ANKETA: HERNÉ TRENDY (7)

ANKETA: HERNÉ TRENDY (7)

Interview

Sondovanie herných trendov pokračuje aj dnes ďalším dielom našej ankety na pokračovanie. Anketa pozostáva z ôsmich otázok, ktoré sme položili vybraným slovenským a českým vývojárom a distribútorom. Seriál bude pravidelne vychádzať každú sobotu a nedeľu. Anketa pokrýva vývoj trendov, rozmach konzol a online titulov. Budete mať možnosť prečítať si názory ľudí, ktorí sú dennodenne v kontakte s herným softvérom. 

V siedmom diely našej ankety sme sa pozreli na herné trendy spolu s programátorom Jánom Turánom z tímu 3D People.

 1. Na začiatok sa nám predstavte a povedzte akú profesiu vykonávate.

Ján Turán, programátor

2. Ako ste sa pozerali na herné tituly predtým než ste začali pôsobiť v hernej branži a ako sa na ne dívate dnes?

Môj herný vývoj by sa dal rozdeliť do troch etáp: začínal som ako rádový hráč, ktorý hral hry pre zábavu a vyberal si naozaj len kúsky, čo ho zaujímali, neskôr som začal aj o hrách písať, čo prinieslo pozitívne aj negatívne veci. Mal som o dosť lepší prehľad, hral som a videl som skoro všetky hry, čo sa na našom trhu objavili (samozrejme vtedy bola iná doba, teraz by to už nešlo), ale často podstatne povrchnejšie, ako keď som bol obyčajný hráč s dostatkom voľného času. No a teraz ako človek, čo sa na vývoji priamo zúčastňuje, sledujem herný trh len teoreticky a samotné hry hrávam len tie, čo považujem za prínos pre svoju robotu (čiže som dokončil všetky lepšie RPG hry za posledných pár rokov). Ostatné žánre sledujem len okrajovo a vyskúšam z nich len tie naozaj najväčšie hity. A samozrejme pri hrách hlavne sledujem ako sú urobené :).

3. Ktorá hra vás v poslednej dobe zaujala najviac, a ku ktorej sa rád vraciate, prečo?

No jediná hra, ku ktorej sa pravidelne vraciam je Tennis Critters. Najlepšie sa pri nej relaxuje. A tiež ma momentálne ešte baví Congo Cube od Romera :).

4. Budú sa herné tituly naďalej deliť podľa žánrov, myslíte si, že je možné prísť so žánrom, ktorý sa nebude dať zaškatuľkovať?

Stále je možné prísť s nejakým originálnym pokusom, ale už asi nie v komerčnej sfére. Vývoj jedného titulu je naozaj drahá a náročná vec, neverím že by nejaký publisher odsúhlasil tvorbu riskantného titulu. Originálna hra môže dopadnúť veľmi dobre, ale môže aj strašne prepadnúť. Dnes sa preferuje zabehnutý žáner s inováciami hlavne v technickom a grafickom smere. Veľké firmy preferujú multiplatformové tituly a tam sa proste nejaké úžasné novinky nedajú robiť. Dokonca prevláda smer zjednodušovania titulov (viď Deus Ex 2 oproti Deus Ex alebo Call of Duty oproti Hidden and Dangerous 2).

5. Masívne Online hry sa pomaly udomácňujú aj v našich zemepisných šírkach, myslite si, že tento štýl postupne vytlačí singleplayer tituly?

Myslím že Online hry sú len jeden ďalší žáner, ktorý vznikol rozšírením internetu. Neverím, že majú šancu vytlačiť klasické hry, ale samozrejme si ukroja svoj podiel z celkového herného koláča. A tvorbu Online hry považujem ešte stále za veľmi veľké riziko, väčšina ohlásených Online hier končí neúspešne.

6. Ktorým smerom si myslíte, že sa budú hry v najbližších rokoch uberať? Kedy sa objavia hry, ktoré nebudeme vedieť odlíšiť od reality?

To sa najprv musí zmeniť spôsob zobrazovania a ovládania, na monitore to síce môže vyzerať naozaj realisticky, ale bude to stále len na monitore a bude sa to ovládať klávesnicou a myšou. Myslím, že aj staručký Quake by pôsobil podstatne realistickejšie, keby sme ho mali vo forme virtuálnej reality. A samozrejme virtuálnej reality, kde by sme cítili vôňu mora, hrejivé lúče slnka na tvári a hebkosť ženskej pokožky sa ešte dlho nedočkáme :).

7. V poslednej dobe sa vyvíja čoraz viacej herných titulov exkluzívne pre konzoly, ktoré sú vydané až po niekoľkých mesiacoch na platformu PC. Myslíte si, že je ohrozená platforma PC čo sa týka kvalitných herných titulov?

PC tu bude stále, ale nárast predaja hier na PC nebude rásť úmerne s nákladmi na vývoj, takže bude oveľa viac multiplatformových titulov, čo sa samozrejme odzrkadlí na kvalite titulov.

8. Ako vnímate existenciu plných hier distribuovaných formou freeware? Môžu mať dopad na predaj AAA titulov? Prečo ich vôbec nezávislé tímu produkujú?

Freeware hry sú veci na krátkodobé pobavenie až na výnimku vyvíjané v amatérskom prostredí. To sa s hrou, na ktorej robí 3 roky 20-50 ľudí ani nedá porovnať. To je ako zrovnávať na kolene natočený film s Matrixom. Myslím, že je to dobré podhubie pre talenty, herná firma radšej zamestná človeka, ktorý k hrám pričuchol aspoň amatérsky než niekoho bez skúseností. A samozrejme je to miesto, kde sa bude hlavne uplatňovať originalita a hratelnosť než technická kvalita. Úspech niektorých freeware hier môže viesť k ich aplikácii aj v nejakej AAA hre s adekvátnym technickým spracovaním (tu by som si rád pozrel napríklad odstreľovanie pingvina yetim s príbehom, 24mi levelmi a directx9 grafikou :)).

Ďakujem za váš čas a odpovede

Predošlé diely ankety:
Herné trendy (1)
Herné trendy (2)
Herné trendy (3)
Herné trendy (4)
Herné tredny (5)
Herné trendy (6)


napísal spacejunker 1.5.2004
Páči sa mi!
ANKETA: HERNÉ TRENDY (7)


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Red dead online error (3)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či nemáte niekt...
|Skladací alebo pevný herný sto... (4)
Ahojte, vedeli by ste mi poradiť nejaký ak možno s...
|Steam deck - nonsteam games se... (5)
čus,ako inštalujete non steam hry na Steam deck? n...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29688)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk