WARCRAFT III: THE FROZEN THRONE |
WARCRAFT III: THE FROZEN THRONE |
Veľa mesiacov uplynulo odvtedy, ako bol Archimond a Plamenná légia porazení v bitke na hore Hyjal... Noční elfovia, vedení druidom Furion Stormrage-om a kňažkou Tyrande Whisperwind, sa rozplynuli v tieňoch Ashenvalského lesa, sústredení na uzdravenie starovekej pevniny, ktorá bola spálená ohavnou korupciou Légie. Vojnou unavená orkská horda, vedená idealistickým Thrallom, sa usadila na nevľúdnych neúrodných východných kopcoch Kalimdoru a a vytrvalo začali pracovať na založení a ochrane ich nového národa - Durotar. Ľudia prežijúci v Lordareone, pod vedením kúzelníčky Jainy Proudmoore, sa takisto usadili na východnom pobreží neúrodných plání. Ostrovná pevnosť Theramore bola postavená na ochranu posledných chatrných zvyškov upadnutej Aliancie. ...A Arthas, novo korunovaný kráľ Lordareonu, hnal nemŕtvu Pohromu vyhladiť posledné pozostatky odporu jeho železnej vláde. Jeho kráľovstvo sa stalo zamoreným smrťou a trápením. Teraz, hnaný stále sa vracajúcimi víziami ľadového trónu Icecrown-u, Arthas plánuje zosilniť moc nad zvyškom sveta...
...Jednako len, ešte jedna temná duša zostala...
|
|
|
V prítmí niektorého kúta sveta vzpurné stvorenie známe ako Illidan Stormrage kuje úklady a vyčkáva...
Nečaká ale dlho, takisto ako Blizzard Entertainment nevyčkával s vydaním tohoto datadisku ku kvalitnej stratégii Warcraft III: Reign of Chaos. Illidanova nenávisť k nemŕtvym je ešte viac posilnená dohodou s démonom Kil’Jadeenom, ktorý mu prikázal zničiť centrum šírenia nákazy a vládcu Ner’zhula...
Kampaň
Nech to vyzerá akokoľvek jednoducho, Blizzard doviedol príbeh do dokonalosti a ak sa necháte pohrúžiť do príbehu, kde hrajú prím ľudské intrigy, závisť, žiarlivosť, despotizmus... dostanete sa k ešte lepšej kampani, akú Blizzard pred rokom ponúkol v Reign of Chaos. Ingame animované sekvencie skvelo dopĺňajú príbeh, aj keď sa mi sem tam zdalo, že ich je priveľa, sila príbehu je v nich. V kampani datadisku prevládajú RPG misie, kde musíte niečo splniť, či dostať hrdinu(ov) s jednotkami na určené miesto. Misie bývajú niekedy mixom RPG a stratégie, v ďalších zase budete ovládať viacero armád či hrdinov. Kampaň sa nezaobíde ani bez tajnej misie, ktorú po hre s ovečkami získate, niekoľko paródií na iné hry od Blizzardu (Butcher a druhá Wirtova noha)...V kampani sa objavuje nová morská rasa Naga, čo sú vlastne zmutovaní elfovia slúžiaci Illidanovi, a môžem vám kľudne povedať, že si zahráte aj za nich.
Zahráte si spolu tri kampane: prvú za elfov, druhú za ľudí a tretiu za nemŕtvych. Na orkov sa nedostalo, čo Blizzard kompenzuje bonusovou ohromnou RPG sériou zakladania ich národa Durotar na pokračovanie. Po dohratí bonusovej misie autori sľubujú ďalšie pokračovania, ktoré budú k dispozícii na ich oficiálnych stránkach zdarma. Každá kampaň, aj tá bonusová, vás učí zaobchádzať s novými hrdinami a jednotkami, či novými prvkami v hre, ako je napr. nové používanie predmetov.
Elfská kampaň sa nesie v znamení honby na Illidana, ktorému kráča v pätách pomstou zaslepená bývalá strážkyňa jeho podzemného väzenia - nová hrdinka Warden - Maiev. Zrejme nemá v láske ani kňažku Tyrande Whisperwind, ktorá Illidana z väzenia vyslobodila a za jeho dolapenie a usmrtenie je ochotná oklamať aj vodcov svojho mocného národa. Rozuzlenie si však pozrite v závere elfskej kampane.
|
|
|
Ľudská kampaň sa nesie v znamení prekliatia blood elfov, ich princa Blood mága - Kael’thasa, ktorý musí pokorne znášať namyslenosť ľudských veliteľov, a jeho hľadaní vlastnej cesty. Dostanete sa napr. do zničeného orkského sveta Draenor, ktorý sa teraz nazýva Outlands, kde sa pokúsite zničiť Ner’zhulove dimenzionálne brány. Či sa mu toto všetko podarí, či už samému, s pomocou rasy Naga, alebo samotného Illidana, uvidíte teda v tejto kampani.
Kampaň nemŕtvych sa nesie v znamení bezcharakterného vládnutia Arthasa, ktorý doslovne cez mŕtvoly, a silné vízie Ner’zhula, sa ženie na ľadový trón a snaží sa byť rýchlejší ako Illidan, pretože ten by mohol byť jeho záhubou. Cestou mu pomáhajú nový hrdina Crypt lord Anub’arak, z prastarého pavúčieho podzemného kráľovstva Azjol-Nerub, a nový neutrálny hrdina Dark ranger – Sylvanas Windrunner, ktorá si hľadá vlastnú cestu existenciou v tomto svete. Aby ste lepšie pochopili, prečo je vlastne taký záujem o ľadový trón a kto za všetkým tým má prsty, prečítajte si históriu nemŕtvych o mrazivej korune a ľadovom tróne.
Čo je nové?
Čo robí ale vždy datadisk datadiskom, sú urobené vylepšenia, nové jednotky, atď. a vzhľadom nato, že sú skvelo premietnuté do kampane, ale aj multiplayera, pozrieme sa na úkor bližšej charakteristiky kampane, ktorú si jednoducho musíte zahrať, teraz bližšie na všetky zmeny a novinky, ktoré datadisk prináša. Celá ekonomika datadisku sa riadi heslom zabi peona (peasanta, ghoula) zachrániš strom, pretože ceny v zlate za všetko klesli, ale stúpla cena za drevo, hlavne pri upgradoch a výskumoch.
Začneme prostredím, kde pre nás autori prichystali tri nové tilesety (Sunken Ruins, Ice Crown, Outland) s množstvom nových creepov (netvorov) a neutrálnych živočíchov, na ktorých môžu prebiehať urputné boje o každý kúsok zeme. Tilesety sú nádherné a plne charakterizujú oblasť, do ktorej sa dostanete, či už do ľadového severu, tropických oblastí, či vyprahlej pustiny. Každý tileset dopĺňajú creepy typické pre danú oblasť a môžete sa tešiť na všakové príšery od škorpiónov, trpasličích golemov, až po obrovské korytnačky. Veľa máp na mape obsahuje šíre more a zrejme z dôvodu prítomnosti rasy Naga, nám v kampani dokonca Blizzard umožnil zúčastniť sa námorných bitiek, kde sú okrem transportných lodí, dostupné aj klasické fregaty a ťažké destroyeri, lode sú dokonca pre každú rasu špecifické. Keď sme už pri mapách treba spomenúť, že na multiplayer a hranie cez Battle.net je k dispozícii ďalšie množstvo kvalitných máp, niektoré, konkrétne Lost Temple, prerobené na nový tileset Ice Crown, kde je celá mapa pokrytá ľadom.
|
|
|
Hrdinovia a jednotky
Každá rasa získala jedného nového hrdinu, 2 nové jednotky, vlastný obchod, nové upgrady a niektoré rasy ďalšie obranné veže. Nový hrdinovia samozrejme majú nové kúzla, nové jednotky majú nové upgrady. Blizzardi v snahe vylepšiť hrateľnosť a vyrovnanosť rás pripravili pre už existujúce jednotky v RoC ďalšie upgrady, v snahe využívať tieto menej používané jednotky.
Ľudia získali hrdinu Blood mága, ktorého vládne ohňu a jeho silnou zbraňou je kúzlo Flame Strike a ultimátne Phoenix. Novými jednotkami sú Spellbreaker vytrénovaný na ovládanie magických energií a DragonHawk rider, lietajúca jednotka, ktorá dokáže znefunkčniť obranné veže nepriateľa. Novými upgradmi boli obdarené jednotky Gyrokoptéra, Mortar Team a Steam tank, ktorý môže po upgrade strieľať na letecké jednotky.
Orkom háji česť nový hrdina Shadow Hunter, ktorý vie uzdravujúcim lúčom uzdraviť viacej jednotiek naraz, či premeniť nepriateľskú jednotku, alebo hrdinu na malé zvieratko, ktoré môžete potom doraziť (grínpisáci nečítať :)). Bat Raider a Spirit Walker sú novými jednotkami. Bat raider je letecká jednotka, veľmi užitočná na budovy svojim zápalným zadkom :), Spirit Walker je uctievaný čarodejník, ktorý ovláda nehmotnú formu, uzdravuje padlých taurenov a je nebezpečný pre vyvolané jednotky. Troll Headhunterov môžete upgradom zmeniť na Troll Berserkerov, čím získajú viac životov a sily. Catapult získal upgrade Burning oil, ktorým svoje kameňe obaľuje napalmom, a pri dopade zapaľuje zasiahnuté jednotky.
Nemŕtvych posilnil hrdina z bájneho pavúčieho kráľovstva Crypt Lord. Jeho kúzlo Impale je nebezpečné pre každého tvora, pretože po vymrštení do vzduchu zostane ešte chvíľu omráčený. Z mŕtvol dokáže vyvolať hryzúcich skarabov, ultimátnym kúzlom zasa haldu dušičiek. Novými jednotkami sú už spomenutý skarabi, Obsidiánová socha, ktorá dokáže obnovovať manu a život jednotkám v dosahu, a dokáže sa dokonca premeniť na mocnú lietajúcu jednotku žijúcu z many zvanú Destroyer, ktorá dokáže vysať vo svoj prospech všetku manu určenej jednotke, či odstrániť všetky kúzla v určenej oblasti. Necromancerom sa ušiel upgrade Skeletal Mastery, po ktorom môžu vyvolávať ďalšiu novú jednotku kosteného mága.
Nakoniec nám zostali noční elfovia, ktorí sa môžu pochváliť novým silným hrdinom Warden, ktorá sa dokáže na krátku vzdialenosť teleportovať, či hodiť v obkľúčení po nepriateľoch za hrsť nožov. Jej ultimátne kúzlo je tak nebezpečné ako ona sama, vytvorený duch dokáže vyvolávať ďalších duchov na podporu. Novými jednotkami je ťažký kamenný golem Mountain giant, ktorý dokáže absorbovať množstvo fyzických zranení, a letecká jednotka Faerie Dragon, ktorá je účinná voči spellcasterom. Upgrady sa ušli moonwellom, ktoré budú mať po upgrade viac many, vyvolaní Treanti majú úžitok z upgradu Nature’s Blessing, Druidu môžu po upgradoch kúzliť aj vo zvieracej forme svoje základné kúzla. Novou schopnosťou ancientov je možnosť útočiť aj zakorenený (nesmie sa v nich práve vyrábať, či skúmať).
Nové budovy
Každej rase pribudli aj nové budovy, konkrétne vlastné obchody, kde si každá rasa môže kúpiť špecifický predmet.
U ľudí je to Arcane Vault, kde si môžete kúpiť napr. mechanical critter, ktorý vám umožní poslať na prieskum vyvolaného živočícha, ktorého vzhľad závisí od použitého tilesetu, či ivory tower, ktorý vám postaví vežičku bez potreby peasanta. Ľuďom pribudla aj možnosť vylepšiť Scout Tower na ďalšiu obrannú vežu Arcane Tower, ktorá dokáže spaľovať manu jednotkám, čím môžu byť napr. spellcasteri, alebo hrdinovia vyradení z boja.
U orcov je to budova z názvom Voodoo Lounge, s užitočným predmetom Tiny Great Hall, ktorý postaví hlavnú budovu pri expanzii bez potreby peonov.
Undeadom slúži na predaj predmetov Tomb of Relics so zaujímavým predmetom Sacrificial Skull, ktorý na určenom mieste vytvorí blight, kde sa môžu nemŕtve jednotky uzdravovať, či poslúži ako podklad na rýchle expand a vybudovanie obranných veží. Ďalšou novou obranou budovou je Nerubian Tower, ktorú získate upgradom zigguratu. Nemŕtvych bráni chladom a tak aj spomaľuje nepriateľské jednotky.
Nočným elfom pomáha Ancient of Wonder, kde si môžete zadovážiť zaujímavý predmet Moonstone, ktorý zmení deň na noc.
Predmety
Veľké zmeny sa konali na predmetoch a ich funkčnosti. Rozdelené sú do piatich kategórii: charged, ktoré sa dajú použiť viackrát, kým sa neminú, ale veľkou zmenou je colldown, čo znamená určitý čas za ktorý ho môžete znovu použiť. Znamená to, že hrdina s tromi fľaškami zdravia ich neužije naraz, ale vždy po určitom čase. Consumed predmety môžete použiť len raz, potom z inventára zmiznú. Powerups sú predmety, ktoré hrdina použije hneď po zdvihnutí. Tu nastali najväčšie zmeny kde knihy, alebo novo pridané runy, po zdvihnutí automaticky použijete. Permanent predmety sú predmetmi trvalými, ktoré z inventára hrdinu nezmiznú, a trvalo mu pridávajú bonus ak ich nosí. Posledným druhom sú Artefakty, čo sú výnimočné predmety od levelu 7.
