GENE TROOPERS |
GENE TROOPERS |
Rozprávali sme sa Mariánom Hollerom z tímu Cauldron o dokončovanej FPS akcii Gene Troopers. V interview sa dočítate všetko o systéme skillov, rozhovorov, riešení situácií, zbraňovom arzenáli a multiplayeri.
Môžete v krátkosti priblížiť príbeh Gene Troopers? Bude mať viacero zakončení?
Vesmír sa zmieta v najväčšom konflikte aký doteraz zažil. Obávané bojové jednotky nazývané Gene Troopers (GT) majú na svedomí mobilizáciu a násilím plnia svoju úlohu: nájsť, zozbierať a zabezpečiť všetky formy života. Genetický materiál je nový strategický zdroj. Pomocou technológie genetickej transformácie menia zajatcov na lojálnych a silných GT vojakov. Nikto v celom vesmíre to netušil, len tebe sa podarilo utiecť z GT laboratória, hrôzostrašného miesta, stále nedokážeš uniknúť nočným morám, ktoré ťa zmietajú. Chceš nájsť svoju dcéru Mareen a zistiť, čo sa s ňou stalo.
Tak toto je v krátkosti príbeh, zakončenia budú závisieť od rozhodnutí hráča počas hrania a toho, akú cestu si vyberie.
Sústreďujete sa na lineárnu stavbu úrovní, alebo dáte hráčovi možnosť rozhodovať sa pri prechádzaní levelov? Čo nám môžete povedať o náplni misií?
V Gene Troopers sme nechali hráčovi možnosť vybrať si, závisí len na ňom pre čo sa rozhodne, či sa chce prestrieľať alebo radšej zvolí diplomatickejšiu taktiku ;-). Znamená to, že k dispozícii sú akčné levely a aj levely, v ktorých sa dá porozprávať s NPC postavami a získať nejaké užitočné bonusy. Počet misií je daný, na základe rozhodnutí sa určí poradie a náplň misií. Napríklad: rozhodnem sa pre misiu, kde mám za úlohu prežiť, alebo misiu, ktorá mi pomôže nájsť stopy mojej stratenej dcéry. Ďalší príklad: uzavriem dohodu s miestnym gangom a ak im pomôžem vyslobodiť ich uväzneného šéfa, neskôr mi pomôžu oni v situácii, v ktorej by som si ináč musel poradiť sám, a podobných vecí tam je oveľa viac.
|
|
|
Koľko úrovní bude čakať na hráča v Gene Troopers a koľko bude trvať, kým sa prestrieľa až na samotný koniec?
Budú tri základne nastavenia obtiažnosti: easy, medium, hard a v závislosti od zvolenej obtiažnosti môže zabrať dokončenie GT od 10 do 20 hodín boja. Na preskúmavanie je k dispozícii približne 40 levelov.
Už v Chaserovi ste ukázali, že téma temnej budúcnosti je vám veľmi blízka, prečo toľký pesimizmus? Je málo hier s touto tematikou?
Tak v tomto sa práve Gene Troopers líšia od Chasera. GT sú vizuálne o dosť farebnejší, príbeh je síce zasadený do sveta zmietaného tyraniou, vojnami gangov, rasovými problémami a tiež dosiaľ nepoznanými hrozbami, ale hlavne sme sa snažili, aby mal hráč možnosť vytvoriť si vlastný príbeh. Osud sveta bude závisieť len od jeho rozhodnutí, či budúcnosť sveta bude temná, alebo sa postaví voči tyranii, zločinu a nespravodlivosti závisí len na ňom. Vlastne sme dali hráčovi možnosť vyjadriť svoje vnímanie sveta, takisto jeho rozhodnutia budú ovplyvňovať aj životy tímových kolegov a svet okolo nich.
V čom sa najviac odlišujú Chaser a Gene Troopers, ak neberieme ohľad na technické spracovanie?
Ako som už spomenul asi prvá vec, čo udrie do očí, je farebnosť sveta. To bol náš cieľ od začiatku, lebo sme už boli presýtení klasicky tmavým vzhľadom a myslím, že aj veľa ľudí okolo ;-). Vesmír GT má 6 rozdielnych svetov, každý s vlastnými rasami, rozdielnymi príšerami, pravidlami prostredia, vesmírnymi loďami, autami... Interakcia s teamom sa odvíja od hráčových reakcií, alternatívne zakončenia, voliteľný sled udalostí, HAVOK, zaujímavý príbeh...
Hovorí sa o vylepšovaní skillov, ak môžete skúste prezradiť, aký budú mať dopad na hrateľnosť a aké benefity získa hráč, ak investuje do vlastností postavy.
Jasné, keď hráč zabije nepriateľa, tak z neho vypadne genetický materiál v podobe DNA. Zbieraním môže upgradovať svoje skilly, ktoré sú buď pasívne, ako regenerácia zdravia, 2 módy videnia a 5 špeciálnych ablít (Slow Motion - obdoba adrenaline módu z Chasera; ďalej Bio Energy Shield, Power Wave, Battle Rush mode a Healing) potom ešte možnosť premeniť Grip glowes na smrtiacu zbraň. Nepriatelia môžu tiež zobrať vypadnutý geneticky materiál a tak sa stať silnejší a ťažšie zničiteľný, preto si treba dobre rozmyslieť, kde a ako eliminovať nepriateľov. Zbierať a investovať DNA sa oplatí... znie moja rada :-), v boji je upgradnuty hráč vo výhode.
|
|
|
Bude mať hlavná postava špeciálne schopnosti?
Tak ako som už spomenul predtým bude treba zbierať DNA z nepriateľov, aby bolo možné upgradovať ability.
V hre nebudú chýbať pevne umiestnené zbrane a možnosť ovládať vozidlá? Akú rolu zohrávajú v hre? Konrétne na čom sa povozíme?
Pri prechádzaní GT svetom určite nájdete aj statické zbraňové systémy, ktoré ak sa k nim dostanete, uľahčia cestu za daným cieľom. Takisto ako auto vám umožní rýchlejší postup džungľou... ;-).
Ak sa pozriete na dnešné FPS hry, prakticky každá je vybavená fyzikálnym enginom, podporuje multiplayer a hráč má možnosť ovládať vozidlá. Myslíte, že hra, ktorá nepokrýva tieto štandardy nemá šancu uspieť?
Pre mňa je podstatné aby bola hra zábavná a nemusí obsahovať veci ktoré si spomenul. Hlavne si zahrám, aby som sa odreagoval, zabavil a videl niečo nové, ak je gameplay zaujímavý (môže byť aj jednoduchý), nepotrebujem multiplayer alebo autá ;-).
Pracujete s enginom Havok, ako nakladáte s fyzikou v hre?
Havok využívame na realistickejšie stvárnenie vecí, samozrejmosťou je rag-doll efekt, realistické ovládanie áut, dynamická manipulácia s objektmi... pre čo najlepšie využitie dynamickej manipulácie budú k dispozícii Grip Gloves, pomocou ktorých sa dajú predmety rozumnej veľkosti uchopiť, hodiť, alebo len premiestniť. Fyziku využívame na spestrenie nebojových a bojových situácií, ako napríklad: počas boja môže hráč chytiť kus ocele a použiť ho ako štít pred nepriateľskou paľbou, môže ho hodiť na nepriateľa, zraziť ho na zem a znemožniť mu streľbu... z nebojových: musí naskladať viacero objektov na seba, aby si vytvoril schody a mohol pokračovať ďalej, alebo sa nachádza v planetárnom systéme, ktorý je spaľovaný slnečným žiarením, takže ak chce prežiť, musí si vytvoriť tieň, aby mohol prejsť...
|
|
|
Môžete prezradiť niečo o multiplayeri? Pripravujete špeciálne módy? Koľko hráčov budú podporovať jednotlivé verzie (PC, PS2, Xbox)?
Multiplayer ponúkne 9 nových máp s CF, DM a TDM módmi. Začína sa zo základnou zbraňou, zvyšok už treba nájsť. Verzie budú podporovať maximálne 8 hráčov.
Gene Troopers sa pripravuje pre PC a konzoly, budú sa jednotlivé verzie odlišovať?
Hra je vyvíjaná pre každú platformu samostatne, rozdiely sú len v možnostiach jednotlivých konzol, ale obsah je ten istý.
V akej fáze sa momentálne nachádza Gene Troopers a kedy sa dostane na trh?
Práve teraz testujeme, opravujeme chyby, ladíme obtiažnosť, tiež sa vylaďujú levely. Takže dosť veľa roboty je už za nami.
Gene Troopers vyjdú na jeseň tohto roku.
Ďakujem za váš čas a odpovede.
PC
PS2 Xbox Vývoj: Playlogic / Cauldron Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|