SPACE ENGINEERS 2

SPACE ENGINEERS 2

Vesmír je nekonečný a fascinujúci

Dojmy

Dvanásť rokov Space Engineers, prelomového titulu štúdia Keen Software House, sa pretavilo do novej podoby, ktorá využíva aktualizovanú verziu enginu VRAGE3 a zohľadňuje požiadavky komunity. A tých bolo za tie roky naozaj veľa. Bez Space Engineers by vlastne ani neexistovala ďalšia aktivita štúdia – GoodAI. Pozrime sa však na pokračovanie Space Engineers 2, ktoré sa momentálne nachádza v prvej alfa verzii na Steame. Volajú to vertical slice #1, čo v korporátnom prostredí znamená test, či hra, engine, dizajn, UX a ďalšie prvky fungujú. A fungujú? Pozrime sa na to.

Rozdiely medzi Space Engineers 1 a 2

Jedným z hlavných vylepšení v Space Engineers 2 je nový jednotný 25 cm mriežkový systém, ktorý umožňuje presnejšiu a intuitívnejšiu stavbu bez rozdielu medzi veľkými a malými mriežkami. Pridané boli aj nové nástroje ako „voxel hand", symetrické nástroje a funkcia undo/redo pre väčšiu flexibilitu pri tvorbe. Grafické vylepšenia zahŕňajú Ray tracing, globálnu ilumináciu a vylepšené osvetlenie, čo posúva vizuálnu stránku hry na novú úroveň. Veľmi pozitívne je prijímané aj vylepšenie textúr a detailov modelov, ktoré výrazne napomáhajú realistickému vzhľadu a pocitu z hry.


Pozitíva v alfa verzii

Zjednodušený a intuitívny stavebný systém umožňuje rýchlejšiu a efektívnejšiu tvorbu komplexných štruktúr – a to je skvelé! Výkon hry je výborný – na stredne výkonných systémoch beží plynulo pri vysokých nastaveniach grafiky. S RTX 3060 a procesorom i7-7700K som hral pri stabilných 60 fps pri prieskume mapy Concordia, s poklesom na 45 fps pri deštrukcii objektov. Deštrukcia je síce trochu problematická, ale funguje. Ako hráčovi, ktorému stačí 30 fps, mi to vyhovuje. Myslím, že vývojári to ešte doladia. Oceňujem aj nové animácie a realistickejší pohyb postáv, ktoré pôsobia lepšie ako v prvej časti.

Výkon

Hra je optimalizovaná tak, aby poskytovala plynulý zážitok aj na stredne výkonných systémoch. Vylepšenia enginu VRAGE3 prispievajú k lepšiemu výkonu a umožňujú hráčom stavať väčšie a komplexnejšie štruktúry bez výrazných poklesov snímkovej frekvencie. Vylepšený fyzikálny engine pomáha pri realistickejšom zničení lodí a objektov, hoci občasné problémy so synchronizáciou objektov v multiplayeri ešte vyžadujú opravu.

UX sa zlepšilo, konečne

Redizajn používateľského rozhrania a ovládania je skvelý, s dôrazom na intuitívnosť a jednoduchosť používania. Nové funkcie, ako je napríklad vizualizácia montážnych bodov a mriežkových línií, zjednodušujú stavbu aj pre nových hráčov. Pribudlo tiež lepšie usporiadanie nástrojov a menu, čo uľahčuje prístup k často používaným funkciám. A nových hráčov značka potrebuje – preto je skvelé, že sa vývojári snažia urobiť hru prístupnejšou.

Hrateľnosť

Space Engineers 2 ponúka rozšírené možnosti tvorby a prieskumu v porovnaní s predchodcom. Hráči majú k dispozícii nové nástroje a funkcie, ktoré im umožňujú realizovať komplexnejšie projekty a objavovať nové svety s vyššou úrovňou detailov a realizmu. To je presne to, po čom hráči volali – technologické obmedzenia enginu, dizajnové obmedzenia, to všetko bolo odstránené alebo vylepšené. Systém automatickej opravy lodí je ďalším krokom vpred, vďaka čomu je údržba komplexných konštrukcií menej frustrujúca. Vylepšenia sa dočkali aj zbrane a bojový systém, kde sú explózie realistickejšie a lepšie vyzerajúce.


Čo by sa malo zlepšiť

Obavy z možného rozdelenia komunity medzi prvým a druhým dielom, čo by mohlo viesť ku stagnácii pôvodnej hry, sú oprávnené. Ale nebál by som sa toho. Firma si rozhodne neutne zdroj svojich hlavných príjmov. Diskutuje sa aj o kompatibilite plánov medzi oboma hrami a aj o tom, či budú aktualizácie pre prvú hru pokračovať. To by bolo vhodné vyjasniť, pretože komunita robí Space Engineers marketing zadarmo. Ďalšou oblasťou na zlepšenie sú veľké vesmírne bitky – v súčasnej verzii dochádza k občasným výrazným poklesom fps pri veľkom počte objektov, čo sťahuje dole celkový dojem z bitiek.

Early Access verdikt - áno či nie?

Celkovo je Space Engineers 2 v alfa verzii veľmi sľubným pokračovaním s mnohými vylepšeniami, ktoré oslovia nových aj skúsených hráčov. A tých hráčov bude len pribúdať, pretože herný vesmír je nekonečný a fascinujúci.


napísal sleeplesscode 24.3.2025
Páči sa mi! (+4)
SPACE ENGINEERS 2


Space Engineers 2
PC

Vývoj: Keen Software House / Keen Software House
Štýl: Akcia
Dátum vydania: 27. január 2025
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Výmena základnej dosky (3)
Čaute, chcem sa opýtať na názor. Pri výmene dosky ...
|Aké máte očakávania od gta vi?... (3)
chcel by som vedieť čo očakávate od tejto videohry...
|Trofeje v kingdom come 2 (0)
Ahojte,vie mi niekto poradiť prečo nemôžem zo zabi...
|Zvuk vo hrách (5)
ahojte,priatelia. mám otázku. vo hre zaklinač 3 al...
|Upgrade budget gpu (14)
Zdravím, chcel by som poradiť ohľadom novej grafik...
|Serialy (16808)
prison break, lost, jericho, battlestar galactica ...
|Sector hraje ... (124681)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Vlastná tvorba. (8628)
Hudba,film,fotografia,výtvarné umenie,poézia a pró...
|Screenshots (62083)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Filmy filmy filmy film... (47105)
O filmoch. Hádam chápete....
|Svet, ukrajina, vojny ... (37122)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk