PROJECT: X |
PROJECT: X |
Mali sme možnosť porozprávať sa s Draganom Medencevicom z tímu Stardev Studio o ich nedávno ohlásenom revolučnom FPS titule s pracovným názvom Project: X. Rozprávali sme sa o herných mechanizmoch, vývoji, prostredí a redefinovaní FPS žánra:
V tlačovej správe ste sa zmienili, že nedostatok zaujímavých titulov z Bosny a Hercegoviny skončí. Môžete popísať aktuálnu situáciu vývoja herných titulov v Bosne a Hercegovine? Koľko aktívnych vývojárskych tímov pôsobí na území Bosny a Hercegoviny?
Ťažká otázka hneď na začiatok :). Bosna a Hercegovina zaiste nie je rajom pre vývojárov. Pre Mata Kapetanoviča, nášho riaditeľa, bolo veľmi ťažké založiť spoločnosť, ale hej, je to možné. Neviem presne koľko vývojárskych tímov pôsobí v Bosne a Hercegovine (v skutočnosti sme nikdy nechceli vedieť ich počet), je však jasné, že ich nie je mnoho.
Môžete popísať vývoj u vás a atmosféru vo vnútri tímu?
Vývoj napreduje podľa plánu. Momentálne najímame ľudí (pozrite sa na našu stránku) a plánujeme rozšíriť tím ešte pred vianocami. Boli sme veľmi prekvapení odozvou. Boli sme kontaktovaný žurnalistami z celého sveta a vydavateľmi... Nečakali sme, že náš projekt zaujme toľko ľudí... myslíme si, že Project: X (pracovný názov) je potenciálnym hitom.
V akej fáze vývoja na momentálne nachádza Project: X? Kedy ste rozbehli prvé práce?
Práce na hre začali začiatkom tohto roka. Ešte stále programujeme niektoré časti enginu (začíname sa zameriavať na fyziku, 3D engine je skoro hotový) a grafici pracujú na textúrach a pod. Nachádzame sa ešte ďaleko od vydania.
Bude Project: X zasadený do fantasy, sci fi prostredia alebo do súčasnosti?
Je to strieľačka odohrávajúca sa v mestskom prostredí v súčasnosti.
Je Project: X zameraný viac na príbeh alebo sa sústredíte na množstvo nepriateľov a akcie?
Nemôžem prezradiť mnoho... ale kto povedal, že nemôžete mať aj príbeh aj akciu? ;)
Tvrdíte, že Project: X bude inovatívna FPS s pokročilými hernými mechanizmami. Nebudeme sa pýtať na detaily, ako bude vyriešené ovládanie hlavnej postavy?
Opäť nemôžem hovoriť o tom, aká naozaj bude hra. Oproti mnohým iným strieľačkám bude mať (Project: X) viac akcie a viac slobody pohybu. Ah, cítim, že som prezradil mnoho:).
Akým spôsobom chcete inovovať FPS žáner? Nebojíte sa, že niektoré inovatívne prvky môžu kompletne zničiť hrateľnosť?
Existuje pravidlo pri open-source vývoji, ktoré sa volá KISS: Keep It Simple Stupid (nech je to primitívne jednoduché). Platí to ako na programovanie, tak aj na hry. To však neznamená, že inovácie nie sú dobré pre hry. Je pravdou, že zlé inovatívne prvky môžu zničiť hry. Ale aj jednoduché herné mechanizmy ich môžu zničiť: pozrite sa na strieľačky typu Medal Of Honor, je to len kopa skriptov. Keď som hral MOHAA, bolo to ako graficky vylepšená verzia starého Wolf3D: mali ste tam nepriateľov, ktorí sa objavovali stále na rovnakých miestach. Myslíme si, že jednoduché, ale inovatívne herné mechanizmy sú pre hry prínosom. Opäť nemôžem prezradiť viac, ale je to niečo, čo chceme dokázať titulom Project: X.
V jednom interview ste prezradili, že vaša obľúbená hra je Kingpin. Ako ovplyvnil vývoj tento titul?
Dúfal som, že sa na to niekto spýta :). Kingpin mal obrovský vplyv na pozadie celej hry, na spôsob akým podávame príbeh. Do dnes, je to jeden z najodvážnejších FPS titulov a to bolo pre nás veľmi dôležité.
Chcete niečo dodať na záver?
Viacej informácii a prvé obrázky budú zverejnené koncom tohto roka! Hej, a Project: X dostane skutočný názov. Hra bude vydaná začiatkom roka 2006.
PC
Vývoj: Stardev Studio Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|