Ďalšou podstatnou zmenou je možnosť nosenia predmetov aj inými jednotkami ako sú hrdinovia, čo každá rasa môže urobiť upgradom Backpack, a dovoliť tak špecifickým jednotkám nosiť dva predmety. Sú to:
Humans: Footman, Knight, Sorceress, Priest, Spell Breaker, Rifleman
Undead: Ghoul, Abomination, Banshee, Necromancer, Crypt Fiend
Orcs: Kodo Beast (4), Shaman, Witch Doctor, Raider, Grunt, Spiritwalker
Night Elves: Mountain Giant, Druid of the Talon, Druid of the Claw, Archer, Huntress, Dryad
Nepotrebné predmety sa dajú za polovičnú cenu predať v neutrálnych budovách, alebo hráčskych obchodoch.
Ostatné vylepšenia (zhrnutie):
- Poradie výskumu upgradov sa dá nastaviť podobne ako pri jednotkách.
- Zadanie stavby viacerých budov naraz (použitím klávesy SHIFT).
- Grafické znázornenie priesvitnej budovy na mieste, kde sa ju hráč chystá postaviť.
- Pridaný filter nastavení farieb hráčov na minimapke – ally (spojenec).
- Filter nastavení farieb na minimapke si zapamätá nastavenia, takže ich netreba znovu nastavovať pri každej hre.
- Pridaný filter - creep camp, ktorý ukazuje na minimapke lokáciu creepov a farebne je odlíšená aj ich sila (zelená-žltá-červená-oranžová).
- Vylepšené podmienky pre výhru, aby sa predišlo hrám typu "hľadaj farmu".
- Burrow, Goblin Zeppelin, Entangled Gold Mine, atď . teraz zobrazujú koľko jednotiek je v danej budove/transporte.
- Ikonky spojeneckých hrdinov sa objavia v ľavom rohu obrazovky (pod ikonkami hráčových hrdinov), vtedy, ak sa spojenec odpojí, alebo dá hráčovi možnosť kontrolovať jeho jednotky.
- Handicap – možnosť, ktorá nastaví menší počet hitpointov vašich jednotiek (v percentách).
- Zvukový oznam o ukončení stavby, upgradu teraz obsahuje aj textovú správu o tom, čo sa vlastne vyskúmalo alebo postavilo.
- Indikátor zdravia priateľských jednotiek sa zobrazí ak hráč stlačí ľavý ALT. Stlačenie pravého ALTu -zobrazí zdravie nepriateľských jednotiek.
- Waypointy sa na mapke zobrazujú ako malé vlajočky, a dá sa ich nastaviť viac ako predtým.
- Vylepšený nákup v obchodoch, ktorý umožňuje vybrať hrdinu, alebo jednotku, ktorý bude nakupovať. Pri nákupe je tiež viditeľný inventár nakupujúceho hrdinu
- Zmeny typov armorov a damagu spolu s inými modifikáciami existujúcich jednotiek na zvýšenie počtu strategických možností pre každú rasu.
- Vylepšený systém vypadávania predmetov z creepov.
- Replaye majú novú možnosť – auto camera.
- Upkeep bol zvýšený: 50-80 food low upkeep, 80-100 high upkeep.
- V pravom hornom rohu sa zobrazí indikátor množstva surovín spojenca.
- Hráči teraz môžu posielať suroviny aj spojencovi, ktorý sa odpojil z hry. - Hlášky hráčov teraz zobrazujú pred textom aj adresáta.
- Budovy sa dajú označiť na klávesu a dá sa medzi nimi prepínať TAB(ulátorom) ako pri skupinách jednotiek.
-Vylepšená inteligencia creepov.
- Niektoré predmety majú cooldown, čím sa po určitom čase stávajú znovupoužiteľnými (napr. Crystal Ball).
- Cieľ teleportovania Town Portalom sa dá určiť v okolí hlavnej budovy. Hráč sa tiež môže dvojklikom teleportovať k najviac upgradovanej hlavnej budove.
