Warcraft III: The Frozen Throne |
PC
pridal BablAqUA 19.2.2007 o 16:15 pod používateľské recenzie
9.5
Zradca? Ja som podľa nich zradca. Ale v skutočnosti sú to oni ktorí zradili. Zradili ma, a za to budú pykať.
Takto začína datadisk k vynikajúcej stratégii Warcraft 3:Reign of Chaos. Illidan Stormrage ktorého v pôvodnej hre Tyrande Whisperwind pustila z väzenia prahne po pomste. Aby ju získal zobudil z dna oceánov prastarý národ Nagov. Nagovia kedysi bývali tiež temnými elfmi ako kedysi bol Illidan(po pohltení Gul danovej lebky sa z neho stal napol démon) ale udalosti na prastarých ostrovoch pred tisíckami rokov ich premenili na odporné, slizké ale silné, vodné bytosti. Illidanova nenávisť k nemŕtvym ho donútila k „podpísaniu zmluvy“ z Kil´jaedenom, bývalou ľavou rukou Archimonda(pravou bol Manoroth ). Kil´jaeden ovládal kráľa lichu ktorý hľadal svojho následníka na ľadový trón. Ale Kil´jaeden nechcel žiadneho následníka. Preto poslal Illidana aby následníka trónu zastavil a to „za každú cenu“. A kto že je ten následník? To Vám nepoviem . Illidana ale prenasleduje Maiev, strážkyňa vo väzení v ktorom bol Illidan uväznený.
A tu začína kampaň datadisku Frozen Throne. Začneme hrať s temnými elfmi, kde Maiev zaslepená vrátením Illidana do väzenia je schopná všetkého. Potom nás čakaju ľudia spojený s krvavými elfmi(po tom čo Arthas skoro úplne vyhladil vysokých elfov, sa tí čo prežili pomenovali krvaví elfovia na pamiatku preliatej krvi ich padlých). V tejto kampani Princ krvavých elfov Kael´Theas musí znášať potupu od Veľkomaršála Garithosa a plniť jeho „nesplniteľné“ úlohy. Spoločne s Nagmy to dokáže ale Garithos z tejto spolupráce nie je nadšený. A zakončíme to nemŕtvymi. Kráľ Arthas ktorý ma časté vízie od kráľa lichov sa ženie do Northrendu aby...to si zistíte . Orkovia majú svoju vlastnú bonusovú kampaň, založenie Durotaru, nového a slobodného orkského rodu. Hrať sa tam bude za neutrálneho hrdinu Rexara, napol ogra napol orka. Kampaň nie je dokončená v hre ale dá sa stiahnuť na oficiálnych stránkach.
Čo nové datadisk priniesol? Nooo veľa toho priniesol . Začnem s hrdinami. Temný elfovia získali Wardena. Warden je Maiev s ktorou hráte väčšinu kampane za elfov. Dokáže okolo seba rozhodiť sprchu nožov, teleportovať sa na krátku vzdialenosť, vysávať život z nepriateľa a jej najmocnejšie kúzlo vytvorí Maievinu kópiu v duchovnej podobe ktorá vytvára ďalších menších avšak nezraniteľných duchov.
Ľudia získali Krvavého mága u ktorého stoja za zmienku kúzla Flame Striker ktorý vyvolá ohnivý oblak a Phoenix ktorý vyvolá silného, bájneho Fénixa.
Nemŕtvych posilnil tzv. Crypt Lord. Jeho kúzlo Impale je nebezpečné pre každého tvora, pretože po vymrštení do vzduchu zostane ešte chvíľu omráčený. Z mŕtvol dokáže vyvolať hryzúcich skarabov. Svojim najsilnejším kúzlom dokáže vyvolať haldu dušičiek.
Orkov posilnil Shadow Hunter ktorý dokáže uzdravovať vlastné jednotky lúčom ktorý sa odrazí k ďalšej jednotke a aj tú čiastočne uzdraví. Dokáže aj premeniť nepriateľa na zvieratko a to(milovníci zvierat nečítať ) následne ľahšie zabiť.
