale vždy treba preukázať svoju šikovnosť a niekedy aj bojovať. Bežne sa kotúľate hlavným, otvoreným prostredím, kde sa toho veľa nedeje a predovšetkým sa presúvate k miestam so zadaniami. Ale aspoň pritom zbierate mince, diamanty a mikročipy. Prípadne kľúče od truhlíc.
Nálezy sú buď len tak rozložené na poľných cestách, kde vás popoženú urýchľovacie plošinky, alebo položené na skalách a ukryté v debničkách, ktoré treba rozbiť. Len pozor na tie červené - vybuchujú! Stačí rozbeh alebo elektrický výboj, ktorý viete vyvolať a debny sú na kúsky. Sto mincí vám pridá jednu opravárenskú sadu, ktorou si regenerujete poškodenú loptu. Stovka diamantov vám zas umožní vyvolať dočasný ochranný štít. Mikročipy slúžia na vylepšovanie lopty. Dá sa upgradovať výdrž batérie, dosah útoku, spôsobené poškodenie, štít a dash, teda prudké zrýchlenie. To sa oplatí asi najviac, lebo v náročných skákacích úrovniach veľmi pomôže, keď môžete v rýchlom slede viackrát za sebou vymrštiť guľu a dostať ju tak o veľký úsek dopredu.
Je škoda, že hlavná krajina je síce členitá a zaplnená rôznymi objektmi, ale chýba jej fauna. Nestretnete tam žiadne zvieratá, vtáky ani hmyz. Nanajvýš neskôr pribudnú nepriateľské obranné mechanizmy. Pri prenesení do arén s výzvami a úlohami je už, našťastie, živšie, ale hra aj pritvrdí. Skákanie a zdolávanie nástrah je dosť náročné, úrovne sú pomerne rozsiahle a keď guľu priveľmi poškodíte alebo utopíte, nasleduje reštart. Avšak nemusí to byť od začiatku, len od posledného aktivovaného checkpointu – tie spoznáte podľa vlajočky. Navyše si môžete znížiť obťažnosť, ale nevšimol som si, žeby to nejako uľahčilo postup.
V úrovniach vás čakajú rozmanité prekážky. Preskakovanie po ostrovčekoch a pohyblivých doskách či plošinách, výbušné debničky a postupne čoraz viac nových nástrah. Tie sa objavujú hlavne po vstupe do pokročilých svetov, kam sa dostanete po splnení hlavných úloh v tých predošlých a po absolvovaní finálnej výzvy v každom z nich. Napríklad v druhom svete sa okrem prostredia, ktoré inklinuje k Orientu, dočkáte aj obranných veží, ktoré vašu loptu zostrelia. Súčasne ale získate schopnosť zmenšovať loptu, čím sa síce nepriateľským strelám vyhne, ale vtedy nemôžete používať schopnosti, nanajvýš skákať.
Okrem toho vstúpite aj do bojových arén, kde je vaším cieľom zničiť agresívne stroje a vyhýbať sa ich strelám. Práve tam najviac pomôžu opravárenské sady a štíty z diamantov a mincí. Hlavne musíte byť v pohybe a používať elektrické výboje v blízkosti nepriateľov, aby ste ich postupne zničili. Žiadal by sa však pestrejší sortiment protivníkov, pretože sa veľmi podobajú, len prichádzajú vo väčších počtoch.
Popri hlavnom režime si môžete zahrať aj dva doplnkové - útok na čas a režim prežitia. V prvom prípade sa pokúšate zdolať už odomknuté levely v čo najkratšom limite. Režim prežitia proti vám posiela vlny robotov, ktorým čelíte v arénach, kým vás nezdolajú. Výkony sú zaznamenané v rebríčkoch a porovnávané s online komunitou. Hrateľnosť ako taká je solídna, ale má určité úskalia. Predovšetkým skoky sú pomerne nepresné a v priestore sa ťažko odhaduje miesto dopadu. Obzvlášť vtedy, ak skok kombinujete s dash zrýchlením, ktoré je niekedy nevyhnutné. To vedie k častým reštartom od posledného checkpointu, zvýšeniu náročnosti a niekedy až frustrácii. Musíte sa obrniť poriadnou dávkou trpezlivosti, inak to čoskoro vzdáte.
Hra má solídnu 3D grafiku s pekným plastickým prostredím a podporou FSR, DLAA a DLSS technológií, kde si kameru polohujete myšou, takže máte dobrý prehľad o okolí. Zvuky sú skromnejšie, hudba príjemná, hravá, ale časom omrzí. No poteší implementovanie slovenských aj českých textov, plus mnoho ďalších podporovaných jazykov. Autor – jednotlivec ukazuje, že keď sa chce, tak sa to skrátka dá a netreba sa vyhovárať.
Hru sme dostali krátko pred vydaním a stalo sa nám, že zamrzla a padla alebo sa lopta zasekla pri objekte a nedalo sa s ňou nič robiť, takže bol nutný reštart. Bolo to však ojedinelé a po oficiálnom vydaní a nejakých záplatách by sa už podobné problémy nemuseli objavovať. Ale prihodilo sa aj to, že sme sa nejako dostali na miesta na okraji svetov, s čím sa akosi nerátalo a prejavilo sa to problémami s pohybom a kolíziou s narušenými objektmi. Zmätočne pôsobí počítanie vyzbieraných mikročipov. Na obrazovke vylepšení vidíte aktuálne množstvo aj to, koľko ešte treba na ďalší upgrade, ale pri zbieraní vo svete hra ukazuje úplne iné množstvá čipov. Podľa všetkého dáva dohromady nové s tými, ktoré ste už minuli.
Wonder Ball je taký malý div zo Slovenska. Celkom sympatický a nápaditý, v hlavných oblastiach skôr ležérny, v skákacích výzvach však poriadne náročný. A niekde medzi tým, čo sa týka obťažnosti, sú akčné arény. Ako celok to rozumne funguje a pribúdajúce prvky aj prostredia sú pomerne zaujímavé. Len by sa žiadalo zaplniť ich nejakými obyvateľmi, lebo bez nich pôsobia ponúkané svety dosť sterilne. Na jednotlivca je to však veľmi slušná práca a ak vás baví skákanie, zbieranie predmetov a máte dostatok trpezlivosti, prídete si na svoje. Aj nízka cenovka je fajn.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Slovenské hry Vývoj: Adrián Šiška / Adrián Šiška Štýl: Skákačka
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|