- town portal má cooldown 5 sekúnd pokým sa kúzlo aktivuje, hrdina je počas tejto doby nezraniteľný a kúzlo sa nedá prerušiť
- Pri nastavovaní rally pointu (miesta kam sa má jednotka, po vytrénovaní presunúť) sa dajú použiť waypointy, aby sa zabránilo tomu, že jednotky prechádzajú cez lokácie creepov.
- Jednotky nasledujúce inú jednotku budú teraz automaticky útočiť, ak sú blízke priateľské jednotky napadnuté.
- Hrdinovia, ktorí kúzlia channeling kúzlo, neprestanú kúzliť, keď skupine, v ktorej je tejto hrdina označený zadáte nový príkaz. Na vykonanie nového príkazu sa musí hrdina samostatne označiť.
- Sentinel (schopnosť Huntress) je teraz farebne odlíšený, aby sa vedelo, komu patrí.
- Acolyti a Wispy, ktoré majú rally point na nedokončenú Entangled, alebo Haunted Gold Mine teraz začnú automaticky ťažiť, akonáhle sa baňa dostavia.
MULTIPLAYER, Battle.net
- Battle.net: Nové ikonky pre hráčov, ktorí vyhrajú turnaje. Nové ikonky pre hráčov, ktorí vyhrajú turnaje. Taktiež došlo k zmene ikoniek, zobrazujúcich počet víťazstiev.
- Battle.net: Hráči si môžu nastaviť filtrovanie custom game na ten typ hier, ktorý im vyhovuje.
- Battle.net: Hráči si môžu vybrať z ikoniek, ktoré vyhrali. Taktiež si môžu pozrieť, koľko víťazstiev potrebujú na získanie ďaľšieho typu ikonky.
- Battle.net: Hráči môžu FT minimalizovať (alt-tab), kým hľadajú súpera. Keď je súper nájdený, FT sa automaticky maximalizuje.
- Observeri môžu upozorniť ostatných (výkričník na minimapke) na nejakú zaujímavú činnosť alebo bitku.
- Pridaný nový typ observera – Referee , ktorý si môže písať s hráčmi v hre.
- Hráči môžu vytvárať 10-100 členné klany, kde je podporovaná možnosť viacerých stupňov členstva, klany môžu mať vlastné chat kanály, ladder a špeciálne ikonky zobrazujúce hodnosť každého člena. Člen klanu môže mať špeciálny tag, ktorý bude uvedený pred menom hráča.
- všetci hráči FT môžu súťažiť v turnajoch, ktoré budú na Battle.nete v pravidelných intervaloch. Každý turnaj bude pozostávať z výberového a eliminačného kola. Hráči tak získajú nový úžasný pocit z hry, prestíž a špeciálne turnajové ikonky.
HUDBA
Tu nie je čo recenzovať, hudobný doprovod, či ozvučenie jednotiek sú zvládnuté perfektné. Ak sa pristihnete ako ja, keď pri krásnych ľudských choráloch počas kampane pokyvkávate hlavou a núti vás hudba hrať ďalej a ďalej, spať idete po druhej v noci, myslím, že nie je čo komentovať. Hudobná stránka si zaslúži absolutórium.
Záver
Ak som nejaký nový prídavok príp. vlastnosť vynechal, napíšte do diskusie, zmien je naozaj dosť, a snažil som sa vybrať skoro všetky :). Ak hráte Warcraft III myslím, že datadisk vás nesklame. Posledný patch 1.10 na W3:Reign of Chaos predpripravil hráčov starého Warcraftu na príchod datadisku, takže ak ste si tú chvíľku stihli zahrať, budete na všetky zásadné zmeny pripravený. Každopádne si musíte zahrať kampaň datadisku. Viac o datadisku, či ďaľších zmenách nájdete sledovaním komunity, či na partnerskej stránke Sectoru – ForgeCraft.
HF&GL vám želá Max&Elfkam
RECENZIE HRÁČOV |
9.6
AGENT1
17.4.2007
Netrvalo dlho a spoločnosť Blizzard vydala k hre Warcraft 3: Reign of Chaos skvelý datadisk ...prečítať celé
|
9.5
BABLAQUA
19.2.2007
Zradca? Ja som podľa nich zradca. Ale v skutočnosti sú to oni ktorí zradili. Zradili ma, a za to bud...prečítať celé
|
7.7
TIDUS
5.8.2005
Warcraf....ako som už písal v predošlej recenzii tato hra je abslotuna bomba.Ako je to možné že vyš...prečítať celé
|
PC
Vývoj: Blizzard Entertainment / Blizzard Štýl: stratégia / realtime Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|