Ďalšie novinky sú budovy ktoré dostal každý národ a v ktorých môžu hrdinovia nakúpiť rôzne „maličkosti“ . Upgradov sa dočkali aj strážne veže. A niektoré jednotky, hlavne tie ktoré sa v pôvodnej hre používali najmenej aby sa zvýšila ich atraktivita. Každá rasa získala aj 2 nové jednotky. Ani neutrálne jednotky nezostali bez nových jednotiek a budov. Z nových neutrálnych budov stojí za zmienku krčma v ktorej sa dajú najímať neutrálny hrdinovia. V kampani si zahrajete aj za Nagov takže si ich poďme rozobrať. Ich budovy sú spojené, tak ako celý národ, s vodou. Najsilnejšou jednotkou je Nagijský stúpenec s 1080 životmi a silným bodným útokom. Má aj schopnosť sieť s ktorou stiahne lietajúcu jednotku na zem a dorazí ju. Ďalšími jednotkami je praskavec, veľká(fakt veľká ) korytnačka a nagijská siréna so strelným útokom. Škoda že si za Nagov nezahrajeme trochu viac, bolo by zaujímave keby Blizzard urobil kampaň aj za tento národ.
Grafika sa od pôvodnej hry veľmi nezmenila a ak hej tak len k lepšiemu . Chyba mnohých stratégií ktorá mi vadí je zasekávanie jednotiek. Ak je okolo nejakej veľkej nepriateľskej jenotky istý počet jednotiek ktoré ju chcú zabiť, tak ostatné jednotky sa nemôžu pridať do bitky s ňou, lebo okolo nej nie je miesto. Alebo ak je niekde úzky prechod(alebo veľa budov napr. na základni) tak jednotky strácajú čas hľadaním cesty dookola. A ak cesta nie je musíte premiestniť jednotky stojace v ceste čo je dosť otravné.
Hudba je rovnako skvelá ako v pôvodnej hre. Ak máte radi chorály a pod. určite si prídete na svoje. Ozvučenie jednotiek je rovnako dobré. Hlášky v českom znení opäť pobavia(zase práce? ).
Hrateľnosť je proste geniálna aj keď pre nováčikov môže byť frustrujúca. Predsa, ide o datadisk a ten už od začiatku dáva na známosť že to bude ťažšie ako v pôvodnej hre.
Na záver zhrnutie.
Datadisk k vynikajúcej stratégii nesklamal, naopak prekonal pôvodnú hru. Skvelá grafika, hrateľnosť, hudba, hlášky , príbeh, kopa nových upgradov zaručujú skvelý zážitok z hry. Kto hral pôvodný Warcraft 3 NESMIE minúť tento datadisk. A ten čo nehral ani pôvodnú hru by to mal napraviť .
KLADY A ZÁPORY
+grafika
+hrateľnosť
+hudba
+hlášky
+príbeh
+upgrady
+hracia doba
-zasekávanie jednotiek
-iba 2 renderované animácie
Takto začína datadisk k vynikajúcej stratégii Warcraft 3:Reign of Chaos. Illidan Stormrage ktorého v pôvodnej hre Tyrande Whisperwind pustila z väzenia prahne po pomste. Aby ju získal zobudil z dna oceánov prastarý národ Nagov. Nagovia kedysi bývali tiež temnými elfmi ako kedysi bol Illidan(po pohltení Gul danovej lebky sa z neho stal napol démon) ale udalosti na prastarých ostrovoch pred tisíckami rokov ich premenili na odporné, slizké ale silné, vodné bytosti. Illidanova nenávisť k nemŕtvym ho donútila k „podpísaniu zmluvy“ z Kil´jaedenom, bývalou ľavou rukou Archimonda(pravou bol Manoroth ). Kil´jaeden ovládal kráľa lichu ktorý hľadal svojho následníka na ľadový trón. Ale Kil´jaeden nechcel žiadneho následníka. Preto poslal Illidana aby následníka trónu zastavil a to „za každú cenu“. A kto že je ten následník? To Vám nepoviem . Illidana ale prenasleduje Maiev, strážkyňa vo väzení v ktorom bol Illidan uväznený.
A tu začína kampaň datadisku Frozen Throne. Začneme hrať s temnými elfmi, kde Maiev zaslepená vrátením Illidana do väzenia je schopná všetkého. Potom nás čakaju ľudia spojený s krvavými elfmi(po tom čo Arthas skoro úplne vyhladil vysokých elfov, sa tí čo prežili pomenovali krvaví elfovia na pamiatku preliatej krvi ich padlých). V tejto kampani Princ krvavých elfov Kael´Theas musí znášať potupu od Veľkomaršála Garithosa a plniť jeho „nesplniteľné“ úlohy. Spoločne s Nagmy to dokáže ale Garithos z tejto spolupráce nie je nadšený. A zakončíme to nemŕtvymi. Kráľ Arthas ktorý ma časté vízie od kráľa lichov sa ženie do Northrendu aby...to si zistíte . Orkovia majú svoju vlastnú bonusovú kampaň, založenie Durotaru, nového a slobodného orkského rodu. Hrať sa tam bude za neutrálneho hrdinu Rexara, napol ogra napol orka. Kampaň nie je dokončená v hre ale dá sa stiahnuť na oficiálnych stránkach.
Čo nové datadisk priniesol? Nooo veľa toho priniesol . Začnem s hrdinami. Temný elfovia získali Wardena. Warden je Maiev s ktorou hráte väčšinu kampane za elfov. Dokáže okolo seba rozhodiť sprchu nožov, teleportovať sa na krátku vzdialenosť, vysávať život z nepriateľa a jej najmocnejšie kúzlo vytvorí Maievinu kópiu v duchovnej podobe ktorá vytvára ďalších menších avšak nezraniteľných duchov.
Ľudia získali Krvavého mága u ktorého stoja za zmienku kúzla Flame Striker ktorý vyvolá ohnivý oblak a Phoenix ktorý vyvolá silného, bájneho Fénixa.
Nemŕtvych posilnil tzv. Crypt Lord. Jeho kúzlo Impale je nebezpečné pre každého tvora, pretože po vymrštení do vzduchu zostane ešte chvíľu omráčený. Z mŕtvol dokáže vyvolať hryzúcich skarabov. Svojim najsilnejším kúzlom dokáže vyvolať haldu dušičiek.
Orkov posilnil Shadow Hunter ktorý dokáže uzdravovať vlastné jednotky lúčom ktorý sa odrazí k ďalšej jednotke a aj tú čiastočne uzdraví. Dokáže aj premeniť nepriateľa na zvieratko a to(milovníci zvierat nečítať ) následne ľahšie zabiť.
Ďalšie novinky sú budovy ktoré dostal každý národ a v ktorých môžu hrdinovia nakúpiť rôzne „maličkosti“ . Upgradov sa dočkali aj strážne veže. A niektoré jednotky, hlavne tie ktoré sa v pôvodnej hre používali najmenej aby sa zvýšila ich atraktivita. Každá rasa získala aj 2 nové jednotky. Ani neutrálne jednotky nezostali bez nových jednotiek a budov. Z nových neutrálnych budov stojí za zmienku krčma v ktorej sa dajú najímať neutrálny hrdinovia. V kampani si zahrajete aj za Nagov takže si ich poďme rozobrať. Ich budovy sú spojené, tak ako celý národ, s vodou. Najsilnejšou jednotkou je Nagijský stúpenec s 1080 životmi a silným bodným útokom. Má aj schopnosť sieť s ktorou stiahne lietajúcu jednotku na zem a dorazí ju. Ďalšími jednotkami je praskavec, veľká(fakt veľká ) korytnačka a nagijská siréna so strelným útokom. Škoda že si za Nagov nezahrajeme trochu viac, bolo by zaujímave keby Blizzard urobil kampaň aj za tento národ.
Grafika sa od pôvodnej hry veľmi nezmenila a ak hej tak len k lepšiemu . Chyba mnohých stratégií ktorá mi vadí je zasekávanie jednotiek. Ak je okolo nejakej veľkej nepriateľskej jenotky istý počet jednotiek ktoré ju chcú zabiť, tak ostatné jednotky sa nemôžu pridať do bitky s ňou, lebo okolo nej nie je miesto. Alebo ak je niekde úzky prechod(alebo veľa budov napr. na základni) tak jednotky strácajú čas hľadaním cesty dookola. A ak cesta nie je musíte premiestniť jednotky stojace v ceste čo je dosť otravné.
Hudba je rovnako skvelá ako v pôvodnej hre. Ak máte radi chorály a pod. určite si prídete na svoje. Ozvučenie jednotiek je rovnako dobré. Hlášky v českom znení opäť pobavia(zase práce? ).
Hrateľnosť je proste geniálna aj keď pre nováčikov môže byť frustrujúca. Predsa, ide o datadisk a ten už od začiatku dáva na známosť že to bude ťažšie ako v pôvodnej hre.
Na záver zhrnutie.
Datadisk k vynikajúcej stratégii nesklamal, naopak prekonal pôvodnú hru. Skvelá grafika, hrateľnosť, hudba, hlášky , príbeh, kopa nových upgradov zaručujú skvelý zážitok z hry. Kto hral pôvodný Warcraft 3 NESMIE minúť tento datadisk. A ten čo nehral ani pôvodnú hru by to mal napraviť .
KLADY A ZÁPORY
+grafika
+hrateľnosť
+hudba
+hlášky
+príbeh
+upgrady
+hracia doba
-zasekávanie jednotiek
-iba 2 renderované animácie
napísal BablAqUA 19.2.2007
Páči sa mi!
9.5
WARCRAFT III: THE FROZEN THRONE
PC
Vývoj: Blizzard Entertainment / Blizzard Štýl: stratégia / realtime Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|